Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
Virastossa, jossa työskentelen, on viime vuosien aikana syventynyt kuilu suorittavan työn ja keskiportaan välillä. Meitä, varsinaisen duunin tekeviä, painostetaan koko ajan milloin milläkin asialla, uhkaillaan töiden loppumisilla, palkankorotuksiin ei ole ollut rahaa vuosikausiin, silti pitää koko ajan opetella uusia asioita. Samaan aikaan asiantuntija- ja keskijohtolauma vain kasvaa ja kasvaa. Heille järjestetään jos jonkinlaista virikettä, videokursseja, näin käytät älypuhelinta tehokkaasti työssäsi ja sosmediassa -kursseja, shoppailuretkiä sinne ja tänne, jne.
Kokkapuheissa ollaan muka samassa veneessä (no ei tod. olla) ja nyt on tiukkoina aikoina puhallettava yhteen hiileen (niin siis duunarit kiristää vyötä ja ei edes haaveile palkankorotuksista, uutta väkeä palkataan samaan aikaan isompiin palkkaluokkiin koko ajan). Käsittämättömän härskiksi on touhu mennyt. Joten ei ihme, ettei porukka käy pikkujouluissa niiku silleen kivan porukan kanssa hei. V'''ttu pitäkööt tunkkinsa, ei ne sinne todellisuudessa haluakaan mitään suorittavan tason duunareita. On paljon kivempi silleen juoda skumppa oikeitten ihmisten kanssa. Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin olin ulkomailla, kun ne järjestettiin ja tänä vuonna sattuu teatteri olemaan samaan aikaan.
Mulla samaa; enää kun ei toimi sama kuin aikoinaan koulussa liikunta- tmv. tapahtumapäivinä - että äiti tai isä siis soittais pomolle, että meidän (Nimeni) on nyt hiukan kipeä eikä pääse tulemaan. 😊
No, voisihan puoliso soittaa, että olet hiukan kipeä.
Jos ei ole puolisoa, voi pyytää naapuria tai talkkaria (jos laji ei ole kuollut sukupuuttoon) soittamaan.
Eri vuosina voi keksiä erilaisia syitä poissaoloon, ettei pomo epäilisi, ettet muka haluaisi tulla.
Pikkujouluaikaanhan on vielä kaksi kuukautta aikaa, mikä kiire? Halloween on vielä ennen sitä aikaa.
Jotkut haluavat pitää suhteet työyhteisöön asiallisina, olla tekemisissä vain työhön liittyvissä asioissa. Tekisin varmaan itsekin niin, jos olisin töissä paikassa, jossa järjestetään pikkujouluja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei haittaa yhtään, jos joku ei halua osallistua pikkujouluihin. Itse kuulun isossa talossa siihen porukkaan joka vuosittain järjestää kyseiset karkelot ja eniten v'''taa ne, jotka ilmoittautuvat mutta eivät sitten kuitenkaan vaivaudu paikalle. Ei se budjetti niin iso ole, että siitä olisi varaa "haamuja" ruokkia.
Kaiken huippu on, että tilataan etukäteen erikoisruoka, joka jää sitten syömättä (vrt. "ei sipulia, perunan tilalle bataatti, saa käyttää vaan rasvattomia maitotuotteita, oon allerginen persiljalle ja kaikki gluteenitonta muuten paitsi sämpylä saa olla tavallinen"). Kun kokki on sitten käyttänyt kaiken ammattitaitonsa ja runsaasti aikaa muutenkin kiireisenä iltana, niin on varmaan ratkiriemukkaat tunnelmat keittiössä kun annos tulee koskemattomana takaisin.
Eli jos ette ole tulossa pikkujouluihin, niin kertokaa siitä kemujen järjestäjille etukäteen tai ainakin tehkää peruutus ajoissa.
Ei kiinnosta mitä työkaverit ajattelevat. Minä vietän vapaa-aikani mielummin kotona läheisteni parissa tai omissa harrastuksissani. Jos pikkujoulut ovat päivällä työaikana, niin silloin menen niihin mielelläni. Iltahippalot eivät kiinnosta minua pätkääkään.
