Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miesystävän mykkäkoulu vallankäyttöä vai ahdistuneisuutta?

Vierailija
20.10.2017 |

Mistäs sen nyt sitten tietää mykisteleekö toinen saadakseen valtaa minuun? Vai onko hän niin ahdistunut, ettei pysty puhumaan? Kun nähdään, niin saattaa sanoa pari sanaa alussa, mutta sitten ei ehkä mitään enää.

Ja juu, ei asuta yhdesä eikä kyllä tulla asumaan. Haluaisin kuitenkin tietää mistä on kyse. Ja mieheltä kysymällä ei selviä, sillä jos kysyn, niin vaikenee taas.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikee arvailla, kun en tunne henkilöä.

Vierailija
2/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä väsynyt ja ahdistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan, se on lapsellisuutta.

Tai ehkä häntä ei vaan kiinnosta seurasi eikä kehtaa sanoa.

Vierailija
4/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vallankäyttöä on riidan yhteydessä/jälkeen pidettävä mykkäkoulu. Syy on varmaan muu, jos riitaa ei ole ollut. Onko mies muuttunut tuollaiseksi vai ollut alusta asti samanlainen?

Vierailija
5/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tulet tuskin vastausta saamaan. Jutut värittyvät kertojan mukaan.

Vierailija
6/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuo on vastaus toisen vallankäyttöön! Kun toinen koko ajann hyökkää ja tivaa, niin on helpompi olla hiljaa.

Vierailija
7/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mykkäkoulu ole aina mielenosoitusta, vaikka marttyyrit näin aina uskovatkin.

Vierailija
8/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Jos hän kumminkin ihan varta vasiten haluaa sinua nähdä, niin tuskin nyt sentään mieltään osoittaakseen sinun kanssasi järjestää treffejä.

Onko hän aina ollut vähäpuheinen, vai vasta nyt? Jos hän on vain sosiaalisesti kovin estynyt?

Mutta jos hän ei halua asiasta keskustella, ja sinua puhumattomuus ahdistaa, niin paljonhan ei jää vaihtoehtoja, eikö?

Vierailija
9/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa yleinen virhe on ulottaa vallankäyttö toiseen ihmisen. Kun kunnioitatte puolisonne yksityisyyttä, tekemisiä, mielipiteitä ja koskemattomuutta, kuten olisitte vieraan ihmisen kanssa tekemisissä, niin säästytte ongelmilta. Paristuhde ei rakennu toisen hallitsemiselle.

Vierailija
11/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammathan toki tuosta totuuden tietääkin :D

Vierailija
12/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sitten on, kerrotko minulle?

En ole koskaan hyväksynyt mykkäkoulun pitämistä. Minusta se jos mikä on marttyyriksi heittäytymistä, "tuo on niin paska, ettei sille kannata edes puhua, olenpa hiljaa ja annan sen kärsiä, koska se ei handlaa mun vaikenemistani".

Jos kyse on siitä, että tarvitsee aikaa prosessoidakseen esimerkiksi riitaa, niin sen voi SANOA. Että en vielä halua keskustella asiasta, haluan miettiä ensin, mitä mieltä olen tilanteesta.

Mykäksi heittäytyminen on toisen sulkemista pois ja halveksuntaa. Samaa kuin jos ottaisi ja häipyisi ovet paukkuen.

Toiselle osapuolelle ei jää mitään keinoja ratkaista tilannetta, pitää vaan olla ja odottaa, kunnes se mykkäkoulun pitäjä suvaitsee taas olla kontaktissa. Siksi se on vallankäyttöä.

Vierailija
13/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni piti täydellistä mykkäkoulua, parikin kuukautta saattoi mennä, ettei sanaakaan sanonut minulle. Muille saattoi kyllä puhua, mutta ei minulle. Tämä oli kyllä sitä vallankäyttöä, suljen sinut ulkopuolelle. Lopulta hain eroa, kun en jaksanut jatkuvaa mykkäilyä ja väkivaltaa. Tekee nykyään samaa suvulleen ja kavereilleen. Ei vastaa puhelimeen, ei viesteihin, sulkee aina jonkun jostain syystä elämänsä ulkopuolelle. Opittu tapa ja hyväksi havaittu.

Vierailija
14/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä.

Vierailija
15/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sitten on, kerrotko minulle?

En ole koskaan hyväksynyt mykkäkoulun pitämistä. Minusta se jos mikä on marttyyriksi heittäytymistä, "tuo on niin paska, ettei sille kannata edes puhua, olenpa hiljaa ja annan sen kärsiä, koska se ei handlaa mun vaikenemistani".

Jos kyse on siitä, että tarvitsee aikaa prosessoidakseen esimerkiksi riitaa, niin sen voi SANOA. Että en vielä halua keskustella asiasta, haluan miettiä ensin, mitä mieltä olen tilanteesta.

Mykäksi heittäytyminen on toisen sulkemista pois ja halveksuntaa. Samaa kuin jos ottaisi ja häipyisi ovet paukkuen.

Toiselle osapuolelle ei jää mitään keinoja ratkaista tilannetta, pitää vaan olla ja odottaa, kunnes se mykkäkoulun pitäjä suvaitsee taas olla kontaktissa. Siksi se on vallankäyttöä.

MInä näen sen niin, että mykkäkoulussa välineet tilanteen hoitamiseen on viety eli se vastapuoli on onnistunut viemään tilanteen sellaiseksi, että jos toinen ei vaikene, niin sanoo jotain kaduttavaa.

Vierailija
16/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt av-palstalaiset peilaavat tilannetta omiin kokemuksiinsa. Saattaa tulla rumaa jälkeä.

Vierailija
17/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
18/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vallankäyttöä.

Samalla tavalla kuin rakkauden ehdollistaminen tai erolla uhkailu. Moni on sokea sille, miten toimii riitatilanteissa.

Vierailija
19/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sen nyt sitten tietää mykisteleekö toinen saadakseen valtaa minuun? Vai onko hän niin ahdistunut, ettei pysty puhumaan? Kun nähdään, niin saattaa sanoa pari sanaa alussa, mutta sitten ei ehkä mitään enää.

Ja juu, ei asuta yhdesä eikä kyllä tulla asumaan. Haluaisin kuitenkin tietää mistä on kyse. Ja mieheltä kysymällä ei selviä, sillä jos kysyn, niin vaikenee taas.

Onko sillä merkitystä, jos asia sinua haittaa ja ahdistaa? Jos kyse olisi ahdistuksesta, niin olisitko valmis sietämään huonoa kohtelua ja samalla toivoisit, että voisit rakkaudellasi miehen parantaa? Se on hyvin rankka tie. Jos mies ei kykene toimimaan sinun seurassa normaalisti ja kanssakäyminen on vaikeaa, niin miksi edes yrität rakentaa häneen suhdetta?

Vierailija
20/73 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan