Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
981/1605 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seminaarilainen kirjoitti:

Ihan omituisia kuuluu: meidän tekstiilityön opettaja täällä seminaarissa epäili, että voi vielä joskus tulla sellainen aika, että tytötkin joutuvat opettelemaan veistoa! Pojat taasen joutuisivat ompelemaan nappeja kiinni ja muuta sellaista. En kyllä ymmärrä. Ainahan pojat ovat halunneet veistotunnille ja tytöt neulomaan ja virkkaamaan. Taisi olla aprillipilaa!

Missä sinä olet seminaarissa? Jatkuuko siellä pitkäänkin opettajakoulutus kun nyt on tulossa peruskoulu eikä enää tarvita kansakoulunopettajia? Olen aikonut hakea seminaari kun käyn ensin tämän emäntäkoulun. Mutta täällä on emäntäkoulu entisessä seminaarissa ja olen luullut, että ne loppuvat muuallakin. ( terveisiä teille, jotka tunnistatte paikan)

No täällä Uno Gygnaeuksen perustamassa Jyväskylän seminaarissa olen. Täällä on suuria ryhmiä, meilläkin on melkein sata opiskelijaa, sekä opettajiksi että opettajattariksi opiskelevia. Tervetuloa tänne!

Kyllä tuosta peruskoulun tulosta on kovasti keskusteltu täälläkin. Saa nähdä. Onko susi syntyessään?

Onneksi aloittivat sen peruskoulun Lapista, jos osoittautuu huonoksi systeemiksi, sitä ei aloitetakaan etelässä. Ja siellä Lapissa se ei haittaa, nehän on muutenkin semmoisia omituisia.

Vierailija
982/1605 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omituisia kuuluu: meidän tekstiilityön opettaja täällä seminaarissa epäili, että voi vielä joskus tulla sellainen aika, että tytötkin joutuvat opettelemaan veistoa! Pojat taasen joutuisivat ompelemaan nappeja kiinni ja muuta sellaista. En kyllä ymmärrä. Ainahan pojat ovat halunneet veistotunnille ja tytöt neulomaan ja virkkaamaan. Taisi olla aprillipilaa!

Meidän koulussa oli pojille tekstiilikäsityötä,  Sylvään koulun opettaja kehui he ovat hyviä siinä.

Tytöille veistoa, vaikka hiukan pelkäsin koneita.  

Onko niitä sellaisiakin kouluja, joissa pojille ei ole ollut tekstiilityötä? Kyllä meillä ainakin kansakoulumme kaksi ensimmäistä vuotta oli tekstiilityötä kaikille ja vasta kolmannella alkoi meille pojille puukässä. Eikö tämä ollut normaali käytäntö kaikissa kansakouluissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1605 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulussa oli pojille tekstiilikäsityötä,  Sylvään koulun opettaja kehui he ovat hyviä siinä.

Tytöille veistoa, vaikka hiukan pelkäsin koneita.  

Onko niitä sellaisiakin kouluja, joissa pojille ei ole ollut tekstiilityötä? Kyllä meillä ainakin kansakoulumme kaksi ensimmäistä vuotta oli tekstiilityötä kaikille ja vasta kolmannella alkoi meille pojille puukässä. Eikö tämä ollut normaali käytäntö kaikissa kansakouluissa?

Oli ala-asteella että kaikkien piti tehdä hikisiä pannulappuja, mutta puhuttiin yläasteesta.

Vierailija
984/1605 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Hurriganes - nimisen yhtyeen keikalla. Ei oikeen iskenyt. Luulenpa, ettei tuosta bändistä kuulla sitten sen enempää ..

Vierailija
985/1605 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Hurriganes - nimisen yhtyeen keikalla. Ei oikeen iskenyt. Luulenpa, ettei tuosta bändistä kuulla sitten sen enempää ..

Vähän sama. Tuli mieleen että haluaisin mieluummin discoon tai karnevaaleihin. Tykkäsin myös karate-elokuvista. Kävin vähän karate-elokuvissa ja kuntelin discoa. Tanssin dis<oa yksin peilin edessä jonka taustalla tuijotti viininpunainen tumma seinä.

Vierailija
986/1605 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sleepparit on parempi. Mut kumpiki on silti hyvä et..

Otetaa lepo ja ollaa rauhas tän asian suhteen. Ei tartte tapella.

Vierailija
987/1605 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän urheilutalolla oli Markku Aro keikalla! Oli kyllä hyvä. Sen jälkeen tuli Hurriganes, mutta kun ne soitti niin kovaa, niin lähdin kotiin.

Vierailija
988/1605 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin on seuraava Tabula Rasan keikka?

