Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyn synnyttäneiden näkökulmia se k sin aloittaamiseen synnytyksen jälkeen

Vierailija
19.10.2017 |

Itse olen vasta yrittämässä raskaaksituloa ja siksi tietämättömänä kysyn. Netistä kyllä löytyy keskusteluja paljonkin, mutta ei juuri tähän.

Miten te pystyitte suhtautumaan sek siin "se ks ikkäänä" synnytyksen jälkeen? Tarkoitan nyt ihan konkreettisesti sitä, että al a pää on venynyt ääriasentoon, kenties revennyt, tullut eritteitä, kipua. Miten sen jälkeen voi ajatella omasta a la päästään, että (kioskikirjallisuutta lainatakseni) uu kyllä, laita sykkivä lemmenvaltikkasi salaisuuksien kammiooni. Miten voitte kii ho ttua ja kos tua, kun ennen synnytystä sinne ala p äähän odottaa jotain ja nyt mietin, että synnytyksen jälkeen miten ikinä voi haluta mitään lähellekään em ätin tään.

:D

Tämä nyt on ihan naurettavaa jo näin kirjoitettuna, mutta keskustelua kaipaisin? Suurin ihmetyksen aiheeni todellakin tällä hetkellä on, että miten ihmiset voivat harrastaa se k siä synnytyksen jälkeen. Tuijotan synnyttäneitä äitejä ja ihmettelen, miten he ovat ikinä tehneet toista tai kenties kolmatta ja neljättäkin lasta.

(sori noista väleistä, foorumi poisti heti tämän aloituksen ni johtunee noista sanoista)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmiset puhuu kropastaan, kun ap kysyi sitä henkistä puolta?

t. rv 16+2

Vierailija
22/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on niin epäeroottinen tapahtuma ettei sitä (paikkojen parannuttua) mieti seksin aikana. Mulla meni n. kolme kk parantua ja jännitti eka kerta ihan kuin eka kerta :) yllätyksekseni tuntui vaan entistä paremmalta, eikä synnytystä miettinyt lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani juuri se henkinen puoli voi synnytyksen jälkeen mainiosti. Eihän raskaus ja synnytys ja seksuaalisuus ole milläänlailla toisiaan poissulkevia asioita vaan nimenomaan selkeässä syy-seuraussuhteessa toisiinsa. Hedelmällisyys on hemmetin seksuaalista, siksi terveitä aikuisia kiinnostaa sillä saralla nuoruus, terveys ja kauneus, noin niinkuin esimerkiksi.

Kaksi onnistunutta raskautta ja lääkkeetöntä synnytystä ovat saaneet minut arvostamaan itseäni ja kokemaan kehoni paljon positiivisemmin. Nyt olen viimeisilläni raskaana ja koen oloni hyvinkin seksikkääksi. Ja miksipä ei, jokseenkin Venus patsaan mallinenhan tämä olemus nyt onkin. Maha on toki itse toteutuksessa tiellä, joten synnytyksen jälkeen tilanne vaan paranee.

Samoilla linjoilla on puolisoni. Kasvava vatsani on selkeä todiste hänen viriiliydestään ja toivottavasti tuleva terve lapsi myös toki. Koko uuden elämän alkaminen ja sen synnyttäminen yhdessä tänne on mitä luonnollisin seuraus hyvästä seksistä.

Vierailija
24/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluja on ja kostun jne helposti edelleen. Tärkeintä on että alapää on parantunut kunnolla, eli ei yritystä liian aikaisin. Pahinta itsellensä olisi ollut ja suurin halujentappaja jos mies olisi vinkunut seksiä ja valittanut samalla kun tikit eivät vielä edes sulaneet, se on vastenmielistä.

Vierailija
25/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on paljon intiimimpi, ainutlaatuisempi, herkempi ja maailman- ja kehonkuvaa muokkaavampi tapahtuma kuin mikään akti ikinä.

Kun on ensin laittanut uuden elämän alulle rakastamansa ihmisen kanssa ja sitten voi luottaa hänen tukeensa läpi synnytyksen, niin se on niin tiivisti yhteen hitsaava kokemus, että sen vaikutus heijastuu kyllä ihan kaikkeen. Ja vain hyvällä.

Puolisoni otti esikoisemme vastaan kun hän syntyi. Eikä todellakaan muista asiasta venymisiä tai eritteitä vaan rakkauden, kiitollisuuden ja onnen.

Vierailija
26/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up minäkin tahdon tietää lisää!

Vierailija
27/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy myöntää, että ehkä mun pääkoppa on eheämpi, kuin olen olettanutkaan, kun en näe näissä mitään yhteyttä (synnytys-henkinen tunne seksikkyydestä).

Synnytys on tapahtumana täysin ainutlaatuinen ja vaikka aukko on sama, ei sillä ole mitään tekemistä seksin kanssa. Sen lisäksi synnytyksen jälkeen kaikki venymiset ja eritteet unohtaa kyllä kokonaan, ne on sivuseikka kun on tuonut oman lapsensa maailmaan. Päinvastoin sen yhdessä kokeminen voi jopa tehdä seksielämästä vielä avoimempaa, koska "kaikki on jo nähty".

