Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä on käydä töissä?

Vierailija
09.09.2023 |

Esimerkki.
Heräät aamulla kello 6 ja nopeasti yrität tehdä aamutoimet ja syödä kiireellä että ehdit töihin kello 7. Työpäivän päätyttyä olet kotona kello 16. Tätä samaa rumbaa joka arkipäivä ja työ on epämukavaa ja heikko palkka. Mitä järkeä tuhlata elämä tuollaiseen?
6 tuntia jää illalla omaa aikaa ja siitäkin menee suuriosa ruoanlaittoon ja syömiseen, kaupassa käyntiin, suihkussa käyntiin. Miten tuollaista oravanpyörää pitäisi jaksaa ja mikä siihen motivoi? Itse olen ollut työttömänä nyt pitempään ja elämä on paljon parempaa kuin tuossa oravanpyörässä jossa olin aiemmin.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos työ on sellainen että sitä tekisi periaatteessa ilmaiseksikin.

Työpäiviä pitää vähentää neljään viikossa ja työtunteja kuuteen tuntiin, niin työ jakautuu useammalle.

Vierailija
2/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko oli aloitus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 13 vuotta työttömänä ja edelleen nautin.

Vierailija
4/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäpä se dilemma on. Ja vaikka palkka nousisi tuosta, niin verot vievät lähes puolet pois. Mikä motivoi käydä töissä, jos ei palkka?

Vielä kolmekymmentä vuotta sitten duunareilla oli omakotitalot, nyt heille maksetaan asumistukea, kun palkalla ei elä.

Vierailija
5/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana minä oikeasti jopa tykkäsin siitä oravanpyörästä (olin varmaan hullu). Sitten noin kolmenkympin tietämillä alkoi v*tuttamaan ja loppujen lopuksi sain burnoutin. Pomokin sai kuulla olevansa epähetero ja kaikkea. Olen nyt melkein 40 ja tuosta burnoutista asti olen ollut työtön/sairauslomalla/eläkkeellä. Enää en aio työtä tehdä ja jos teenkin, niin täysin omilla ehdoillani.

Vierailija
6/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy töissä niin voi tilata ruuat woltilla. Ei tarvitse laittaa ruokaa tai käydä kaupassa.

Vierailija
7/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka, missä rikkaat maksavat tasausta köyhille.

Vierailija
8/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä haluan.

Vierailija
9/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy töissä niin voi tilata ruuat woltilla. Ei tarvitse laittaa ruokaa tai käydä kaupassa.

Ei kukaan voi olla noin uusavuton.

Vierailija
10/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuella Hesan keskustassa kansalaispalkkaa ja kannabista nauttien.

Vierailija
11/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä voi käydä miekkareissa.

Vierailija
12/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten olisi se syy että aikuisella ihmisellä on velvollisuus kustantaa oma elämisensä? Se että terve ihminen jää omasta halustaan työttömäksi ja yhteiskunta kustantaa lusmuilen, se jos mikä on hulluutta! Mikään pakko ei ole myöskään tehdä täyttä työviikkoa jos se niin kovasti ahdistaa.

Vierailija
13/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten olisi se syy että aikuisella ihmisellä on velvollisuus kustantaa oma elämisensä? Se että terve ihminen jää omasta halustaan työttömäksi ja yhteiskunta kustantaa lusmuilen, se jos mikä on hulluutta! Mikään pakko ei ole myöskään tehdä täyttä työviikkoa jos se niin kovasti ahdistaa.

Älä neuvo miten muiden pitää elää.

Vierailija
14/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan jos työ on sellainen että sitä tekisi periaatteessa ilmaiseksikin.

Työpäiviä pitää vähentää neljään viikossa ja työtunteja kuuteen tuntiin, niin työ jakautuu useammalle.

Toi on oikeaa solidaarisuutta, silti ei sais olla mitään orjaliksoja.

Vierailija
15/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tuollaista velvollisuutta. Olet harhainen ja takuulla myös humalassa.

Vierailija
16/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämäpä se dilemma on. Ja vaikka palkka nousisi tuosta, niin verot vievät lähes puolet pois. Mikä motivoi käydä töissä, jos ei palkka?

Vielä kolmekymmentä vuotta sitten duunareilla oli omakotitalot, nyt heille maksetaan asumistukea, kun palkalla ei elä.

Ei elä niin kun loiset vie palkastasi suurimman osan.

Vierailija
17/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on töissä Wolt-kuskina?

Vierailija
18/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan se kannatti, mäkin maksoin asuntolainani siivoamalla. Kuulostaa kummalta omissakin korvissa.

Vierailija
19/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elä niin kun loiset vie palkastasi suurimman osan.

Aika kovavalta tuntuu näillä loisilla olevan, kerta he voivat verottaa ihmisiä. Nyt ymmärrän, miksi olet heille kateellinen.

Vierailija
20/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että mä nautin teidän ulínasta kun teiltä viedään kaikki elämisen edellytykset.

Hallitusohjelma näyttää nyt pahalta? Odotas pari vuotta niin se tuntuukin siltä.