Ensi viikonloppuna olisi keikka meidän kotilkulmilla nuorisoseurantalolla. Justiin luin tuoreimmasta Suosikista. Olen itse asiassa kuullut tästä bändin kitaristi Heikki Silvennoisesta, että on todellinen ilveilijä keikkabussissa ja viihdyttää yhtyekavereitaan ties millä vitseillä. Vaikea uskoa kun soittaa kitaraa niin naama vakavana. 

Vierailija
989/1605 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olin Messuhallilla viime uutena vuotena. Siellä oli monia bändeja. Paras oli Tasavallan presidentti. Mutta eniten minä kiljuin kun paikalle tuli Tapani Kansa. Sillä oli sellanen pitkä nahkatakki, jonka se heitti lavalle ja "ei ei ei Delilah..."  Huh, oli se upeeta. Ja voi hitto että se on komee.  Nuorempana mulla oli päiväkirjan välissä Tapsan kuvia, mutta nyt on tullut jo vähän vanhaksi semmoseen kun oon jo kaksikymppinen.

990/1605 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukka Tolonen Tasavallan presidentistä on meidän koulussa. Se on kauhean ujo. On sillä siskojakin meidän koulussa. Ne asuu Tehtaankadulla roomalaiskatolisen kirkon vieressä. Käy ruokiksella kotona syömässä ☺

Mä tykkään enempi Top Mousteista ja siinä Eero Luparista 😍

Vierailija
991/1605 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin kaksi viikkoo sitten Uriah Heepin Lontoon fan-clubiin. Sen prexy lähetti mulle jo postia.

Vierailija
992/1605 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko seurannut Teinilehdestä tuota Kouvolalaisen Atu Toivosen tapausta? Kokoomuslainen natsirehtori on savustaut tytön oppikoulusta ja nyt sen on mentävä kansalaiskoulun!

Meidän koulun teinikunta tekee asian johdosta adressin eduskuntaan.

Onnex saadaan pian peruskoulu ja kouluneuvostot, niin tällainen ei pääse toistumaan.

Rock, Rauha, Rakkaus!

Vierailija
993/1605 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt koko ikäni karkkia, purkkaa ja lakua....

Vierailija
994/1605 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on helppoa, kun ei enää tarvita opettajia ollenkaan. Meillä oli tänään INO eli itse neuvova opetus. Monistenippu, jossa oli tekstiä ja kysymyksiä ja sai omaa vauhtia lukea ja vastata. Norjan maantietoa siinä opetettiin. Kaikkea sitä keksitäänkin, onneksi, kun mä en jaksa odotella noita hitaita lukijoita.

Vierailija
995/1605 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo kirjoitti:

Mä olen niin kyllästynyt näihin silmälaseihin. Valokuvissa näyttää, kuin silmien edessä olisi pullonpohjat. Voisivatpa lääkärit tehdä jonkun leikkauksen, jolla näkö palaisi takaisin hyväksi. Mutta se on mahdottomuus.

Neuvostoliitto-lehdessä luki, että siellä tehdään sellaisia leikkauksia. Näkö on parantunut kaikilla. Silmään tehdään joitain viiltoja, jotka saavat valon taittumaan ”oikein”. Myös silmälirusgia on Neuvostoliitossa maailman huippuluokkaa. Neuvostoliitto on monessa asiassa maailman edistyksellisin valtio. Toisaalta näkö ei huonone ollenkaan, jos ei katso televisiota liian läheltä tai lue liian himmeillä valoilla. Lisäksi pitää syödä oikeaa voita eikä mitään margariinia.

Vierailija
996/1605 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auto Warren tilalle? Turvavyöt olisi hyvä lisävaruste etteivät kakarat putoa kyydistä, kun talvella takaovi jäätyy ja aukeaa ajossa.

Vierailija
997/1605 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä auto Warren tilalle? Turvavyöt olisi hyvä lisävaruste etteivät kakarat putoa kyydistä, kun talvella takaovi jäätyy ja aukeaa ajossa.

Itse vaihtaisin Ladaan. Loistavien ajo- ominaisuuksien lisäksi siinä mainoksen mukaan yhdistyvät etelän kuuma temperamentti ja avaruustekniikan taitajien kylmä järki.

Vierailija
998/1605 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anytime on sitte hyvä meikkisarja.

Sekä filmstar-ripsari peleineen.

Vierailija
999/1605 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kellään ohjetta pitsisen päivänpeitteen virkkaukseen?

Mielellään sellainen malli, joka sointuu sohvapöydälle viertaamaani joutsenet ja lumpeenkukat -pitsiliinan kanssa. Siis sen, jossa joutsenet ja kukat ovat kolmiulotteisia. Ja mielellään kukalliseen lankatauluun sointuva, pappa askarteli sellaisen vihreälle laudalle kieputtamalla villalankaa nauloihin.

Vierailija
1000/1605 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän