Mitä ihmettä TE-toimisto?! Soittoaika ei olekaan soittoaika?
Olisin ottanut yhteyttä TE-toimistoon, mutta ei 😒
Automaattinen puhelinvastaaja kertoi:
Hei! Tässä Maija Meikäläinen (nimi muutettu). Soittoaikani on 9-10 - kiitos.
Soitin klo 9:30 ja kokeilin kolme kertaa. Näin Jyväskylässä.
Kommentit (22)
Puhelu ohjautuu automaattisesti edelleen, jos maltat odottaa. Lisäksi virkailijalla on todennäköisesti puhelu meneillään, järjestelmä ei tuuttaa varattua vaan kertoo soittoajan.
Jollekin yksittäiselle virkailijalle mahdoton päästä. Puhelu ohjautuu jonnekin keskukseen joka ei tiedä asioista mitään.
Sama tapahtunut mulle Jyväskylässä.
Oli "tarkistussoiton" aika, eli mulle oli nyt uuden systeemun myötä annettu aika jolloin mun pitää soittaa niile. Aikaisemmat kaksi "TE-toimisto ottaa yhteyttä silloin ja silloin siirtyivät kaikessa hiljaisuudessa 6kk eteenpäin ilman että kukaan otti yhteyttä. Hysteerisesti kuljin ne päivät puhelin kädessä.
Nyt sitten tuli tuo sama. Onneksi siinä oli joku muutama päivä aikaa ja mulla sattui olemaan sen yhteyshenkilön sähköpostiosoite, niin laitoin viestiä että mitä teen kun on pakollinen soitto enkä saa yhteyttä. Hän sitten soitti mulle takaisin.
Minulle oli kerran soitettu työkkäristä ja yritin monesti soittaa takaisin. Ei vastattu kertaakaan. Ja keskuksessa sanottiin vaan ettei tiedoissani näy miksi soitettu. Ei mitään merkintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Puhelu ohjautuu automaattisesti edelleen, jos maltat odottaa. Lisäksi virkailijalla on todennäköisesti puhelu meneillään, järjestelmä ei tuuttaa varattua vaan kertoo soittoajan.
Tätä ei missään nimessä kannata kertoa siinä puhelun alussa kuten muissa virastoissa on tapana...
Itselläni ainakin viesti sanoi vain ton palveluajan ja kiitos soitosta ja hiljaisuus.
Tuli kyllä sellainen varattu-ääni ja ajattelin, että jes! Kokeilin sitten vielä, mutta sama automaatti vastasi. Maltoin kyllä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei missään nimessä kannata kertoa siinä puhelun alussa kuten muissa virastoissa on tapana...
Itselläni ainakin viesti sanoi vain ton palveluajan ja kiitos soitosta ja hiljaisuus.
Ei sitä kerrota koskaan puhelun alussa vaan vasta sitten, jos se vastaanottaja ei vastaa. Ainakin omassa työpuhelimessa ko. viesti tulee vasta sitten, kun asiakas on malttanut kuunnella 5 pirahdusta.
Jyväskylässä homma menee juuri noin. Päiväkausia yritin päästä läpi, sitten heillä oli vielä jokin koulutusviikko eikä talossa kukaan vastaa. Siinä vaiheessa tuli jo viimeinen yhteydenottopäivä vastaan jonka jälkeen tuet katkeavat automaattisesti.
Työttömänä yritin monta kertaa soittaa minulle nimetylle virkailijalle. Jätin lukuisia soittopyyntöjä ja sähköposteja. Koskaan en saanut vastausta enkä tavoittanut kyseistä henkilöä.
Luulen että työkkärin numerot ovat huijausta. Todellisuudessa heillä ei ole henkilökohtaisia puhelimia eikä sähköposteja. Onkohan nimettyjä henkilöitä edes olemassakaan?
Laitoin uutisvihjeen tästä Iltalehteen, kun en muutenkaan saa asiaani selviteltyä tuon toimiston kanssa. On siellä turhempiakin juttuja ollut. Jään seuraamaan, tuleeko tuosta mitään. En kuitenkaan laittanut nimelläni asiaa eteenpäin.
