Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
Vaihdoin työpaikkaa 1.5 vuotta sitten ristiriitaisissa tunnelmissa. En tuntenut ketään uudesta paikasta ja alkuaikoina jo totesin että tältä reissulta ei tule uusia työkaveri suhteita syntymään. Siinä vaihdossa jäi parhaat työkaverit entiseen paikkaan verrattuna nykyisiin. En ole saanut yhteyttä toimimaan edes lähelle sitä mitä se entisten työkavereitten kanssa oli. Siitä syystä jätin viime vuonna pikkujoulut väliin ja tulen jäämään pois jatkossakin. Esimies kyllä mulkoilee että miksi en lähde pitämään yhteistä kivaa mutta se on minun asia. Työt työnä ja vapaa-aika on omaa aikaa. Enkä koe jääväni mistään paitsi. Harmittaa kun ennen oli hauskempaa.
Ei ole pikkujouluihminen. Tänään olis Parkin pikkujoulu, en osallistu. Eilen kyseltiin, osallistunko päiväkodin pikkujouluun ens kuus, en luvannut
Aika usein sosiaalinen pakko osallistua. Vaikka olis mukavat työkaverit, niin jokaisella on myös oma elämä. Ymmärrän täysin ettei haluta osallistua pikkujouluihin.
Alkoholisti joka pelkää repsahtavansa
Se, että jää pois pikkujouluista kertoo ihmisestä vain sen, että hän on fiksu.
mulla on kotona parempaa tekemistä kuin teidän huorausbileet
Koska pomot haluaa lähennellä. Jos en innostu, happamoituvat, joka vaikuttaa työhön. Parempi, että poissaolollaan välttää tilanteet.
Oma työpaikan pikkujouluun osallistumislogiikka:
- onko työpaikka sellainen jossa viihtyy ja on mukava olla --> osallistumistodennäköisyys kasvaa
- missä tilaisuus on, pääseekö tuolta tarvittaessa lähtemään aiemmnin --> osallistumistodennäköisyys kasvaa
- tarjoilu, ohjelma ja aktiviteetit --> ruokalu kasvattaa osallistumistodennäköisyyttä, ryhmäleikit vähentävät
- onko työsuhde loppumassa --> pienentää osallistumistodennäköisyyttä
- omat samanaikaiset menot --> pienentää osallitusmistodennäköisyyttä
Pikkujoulut tai mitkään muutkaan firman kissanristiäiset eivät ole mikään velvollisuus.
Sille jollekin luojalle kiitos edes siitä!
En osallistu mihinkään työltä haiskahtavaan jos siitä ei makseta palkkaa. Työkavereita voin tavata vapaa-ajalla, jos ovat mukavia, mutta missä on esimiehiä sinne en jalallani astu ilmaiseksi.
Itsellä syy se, että en nykyisin siedä baari-,bile-, ruotsinlaivameninkiä yhtään. Mua vaan yököttää ja ahdistaa. Ei kiinnosta ostaa bilevetimiä ja korkkareita pikkujouluiltaa varten kun kestäisin max ruokailun+ 15-30 min. En juo alkoholia. En varmasti menisi myöskään polttareihin tai bilesynttäreille, jos kutsu tulisi. Keksisin tekosyyn ja jäisin pois.
Ei kai se nyt pakko niihin ole osallistua. Jokaisen oma asia ja päätös. Miksi se ketään häiritsee.
En mäkään ole käynyt ainakaan viiteen vuoteen moista mukahauskaa teeskentelyä katsomassa...
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin työpaikkaa 1.5 vuotta sitten ristiriitaisissa tunnelmissa. En tuntenut ketään uudesta paikasta ja alkuaikoina jo totesin että tältä reissulta ei tule uusia työkaveri suhteita syntymään. Siinä vaihdossa jäi parhaat työkaverit entiseen paikkaan verrattuna nykyisiin. En ole saanut yhteyttä toimimaan edes lähelle sitä mitä se entisten työkavereitten kanssa oli. Siitä syystä jätin viime vuonna pikkujoulut väliin ja tulen jäämään pois jatkossakin. Esimies kyllä mulkoilee että miksi en lähde pitämään yhteistä kivaa mutta se on minun asia. Työt työnä ja vapaa-aika on omaa aikaa. Enkä koe jääväni mistään paitsi. Harmittaa kun ennen oli hauskempaa.
