Ei noissa sähköautoissa ole mitään järkeä.
Tavallisessa bensalla kulkevassa autossa bensa palaa ja tuottaa energia, jolla auto sitten kulkee, mutta sähköautossa on sähköä, jolla se kulkee, mutta jostain se sähkö on saatava ja se saadaan fossiilisista polttoaineista. Sähköautolla vaan ulkoistat fossiilisen polttoaineen polton muille ja teet oman olosi paremmaksi.
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Tavallisessa bensalla kulkevassa autossa bensa palaa ja tuottaa energia, jolla auto sitten kulkee, mutta sähköautossa on sähköä, jolla se kulkee, mutta jostain se sähkö on saatava ja se saadaan fossiilisista polttoaineista. Sähköautolla vaan ulkoistat fossiilisen polttoaineen polton muille ja teet oman olosi paremmaksi.
Suomessa sähköstä 79 % tuotetaan päästöttömästi, joten mistä olet repinyt väitteesi "saadaan fossiilisista"?
Vaikka sähköauton sähkö tuotettaisiinkiin hiilellä, se olisi silti puhtaampaa, koska ison voimalan sekä sähköauton hyötysuhteet ovat huomattavasti paremmat kuin autossa olevan polttomoottorin, jolloin polttoainetta tarvittaisiin vähemmän. Lisäksi päästöt tapahtuisivat paremmin suodatetussa laitoksessa ja kauempana ihmismassoista. Tärkeintä on saada ne päästöt pois kadulta.
Kyllä minä taas talvella naureskelen teille autojenne tankkaajille jotka palelette bensa-asemilla.
Itse lataan Teslani lämpimässä autotallissa yöllä ja aamulla on riittävästi virtaa kurvailla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisessa bensalla kulkevassa autossa bensa palaa ja tuottaa energia, jolla auto sitten kulkee, mutta sähköautossa on sähköä, jolla se kulkee, mutta jostain se sähkö on saatava ja se saadaan fossiilisista polttoaineista. Sähköautolla vaan ulkoistat fossiilisen polttoaineen polton muille ja teet oman olosi paremmaksi.
Suomessa sähköstä 79 % tuotetaan päästöttömästi, joten mistä olet repinyt väitteesi "saadaan fossiilisista"?
Vaikka sähköauton sähkö tuotettaisiinkiin hiilellä, se olisi silti puhtaampaa, koska ison voimalan sekä sähköauton hyötysuhteet ovat huomattavasti paremmat kuin autossa olevan polttomoottorin, jolloin polttoainetta tarvittaisiin vähemmän. Lisäksi päästöt tapahtuisivat paremmin suodatetussa laitoksessa ja kauempana ihmismassoista. Tärkeintä on saada ne päästöt pois kadulta.
Lähdettä tuolle sinun höpötyksellesi päästöttömästä energiasta. Fossilisia polttoaineita sähköautojen latausfirmat käyttää, koska ydinvoiman tuottamiseen pitäisi olla niin suuren kaavan jutut, ettei se ole mahdollista ja muut keinot on liian huonoja hinta laatu suhteeltaan.
-ap
Tuossa on sikäli pointti, että päästötöntä sähköä tuotetaan koko ajan täysillä ja ylimäärä katetaan fossiilisilla. Polttomoottorin hyötysuhde vain on aika onneton, joten sähköauto saa siitä etumatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä taas talvella naureskelen teille autojenne tankkaajille jotka palelette bensa-asemilla.
Itse lataan Teslani lämpimässä autotallissa yöllä ja aamulla on riittävästi virtaa kurvailla töihin.
Minä taas naureskelen sähköauton lataajille, jotka istuvat abc:lla puoli tuntia odottamassa, että autoon saadaan virtaa, kun minä saan tankin täyteen parissa minuutissa.
Suomessa myytävästä sähköstä 10% on valmistettu fossiilisilla polttoaineilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisessa bensalla kulkevassa autossa bensa palaa ja tuottaa energia, jolla auto sitten kulkee, mutta sähköautossa on sähköä, jolla se kulkee, mutta jostain se sähkö on saatava ja se saadaan fossiilisista polttoaineista. Sähköautolla vaan ulkoistat fossiilisen polttoaineen polton muille ja teet oman olosi paremmaksi.
