Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
Järkevä ihminen ei osallistu psykopaatti lampaiden joita joutuu näkemään liikaa kanssa mihinkään muuhun kuin työhön
Mä en oikein jaksa pikkujouluja. Jos laitan itseni nätiksi, niin firman ukkojen kanssa on ongelmia ja firman daamitkaan ei tykkää.
Parempi jättää pikkujoulut välistä.
Väärä mesta keskustella työpaikan pikkujouluista, palstan mammat kun ei ole töitä nähneetkään.
Mun vaikea ymmärtää miksi kukaan tuhlaa elämästään 40 tuntia joka viikko ellaisessa paikassa jossa ei viihdy ja jossa ei pidä muista kanssaihmisistä. Jos mulle tulos tunne että pikkujoulut on pakkopullaa niinnvakhtaisin kyllä työpaikkaakin. Haluam työskennellä vain yhteisöissä joissa pidän työkavereistani ja viihdyn aidosti.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä hyvä, että firmalla menee niin huonosti, että pikkujouluja ei järjestetä tänä vuonna. Eipähän tarvitse välittää tällaisista ihmettelijöistä, kun ei olisi huvittanut mennäkään.
Hyvä juttu tosiaan. Meillä osa on lomautettuina osittain tai jopa kokonaan, mutta silti järjestetään joku iltaruokailu. En voi tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Haluam työskennellä vain yhteisöissä joissa pidän työkavereistani ja viihdyn aidosti.
No ihmisillä on tietysti tässä maailmassa kaikkia haluja ja toiveita.
Jos jotakuta kiinnostaa, miksi en käy firman pikkujouluissa, niin kiitokset asiasta voi osoittaa kähmiville känniääliöille. Enkä näe syytä, että miksi viettäisin aikaa edes ruokailun ajan siellä, kun asiallinen käytös loppuu ennen kuin ruokailu on ohi. Kokeilin sitä pari kertaa, eikä minulla ollut kivaa. Onneksi ei ole pakko mennä.
Vierailija kirjoitti:
Onko pikkujouluihin pakko osallistua?
Hänelle mitä ilmeisimmin riittää että hän näkee työkavereita aivan riittävästi 5 arkipäivänä viikossa työpaikalla eikä häntä kiinnosta mitkään ns. kosteat illanistujaiset. Etenkin jos joku on siellä kyselemässä häneltä syytä "juomattomuuteen" eli selvinpäin olemiseen.
Yli viisikymppisenä olen kyllä muutamissakin pikkujouluissa ollut. Nyt viime vuosina ei vaan jaksa. Ne työkaverit muuttuvat parin drinksun jälkeen rasittavaksi. Siis silloin kun ne kaverit juovat ne drinksut 😄 Osa alkaa nauraa kihertää kaikelle, osa alkaa uhota -jopa paikalla olevalle pomolle, osa hiljenee täysin, osa alkaa avautua kaikesta. Ei kiinnosta jutut tyypeiltä joita työaikanakin vain jotenkuten sietää.
Omalla sohvalla villasukissa laatukirjan tai hömppäsarjan parissa sopii mulle hyvin. Tässä iässä yllätyksettömyys on parasta 😉
Mitä se kellekään kuuluu. Eikö riitä että uhraa työajan miksi pitäisi vielä vapaa-aikakin tuhlata.
Pidän kuivana epäsosiaalisena ihmisenä. Siis jos tyyppi jättää aina kaikki firman pirskeet väliin. Minusta niissä on aina mukavaa ja mahtava olla porukan kanssa sananmukaisesti vapaalla ja rennosti.
Meillä on töissä "pakotetut" yhteiset kahvitauot kaksi kertaa päivässä, niin joudun jokainen työpäivä kuuntelemaan miten heidän elämässään menee mm. lapsien harrastuksista, seurustelukuviosta ja puolison terveydestä. Ei jaksa enää vapaa-ajalla. Lisäksi vihaan sitä alkoholin tyrkyttämistä.
En edes muistaisi kuka osallistuu ja kuka ei. Eli en ajattelisi mitään. Enemmänkin ihmettelen, miksi pidät kirjaa muitten osallistumisista. Eikö ole muuta elämänsisältöä?
Osallistuisin, jos siellä osattais puhua muista asioista kuin töihin liittyvistä sankariteoista.
Kun olen vapaalla ja otan viinaa, mua ei kiinnosta pätkän vertaa puhua työasioita.
Vierailija kirjoitti:
En edes muistaisi kuka osallistuu ja kuka ei. Eli en ajattelisi mitään. Enemmänkin ihmettelen, miksi pidät kirjaa muitten osallistumisista. Eikö ole muuta elämänsisältöä?
Jos työyhteisö on pieni, niin ei siihen kirjanpitäjää tarvita huomatakseen kuka on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on varmasti ihan hyvä syy tähän. Ei hän varmaankaan mitään olennaista menetä. Harvoin nuo firman pikkujoulut mitään elämää suurempaa ovat. Itse käyn pikkujouluissa joskus, joskus on ollut muuta tai ei ole vaan huvittanut lähteä.
Varsinkin sellaiset ihmiset, jotka eivät käytä alkoholia saattaavat pelätä sitä, että muut alkavat udella siitä tai haukkuvat heidän valintaansa. Muutan kerran ollut tilanteissa, joissa ovat olleet vaivaantuneita, kun asiaan on kiinnitetty huomiota. Minusta tämä on epäasiallista, mutta näköjään vieläkin jotkut yrittävät tehdä aiheesta numeron, jos huomaavat, että joku ei juo alkoholia.
Ihan samanlaisia on nämä muiden alkoholinkäytöstä valittavat Raivoraittius-Riitat ja Absolutisti-Artot. Varsinkin kun etukäteen on kerrottu, että juhlissa todennäköisesti käytetään alkoholia. En ymmärrä miksi nämä edes vaivautuvat paikalle jos se muiden ihmisten parin viinilasillisen nauttiminen on kerran niin kamalaa ja hirveä rikos.
Edellisessä työpaikassa en mennyt, koska työporukan sisäpiiri koostui ärsyttävistä kailottajista, jotka silleen tiedättekö eivät edes tajunneet olevansa "pelkkä" sisäpiiri, vaan me muut olimme heille täysin näkymättömiä ja luulivat olevansa koko työyhteisö. Siis puhuivat, kuinka työyhteisö on ihana ja koostuu rohkeista, upeista naisista blaablaa, kun tarkoittivat sitä omaa piiriään. Ja siis olisin tästäkin huolimatta voinut vielä mennä hengailemaan niiden parin ihan mukavan "näkymättömän" kanssa, mutta kun tämän sisäpiirin kuningatar vieläpä vuosi vuoden jälkeen järkkäsi juhlat omassa kodissaan! Inhosin häntä sen verran että en halunnut jalallani astua sinne.
Se on viisas tai ehkä uskovainen. Joulun kans niillä pippaloilla ei ole paljonkaan tekemistä.