Pari viikkoa synnytyksestä oli olo, ettei sinne kukaan työnnä mitään enää ikinä, mutta se oli täysin yhteydessä kipuun, tikkeihin ja jälkivuotoon. Alapään parantuessa myös halut palasivat normaaliksi, eikä tullut mieleenkään, että lapsemme maailmaan tuominen, olisi jotenkin kadottanut seksikkyyteni.

Vierailija
28/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimppa paranee kyllä lähes entiselleen. Ei ongelmaa siinä. Hankalampaa on kiinnostua seksistä imetyshormonien ja uupumuksen takia. Mutta sekin menee (osittain) ohi kun lapsi hieman kasvaa. Hieman vaikeaa on ehkä henkisesti vaihdella roolia äidistä vaimoksi, siis yhdessä hetkessä pitää olla lapselle lässyttävä ja peppua pesevä äitiliini, toisessa hetkessä pitäisi olla miestä kiihkeästi paneva vaimoke.

Vierailija
29/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 jatkaa

Toisaalta tiedän pareja, joilla seksi loppui jo raskauden aikana, juurikin näistä henkisistä syistä (ällöttävää, vauva vatsassa yms.) eikä meillä ollut senkään suhteen mitään ongelmaa. Mun mielestä se on jopa naurettavaa ja kertoo jotain ihmisen kypsyydestä ja parisuhteen tilasta. Eli kaipa tässä pätee sama, jokaisen omasta suhtautumisesta kiinni.

Ainut, mikä meidän seksielämää on ajoittain häirinnyt on vauva-arjesta johtuva väsymys tai pinnasängystä kuuluva jokellus.

Vierailija
30/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olen, mutta meillä varmaan jatkettiin noita puuhia kolme viikkoa synnytyksen jälkeen.

Vierailija
31/48 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua halutti jo aika pian synnytyksen jälkeen. Olin aika oksitosiinipöllyissäni ja tosi rakastunut niin vauvaan kuin mieheenkin. Seksiä kokeiltiinkin tasan kuukauden kuluttua synnytyksestä, ja alkujännityksen jälkeen tuntui ihan taivaalliselta. Paikat olivat herkistyneet jotenkin ihan uudella tavalla. Kyllä mä koin itseni seksikkääksi ja haluttavaksi myös synnytyksen jälkeen, vaikka alkuun tunnuinkin hieman löysemmältä. Seksi on kuitenkin paljon muutakin kuin yhdyntää...

Vierailija
32/48 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistui se k si jo kuukauden jälkeen synnytyksestä molempien synnytysten jälkeen. Ei ollut repeämiä enkä muutenkaan ollut kummankaan synnytyksen jälkeen mitenkään erityisen kipeä. Vaikka esikoinen syntyi imukupilla. Kohdalleni on osunut todella taitavat kätilöt, silläkin on varmasti merkitystä. Esim ihan kunnon reippaalla kävelylenkillä olen molempien vauvojen kanssa ollut heidän ollessaan noin 5 päivän ikäisiä.

Vierailija
33/48 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seksiä on harrastettu ensimmäisen synnytyksen jälkeen jo 3viikon päästä ja toisen synnytyksen jälkeen yhdyntää kokeiltiin 1,5 viikon päästä, molemmat kerrat omasta toiveestani. Tuolloin toisella kertaa oli paikat vielä sen verran kipeät että oli pakko lopettaa kesken ja palata asiaan parin päivän päästä. En ole aiemmin edes ajatellut asiaa tuolta kantilta, siis ettei seksiä haluaisi syystä tai toisesta, itsellä kun halut ovat palanneet hyvinkin nopeasti synnytysten jälkeen. Ennemminkin mulle jäi pitkäksi aikaa kammo gynekologisiin tutkimuksiin, raskaana ollessa tuntui että sitä oli vain synnyttäjä, ei nainen. Lääkärissä oli montaa opiskelijaa, ovesta ramppasi milloin mitäkin hoitajaa kysymään asioita, jotka eivät edes liittyneet minuun. Ja kaiken tämän keskellä sitä makaa alapää paljaana jalat levällään eikä kukaan edes tunnu huomaavan. Joo kuulostaa hullulta, vauva toki se pääasia on mutta silti. Seksi sen sijaan tuntui heti tosi luontevalta ja niinkuin edellä jo mainittu, synnytyksen jälkeen se läheisyys on jotain niin paljon isompaa mitä ennen synnytystä. Tuntui pelkästään hyvältä olla taas lähellä toista, ilman sitä valtavaa vatsaa tiellä. Vaikka oma kroppa muuttui (eikä mitenkään parempaan päin!) ei se vaikuttanut mulla seksin ja haluihin mitenkään. Kiitos kuuluu ehkä ihanalle puolisolle.