Olen nykyisessä työpaikassani ollut tosi tyytyväinen ettei pikkujouluja järjestetä, joten en aio tulevissakaan työpaikoissa niihin enää osallistua. Parempi kun pitää työt ja vapaa-ajan erillään. Musta on ihanaa nykyisessä paikassa, kun saadaan pienet joulupaketit joissa on ihan hyödyllistä käyttötavaraa ja sitten jokainen saa joululounaan työpaikalla käydä syömässä ihan omaan tahtiinsa, vaikka yksin, ihan paras systeemi näin mielestäni, ei mitään pakkopullaa siis! <3
Ajattelen, että tällaisella työkaverilla on varmaan elämässä prioriteetit sellaiset, ettei halua tulla.
Sen jälkeen ajattelen, että hänellä on myös rajat kunnossa, kun osaa olla tulematta jos ei kiinnosta tulla.
Olen myös hyvin usein itse tämä työkaveri, joka ei tule. Palkallinen työaika on pakollista, muu jokaisen vapaa-aikaa ja on vapaus valita haluaako tulla.
Oikeastaan oli kerran ihan kohtuulliset . Hyvä ateria oman valinnan mukaan ja 1 annos juomaa toiveen mukaan. Omalla rahalla sai jäädä tanssipuolelle jatkoille.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan oli kerran ihan kohtuulliset . Hyvä ateria oman valinnan mukaan ja 1 annos juomaa toiveen mukaan. Omalla rahalla sai jäädä tanssipuolelle jatkoille.
Tuo on ihan surkeaa että annetaan joku yksi juoma. Kellään ei edes viisari värähdäkään siitä etenkin jos se on joku mieto ja vaikka olisi väkeväkin. Pikkujoulujen tarkoitus on että ihmiset saadaan kunnolla humalaan.
Ajattelen, että kyseinen henkilö on firman fiksuin.
Minä. Olen kasvissyöjä, en vietä joulua, haluan olla vapa-ajalla oman perheeni kanssa enkä halua tuhlata elämääni työporukan kanssa, ellei siitä makseta ylityökorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikan pikkujoulut on työajalla. Korona-aikaan ei mitään ollut pariin vuoteen. Viime joulua ennen oli taas perinteiset pikkujoulut. Kaikki lopettaa työnteon pe klo 14, pöytään ilmestyy tarjoilua, kuten kahvia, glögiä, joulutorttua, pipareita, jotain hedelmiä. Istutaan kokoushuoneessa pikkujoulukahvilla. Kynttilöitä ei saa polttaa, mutta jotain led-tuikkuja ja jouluvaloja on ja loisteputkivalot sammutetaan. Minusta se on ihan kiva tapahtuma. Jokainen saa lähteä pois kun huvittaa, yleensä kolmen ja puoli neljän välissä hiljenee.
Ankeaa. Onko siihen pakko osallistua? Saako lähteä kun on syönyt oman annoksensa?
Käyn töissä saadakseni rahaa. En todellakaan tuhlaa vapaa-aikaani tuollaiseen.
Itse lopetin käynnit YT menettelyiden jälkeen. Ei ollut juhlamieltä, kun ihmisiä laitettiin pihalle säästöjen takia. Ei tullut firmalla mieleen säästää pikkujouluissa?
M.u.l.k.k.u ylenkatsoo muita, kokee olevansa muiden yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan surkeaa että annetaan joku yksi juoma. Kellään ei edes viisari värähdäkään siitä etenkin jos se on joku mieto ja vaikka olisi väkeväkin. Pikkujoulujen tarkoitus on että ihmiset saadaan kunnolla humalaan.
No tulihan tähänkin ketjuun hyvä ja perusteltu viesti.
Eiköhän se ole ihan oma asia osallistuuko vaiko ei. Millä tavalla tämä asia sinulle kuuluu tai mitä se kertoo sinusta että kiinnität huomiota tällaisiin epäolennaisuuksiin?