Vaihdoit työpaikkaan jossa et tuntenut ketään. Ihan hullu temppu, huhhuh sentään. Kas kun et mennyt pikkujouluihinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans yritän aina väistää nämä työpaikan järjestämät kissanristiäiset. Ihan vain siksi, että on mulla ihan elämäkin. Töissä mä olen töissä ja se siitä. Jos nyt joku työkaveri tulee mulle läheisemmäksi, niin häntä saatan tavata jopa vapaa-ajallani, mutta muutoin en sotke työtä ja vapaa-aikaani keskenään. Ei kiinnosta, vaikka tuo olisi jollekulle ongelma.
Työ on osa elämää. On jonkunlaista itsensä korostamista kehua, etteivät työpaikan riennot kiinnosta, koska on ihan elämäkin. Yleensä työpaikan vapaaehtoisiin menoihin osallistuvilla on muutenkin aktiivista elämää, mutta mukana on myös heitä, jotka viettävät esim. lapsiperhearkea ja osallistuvat myös työpaikan *huippuhetkiin*. Pikkujoulujen ulkopuolella jättäytyvät yleensä ovat muutenkin introverttejä. Miten työpaikka olisi poikkeus sosiaalisessa elämässä? Kyseiset tilaisuudet ovat vapaaehtoisia, luulisi olevan sama osallistuuko niihin vai ei, se ei yleensä ole muille ongelma. Jos kyseessä on pienehkö työpaikka, voi olla, ettei ylimääräisiä tilaisuuksia enää järjestetä, jos niihin ei ole osallistujia. 

Itsellä jäivät nuorempana pikkujoulut joskus väliin ruuhkavuosina. Tänä vuonna jätin työpaikan pikkujoulut väliin, koska samaan aikaa sattuivat erään yhdistyksen pikkujoulut. Työpaikalla on kymmeniä henkilöitä, mutta yhdistyksen pikkujouluihin osallistui vain viisi. Osallistuin sen mukaan, kummat olisivat katkolla, jos yksi henkilö ei tulisi.
En ole absolutisti ja viihdyn yöelämässä, mutta jostakin syystä en osaa vaihtaa vapaalle ja rentoutua työkavereiden kanssa, jää se työrooli liikaa päälle. En myöskään halua olla humalassa työkavereiden aikana, ja selvin päin on todella tylsä katsoa muiden juhlimista
Toisekseen en vaan yksinkertaisesti jaksa mennä työviikon päätteeksi mihinkään. Siksi jätän pikkujoulut yleensä väliin.
Pikkujoulut on kivat ja tykkään että väki juhlii, ja olen itsekin juhlinut monta kertaa. Kymmeniä.
Olen käynyt koska olen halunnut näyttää naamani ja tulla pidetyksi sosiaalisena, olen käynyt koska tarjoomukset on hyvät ja koska ohjelma on ollut hauskaa ja ihan nuorena saatoin jopa etsiä työpaikkaromanssia tai ainakin - seksiä.
Nykyään ikää on kertynyt ja olen kotonani hyvin ravittu...ja läheisyyttäkin saa kotona tarpeekseen. Osa pomoista pistää hihaksinntt
En minäkään sano naapurilleni päivää, if you know what I mean
Vierailija kirjoitti:
Se, että jää pois pikkujouluista kertoo ihmisestä vain sen, että hän on fiksu.
Onko se tyhmää osallistua, jos siellä sitten osaa käyttäytyä ihmisiksi, eikä ala vetämään koomaa päälle ja örveltää niin, että kaikki muistavat vielä kymmenien vuosienkin päästä tämän yhden, joka taas ei muista pikkujouluissa mitään? Joillekin pikkujoulut ovat hirveät juomingit, ei muuta. Menevät sinne vain ilmaisen viinan vuoksi, muuten jäisi lähtemättä. Pikkujouluja voi viettää myös fiksusti ja hillitysti, tyhmät eivät tätä tajua. Juopot alkaa odottamaan pikkujoulukautta jo ennen kuin puissa alkaa lehdet kellastumaan, koska siellä pääsee sitten taas vetämään hirveän kooman päälle ja juomat ei maksa mitään. Toisin kuin normi baari-iltana, jolloin koko tili menee tyhjäksi.
kuule, vaikka osallistuimme, meillä ei ollut tarvetta "panna" jotain vanhempaa siksi että tämä tyrkyttää itseään nuoremmille miehille.