Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
981/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetään ne rinnat ihan piilossa vain! Ei tartte sitä maidonlussutusta mainostella, kun muut yrittävät nauttia ateriastaan. Jos kerran on moinen nurkkaus tehty, niin eipä vaadi sinultakaan monta askelta siirtyä vauvan kanssa sinne rauhaan imettämään. 

Imettäviä äitejä on mukava katsella. Mitä enemmän näkyy sen parempi. Jos saa lapsen opetettua paljastamaan toinenkin rinta niin vielä parempi. Jotkut äidit eivät kyllä pidä tämän opettamisesta julkisilla paikoilla. Alle vuoden ikäisille ei vielä kannata edes yrittää opettaa tätä.

Vierailija
982/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää Afrikkaan siellä heilutaan rinnat paljaana

Niin paljon kun se mielikuva persua kutkuttaakin, niin ei heiluta. Ainakaan niissä Afrikan maissa, joissa minä olen matkustellut. Imettämistä tosin pidetään normaalina ja luonnollisena, vaikka muuten ollaankin konservatiivisia. Kristityt ja muslimit (suurin osa väestöstä kuuluu jompaan kumpaan) arvostavat vankkoja perhearvoja.

Ja ihan kerrostaloja, italialaisia ravintoloita, lentokoneita, internetti ja muukin sivistys sinne on rantautunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapseton kirjoitti:

Entäs kun vauvaperhettä oksettaa katsoa pihviään ahmivia ylensyöneitä aikuisia? Voiko lihava ihminen syödä pihvinsä ravintolasalissa vai menisikö nurkkaan syömään? Enemmän oksettaa lihavat syömärit kuin vauvaansa imettävä äiti. Imettäkää ihmeessä vauvanne julkisesti, luonnollinen juttu :)

Oli muuten paskin argumentti AVn historiassa. Tuskin tarvitsee perustella miksi

Vaikka se kiukuttaakin, niin paska/kusi/mulkun esiin veto/nussiminen ja finnin puristelu ovat kyllä tämän hetken älyvapaimmat ehdokkaat.

Vierailija
984/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin imettämistä on syytä olla huolissaan siitä, millaisia asenteita ja muihin ihmisiin suhtautumista nykyäidit lapsilleen omalla mallillaan opettavat. Seuraavat seikat toistuvat monessa purkauksessa:

- minä teen mitä haluan, kaikkialla, välittämättä kenestäkään muusta kuin itsestäni.

- se joka tuntee toisin kuin minä, on sekopää.

- sillä joka ajattelee toisin kuin minä, on mielenterveysongelma tai trauma. ne ovat haukkumasanoja.

- vanhemmat ihmiset ovat typeriä. heillähän on erilaisia mielipiteitä kuin minulla.

- minä olen maailman keskipiste. vaadin että toiset ihmiset mukautuvat minun tarpeisiin. Muuten pysykööt kotonaan.

Herttaista, eikö totta?

Suomi vuonna 2040, maltan tuskin odottaa.

Juu kaikki tämä pätee tähän imetysvastaiseen oksentelijaan. Hänen takiaan toisten pitäisi nähdä nälkää. Itsekästä. Ja täysin minä-minä -asenteella. Normaali-ihminen ei suhtaudu noin.

Vierailija
985/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapseton kirjoitti:

Entäs kun vauvaperhettä oksettaa katsoa pihviään ahmivia ylensyöneitä aikuisia? Voiko lihava ihminen syödä pihvinsä ravintolasalissa vai menisikö nurkkaan syömään? Enemmän oksettaa lihavat syömärit kuin vauvaansa imettävä äiti. Imettäkää ihmeessä vauvanne julkisesti, luonnollinen juttu :)

Vaikka se kiukuttaakin, niin paska/kusi/mulkun esiin veto/nussiminen ja finnin puristelu ovat kyllä tämän hetken älyvapaimmat ehdokkaat.

Oli se sentään hauska. Tässä haukuttiin vain läskejä, aika väsynyttä mielestäni. Se on myös ihan normaalia että ihmiset eri paino luokissa syö.

Vierailija
986/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin imettämistä on syytä olla huolissaan siitä, millaisia asenteita ja muihin ihmisiin suhtautumista nykyäidit lapsilleen omalla mallillaan opettavat. Seuraavat seikat toistuvat monessa purkauksessa:

- minä teen mitä haluan, kaikkialla, välittämättä kenestäkään muusta kuin itsestäni.

- sillä joka ajattelee toisin kuin minä, on mielenterveysongelma tai trauma. ne ovat haukkumasanoja.

- vanhemmat ihmiset ovat typeriä. heillähän on erilaisia mielipiteitä kuin minulla.

