Antaisitko oman työsi työttömälle esim 6 kuukaudeksi?
Muistan kun olin töissä ja 3 vuorossa tehtaalla. Aina joskus tuli mieleen että miksi minä aina raadan ja työttömillä ei ole töitä. Silloin olisi puuoli vuotta mennyt ihan hyvin lomilla. Veikkaan että työhön väsyneitä on aika paljon, joten miksei vaihdettisi välillä osia.
Nykyisin työtön.
Kommentit (35)
En antais. Voisi tulla ilmi minun olevan huonompi kuin työtön.
Vierailija kirjoitti:
No jos ois vaikka 2 vuoden suoja aika ettei voi samaa tyyppiä enää palkata samaan firmaan.
En. Olen yrittäjä, enkä usko, että työtön voisi hoitaa työni. Muutoinhan hän olisi jo perustanut oman yrityksensä ja tekisi töitä.
Muutoin kyllä, mutta olisihan se ikävää jos vaihdokki tekee työt paremmin kuin minä ja eivät halua minua enää takaisin.
Niin ja tavallanhan tällainen on jo olemassa, vuorotteluvapaa.
Millähän summalla? Saan työstäni nipinnapin 800€ kuussa käteen, en pärjää ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Muutoin kyllä, mutta olisihan se ikävää jos vaihdokki tekee työt paremmin kuin minä ja eivät halua minua enää takaisin.
Niin ja tavallanhan tällainen on jo olemassa, vuorotteluvapaa.
Ainakin minun työpaikalla vuorotteluvapaalle on hirveän vaikea päästä kun työnantaja on kauhean nirso ja haluaa tosi pätevän sijaisen, sellaisia on vaikea löytää.
No vuorotteluvapaahan on ollut Suomessa käytössä jo vuosikausia. Periaatteessa voisin harkita, mutta käytännössä ei onnistuisi, koska tämän erikoisalan osaajia ei Suomessa juuri ole työttömänä ja tehtävään koulutus vie sen koko 6kk, eli ei olisi työnantajalle millään tapaa kannattavaa.
Ahne työmyyrä kirjoitti:
Olisitko antanut myös palkkasi?
Joo kyllä olisin. Säästöillä olisin elellyt. AP
Olen antanut. Sitä sanotaan vuorotteluvapaaksi.
Antaisin. Antaisin vaikka pysyvästi. Luopuisin siis myös palkasta. Itseasiassa olen kerran niin tehnytkin.
Vuorotteluvapaalle yritin, mutta ta ei innostunut. Työkkäristä tuleva aines ei ole kuulemma tarpeeksi laadukasta. Kesän olin sitten sairiksella työuupumuksen vuoksi.
Jos saisin jotain korvausta tuon puoli vuotta, niin mikä ettei. Pari kolme kk menisi perehdytykseen kyllä..
Vierailija kirjoitti:
Tuohan oli ihan tavallista silloin kun vielä oli vuorotteluvapaasysteemi voimissaan.
Oi niitä aikoja, minäkin pääsin vuorotteluvapaasijaiseksi pitkän työttömyysjakson jälkeen, ja sepä poiki muutama muunkin sijaisuuspätkän samassa paikassa. Enää ei onnistuisi. Väsykööt työlliset työssä ja kärvistelkööt työttömät köyhyydessä.
Vierailija kirjoitti:
No vuorotteluvapaahan on ollut Suomessa käytössä jo vuosikausia. Periaatteessa voisin harkita, mutta käytännössä ei onnistuisi, koska tämän erikoisalan osaajia ei Suomessa juuri ole työttömänä ja tehtävään koulutus vie sen koko 6kk, eli ei olisi työnantajalle millään tapaa kannattavaa.
Melkein näin eli yritin vuorotteluvapaalle, mutta en päässyt, koska ei löytynyt yhtäkään työtöntä 8 kk ajaksi tekemään töitäni. Siisti sisätyö, keskimääräinen palkka, liukuva työaika jne. mutta ei kelvannut.
Vuorotteluvapaalle jäävällä täytyy olla paljon työvuosia takana, ei sille voi muuten jäädä. Lisäksi ainakin omalla alallani vuorotteluvapaasijaisiksi palkataan ainoastaan vastavalmistuneita, ei koskaan työttömiä.
Mutta vastauksena kysymykseen: kyllä! Olen aivan loppu työni kanssa ja olisi ihanaa lomailla 6 kk. Vuorotteluvapaata en saa, kun ei ole tarpeeksi työkokemusta. Ainoa valopilkku on 4 viikon kesäloma, jota sitäkään ei saa pitää yhtenäisenä varmaan taas ensi kesänäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein näin eli yritin vuorotteluvapaalle, mutta en päässyt, koska ei löytynyt yhtäkään työtöntä 8 kk ajaksi tekemään töitäni. Siisti sisätyö, keskimääräinen palkka, liukuva työaika jne. mutta ei kelvannut.
Millaista työtä olisi pitänyt tehdä, ja missäpäin?
Työttömänä ollessani olisin mieluusti mennyt jonkun vuorotteluvapaasijaiseksi. Vaan eipä otettu. Kysyinkin yhdestä paikasta suoraan (olen ollut siellä joskus sijaisena), mutta heillä on kuulemma niin paljon noita vastavalmistuneita tarjolla, että ottavat sellaisen mieluummin kuin työttömänä olleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä olisi pitänyt tehdä, ja missäpäin?
Taloushallinnon asiantuntijatyö, johon liittyy runsaasti koulutusta. Työpiste hyvien kulkuyhteyksien päässä Tikkurilassa. Kysyjiä oli, mutta kun kuulivat työmäärän, niin ilmoittivat, että ei kiinnosta.
Antaisin.