Suomessa sähköstä 79 % tuotetaan päästöttömästi, joten mistä olet repinyt väitteesi "saadaan fossiilisista"?
Vaikka sähköauton sähkö tuotettaisiinkiin hiilellä, se olisi silti puhtaampaa, koska ison voimalan sekä sähköauton hyötysuhteet ovat huomattavasti paremmat kuin autossa olevan polttomoottorin, jolloin polttoainetta tarvittaisiin vähemmän. Lisäksi päästöt tapahtuisivat paremmin suodatetussa laitoksessa ja kauempana ihmismassoista. Tärkeintä on saada ne päästöt pois kadulta.
Lähdettä tuolle sinun höpötyksellesi päästöttömästä energiasta. Fossilisia polttoaineita sähköautojen latausfirmat käyttää, koska ydinvoiman tuottamiseen pitäisi olla niin suuren kaavan jutut, ettei se ole mahdollista ja muut keinot on liian huonoja hinta laatu suhteeltaan.
-ap
https://energia.fi/files/1436/textsize/Energiavuosi_2016_-_Sahkontuotan…
Mitä ihmettä ovat sähköautojen "latausfirmat"? Yli 90 % latauksista tapahtuu kotona ja työpaikoilla, ihan sillä samalla sähköllä mitä muutkin käyttävät. Eikä pikalatauspisteidenkään pihoilla ole mitään minihiilivoimaloita niitä varten, vaan samaa sähköä nekin käyttävät kuin muutkin.
Ja jos et ole huomannut, niin Suomen sähköntuotannosta todella suuri osa on juurikin sitä ydinvoimaa, ja tulevaisuudessa sitä on hitosti enemmänkin. Suuntaus on se, että Suomen sähköstä 100 % voi olla kohta päästötöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisessa bensalla kulkevassa autossa bensa palaa ja tuottaa energia, jolla auto sitten kulkee, mutta sähköautossa on sähköä, jolla se kulkee, mutta jostain se sähkö on saatava ja se saadaan fossiilisista polttoaineista. Sähköautolla vaan ulkoistat fossiilisen polttoaineen polton muille ja teet oman olosi paremmaksi.
Suomessa sähköstä 79 % tuotetaan päästöttömästi, joten mistä olet repinyt väitteesi "saadaan fossiilisista"?
Vaikka sähköauton sähkö tuotettaisiinkiin hiilellä, se olisi silti puhtaampaa, koska ison voimalan sekä sähköauton hyötysuhteet ovat huomattavasti paremmat kuin autossa olevan polttomoottorin, jolloin polttoainetta tarvittaisiin vähemmän. Lisäksi päästöt tapahtuisivat paremmin suodatetussa laitoksessa ja kauempana ihmismassoista. Tärkeintä on saada ne päästöt pois kadulta.
Lähdettä tuolle sinun höpötyksellesi päästöttömästä energiasta. Fossilisia polttoaineita sähköautojen latausfirmat käyttää, koska ydinvoiman tuottamiseen pitäisi olla niin suuren kaavan jutut, ettei se ole mahdollista ja muut keinot on liian huonoja hinta laatu suhteeltaan.
-ap
https://energia.fi/files/1436/textsize/Energiavuosi_2016_-_Sahkontuotan…
öljy+kivihiili yhteensä 10,7% sähköntuotannosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä taas talvella naureskelen teille autojenne tankkaajille jotka palelette bensa-asemilla.
Itse lataan Teslani lämpimässä autotallissa yöllä ja aamulla on riittävästi virtaa kurvailla töihin.
Minä taas naureskelen sähköauton lataajille, jotka istuvat abc:lla puoli tuntia odottamassa, että autoon saadaan virtaa, kun minä saan tankin täyteen parissa minuutissa.
Onko siellä ABC:lla kuinka monta lataajaa istuskelemassa puoli tuntia? Valtaosa ihmisistä valitsee ladata kotonaan, joten se on polttomoottoriautoilija, joka siellä asemalla kykkii.
Kukaan ei puhu sähköauton akkujen valmistamisen ja elinkaaren ongelmista.