- minä olen maailman keskipiste. vaadin että toiset ihmiset mukautuvat minun tarpeisiin. Muuten pysykööt kotonaan.

Herttaista, eikö totta?

Juu kaikki tämä pätee tähän imetysvastaiseen oksentelijaan. Hänen takiaan toisten pitäisi nähdä nälkää. Itsekästä. Ja täysin minä-minä -asenteella. Normaali-ihminen ei suhtaudu noin.

Toisen pitää nähdä nälkää ahahahahaXD. Ai niin kuin Afrikassa? Jos minulle tulee PA hätä, en minäkäään kaiva esille pottaa ja ala vääntämään. MInä menen vessaan

Vierailija
987/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää Afrikkaan siellä heilutaan rinnat paljaana

Niin paljon kun se mielikuva persua kutkuttaakin, niin ei heiluta. Ainakaan niissä Afrikan maissa, joissa minä olen matkustellut. Imettämistä tosin pidetään normaalina ja luonnollisena, vaikka muuten ollaankin konservatiivisia. Kristityt ja muslimit (suurin osa väestöstä kuuluu jompaan kumpaan) arvostavat vankkoja perhearvoja.

Ja ihan kerrostaloja, italialaisia ravintoloita, lentokoneita, internetti ja muukin sivistys sinne on rantautunut.

Olisin sitten persu tai muslimi, niin tässä asiassa molemmat ovat samaa mieltä. Ja tuo missä olet käynyt taitaa olla ''afrikka''

Ihan Afrikka ilman heittomerkkejä. Kannattaa käydä sivistämässä itseään. Voisi käteen jäädä muitakin kuin väsyneitä ennakkoluuloja savimajoissa rinnat paljaana heiluvista heimolaisista. Ja ihan muslimitkin liputtavat imettämisen puolesta. Afrikassa ei ole varaa niuhottaa ja rageilla, kun ilman rintaruokintaa ne sylivauvat kuolisivat nälkään. Köyhimpien lapset kuolevatkin, etenkin jos elävät alueilla, missä on pulaa ravinnosta ja juomavedestä.

Vierailija
988/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan asiallista tehdä imetysnurkkaus! Paljas rinta on kuitenkin intiimi asia, on se sitten miehen tai vauvan suussa-- vaikka toki eipä näiti voi verrata :D Nykyään kauhea tarve tehdä niinkin luonnollisesta asiasta kuin äitiydestä/imetyksestä/lisääntymisestä kauhea meteli, joka asiasta pakko mesota ja voi hyvänen aika-- pakko tehdä asiat niin vaikeiksi.....

Musta on ihan mielipuolista että tästä luonnollisesta asiasta on pakko tehdä joku "in-juttu" väenvängällä, että kaikkien tarttee katsoa ruokintaepisodia. Eikö kyse ole äidin ja lapsen välisestä, ruokinta hetkestä? Jos tulee ravintolaan, niin kunnioittaa myös muita maksavia asiakkaita, jotka sinne ovat päättäneet tulla. 

Eipä siinä mitään, jos imetyksen hoitaa ilman suurta draamaa, sujauttaa tissin suuhun. Mutta joillakin kamala tarve heilutella sitä paljasta tissiä, ja pitää rintaa esillä kun vauva huutaa ja sitten täytyy höpötellä vauvaa rauhoittaakseen.

Mä olen imettänyt kaikissa sukujuhlissa, muuton keskellä, neuvolassa, kirjastossa, kirkossa, jne. Aina olen vetäytynyt johonkin pois katseilta, kun en halua ketään ahdistaa eikä mun kovaan ääneen oo tarttenut asiasta ilmoittaa "että nyt imetän".

Vierailija
989/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herttaista, eikö totta?

Toisen pitää nähdä nälkää ahahahahaXD. Ai niin kuin Afrikassa? Jos minulle tulee PA hätä, en minäkäään kaiva esille pottaa ja ala vääntämään. MInä menen vessaan

Koko Afrikka ei näe nälkää. Tietyt maat ja tietyt maanosat. Ja eihän tässä pitkälle päästy taas kakkajutuista. Syöminen on sama asia kuin kakkaaminen pottaan. Ymmärretään.

Vierailija
990/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

FeedingMama kirjoitti:

Mun mielestä ihan asiallista tehdä imetysnurkkaus! Paljas rinta on kuitenkin intiimi asia, on se sitten miehen tai vauvan suussa-- vaikka toki eipä näiti voi verrata :D Nykyään kauhea tarve tehdä niinkin luonnollisesta asiasta kuin äitiydestä/imetyksestä/lisääntymisestä kauhea meteli, joka asiasta pakko mesota ja voi hyvänen aika-- pakko tehdä asiat niin vaikeiksi.....

