Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?

Vierailija
20.10.2017 |

Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.

Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?

Kommentit (767)

Vierailija
681/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin häntä ihan fiksuna, firman juhlissa käy yleensä ne joille alkoholi maistuu. Ilmaisen ruoka-annoksen takia ei kannata vapaa-aikaansa tuhlata työkavereiden kanssa.

Vierailija
682/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisas miäs

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä. Mua ei kiinnosta muiden ihmisten tekemiset eikä elämä. Itse en osallistu koskaan pikkujouluihin enkä muihinkaan tapahtumiin koska mua ei kiinnosta eikö mua kiinnosta sekään mitä mieltä muut ovat musta.

Vierailija
684/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mitään mieltä. Mua ei kiinnosta muiden ihmisten tekemiset eikä elämä. Itse en osallistu koskaan pikkujouluihin enkä muihinkaan tapahtumiin koska mua ei kiinnosta eikö mua kiinnosta sekään mitä mieltä muut ovat musta.

*Eikä

Vierailija
685/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei.

Ei kiitos.

Johtuu ihan siitä, että työkavereita pitää sietää töissä. Miksi katsoisin niitä vapaa-ajalla ja vielä kännissä?

Vierailija
686/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pikkujoulujen järjestelytoimikunnassa ja olemme jo vuosia saaneet erinomaista palautetta. Yksikkömme juhlille on jopa tullut vähän legendaarinen maine firman sisällä. Työilmapiirimme on loistava ja pikkujouluihin osallistuu suurin osa. Silti minulla ei ole hajuakaan kuka osallistui minäkin vuonna ja onko joku jättänyt vuosia välistä. Pääasia, että suurin osa tykkää ja otetaan kaikki palaute huomioon. En siis ajattele yhtään mitään ihmisestä, joka ei osallistu firman kekkereille. Ne eivät ole pakollisia ja jokaisella on omat preferenssinsä ja syynsä.

Ison firman johtaja pahoitti mielensä, kun en ottanut vastaan pikkujoululahjaa. Lahjana oli wokkipannu ja maustesetti. Sama nainen pahoitti mielensä seuraavan vuoden joulukuussa kun palautin hänen antamansa pikkujoululahjan, joka oli 120 euron lahjakortti.

Vierailija
687/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko työpaikan pikkujoulupäivä on ilmoitettu, hupitoimikunta valinnut ruokapaikan ja  ohjelman?

Kuka maksaa?

Vierailija
688/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että siinä on seuraavissa yt:issä lähtevä. Näin konsulttihommissa on oltava sen verran sosiaalisia kykyjä, että kykenee muutaman tunnin bilettämään ihmisten kuin ihmisten seurassa.

Vierailija
689/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen niihin osallistunut, että tiedän suunnilleen, mitä ne ovat. Olen saanut vastenmielisen vaikutelman. Että siellä leikitään muka kaikkien kanssa yhdessä niitä joululeikkejä ihmisten kanssa, sellaisten, jotka työpäivien aikana eivät ole tuntevinaan sinua eivätkä edes tervehdi. Enkä kyllä edes kaipaakaan enää heidän taholtaan mitään.

Vierailija
690/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samalla työnantajalla 8 vuotta, eikä meillä ole ikinä ollut pikkujouluja. Sitä ennen olin kotiäitinä 3,5 vuotta. Sitä ennen opiskelemassa, vaihdoin alaa. Nyt kun muistelen, niin en ole ollut minkään työnantajan pikkujouluissa ikinä.

Vierailija
691/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikan pikkujoulut on työajalla. Korona-aikaan ei mitään ollut pariin vuoteen. Viime joulua ennen oli taas perinteiset pikkujoulut. Kaikki lopettaa työnteon pe klo 14, pöytään ilmestyy tarjoilua, kuten kahvia, glögiä, joulutorttua, pipareita, jotain hedelmiä. Istutaan kokoushuoneessa pikkujoulukahvilla. Kynttilöitä ei saa polttaa, mutta jotain led-tuikkuja ja jouluvaloja on ja loisteputkivalot sammutetaan. Minusta se on ihan kiva tapahtuma. Jokainen saa lähteä pois kun huvittaa, yleensä kolmen ja puoli neljän välissä hiljenee.

Vierailija
692/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asia

Vierailija
693/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin esimiehenä kyllä ihmetyttää jos joku ei tule juhliin, vähän ikävä maku jää ko. henkilöstä.

Näin esimiehenä en ihmettele ollenkaan. Jokaisella on syynsä olla tulematta ja esimiehenä ja työkaverina kunnioitan sitä.

Näin esimiehenä en itsekään haluaisi osallistua. Koen osallistumisen kuitenkin kohdallani "pakolliseksi", koska jos en tulisi ollenkaan paikalle, työpaikan juorumylly pyörisi urakalla.

Syöminen ja vapaa seurustelu on mielestäni ihan jees, mutta kun homma kuorrutetaan "hauskoilla" leikeillä, niin ei kyllä jaksa kiinnostaa yhtään. Lisäksi sen verran matkaa, että olen omalla autolla, kovin pitkään ei jaksa katsoa humaltuvaa porukkaa. Paljon mukavampaa olisi olla vain kotona.

Vierailija
694/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin olin ulkomailla, kun ne järjestettiin ja tänä vuonna sattuu teatteri olemaan samaan aikaan.

Mulla samaa; enää kun ei toimi sama kuin aikoinaan koulussa liikunta- tmv. tapahtumapäivinä - että äiti tai isä siis soittais pomolle, että meidän (Nimeni) on nyt hiukan kipeä eikä pääse tulemaan. 😊

Vierailija
695/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat työtoverit.

Vierailija
696/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen porukan kanssa juhlitaan, jollaisessa porukassa viihtyy. Siinäpä se, mitä siitä ajattelen. Jos ei osallistu, se on selvä viesti, ettei koe kuuluvansa porukkaan, ainakaan niin paljon, että vapaallakin vielä viihtyisi heidän kanssaan.

Vierailija
697/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin töissä firmassa, joka järjesti pikkujouluja, en ensimmäisen kerran jälkeen koskaan osalllistunut.  Syitä oli monia. Ensinnäkin pikkujoulut olivat aina tosi suureelliset, työpaikan naiset suunnittelivat viikkokaupalla pukeutumista, laittautumista ja ohjelmaa. Toiseksi ne pakolliset seuraleikit, ei tartte varmaan selittää tästä enempää... Kolmanneksi firman juomakulttuuri: juodaan liikaa, sitten riidellään ja juonitaan ja seuraavat viikot menee kyräillessä ja juorutessa.

Nyt olen töissä paikassa, jossa joka vuosi mietitään pitäisikö pikkujoulut pitää. Sitten todetaan, että ei maksa vaivaa. Se sopii mulle hyvin.

Vierailija
698/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulu on vapaaehtoinen. Joitakin ei kiinnosta ne pippalot.

Vierailija
699/767 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille se työpaikka on VAIN töitä varten. Työkavereita on hyvä olla töissä ja iso bonus jos on kiva pomo- työasioiden suhteen. Vapaa aika on toisille myös vapaa-aikaa jota vietetään siviilissä siiviilikavereiden ja läheisten, ei työkavereiden kanssa. Silloin ei mennä työpaikan pikkujouluihin katsomaan kun työkaverit on änkyrässä.

Vierailija
700/767 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että siinä on seuraavissa yt:issä lähtevä. Näin konsulttihommissa on oltava sen verran sosiaalisia kykyjä, että kykenee muutaman tunnin bilettämään ihmisten kuin ihmisten seurassa.

Juuri näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi