Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
961/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kulta rakas, kun vaihda sinä fiksumpana paikkaa kun joku ikävä vauva ja imettäjä osuu sun viereen. Kun muita ei häiritse niin sinä voit etsiä uuden nurkan itsellesi.

Kun maailma ei pyöri sinun mukaasi. Älä hyvä ihminen mene lainkaan ravintolaan häiriintymään ja oksentamaan.. Se on niin yksinkertaista.

Taas yksi minäminä julki-imettäjä viisastelle, että Kun muita ei häiritse ?

Käytkö sinä kysymässä jokaiselta, että häiritseekö, miten muuten tiedät, että muita ei häiritse. Se on vain sinun olettamuksesi koska et halua ottaa näitä  muita ja heidä mielipiteitään huomioon.

Miksi mää kyselisin keneltäkään mitään?

Jos jotakuta vaivaa, niin voi voi, sitten hän poistuu.

Vastaus olikin siihen, että julki-imettäjä sanoi, että muita ei häiritse!

Eli teitä ei siis kuitenkaan kiinnosta, se, että joitakin häiritsee.  Päättäkää jo, että oletteko sitä mieltä, että ketään ei häiritse vai, että ette voisi vähempää välittää muista ihmisistä.

Välitätkö itse muista ihmisistä vai eikö sinusta ole joku välittänyt tarpeeksi?

Miksi olet kiinnostunut siitä, että välitänkö minä muista vai enkö välitä? Kysymys oli esitetty julki-imettäjille, jotka eivät ilmeisesti osaa siihen vastata, eli kerran vielä josko se nyt menisi perille:  oletteko sitä mieltä, että ketään ei häiritse vai, että ette voisi vähempää välittää muista ihmisistä?

Jälkimmäinen,kulta pieni, jälkimmäinen.

Helpottiko?

Tulihan se sieltä lopultakin!

Tätä ketjua on turha enää jatkaa, ainakin saatiin tietää, että ravintolassa julki-imettävät ovat itsekeskeisiä p*askoja joita ei vähääkään kiinnosta muiden ihmisten hyvinvointi ja mielipiteet.

Eipä yllättänyt ketään. Vauva on heille väline jolla saa huomioo. 

Vaikka kovasti väittävät etteivät välitä muiden mielipiteistä, kovasti loukkaantuvat jos niitä esittää.

NIINPÄ.

Vierailija
962/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapseni olen täysi-imettänyt suositusajan ja vielä muun ravinnon sivussa sen jälkeenkin. Mutta koskaa minulle ei ole tullut pakkotilannetta imettää täysin julkisesti. Aina on löytynyt joku sopivan rauhaisa paikka. Aika harvoin kotonakaan olisin imettänyt ruokapöydässä muiden syödessä illallista. Juu ja minustakin imetys on täysin luonnollista ja vauvan paras jne, mutta silti ei ole tullut 'pakkoa' imetellä missä sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysykää poissa vauvojen ja pikkulasten kanssa ravintoloista. Ihan sama aikoisitteko imettää vai ette, maksavat asiakkaat ei jaksa kuunnella sitä huutoa ja parkunaa mitä vauvat ja pikkulapset pitää.

Maksan ruuasta ja ruokarauhasta, en siitä, että joku itsekäs perhe tuo sinne kakaransa parkumaan ja sekoilemaan. Uskokaa jo.

Jaxuhali. Ei ne pizzeriat sinun roposilla täysin pyöri, mutta jankkaahan vielä kymmenen sivua samaa, niin kyllä se siitä. Tulee unikin paremmin.

MÄ olen maininnut pizzan omassa viestissä, kehotin tilaamaan kotiin jos on vauva eikä pääse ravintolaan imettämättä. Äskeinen kommentoija ei sanonut pizzasta mitään. 

Vierailija
964/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelusta puuttuu enää kommentti: Tulevia veronmaksajia ja eläkkeen maksajia tässä imetetään niin olisitte vaan kiitollisia.

Vierailija
965/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kulta rakas, kun vaihda sinä fiksumpana paikkaa kun joku ikävä vauva ja imettäjä osuu sun viereen. Kun muita ei häiritse niin sinä voit etsiä uuden nurkan itsellesi.

Kun maailma ei pyöri sinun mukaasi. Älä hyvä ihminen mene lainkaan ravintolaan häiriintymään ja oksentamaan.. Se on niin yksinkertaista.

Taas yksi minäminä julki-imettäjä viisastelle, että Kun muita ei häiritse ?

Käytkö sinä kysymässä jokaiselta, että häiritseekö, miten muuten tiedät, että muita ei häiritse. Se on vain sinun olettamuksesi koska et halua ottaa näitä  muita ja heidä mielipiteitään huomioon.

Miksi mää kyselisin keneltäkään mitään?

Jos jotakuta vaivaa, niin voi voi, sitten hän poistuu.

Vastaus olikin siihen, että julki-imettäjä sanoi, että muita ei häiritse!

Eli teitä ei siis kuitenkaan kiinnosta, se, että joitakin häiritsee.  Päättäkää jo, että oletteko sitä mieltä, että ketään ei häiritse vai, että ette voisi vähempää välittää muista ihmisistä.

Välitätkö itse muista ihmisistä vai eikö sinusta ole joku välittänyt tarpeeksi?

Miksi olet kiinnostunut siitä, että välitänkö minä muista vai enkö välitä? Kysymys oli esitetty julki-imettäjille, jotka eivät ilmeisesti osaa siihen vastata, eli kerran vielä josko se nyt menisi perille:  oletteko sitä mieltä, että ketään ei häiritse vai, että ette voisi vähempää välittää muista ihmisistä?

Jälkimmäinen,kulta pieni, jälkimmäinen.

Helpottiko?

Tulihan se sieltä lopultakin!

Tätä ketjua on turha enää jatkaa, ainakin saatiin tietää, että ravintolassa julki-imettävät ovat itsekeskeisiä p*askoja joita ei vähääkään kiinnosta muiden ihmisten hyvinvointi ja mielipiteet.

Kuinkas sitä itse otetaan muiden hyvinvointi huomioon ettet myrkytä hajuillasi ympäristöäsi ja allergiset saa kohtausta lähelläsi?

kommentti ei ollut mulle, mutta mä en käytä parfyymejä ollenkaan. miten tää muuten liittyy tähän aiheeseen, avaatko vähän? 

nyt on jo puistoissa kustu ja ravintolan ikkunaan oksenneltu ja sen varjollako myös ravintolan sisällä voi käyttäytyä kuin sirkuspelle?

Niin siis tarkoitat sitä, miten kuset, paskot, oksennat, kaivat mulkkusi esiin, nussit pöydillä, synnytät ravintolassa, tupakoit yms. jos näet imettäjän jossain lähistöllä?

kuka helvetti näin on tehny ja miten liittyy vessan hajuihin? minä en mulkkuani kaiva ruokapaikas esiin.

joskus yöelämässä eri asia mitä on tullu tehtyä jossain kuppilas mutta niistä ei puhuta.

laita korkki kii ei sun juttuja ymmärrä.

Vierailija
966/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ravintolasta ja ajasta. Lapsen syöttäminen on täysin hyväksyttävää toimintaa, eikä siinä pitäisi olla mitään seksuaalista. Eri asia on, miten, missä ja milloin sen tekee. Imetysikäisiä ei pidä ottaa mukaan ihan joka paikkaan. 

Vierailija
967/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapseni olen täysi-imettänyt suositusajan ja vielä muun ravinnon sivussa sen jälkeenkin. Mutta koskaa minulle ei ole tullut pakkotilannetta imettää täysin julkisesti. Aina on löytynyt joku sopivan rauhaisa paikka. Aika harvoin kotonakaan olisin imettänyt ruokapöydässä muiden syödessä illallista. Juu ja minustakin imetys on täysin luonnollista ja vauvan paras jne, mutta silti ei ole tullut 'pakkoa' imetellä missä sattuu.

Samoin ja useimmat näin tekevätkin. 

Vierailija
968/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelusta puuttuu enää kommentti: Tulevia veronmaksajia ja eläkkeen maksajia tässä imetetään niin olisitte vaan kiitollisia.