Jos sähköautoja rakennettaisiin suuremmassa mittakaavassa, jouduttaisiin louhimaan valtavat määrät ongelmallisia metalleja, joista tulee massiivinen ja jatkuvasti kasvava ongelmajätepulma.
Itse tuotteen kasvavien valmistusmäärien tuomista päästöistä ja muista ongelmista puhumattakaan.
No, vihreillehän tunnetusti tulee sähkökin pistorasiasta, niin tämä naiivi näköalattomuus menee siihen samaan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä taas talvella naureskelen teille autojenne tankkaajille jotka palelette bensa-asemilla.
Itse lataan Teslani lämpimässä autotallissa yöllä ja aamulla on riittävästi virtaa kurvailla töihin.
Minä taas naureskelen sähköauton lataajille, jotka istuvat abc:lla puoli tuntia odottamassa, että autoon saadaan virtaa, kun minä saan tankin täyteen parissa minuutissa.
Ihanaa ilmaista sähköä abc:lta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisessa bensalla kulkevassa autossa bensa palaa ja tuottaa energia, jolla auto sitten kulkee, mutta sähköautossa on sähköä, jolla se kulkee, mutta jostain se sähkö on saatava ja se saadaan fossiilisista polttoaineista. Sähköautolla vaan ulkoistat fossiilisen polttoaineen polton muille ja teet oman olosi paremmaksi.
Suomessa sähköstä 79 % tuotetaan päästöttömästi, joten mistä olet repinyt väitteesi "saadaan fossiilisista"?
Vaikka sähköauton sähkö tuotettaisiinkiin hiilellä, se olisi silti puhtaampaa, koska ison voimalan sekä sähköauton hyötysuhteet ovat huomattavasti paremmat kuin autossa olevan polttomoottorin, jolloin polttoainetta tarvittaisiin vähemmän. Lisäksi päästöt tapahtuisivat paremmin suodatetussa laitoksessa ja kauempana ihmismassoista. Tärkeintä on saada ne päästöt pois kadulta.
Lähdettä tuolle sinun höpötyksellesi päästöttömästä energiasta. Fossilisia polttoaineita sähköautojen latausfirmat käyttää, koska ydinvoiman tuottamiseen pitäisi olla niin suuren kaavan jutut, ettei se ole mahdollista ja muut keinot on liian huonoja hinta laatu suhteeltaan.
-aphttps://energia.fi/files/1436/textsize/Energiavuosi_2016_-_Sahkontuotan…
öljy+kivihiili yhteensä 10,7% sähköntuotannosta
=ne käyttää maakaasua (fossiilinen polttoaine)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on sikäli pointti, että päästötöntä sähköä tuotetaan koko ajan täysillä ja ylimäärä katetaan fossiilisilla. Polttomoottorin hyötysuhde vain on aika onneton, joten sähköauto saa siitä etumatkaa.
Se on huono pointti. Kapasiteettiahan rakennetaan lisää sitä mukaan kun sähkönkulutus kasvaa, joten ei voida sanoa, että kaikki ylimääräinen käyttö lisäisi fossiilisten käyttämistä. Sähkönkulutusta kasvattamalla viestität yrityksille, että tarvitaan lisää kapasiteettia, jolloin pistetään esimerkiksi uusi ydinvoimala rakenteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä taas talvella naureskelen teille autojenne tankkaajille jotka palelette bensa-asemilla.
Itse lataan Teslani lämpimässä autotallissa yöllä ja aamulla on riittävästi virtaa kurvailla töihin.
Minä taas naureskelen sähköauton lataajille, jotka istuvat abc:lla puoli tuntia odottamassa, että autoon saadaan virtaa, kun minä saan tankin täyteen parissa minuutissa.
Onko siellä ABC:lla kuinka monta lataajaa istuskelemassa puoli tuntia? Valtaosa ihmisistä valitsee ladata kotonaan, joten se on polttomoottoriautoilija, joka siellä asemalla kykkii.
Vähänkin pidempi matka niin sähköautokuski todellakin istuu latausta odottamassa. Kakkosautoksi ihan ok, muuta piempiä matkoja varten tarvii toisen auton. Kuinka ekologista, jos sähköauto ostetaan ylimääräiseksi toiseksi tai kolmanneksi autoksi? Aika harvalle se riittäisi ainoaksi autoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on sikäli pointti, että päästötöntä sähköä tuotetaan koko ajan täysillä ja ylimäärä katetaan fossiilisilla. Polttomoottorin hyötysuhde vain on aika onneton, joten sähköauto saa siitä etumatkaa.
