Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko oman työsi työttömälle esim 6 kuukaudeksi?

Vierailija
19.10.2017 |

Muistan kun olin töissä ja 3 vuorossa tehtaalla. Aina joskus tuli mieleen että miksi minä aina raadan ja työttömillä ei ole töitä. Silloin olisi puuoli vuotta mennyt ihan hyvin lomilla. Veikkaan että työhön väsyneitä on aika paljon, joten miksei vaihdettisi välillä osia.

Nykyisin työtön.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antais. Voisi tulla ilmi minun olevan huonompi kuin työtön.

Itse vuorostani pelkään, ettei muut osaa tehdä hommiani, sillä pidän itseäni (lähes) korvaamattomana.

Vierailija
22/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos mun ei tarvitsisi nähdä sen tuotoksia. Olen koodari enkä voi sietää omasta tyylistäni poikkeavaa koodia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olen antanutkin. Olen hoitovapaalla kunnes lapsi täyttää 3 v. Tiedän kuka on sijaisenani. Voi olla, että saa jatkaa vielä pidempään, jos saamme toisen lapsen.

Olen siis pelkällä kotihoidontuella. Onneksi mies ansaitsee riittävästi.

Vuorotteluvapaan ehtoja pitäisi mielestäni löysätä eikä kiristää kuten on viime aikoina tehty. Moni kaipaisi kunnon lomaa työstään. Itse olisin joskus voinut pitää lomaa säästöjen varassa, mutta työnantaja ei suostunut "omaan lomaan". Irtisanoutuminen olisi ollut ainoa keino, kun vuorotteluvapaan ehdot eivät täyttyneet.

Vierailija
24/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras. kirjoitti:

En. Olen yrittäjä, enkä usko, että työtön voisi hoitaa työni. Muutoinhan hän olisi jo perustanut oman yrityksensä ja tekisi töitä.

Kaikilla ei lompakko riitä, eikä takaajaa pankkilainalle löydy.

Toisilla puolison palkkatulot/vanhempien tuki riittää huonoista hetkistä selviämiseen, kaikilla ei.

Muuten hyvä huutelu yrittäjäksi ryhtymisestä.

Vierailija
25/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi riskiä työpaikan menettämisestä sitä kautta kokonaan, kyllä kävisi. Mutta työ on projektiluontoista ja ainakin nykyinen projekti sellainen, että siinä menee kuukausia päästä hommaan kiinni, ei työnantaja ikinä alkaisi siihen, että ensin uusi tyyppi pyörisi pihalla kolme kuukautta ja sitten minä kohta jo tulisin ja olisin taas ekat kuukaudet pihalla mitä viimeisen puolen vuoden aikana on tapahtunut.

Vierailija
26/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin antaakin, mutta harva työtön (tai muukaan) pärjäisi. Nyt en tarkoita työtehtäviä, ne kyllä oppisi mutta pomo (omistaja) on omalaatuinen. Hänellä on hurjat vaatimukset, joissa pitää pysyä. Perjantaisin meillä on koko henkilökunnan palaveri, jossa haukutaan kaikkien kuullen. Juuri kirjanpitäjä lähti vetämään, kun ei kestänyt tuota julkihaukkumista. Minä olen kai paksunahkainen, kun olen pärjännyt jo 15v. Suurin osa työntekijöistä on omistajan perheenjäseniä, heitä ei haukuta.

Vierailija
27/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, mutta koska näihin hommiin on työvoimapula muutenkin (aika kapea erikoisosaamista vaativa sektori), niin epäilen vahvasti, ettei järkevää työtöntä löytyisi tilalleni. Mutta voisin lomailla työkkärin rahalla puoli vuotta, jos joku tekisi työni hyvin poissaollessani.

Vierailija
28/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras. kirjoitti:

En. Olen yrittäjä, enkä usko, että työtön voisi hoitaa työni. Muutoinhan hän olisi jo perustanut oman yrityksensä ja tekisi töitä.

Sama täällä. Yritykseni = minä, eli ilman minua ei yritykseni pysyisi pystyssä.

Ja sille yhdelle vastaajalle: en muuten tarvinnut yritykseni lainaa ollenkaan, auto minulla jo olikin ja työhön tarvittavia välineitä olen ostanut aina tarpeen mukaan. Firman tärkein työväline olen minä itse.

Vierailija
29/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työ ole sinun tai minun vaan työnantajan. Ainakaan minun tehtävääni ei ketään random tyyppiä palkattaisi. Rekrytoinnit näihin tehtäviin kestää 3-6 kk tai pidenpään. Työtön voi vapaasti hakea näihin hommiin. On ollut jo 12 kk meillä työpaikka haussa ja hakijoitakin mukavasti mutta ei vaan pätevää tahdo löytyä. Firmassa ei ole vikaan, on yksi Suomen parhaista työnantajista, palkkakin kohdallaan (ylimmässä desiilissä), vaan se että osaamista ei Suomesta löydy, ja näköjään ulkomaan elävät eivät tänne halua.

Vierailija
30/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin lomailla 6 kk omilla säästöillä ja antaa työttömälle työni siksi aikaa :) vuorotteluvapaan edellytykset ei täyty ja ei ole pokkaa ehdottaa työnantajalle 6 kk:n omaa lomaa. Luultavasti eivät nimittäin saisi rekrytoida ketään tilalle (meillä on käytännössä rekrykielto meneillään).

Vierailija
31/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. vuorotteluvapaalle olisin jäänyt monta kertaa mutta kun suksista ei ole löytynyt.

Itse ollut työelämässä päälle 15 vuotta, nyt samassa työssä 7 vuotta niin huili maistuisi. Ongelma vaan on se ettei kukaan työtön halua tulla sijaistanaan alle parin tonnin bruttopalkalla.

N33

Vierailija
32/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta kun olen yksinyrittäjä, se vaatisi työttömältä riskinkantoa ja venymistä tunneissa. Ja lopulta tietysti asiakkaat saattaisivat vaihtaa työttömän asiakkaiksi lopullisesti, mutta sittenhän hänellä olisi toimiva firma ja minä voisin katsella vaihteeksi jotain muuta alaa.

Vierailija
33/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se työ ole sinun tai minun vaan työnantajan. Ainakaan minun tehtävääni ei ketään random tyyppiä palkattaisi. Rekrytoinnit näihin tehtäviin kestää 3-6 kk tai pidenpään. Työtön voi vapaasti hakea näihin hommiin. On ollut jo 12 kk meillä työpaikka haussa ja hakijoitakin mukavasti mutta ei vaan pätevää tahdo löytyä. Firmassa ei ole vikaan, on yksi Suomen parhaista työnantajista, palkkakin kohdallaan (ylimmässä desiilissä), vaan se että osaamista ei Suomesta löydy, ja näköjään ulkomaan elävät eivät tänne halua.

Meillä ihan sama. Kaksikin työpaikkaa auki meidän osastolle, hyviä hakijoita ei ole, osaaminen puuttuu. Toki vaativaa asiantuntijatyötä, eli varsin tiukat vaatimukset.

Vierailija
34/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän kannattaisi ottaa joku harjoittelijana koulutettavaksi? Harjoittelijan palkalla tietysti myös. Tai vaikka työvoimakoulutuksena, niin ei firman tarvitsisi sitäkään maksaa. 

Vierailija
35/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antais. Voisi tulla ilmi minun olevan huonompi kuin työtön.

Antaisin ja olen jo kahdesti niin tehnyt. Heti aluksi olen maininnut, että siitä lähdetään että kahden vuoden kuluttua hoitaa hommansa vähintään yhtä hyvin kuin itse tai mieluummin paremmin. Näin ovat nämä nuoret työllistyneet ja työnantaja on samalla voinut kasvattaa liiketoimintaansa sekä ohjata vapautuneita resursseja uusiin kohteisiin. Työni ei ole siihen loppunut vaan tilalle on tullut jotain uutta. Huono työpaikka olisi sellainen, jossa ihmiset vain hautovat omaa koloaan. Luultavasti olisin nyt työtön, jos olisin toiminut toisin ja työllistyminen vähintäänkin kyseenalaista niillä 20 vuotta vanhoilla opeilla, joita olisin vaalinut vain itseni vuoksi. Mukava myös itse oppia näiltä nuoremmilta. Kun on kerran antanut reilun mahdollisuuden niin ainakin omalla kohdallani se on muistettu hyvällä myöhemminkin.