Ei vaan kyllä tässä hengitystä (ja maidon suihkuamista) pidätellen odotellaan vielä ainakin yhtä mulkkuvertausta muine eritteineen päivineen. Ja hassun hauskaa sutkautusta siitä, miten ravintolaan ei saa tuoda omia eväitä. Sitä ei ole tullutkaan hetkeen. Ottakaa nyt joku koppi?

Vierailija
969/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini opetti minut tavoille ettei julkisilla paikoilla imetetä. Kotona olen imettänyt kaksi lastani ja ei minuakaan olla imetetty yhtään ravintoloissa. MINUN äitini oli niin hyväkäytöksinen. Minä olen keski- ikäinen ja minä olen rintojani paljastamatta lapseni syöttänyt kun niin MINUN äitini opetti ja kenenkään ei tarvitse ravintolassa imettää koska minua oksettaa. Minun äitini ei ikinä olisi imettänyt missään enkä minäkään, senkin moukat.

Vierailija
970/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten te viisaat mammat olette huomanneet erittäin monet ihmiset ärsyyntyvät ravintolassa imetyksestä. Joten käyttäytykää esimerkillisesti lapsillenne ja ajatelkaa kanssa ihmisiä/ruokailijoita ja älkää alkako imettämään ravintolan pöydässä.

Vierailija
971/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin miehen ajatuksia tästä eritteitä suihkuavasta aiheesta. Ensinnäkin mies ei ole koskaan nähnyt näyttävää imetystilannetta, hämmästeli päin vastoin sitä, miten niin monet imettävät todella kainosti liinan alla. Nauroi hieman hämmentyneenä, kun kysyin, että vertaisiko hän imettämistä pissaamiseen, kakkaamiseen ja muihin tässä ketjussa mainittuihin toimintoihin. Ihmetteli mulkun vetämis -kommenttia ja kyseli, että onko joku imettämässä lasta peniksellään, vai mistä moinen mielleyhtymä? Pitää vajaina ihmisiä, jotka häiriintyvät imettämisestä. Toivoi, että naiset imettäisivät edelleen rohkeasti. Ollaan lapsettomia, reilusti yli kolmekymppisiä ja käydään ravintoloissa suht usein. Eli tsemppiä vaan kaikki imettäjät :).

Vierailija
972/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettääkö joku oikeasti ravintolassa? Ei kai kukaan ole niin tyhmä! Ymmärrän kesäisen päivän puistossa.

Vierailija
973/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin miehen ajatuksia tästä eritteitä suihkuavasta aiheesta. Ensinnäkin mies ei ole koskaan nähnyt näyttävää imetystilannetta, hämmästeli päin vastoin sitä, miten niin monet imettävät todella kainosti liinan alla. Nauroi hieman hämmentyneenä, kun kysyin, että vertaisiko hän imettämistä pissaamiseen, kakkaamiseen ja muihin tässä ketjussa mainittuihin toimintoihin. Ihmetteli mulkun vetämis -kommenttia ja kyseli, että onko joku imettämässä lasta peniksellään, vai mistä moinen mielleyhtymä? Pitää vajaina ihmisiä, jotka häiriintyvät imettämisestä. Toivoi, että naiset imettäisivät edelleen rohkeasti. Ollaan lapsettomia, reilusti yli kolmekymppisiä ja käydään ravintoloissa suht usein. Eli tsemppiä vaan kaikki imettäjät :).

Jep, ei siinä mitään. Ravintoloissa käydään myös sinä aikana kun vauva rinnalla ja sielläkin helppo keino simauttaa tai ainakin rauhoittaa vauva takaisin koppaansa, saa jatkaa syömistä ja seurustelua.

Tää yks vouhkaaja on palstalla ihan tuttu hullu jolta lähtee aina mopo käsistä. Ei mikään aito ihminen vaan sairautensa kourissa täällä palstailee ja puhuu ihan hulluja.

Aika vaarallinen aihe vaan mistä jauhaa. Tietysti varsinkin nykyään äidit on vapaita tekemään mitä haluavat ja rintaruokinta on niin luonnollinen juttu, että harva siitä jaksaa vauhkota.

Vertaaminen ulostamiseen ja sukupuoliyhteyteen nyt on tosi kipeää.

Mut kaikkia hulluja sitä onkin.

Tämä hullu onneksi taitaa olla neljän seinän sisässä oikeasti.

