1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Vierailija kirjoitti:
Aatelkaas sitä aikaa, kun joskus ei ole enää Kekkosta? Ei kai sellaista aikaa voi ollakaan? Ei täällä Suomessa kyllä kenestäkään presidentiksi ole.
Mitenkäs mielees tuli noin kummallinen asia, etteikö olisi Urkkia? Eipä tule kyllä mieleeni yhtäkään Urkin vertaista, sellasia koltiaisia ne muut miehet. Urkki on tosi mies ja osaa hoitaa meitin asiat hyvin sinne CCCP:hen päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ostatte mieluiten grilliltä?
Nakkikioskilla (tai snagarilla niiku täällä sanotaan) parasta on se höyrymakkara.
Ei kun parasta on lihis kahdella nakilla ja mausteilla, käydään ne aina nappasemassa, kun Tava menee kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, vaikka onkin syksy, mietitään jo pojan ylioppilasjuhlien tarjottavia. Voileipiä, joihin tulee metwurstia ja kurkkua vai mieluummin voileipäkeksejä? Sitten kaksi täytekakkua, toinen hedelmätäytekakku ja toinen mansikkakermakakku. Mutta leipoisinko pikkuleiviksi Hanna-tädin kakkuja vai ässiä?
Mun mielestä cream crackerit on ihan parasta ja niitten päälle kun pistää Floraa tai appelsiinimarmeladia! Mä en tiedä mitään sen parempaa. Tai saatiin me kerran palat vaniljajäätelöä ja yks ananasrengas jokaiselle.
Meillä syödään kahvin kaa aina lettipulaa, jossa on appelsiinimarmelaadia päällä ja se vasta on hyvää. Broidi kastaa sitä pullaa kahvissakin, tosin ilman marmelaadia.
Isä tuo aina viikonloppuna tullessaan mökille litran mansikkajäätelön, joka sitten jaetaan kuuteen osaan, ja voit uskoa - makoisaa on!
Vierailija kirjoitti:
On se tuo Britannia Diana vaan niin ihanan söpö ja lutunen että voisi meltein samantien pistellä suihinsa tytöntylleröisen.
Mistä Dianasta sä oikein puhut, en ole kuullukkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla tällainen ketju, että kukaan ei solvaa, mollaa tai jankuta loputtomasti. Haluaisin elää 70-luvun leppoista elämää!
maailma oli paljon parempi ennen somevihan ja -kiusaamisen aikakautta
Oltiin eilen Kuopion torilla, kun joku poika huusi: "Kahtokkee oikea niekerj!!!"(Tosi tapahtuma)
Ja ihan totta keskellä toria kulki niin musta poika, etten ole ikinä nähny, kun tv:ssä sellasia!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla tällainen ketju, että kukaan ei solvaa, mollaa tai jankuta loputtomasti. Haluaisin elää 70-luvun leppoista elämää!
maailma oli paljon parempi ennen somevihan ja -kiusaamisen aikakautta
Mitä ihmettä sinä oikein puhut??? Mitä nuo sanat tarkoittaa, mehän eletään 70-lukua???
Kannattaako asua susiparina? Oon 19-vuotias tyttö, töissä ruokabaarissa, poikaystävä 22-vuotta, autonasentajana. Poikaystävä ehdottaa että muuttaisin sen luo sen alivuokralaisasuntoon yhen mamman yläkerrassa. Siellä on sähköt ja pihasaunassa voi peseytyä kaksi kertaa viikossa. Voinko muuttaa vaikka ei olla naimisissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheemme matkustaa kesällä Neuvostoliittoon. Mitähän tavaroita sieltä kannattaisi tuoda tuliaisiksi? Kuulemma siellä kaikki on paljon laadukkaampaa kuin Suomessa.
Neuvostoliitosta en tiedä mutta me käytiin kesällä laivareissulla Tallinnassa. Olihan upeat antimet laivan seisovassa pöydässä! Homejuustoa ja oliiveja piti maistaa, aika eksoottista oli muukin syötävä.
Kaupungille pääsi bussilla opastetulle kierrokselle. Ehkä olis voinu saada sellaisenkin viisumin, jolla olis voinut omin päin liikkua kaupungilla, mutta ei tohdittu anoa. Viru-hotelli on todellinen luksustason paikka, käytiin kylläkin vaan aulassa ihailemassa sen oppaan johdolla.