Odotinkin jo päivän mielensäpahoittajaa. Tulihan se näin perjantainakin. TE-toimiston puhelimeen vastataan kyllä, jos malttaa odottaa ja toistuva uudelleensoittelu vain kuormittaa systeemiä.
NImetyt henkilöt ovat kyllä olemassa, mutta heillä saattaa olla toinen asiakas palvelussa samaan aikaan kun puhelin soi. Harva meistä ilahtuu siitä, että puhelu menee pitoon vain siksi, että joku soittaa samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Odotinkin jo päivän mielensäpahoittajaa. Tulihan se näin perjantainakin. TE-toimiston puhelimeen vastataan kyllä, jos malttaa odottaa ja toistuva uudelleensoittelu vain kuormittaa systeemiä.
NImetyt henkilöt ovat kyllä olemassa, mutta heillä saattaa olla toinen asiakas palvelussa samaan aikaan kun puhelin soi. Harva meistä ilahtuu siitä, että puhelu menee pitoon vain siksi, että joku soittaa samaan aikaan?
No johan nyt on v##tu! Eikö viiden minuutin odotusaika riitä? Tottakai odottaisin pidempäänkin, jos kuuluisi odotusääni tai kehotettaisiin odottamaan, mutta kun tulee vaan "numero ei vastaa" 😖
Te-toimisto on kuin pelimies, sille on turha soittaa ja se soittaa silloin kuin sille itselleen sopii ja sinun sietää olla valmiina just silloin oli tilanne sopiva tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Olin työttömänä kaksi vuotta. Koko tuona aikana minulle nimetty henkilö ei vastannut puheluihini eikä sähköposteihini. Siis kahden vuoden aikana??????????????????????????????????????????????????????????
Olen tehnyt työurani Suomalaisissa vientiyrityksissä. Asiakkaiden yhteydenottoihin on vastattava välittömästi. Vastaavasta toiminnasta seuraisi ensin varoitus tehtävien laiminlyönnistä ja sitten irtisanominen.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei kyllä pidä paikkaansa. Jouduin juuri tänä aamuna asioimaan TE-toimiston kanssa. Yritin soittaa soittoaikana ja puheluun tuli juuri tuo vastaus mikä ap:lla. Puhelu ei todellakaan ohjautunut minnekkään eteenpäin, vaan kun puhelin oli aikansa soinut virkailijan antamaan suoraan numeroon, tuo viesti kytkeytyi päälle ja sen jälkeen puhelu katkesi. Soitin useita kertoja ja nimenomaan klo 9-10 välillä. Viestin jälkeen ei pystynyt jäämään odottelemaan, puhelin tuuttasi "varattu" ääntä kun vastaajan viesti oli päättynyt. Eli tuut, tuut, tuut, tuut..
Miten kaikkialla muualla tääkin on osattu järjestää? Jopa terveyskeskuksen ajanvarauksessa on takaisinsoittopalvelu ja muutenkin toimintaohjeet tulevat heti puhelun alussa ja puhelun aikana. Toki siinäkin joskus järjestelmä pudottaa puhelun pois jonosta ja se katkeaa, mutta takaisinsoittopyyntöön vastataan aina.
Olen lomautettuna ja tuli tuollainen viesti:
Sinulle on varattu puhelinsoitto pvm ja aika ..siis mitä tuo tarkoittaa?
soitanko itse, eipä tuossa ollut edes mitään puh.numeroo?
Mä yritin saada yhteyttä lastenvalvojaan. Soitin yhteensä 18 kertaa eri päivinä soittoajan puitteissa. Ei vastattu kertaakaan.
Laittakaa tekstaria!! On sitten myös todiste että yritetty, jos ei saa yhteyttä ikinä
Sama juttu oli tänään: Soittoaikana ei pysty soittamaan TE (turhaan etsit)-toimistoon 😡