Vierailija
974/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin imettämistä on syytä olla huolissaan siitä, millaisia asenteita ja muihin ihmisiin suhtautumista nykyäidit lapsilleen omalla mallillaan opettavat. Seuraavat seikat toistuvat monessa purkauksessa:

- minä teen mitä haluan, kaikkialla, välittämättä kenestäkään muusta kuin itsestäni.

- se joka tuntee toisin kuin minä, on sekopää.

- sillä joka ajattelee toisin kuin minä, on mielenterveysongelma tai trauma. ne ovat haukkumasanoja.

- vanhemmat ihmiset ovat typeriä. heillähän on erilaisia mielipiteitä kuin minulla.

- minä olen maailman keskipiste. vaadin että toiset ihmiset mukautuvat minun tarpeisiin. Muuten pysykööt kotonaan.

Herttaista, eikö totta?

Suomi vuonna 2040, maltan tuskin odottaa.

Vierailija
975/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aikaisemmin ollut suht välinpitämätön kaikkia äitejä ja lapsia kohtaan. Mennyt ohi sen kummemmin katselematta. Mutta ihan tämän ketjun inspiroimana aion hymyillä ystävällisesti jokaiselle äidille ja lapselle, joka tulee vastaan. On minuakin joskus ärsyttänyt huutava lapsi kaikuvassa kaupassa, mutta tästä lähtien aion tuollaisissa ärsyttävissäkin tilanteissa vain hymyillä rohkaisevasti. Ja tarjota apua, jos sitä näyttää joku tarvitsevan. Ravintolassa sama juttu. Aion olla se positiivinen muutos, niin paljon tympii nämä teinit täällä.

Vierailija
976/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin imettämistä on syytä olla huolissaan siitä, millaisia asenteita ja muihin ihmisiin suhtautumista nykyäidit lapsilleen omalla mallillaan opettavat. Seuraavat seikat toistuvat monessa purkauksessa:

- minä teen mitä haluan, kaikkialla, välittämättä kenestäkään muusta kuin itsestäni.

- sillä joka ajattelee toisin kuin minä, on mielenterveysongelma tai trauma. ne ovat haukkumasanoja.

- vanhemmat ihmiset ovat typeriä. heillähän on erilaisia mielipiteitä kuin minulla.

- minä olen maailman keskipiste. vaadin että toiset ihmiset mukautuvat minun tarpeisiin. Muuten pysykööt kotonaan.

Herttaista, eikö totta?

No vähän vaikeaa se on nyt jättää imettämättä jottei kukaan loukkaannu. Se vaan on vähän liikaa pyydetty siltä vauvalta.

Vierailija
977/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun vauvaperhettä oksettaa katsoa pihviään ahmivia ylensyöneitä aikuisia? Voiko lihava ihminen syödä pihvinsä ravintolasalissa vai menisikö nurkkaan syömään? Enemmän oksettaa lihavat syömärit kuin vauvaansa imettävä äiti. Imettäkää ihmeessä vauvanne julkisesti, luonnollinen juttu :)

Vierailija
978/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herttaista, eikö totta?

Tämä on faktaa, ainakin tämän keskustelun perusteella ja tätä ei kukaan imettäjä mamma myönnä

Vierailija
979/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseton kirjoitti:

Entäs kun vauvaperhettä oksettaa katsoa pihviään ahmivia ylensyöneitä aikuisia? Voiko lihava ihminen syödä pihvinsä ravintolasalissa vai menisikö nurkkaan syömään? Enemmän oksettaa lihavat syömärit kuin vauvaansa imettävä äiti. Imettäkää ihmeessä vauvanne julkisesti, luonnollinen juttu :)

Oli muuten paskin argumentti AVn historiassa. Tuskin tarvitsee perustella miksi

Vierailija
980/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele että tälläisiä tollo mammoja on liikenteessä, kuin täältä keskusteluista käy ilmi. Minun koulu ajoiltani vanhemmiksi ovat tähän mennessä tulleet ne eniten huomion hakuiset, ne jotka ekana, ryyppäsi, poltti tupakkaa, harrasti seksiä, käytti huumeita, viilteli itseään. Nyt kuin mietin heitä, epäilen vahvasti että suurin osa pyörii tällä palstalla