Höh, Tallinnahan on neuvostoliittolainen kaupunki. Menittekö Tallinna-laivalla vai Alla Trasovalla?
Vierailija kirjoitti:
Ompeletteko lapsillenne itse vaatteet? Minä ompelen lähes kaikki. Joskus ne valittaa, kun eivät saa kaupan farkkuja. Ostan farkkukangasta, ompelen takataskukun jonkun merkin kiinni, siinähän niillä on merkkifarkut. Kehtaavat vielä valittaa.
Olet yhtä ällö, kun meidän äitikin - kaikilla muilla on midi- tai maxitakit, paitsi mulla!
Sitten äiti ompeli mulle sellasen faijan vanhasta kalanruotokankaasta ja ompeli siihen kultaiset napitkin, mutta Sirkka ja Kirsi huomasivat ihan heti, että se on miesten takista tehty ja alko taas lällättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret poliitikot Pave Väyrynen ja Ike Kanerva, kumpi on enemmän hottis?
Ei kumpikaan. Veikkaan, että lyhyt ura tulee molemmille. Vuoden kuluttua kukaan ei muista heitä.
Juu ei, parit vaalit, niin Väyrynen ja Kanerva ovat unohtuneet täysin, tulevaisuuden nimiä ovat ehdottomasti SKYPistä Olavi Tupamäki ja Matti Hannola, edustavat sopivasti lukeneistoa ja maatalousyrittäjyyttä ja SDP:n nousevana kykynä voisi olla Pekka Starast, liberaaleista Terni Nieminen ja SKDL:stä Joel Hongisto. Heistä kuulemme vielä. Muutenkin olen sitä mieltä, että,puolueista juuri SKYP nousee keskustan ja SMP: n kustannuksella, liberaalit vievät äänestäjät kokoomukselta ja SKDL: n nousu on ihan selvä.
Siitä Kanervasta olen kuullut kaikenlaista, varsinainen häntäheikki kuuluu olevan. On kuultu etenkin SKDL:n pileissä hilluneen ja muissakin vasemmistolaisissa pileissä. Kuuluu tehneen jopa puoli päivää eläessään rehellistä työtä, siellä Lokalahdella myllärin apupoikana, ruokatauon aikana sitten livisti. Oikeistolainen kuitenkin pitäisi oleman, kun kokoomukseen kuuluu, pieni oppositiopuolue eduskunnassa. Onneksi Kekkonen ei päästä noita ikinä hallitukseen. Eikä Neuvostoliitto hyväksyisi sitä ja Kekkonen tietää sen.
Väyrynen on myös melkoinen poliittinen pyrkyri, ilmeisesti melko itseriittoinen (narsisti) luonteeltaan. Jotenkin tuntuu, että hän haluaisi Kekkoseksi Kekkosen paikalle.
Oletko olevinasi, kun käytät tuollaisia outoja sanoja??? Mikä on hottis??? Entä narsisti???
Vierailija kirjoitti:
Naapurin poika eskarista oli saanu sellaisilla aikuisten henkseleillä varustetut kurahousut. Meillä muilla on tämmöset tavalliset jotka laitetaan kiinni neppareilla. Noloa kun nää on niin kiiltävät ja paksua kangasta...
'
Mikä on eskari??? Siis jos toi eskari tarkottaa leikkikoulua, jota mun broidi käy, niin miksi käytät noin kummaa sanaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita jolle ei maistu vinetto raskaana? Pelkään että on jotain pielessä! Auttakaa.
Ehkä sun ei kammata juoda sitä vinettoo, mutta kokeile olutta, se pitää naisen kunnossa ja saa maidon sitten tulevaisuudessa nousemaan.
Ällöä, juoksä Vinettoa, sehän on spurgujen juomaa - osta mieluummin sitä uutta Ruskaa, se on eri vahvaa ja hyvän makuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsau! Istun eteisessä puhelinpöydän ääressä ja kirjoitan tätä kirjettä SYPin kynällä. Taas syötiin kaalilaatikkoa.
