Epstein-Barrin virus
Onko kenelläkään ollut tuota virusta, tai tiedättekö siitä mitään? Olen todella huolissani, sillä hoitaja soitti tänään että verestäni on löytynyt Epstein-Barrin viruksen igG vasta-aineita todella runsaasti, muttei kertonut yhtään sen enempää että mitä tämä tarkoittaa ja miten tästä eteenpäin. Sanoi, että lääkäri soittelee myöhemmin ja saa kertoa tarkemmat tiedot.
Jäi todella surullinen ja epävarma olo.
Viitearvot tuossa viruksessa ovat siis alle 5 U/ml, kun minulla tuo oli 332 U/ml. Jäi surullinen olo, kun ei voinut edes varmaksi kertoa onko jotain vakavaa.
Olen nuori alle 25 v. nainen. Voitteko kertoa noista viitearvoista jotain, jos tiedätte yhtään?
Kommentit (27)
Taulukko. Epstein–Barrin viruksen aiheuttaman mononukleoosin akuutit komplikaatiot (Domachowske ym. 1996, Jenson 2000). Komplikaatio Esiintyvyys (%) Hengitystieobstruktio < 5 Neurologiset komplikaatiot 1–5 Enkefaliitti Perifeeriset pareesit Guillain–Barrén oireyhtymä Hematologiset komplikaatiot 3 Maksatulehdus Oireeton, laboratoriomuutoksia 50–80 Kliinisiä oireita 5 Pernaruptuura < 0,5 Muut komplikaatiot Myokardiitti, glomerulonefriitti, < 0,5 psykoosi jne.
Mononukleoosi paranee yleensä 2–3 viikossa, mutta 0,2–0,3 %:lla potilaista esiintyy vakavia, joskus jopa henkeä uhkaavia komplikaatioita (taulukko).
mitä kuuluu tähän uutiseen uutta?
Joka päivä 3kk:
-Mustikoita
-omenaa
-päärynää
-spirulina jauhetta
-msm jauhetta
-valkosipulia
-kasviperäistä D-vitamiinia (ei sis. elohopeaa)
Nämä tuhoavat viruksen ja auttavat kipuun.
https://www.dkfz.de/en/presse/pressemitteilungen/2019/dkfz-pm-19-02-New…
Onpa tuohon viimein jotain kehitteillä.
Itse sain tuon elinsiirron yhteydessä ja pelottaa kun immuunipuolustusta heikentävän lääkityksen takia paranee hitaasti ja altistun syövälle kuten tästä viruksesta luin. Itselläni on nyt arvo yli 1000 eli... Pelottaa!!
Itsellä arvot 420 ja bM pos.
Meni sitten maksaan, eli kannattaa olla oikeasti huolissaan jos on oireita.
Itsellä tutkitaan vielä muutakin. Mutta tää on nyt eka veikkaus miksi maksa huutaa hoosiannaa... Bilrubiinit 70. ja vahditaan, ettei mene vajaatoiminnan puolelle.
Pyydä, että sulta otetaan varmuusen vuoksi maksakokeet.
Halpa henkivakuutus.