Musta on ihan mielipuolista että tästä luonnollisesta asiasta on pakko tehdä joku "in-juttu" väenvängällä, että kaikkien tarttee katsoa ruokintaepisodia. Eikö kyse ole äidin ja lapsen välisestä, ruokinta hetkestä? Jos tulee ravintolaan, niin kunnioittaa myös muita maksavia asiakkaita, jotka sinne ovat päättäneet tulla. 

Eipä siinä mitään, jos imetyksen hoitaa ilman suurta draamaa, sujauttaa tissin suuhun. Mutta joillakin kamala tarve heilutella sitä paljasta tissiä, ja pitää rintaa esillä kun vauva huutaa ja sitten täytyy höpötellä vauvaa rauhoittaakseen.

Mä olen imettänyt kaikissa sukujuhlissa, muuton keskellä, neuvolassa, kirjastossa, kirkossa, jne. Aina olen vetäytynyt johonkin pois katseilta, kun en halua ketään ahdistaa eikä mun kovaan ääneen oo tarttenut asiasta ilmoittaa "että nyt imetän".

Missä olet nähnyt paljaita rintojaan esittelevän imettävän äidin? Useita vuosikymmeniä tätä palloa tallanneena en ole törmännyt vielä yhteenkään. Ihmettelen näitä ihmisiä, jotka näkevät näitä alvariinsa. Missä oikein asut?

Vierailija
991/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitä kommentteja lukiessa hoksasin aivan mahtavan idean! Miks ravintolassa ei voisi olla ns perhe looseja joissa on verhot jolloin muut asiakkaat ei vaivaannu imetyksestä!

Ei mua muuten harmita mennä jonnekkin sivuun imettämään mutta onhan se aika kurjaa kun ruoka jäähtyy tms jos joutuu pöydästä lähtemään. Tai myöskin se ettei sit pysty seurustelemaan muiden kanssa.

Vierailija
992/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapseton kirjoitti:

Oli se sentään hauska. Tässä haukuttiin vain läskejä, aika väsynyttä mielestäni. Se on myös ihan normaalia että ihmiset eri paino luokissa syö.

Poistele vain viestejä, jotka menee tunteisiin. Ei se näistä pissa-kakka -jutuista tee yhtään sen hauskempia.

Vierailija
993/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysfanaatikot haluavat nyt jo poistaa lihavatkin ravintoloista. Huh huh.

Vierailija
994/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapseni olen täysi-imettänyt suositusajan ja vielä muun ravinnon sivussa sen jälkeenkin. Mutta koskaa minulle ei ole tullut pakkotilannetta imettää täysin julkisesti. Aina on löytynyt joku sopivan rauhaisa paikka. Aika harvoin kotonakaan olisin imettänyt ruokapöydässä muiden syödessä illallista. Juu ja minustakin imetys on täysin luonnollista ja vauvan paras jne, mutta silti ei ole tullut 'pakkoa' imetellä missä sattuu.

Samoin ja useimmat näin tekevätkin. 

Niinpä. Sitä ihmettelen, että tätä alapeukutetaan. Kun valtaosa äideistä pystyy hoitamaan tämän normaalin imetyksen normaalisti tekemättä siitä numeroa suuntaan tai toiseen niin imetysainajokapaikassakruunupäässä -mammoille ei käy. Jos se vauvan maidon saanti on se pääasia niin miksi teitä alapeukututtaa jos muut pystyy sen tekemään provosoutumatta tai provosoimatta?

Vierailija
995/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot kirjoitti:

No näitä kommentteja lukiessa hoksasin aivan mahtavan idean! Miks ravintolassa ei voisi olla ns perhe looseja joissa on verhot jolloin muut asiakkaat ei vaivaannu imetyksestä!

Ei mua muuten harmita mennä jonnekkin sivuun imettämään mutta onhan se aika kurjaa kun ruoka jäähtyy tms jos joutuu pöydästä lähtemään. Tai myöskin se ettei sit pysty seurustelemaan muiden kanssa.

Hei!

Minullakin on idea! Laitetaan kaikki erilleen verhojen taakse!

Ja tissit verhojen taakse ja sitten lopulta naiset verhojen taakse!

Ja näin!

Tai sitten ollaan kaikki hyviä toisillemme, ei paljastella ruumiinosiamme julkisesti, ei eritetä mitään eritteitä julkisesti.

Ja jos joku nuori ja meitä tyhmempi paljastaa rintansa tai erittää jotain julkisesti, ei tuomita häntä.

