Meen huomenna ostamaan autoa, mutta ei hajuakaan millaista.
Auta merkin valinnassa :) Budjetti n. 15 000€, saa olla uusi tai korkeintaan pari kolme vuotta vanha. Kaupunkiajoa, eli pieni auto käy ja tiedostan ettei tuolla mitään kovin komeaa peliä saakaan. Mutta sellainen jossa olisi hyvä hinta-laatu-suhde...
Kommentit (73)
Mulla on ollut monta Ford Fiestaa. Ollut hyvä auto. Kävin viime viikolla koeajamassa Toyota Yaris hybrindin ja Kia Rion. Kumpikin oli Fiestaan verrattuna vähän "lelumaisen" keveitä. Yariksen hybridi oli karmea! Se ei kiihdy millään... Motarille mennessä vauhti ei nouse millään. Niinpä päädyin jälleen Fordiin
Mulla ollut kolme eri VW Golfia ja ei koskaan mitään ongelmia. Tavalliset huollot. Loistava auto ajaa kaupungissa ja motarilla. Ja helppo myydä kun haluat taas vaihtaa uudempaan.
Nyt äkkiä vertailemaan nettiauton ja autotalli.com autoja, että tiedät hintatason merkeissä ja (vuosi)malleissa.
Vierailija kirjoitti:
Ja Toyota on varma eikä petä, mutta melko kallis. Renault on huono, paljon vikoja. Myös joissain joidenkin automerkkien vuosimalleissa on tyyppivikoja, näistä kannattaa olla selvillä.
Pieni Toyota mahtuisi ap:n budjettiin, varsinkin esim. Esittelyauto
Minulla oli peugeot 208 vm 2012 2,5 vuotta. Luovuin siitä surullisin mielin vain siksi, ettei tarvetta enää ollut kuin satunnaisesti ja asunnon osto oli edessä, joten jätettiin meille vain toinen isompi auto toistaiseksi. Tuona aikana sillä ajettiin 60000 km ja minä ajoin tuosta 95 %. Ajoin pääasiassa pitkää maantieajoa, mutta silloin tällöin kaupungissakin. Kertaakaan se ei jättänyt tielle. Määräaikaishuollot tehtiin säännöllisesti, mitää muuta huoltoa siihen ei tehty. Hyviä ominaisuuksia, että lämpiää nopeasti, mutta vähän liiankin lämpimäksi meni välillä. Ei jalat palelleet 20 asteen pakkasellakaan. Sai käyntiin hyvin talvellakin, vaikka mulla ei alkuun ollut edes autopaikkaa. Helppokäyttöinen ajotietokone ja vakkari olivat lempparini.
Kunhan asunto on ostettu, niin varmaan hankin oman kauppakassini ja saman merkin ostan. Tosin sukulaisella isommassa peugeotissa tuntuu olevan jotain vikaa vähän väliä, mutta se on vanhempaa mallia. Toyota on myös harkinnassa, ei ole sitä koskaan ollut, mutta ne ovat tuntuneet mukavilta ajaa.
Nissan on auto, mitä en ota edes ilmaiseksi. Veljellä on siihen vähän väliä jotain huoltoa, tosin 10 vuotta vanhasta puhutaan. Toinen sukulainen luopui Nissanistaan jatkuvan huoltotarpeen vuoksi.
Suosittelen ap, että tuolla budjetilla ostaisit esittelyauton. Siitä on valmiiksi ajettu hintavat kilometrit pois ja se on kuitenkin melkein uusi. Niitä pääset myös koeajamaan. Tuollaisen peugeotin varmaan saisit, varsinkaan kun et kaupunkiajossa tarvitse suuria tehoja.
Bemari on paras. Todella miellyttävä ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli peugeot 208 vm 2012 2,5 vuotta. Luovuin siitä surullisin mielin vain siksi, ettei tarvetta enää ollut kuin satunnaisesti ja asunnon osto oli edessä, joten jätettiin meille vain toinen isompi auto toistaiseksi. Tuona aikana sillä ajettiin 60000 km ja minä ajoin tuosta 95 %. Ajoin pääasiassa pitkää maantieajoa, mutta silloin tällöin kaupungissakin. Kertaakaan se ei jättänyt tielle. Määräaikaishuollot tehtiin säännöllisesti, mitää muuta huoltoa siihen ei tehty. Hyviä ominaisuuksia, että lämpiää nopeasti, mutta vähän liiankin lämpimäksi meni välillä. Ei jalat palelleet 20 asteen pakkasellakaan. Sai käyntiin hyvin talvellakin, vaikka mulla ei alkuun ollut edes autopaikkaa. Helppokäyttöinen ajotietokone ja vakkari olivat lempparini.