Koulussa oli ussaa, äikkää ja hiihtoa. En osaa kirjoittaa kauno-E:tä. Eeeeeeee. Huomenna on sauna. Haluaisin joskus päästä Hesaan. Ei mulla muuta tällä kertaa. Kirjotellaan!
Saara
Tarkoitat varmaankin PYPin kynällä?
Siis Suomen yhdyspankkia eli Syppiä tarkoitat - setä on siellä pankin johtajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin Viking Sallylla Tukholmassa, oli kyllä laivassa yöllä aika hikistä ja sokkeloiset käytävät yläkertaan. Syötiin kahviaamiainen ja kävin ostamassa tax freesta Hollannin kukkaa, ai kun tuoksui hyvälle! Samaan aikaan lapset 6 ja 7 vuotta saivat 50 penniä rahaa pajatson peluuseen. Kotimatkalla Turusta iskä kaasasi Polski Fiatilla yhden Simcan melkein ojaan.
Taisi kuitenkin olla nimeltään Diana se laiva? Se on muuten vähän niinkun jonkun prinsessan nimi...
'
MItä ihmeen prinsessaa mahdat tarkoittaa? En tiedä muita kun prinsessa Annen ja Monacon Carolinen.
Syntynyt vuonna 1981. kirjoitti:
Mitä olette hankkineet lapsillenne joululahjaksi? Kuinka monta lahjaa lapsenne saavat jouluna? Lasten iät ja sukupuolet?
(Haluaisin oikeasti tietää, että mitä 1970-luvulla saatiin joululahjaksi ja minkälaisia määriä niitä lahjoja tuli).
Sain maailman parasta hajuvettä kerran jouluna 1974, se oli sininen muovipullo, siinä oli enkelin kuva ja nimi "Angel". Ostin myöhemmin myös ihanaa venäläistyylistä hajuvettä, jossa oli musta "sipulikorkki" ja tuoksui taivaalliselta.
Löytyykö suomipunkin kannattajia täältä?
Ehkä Pelle Miljoonalla tai Maukka Perujätkällä ei ole kauheasti lauluääntä, mutta tarviiko ollakaan? Eihän sitä ole juuri Johnny Rottenillakaan. Tässä musiikkityylissä kun sanoma ratkaisee.
Suomalaisista pidän myös suuresti Ratsia-yhtyeestä. Ehkei bändin solisti Jyrilläkään ole kovin sulosointuinen ääni, mutta ainakin tässä Lontoon skidit-kappaleessa mitä radiot viime aikoina ovat soittaneet on jätkällä fiksua sanottavaa pikkupaikkakunnalla asumisesta.
Lapsemme luokka on lähdössä luokkaretkelle Leningradiin. Uskallanko päästää? Sinne tulee kolme valvojaa ja ainakin yksi opettajista on uskovainen, joten ehkä hän ainakin saisi pidettyä kuria. Miesopettajia on yksi.
1975: tulin juuri Suomeen USA:sta. Olin siellä vaihto-oppilaana YFU:n kautta. Näin, että seinästä otettiin rahaa, radiosta kuului mainoksia ja televisiokanavia oli toistakymmentä. Näin tuolla ”suuressa maailmassa” elellään. Niin ja minun vaihto-oppilasperheelläni oli Plymouth -merkkinen auto.
Vierailija kirjoitti:
1975: tulin juuri Suomeen USA:sta. Olin siellä vaihto-oppilaana YFU:n kautta. Näin, että seinästä otettiin rahaa, radiosta kuului mainoksia ja televisiokanavia oli toistakymmentä. Näin tuolla ”suuressa maailmassa” elellään. Niin ja minun vaihto-oppilasperheelläni oli Plymouth -merkkinen auto.
Mina asuin jo perheeni kanssa USAssa 70-luvulla. Sain olla sukulaisille "Joulupukki", vahan valia toivottiin jotain Amerikan ihmetta.
Meilla oli kaksi autoakin, ihmeitten ihme.
Siis eikä, ai sä sait ihan Levikset Mic Macista! Mutsi anto mun ostaa vaan Beawersit, mut sit mä sain jotain TOSI ihanaa. Arvaa mitä??? Afga-rotsin, sellasen vaaleen vihreen, jossa on ihanaa karvaa kauluksessa ja helmoissa kauttaaltaan, vähänkö olen täpinöissäni!!!