Vierailija
996/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapseni olen täysi-imettänyt suositusajan ja vielä muun ravinnon sivussa sen jälkeenkin. Mutta koskaa minulle ei ole tullut pakkotilannetta imettää täysin julkisesti. Aina on löytynyt joku sopivan rauhaisa paikka. Aika harvoin kotonakaan olisin imettänyt ruokapöydässä muiden syödessä illallista. Juu ja minustakin imetys on täysin luonnollista ja vauvan paras jne, mutta silti ei ole tullut 'pakkoa' imetellä missä sattuu.

Niinpä. Sitä ihmettelen, että tätä alapeukutetaan. Kun valtaosa äideistä pystyy hoitamaan tämän normaalin imetyksen normaalisti tekemättä siitä numeroa suuntaan tai toiseen niin imetysainajokapaikassakruunupäässä -mammoille ei käy. Jos se vauvan maidon saanti on se pääasia niin miksi teitä alapeukututtaa jos muut pystyy sen tekemään provosoutumatta tai provosoimatta?

Sitä alapeukutetaan siitä syystä, koska kuvittelet näyttävät imetyssessiot päässäsi. Kaikki imettäjät, joihin minä olen törmännyt, ovat tehneet sen nimenomaan huomaamattomasti. Osaisitko sinä vastata siihen, missä näitä tissit tiskissä maidot suihkuten -imettäjiä oikein tapaa? Reissaan Suomeakin ristiin rastiin ja edes Pihtiputaalla ei ole moista ilmestystä tullut vastaan. Vaikka aika korvessa se onkin.

Eli MISSÄ olet törmännyt imettäjiin, jotka oikein esiintyvät? Monta kertaa olet tällaisen henkilön nähnyt viimeisen vuoden aikana? Jos et osaa vastata, kannattaa miettiä, rakenteletko turhaa olkiukkoa päässäsi.

Vierailija
997/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kun ihmetellä missä ihmeen ravintoloissa oikein syötte kun heluvia, maitoa suihkuvia tissejä näette kaikkialla?

Vierailija
998/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä alapeukutetaan siitä syystä, koska kuvittelet näyttävät imetyssessiot päässäsi. Kaikki imettäjät, joihin minä olen törmännyt, ovat tehneet sen nimenomaan huomaamattomasti. Osaisitko sinä vastata siihen, missä näitä tissit tiskissä maidot suihkuten -imettäjiä oikein tapaa? Reissaan Suomeakin ristiin rastiin ja edes Pihtiputaalla ei ole moista ilmestystä tullut vastaan. Vaikka aika korvessa se onkin.

Eli MISSÄ olet törmännyt imettäjiin, jotka oikein esiintyvät? Monta kertaa olet tällaisen henkilön nähnyt viimeisen vuoden aikana? Jos et osaa vastata, kannattaa miettiä, rakenteletko turhaa olkiukkoa päässäsi.

95% hoitaa luonnollisesti ja numeroa tekemättä. Se 5% pilaa kaikkien maineen. Ihan hiljan oli ammattiäiti tissit pitkällä kahvilassa. Seinän vieressä, mutta oikein kääntyi muihin päin tehdäkseen pointin selväksi. Tässä kuten kaikessa muussakin pari prossaa pilaa koko joukon maineen. Valtaosa on kuitenkin hyvin fiksua porukkaa.

Vierailija
999/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla lista ravintoloista ja kahviloista, jossa nämä itsensäpaljastajaäidit kokoontuvat.

Osaisi varoa ja olla menemättä, molemmille win-win tilanne.

Vierailija
1000/2693 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% hoitaa luonnollisesti ja numeroa tekemättä. Se 5% pilaa kaikkien maineen. Ihan hiljan oli ammattiäiti tissit pitkällä kahvilassa. Seinän vieressä, mutta oikein kääntyi muihin päin tehdäkseen pointin selväksi. Tässä kuten kaikessa muussakin pari prossaa pilaa koko joukon maineen. Valtaosa on kuitenkin hyvin fiksua porukkaa.

Eli voinko minä yleistää miehistä, että kaikki miehet ovat väkivaltaisia, pelureita, juoppoja ja mielenvikaisia sukurutsaajia, kun tällaisiakin miehiä on tullut ammatin puolesta vastaan? Eihän tuollaisessa yleistämisessä ole järjen hiventä, jos häviävän pieni prosentti käyttäytyy tietyllä tavalla. Kyllä se yleistäjän älykkyydestä nimenomaan kertoo, ei mistään muusta, jos kerran kymmenessä vuodessa törmää tissit törröllään maidot suihkuten -imettäjään ja vetää tästä johtopäätöksen, että kaikki imettäjät ovat sitä ja tätä ja imetys pitää kieltää. Tsiisus.