Se on huono pointti. Kapasiteettiahan rakennetaan lisää sitä mukaan kun sähkönkulutus kasvaa, joten ei voida sanoa, että kaikki ylimääräinen käyttö lisäisi fossiilisten käyttämistä. Sähkönkulutusta kasvattamalla viestität yrityksille, että tarvitaan lisää kapasiteettia, jolloin pistetään esimerkiksi uusi ydinvoimala rakenteille.
Suomessa pitäisikin heti laittaa rakenteille kaksi uutta ydinvoimalaa.
Nythän jo aika korkea-arvoisia ihmisiä on tullut julkisuuteen ja sanonut, ettei niissä tosiaan ole juuri järkeä eivätkä ne tule olemaan hallitsevia.
Kyseessä on taas kerran "keisarin uudet vaatteet" -tyyppinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei puhu sähköauton akkujen valmistamisen ja elinkaaren ongelmista.
Puhuupas. Näistähän on uutisia jatkuvasti.
Jos sähköautoja rakennettaisiin suuremmassa mittakaavassa, jouduttaisiin louhimaan valtavat määrät ongelmallisia metalleja, joista tulee massiivinen ja jatkuvasti kasvava ongelmajätepulma.
Eikä tule. Ongelmajäte ei tarkoita ongelmallista jätettä, vaan jätettä, jota ei pidä laittaa tavalliseen roskikseen. Mitään ongelmaa sen kierrätyksessähän ei ole.
Itse tuotteen kasvavien valmistusmäärien tuomista päästöistä ja muista ongelmista puhumattakaan.
Mitä ihmeen "ongelmia" nämä muka ovat? Sunko maailmassasi kun joku valmistaa/ostaa sähköauton, niin se tulee extrana kaiken muun päälle? Eikö muka polttomoottoriautojen tarve vähene suoraan samassa suhteessa vai? Sähköauton valmistuksen aiheuttamat päästöt ja "ongelmat" ovat huomattavasti pienempiä kuin polttomoottoriauton, joten mitään lisäongelmaa ei sähköautojen suosimisesta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Nythän jo aika korkea-arvoisia ihmisiä on tullut julkisuuteen ja sanonut, ettei niissä tosiaan ole juuri järkeä eivätkä ne tule olemaan hallitsevia.
Kyseessä on taas kerran "keisarin uudet vaatteet" -tyyppinen tilanne.
Mitä ihmeen korkea-arvoisia ihmisiä? Keisareita vai?
Millainen älykääpiö vetoaa auktoriteetteihin, kun on olemassa oikeaa dataa ja matematiikkaa käytettävissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on sikäli pointti, että päästötöntä sähköä tuotetaan koko ajan täysillä ja ylimäärä katetaan fossiilisilla. Polttomoottorin hyötysuhde vain on aika onneton, joten sähköauto saa siitä etumatkaa.
Se on huono pointti. Kapasiteettiahan rakennetaan lisää sitä mukaan kun sähkönkulutus kasvaa, joten ei voida sanoa, että kaikki ylimääräinen käyttö lisäisi fossiilisten käyttämistä. Sähkönkulutusta kasvattamalla viestität yrityksille, että tarvitaan lisää kapasiteettia, jolloin pistetään esimerkiksi uusi ydinvoimala rakenteille.
Suomessa pitäisikin heti laittaa rakenteille kaksi uutta ydinvoimalaa.
Tällä lykkäys nopeudella no tulee valmiiksi juuri sopivaan aikaan, että fuusiovoima voi korvata ne.
Sähkö voidaan kyllä tuottaa muutenkin kuin polttamalla fossiilisia polttoaineita. Sähköautojen kehittäminen ja valmistaminen ei kyllä ole kovin ekologista. Paras olisi pyrkiä välttämään autoilua eli kulkea lyhyet matkat kävellen tai pyörällä ja pidemmät junalla jos mahdollista. Kannattaa myös miettiä, onko auto pakko omistaa tai pitääkö perheessä olla kaksi autoa.