Menee tosi paljon rahaa murkun kesälomaan : (
Ja siis toki voisin sanoa, että et mene kaverin kanssa leffaan, etkä lintsille, etkä serenaan, etkä yhtään mihinkään, mutta kai se on vaan tuettava lapsen menoja ja kaverisuhteita. Toki ilmaisia päiviä on mutta kun tulee tälläinen Serena tai lintsi tai leffapäivä niin kyllä tämän pienipalkkaisen äidin kukkaro kevenee kummasti. Toki ei aina ole antaa rahaa, mutta usein tulee annettua ettei aleta kiusaamaan tms. : (
Mites muilla?
Meillä mennyt viikossa murkun menoihin kodin ulkopuolella 120e..
Kommentit (45)
Ihan kun kaverit olis kiinni vaan siitä kuinka paljon rahaa on käytössä. Jos kaverit arvostaa vaan rahaa, niin mitä tuollaisilla kavereilla tekee? Ihan normaalikaverit pysyvät kyllä, vaikkei rahaa menoihin oliskaan.
Muutenkin on outoa jos kavereita nähdään vaan maksullisissa riennoissa. Meillä porukat vetelehtii (kuuntelee musiikkia, pelaavat pelejä, ulkoilevat) ihan ilmaisiksi.
Kiva, että ketju on elänyt. Emme ole keskustasta, en kai ole niin sanonut? Pikku-koski (sori ei ehkä ole järvi : ) on lähellä ja viljelypalstoja on kaiketi aika monessa paikassa, meillä ihan vierssä.
Kyllä olen todella rahan arvon opettanut. Lapsi myös suoraan osaa sanoakin joskus, että joku asia on liian kallis. Muutamasta riennosta on jo siis jääty rannalle.
Minä voin myös vakuuttaa, että meillä taas lapset käy itsekseen esim. hesessä (on 500m päässä), keilaamassa (on 2km päässä) leffaan ja muihin saavat kyydin ja useimmiten jonkun aikuisen perään katsomaan lintsille tai uimalaan jne.
Ps. itse kuljin ilman aikuista tuossä iässä, joten en tiedä kauan he huolivat aikuista enää mukaan.
ei tässä kummempaa kriisiä ole, rupesi vaan hirvittää, että miten paljon sitä rahaa oikein jatkossa kuluu, koska tuntuu, että kavereilla on sitä rajattomasti. Toisaalta olen sen 20e päättänyt ja itse saa alkaa jakamaan mainoksia kun 13v täyttää jos lisää rahaa haluaa. Minä aloitin työt kodin ulkopuolella 13veenä, koska tarvitsin rahaa levyihin : )
ap
Eihän Lintsillä, hohtokeilauksessa tai pitsalla alvariinsa ravata.
varsinkin pojat tuntuvat olevan täälläpäin sellaisia, joilla rahaa palaisi aivan mahdottomasti. Sitä en ymmärtänyt, kun teillä poika tarvitsee tuon valtavan summan viikossa siksikin, että "ajelee bussilla ympäriinsä". Osta pojalle sellainen lippu, että pääsee liikkumaan koko kuukauden kerralla ihan miten paljon vaan, niin ei tarvitse omia rahojaan siihen laittaa. Täällä Helsingissä ainakin pitää tietääkseni olla 15-vuotias että pääsee useimpiin mainoksenjakohommiin. Minusta tuo lapsen viikkoraha on valtava, meidän tuon ikäiset saa 4 euroa ja siihen pitää tehdä hirveästi kotitöitä, meidän lukiolainen saa 30 euroa KUUKAUDESSA, ja sillä hänenkin pitää pärjätä. Mainitsemasi paikat, joissa poika kävi, ovat toki kivoja ja kalliita, mutta sellaisia, että niissä on kohtuullista käydä kerran vuodessa. Mihin ihmeeseen hän laittaa tuollaisen summan jatkossa rahaa viikossa? Maksaako hän siitä omat puhelinlaskunsa, vaatteensa vai miten?
Meillä vanhempi tyttö saa sillon tällöin kolikoita ja laittaa niitä säästölippaaseen, on siitä tosi innoissaan. Katsottiin tälläviikolla kuinka paljon sinne olikaan jo kertynyt. kaupassa osaa kysyä kuinka kallis tämä on, tai onko tämä edullinen. Ap: lle viikkoraha on jees juttu, mutta 80e kuussa on aika paljon.... ainakin mitä tiedän... moni nuori saattaa väittää et saan 100e/kk muttei oikeasti saa, joten....