Kunhan asunto on ostettu, niin varmaan hankin oman kauppakassini ja saman merkin ostan. Tosin sukulaisella isommassa peugeotissa tuntuu olevan jotain vikaa vähän väliä, mutta se on vanhempaa mallia. Toyota on myös harkinnassa, ei ole sitä koskaan ollut, mutta ne ovat tuntuneet mukavilta ajaa.
Nissan on auto, mitä en ota edes ilmaiseksi. Veljellä on siihen vähän väliä jotain huoltoa, tosin 10 vuotta vanhasta puhutaan. Toinen sukulainen luopui Nissanistaan jatkuvan huoltotarpeen vuoksi.
Suosittelen ap, että tuolla budjetilla ostaisit esittelyauton. Siitä on valmiiksi ajettu hintavat kilometrit pois ja se on kuitenkin melkein uusi. Niitä pääset myös koeajamaan. Tuollaisen peugeotin varmaan saisit, varsinkaan kun et kaupunkiajossa tarvitse suuria tehoja.
Minulla on ollu sama Nissani 5 vuotta. Ei ole tarvinnut rempata, vain vaihtaa normaaleja kuluvia osia ja öljyt.
https://www.flickr.com/gp/159109265@N04/yb82wa
Tällaisen Volkswagen Up! herkkupalan saat 13900 eurolla. Automaatti, navigaattori, fender stereot, ajettu vain 28000 km. Vm. 2014. Erikoispenkit, talvi- ja kesärenkaat alumiinivanteilla.
Pösö, Renault ja Mersu huonoja. Kaikki ovat aina rikki ja tarvii jotain huoltoa, Mersun tyyppivika on että alkaa ruostua jo parin vuoden jälkeen.
Pemari ja tojota hyviä, samoin skoda joka on pemarin tekniikalla nykyään.
Ei ainakaan sitikkaa! Kokemusta on, niin vanhoista kuin uusistakin. Älä osta jos et halua jatkuvasti olla viemässä korjaamolle.
Vierailija kirjoitti:
Toyota Yaris Hybrid. Siinä on vakiona automaattivaihde, peruutuskamera ja alle 5 litran kulutus. En tosin tiedä, irtoaako noin 3 vuotta vanha auto ihan 15 tuhannella. Luotettava ja kestävä auto. Kärkiluokkaa omassa luokassaan.
Kannattaisisin selvittää irtoaako se 15 tuhannella ennenkuin ehdotat sitä sellaiselle joka haluaa 15 tuhatta tai alle maksavan auton?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näkee että naisten palsta kun lukee autoista juttuja täältä. :)
Juu ei kukaan autoista mitään ymmärtävä suosittelisi ranskalaista :-D
Vierailija kirjoitti:
Moni pitää ranskalaisia autoja automaattisesti huonoina vaikka monella ei todennäköisesti ole kokemusta edes niistä. Huutelevat vain että ainoat hyvät ranskalaiset saa grilliltä. Pösöt ainakin todella luotettavia pelejä, uudemmista en sitten tiedä.
Ranskalaiset ovat nykyään hyviä, kun sinä kerran sanot niin?
Toiset sanovat kokemuksesta, että ranskalaiset ovat huonoja mutta he ovat väärässä, koska sinä olet eri mieltä?
Valitse joku kivan värinen auto joltain ystävälliseltä myyjältä. kannattaa katsoa ainakin että auton keula on kivan näköinen, sellainen mulkosilmäinen hymy 😄 Tärkeää on myös että avain on pienikokoinen että mahtuu veskaan. Onnea auton ostoon, ei kannata kuunnella näitä negistelijöitä täällä!
Jotain ranskalaista. Peugeot 308 uudella korimallilla saattaa just saada tuohon hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näkee että naisten palsta kun lukee autoista juttuja täältä. :)
Juu ei kukaan autoista mitään ymmärtävä suosittelisi ranskalaista :-D
Ja huomaa kyllä että sä et tiedä autoista yhtään mitään...
Kannattaa miettiä vaikka jotain peugeotia. Yhtään saksan romua en suosittele ja japsit on yhtä tylsiä kun vasemman jalan saapas.
Miksihän ne saksalaiset on aina niitä kalleimpia autoja? Koska ne on parhaita ja aina kaikessa kehityksessä muita automerkkejä edellä.
Tosin opel on kyllä saksalaisten murheenkryyni.
Ehdottomasti Toyota Yaris ja hybridinä, jos mahtuu budjettiin. Näppärä, taloudellinen ja luotettava.