Vierailija
34/48 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halut palasivat vasta kuukautisten alettua ja imetyksen loputtua, siihen asti imetyshormonit vaikuttivat. Mutta sen jälkeen seksi onkin ollut parempaa kuin ennen! Tuntoherkkyys on parempi, orgasmit voimakkaampia. Mulla halut ovat ainakin niin voimakkaat, että pystyn oikein hyvin irtautumaan "äidin roolista" seksin ajaksi.

Vierailija
35/48 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastin ekan kerran seksiä n.3kk synnytyksen jälkeen. Alapää oli kipeä pitkään eikä ollut haluja.

Kiitos vastauksesta! Oikeastaan en kyllä kysynyt ihan tätä :) Näitä miltä se ksi tuntuu -keskusteluja löytyy kyllä paljon. Henkisestä puolesta ei löydy.

AP

Hormonitoiminta ja yleinen vireystila vaikuttavat halukkuuteen joten äidin kannattaa todellakin huolehtia itsestään vaikka se nyytti vierellä onkin. Alakertaa voi  ja kannattaa treenata sekä pyrkiä nukkumaan riittävästi.

Suomeksi : kun piltti nukkuu, kannattaa äidin myös pyrkiä levähtämään sen sijaan että tekisin hiki hatussa kotitöitä.Se nimittäin  kostautuu.

Vierailija
36/48 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen synnytyksen jälkeen jo noin 10 päivän päästä. En tosin revennyt. Toisen jälkeen en tarkalleen muista, mutta varmasti alle kuukauden. Paikat palautuivat ihan kiitettävän nopeasti, ja nykyään kymmenisen vuotta viimeisestä synnytyksestä taidan olla jopa "tiukempi" kuin alunperin (kiitos geishakuulien).

Halut eivät koskaan hävinneet, tosin väsyneenä aamuseksi maistuu paremmin kuin iltaseksi, joka ei tietenkään ole kovin käytännöllistä kun töihin ja kouluunkin pitäisi ehtiä ;)

N36

Vierailija
37/48 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen jälkeen on ollut vaikeuksia sopeutua ja hyväksyä raskauksien ja imetyksen mukanaan tuomat muutokset. En koe itseäni kovinkaan haluttavana valitettavasti. Vaikea heittäytyä kovin kiihkeästi seksiin, kun tulee mieleen riipputissit, mahamakkarat ja synnytyksessä kärsinyt ja ison vauvan jäljiltä levähtänyt ja huonosti ommeltu toosa, joka ei ole paljon jumpilla kummentunut. Korjausleikkaukseen en pääse, kun on ongelmat ovat gynen mukaan lievät. No varmaan lääketieteellisesti ajateltuna mutta ei mun seksielämän ja parisuhteen. Mutta kai mä oon sit harvinaisuus, kun tämäkin ketju on täynnä näitä olen tiukempi ja yhtä halukas kuin ennen juttuja.

Vierailija
38/48 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö... ei mulla ainakaan alapää mitenkään dramaattisesti raskaudesta ja synnytyksestä muuttunut. Tottakai vehkeet (häpy, emätin jne) raskauden aikana turposi ja synnytyksen aikana venyi ja paukkui, esikoisesta leikattiin välilihakin, mutta tosi nopeasti myös palautui kuten myös seksuaaliset halutkin. Seksiin olen suhtautunut aina hyvin mutkattomasti, joten ei mun pilluni ole aiemminkaan ollut mikään salaisuuksien kammio. Ehkä sunkin kannattaa kurkata vehkeitäs?

Vierailija
39/48 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli juuri tällaista ongelmaa synnytyksen jälkeen, miten muka voisin enää ikinä näyttää naiselta. Seksiä muistaakseni harrastettiin ensimmäisen kerran 4kk synnytyksen jälkeen. Silloin minun teki jo mieli, mutta epäröin juuri sen takia, kun mietin kuinka rupsahtanut ja venynyt olen joka puolelta.

Minulla auttoi kuitenkin se noihin ajatuksiin, että kun kerroin miehelle ajatuksistani, mies sanoi minulle että olen vieläkin hänen mielestään kaunis ja seksikäs ja tahtoo minun kanssani seksiä. Hän ei ymmärtänyt, miksi ajattelin niin. Ja mikä tärkeintä, hän myös käyttäytyi niin, hän kehui minua kauniiksi, päivän mittaan jatkoi normaaleja pieniä hellyydenosoituksia, teki aloitteita seksiin jne.

Alapää ei kuulemma tuntunut kauhean erilaiselta, vaikka jouduttiin tikkaamaan aika paljonkin. Harjoitin kyllä lantionpohjanlihaksia aika reilusti ja minulla kävi tuuri.

Mutta ongelman ratkaisu henkiseen puoleen mielestäni on se, että miehenne tukee teitä ja kertoo teille mielipiteensä ja käyttäytyy myös niin, kuin sanoo ajattelevansa.

Vierailija
40/48 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä alapää repeytyi ja oli pitkään ihan tohjona. Vain itkin ja itkin, pelkäsin silloin pitkään, että en enää palaudu ehjäksi, siis myös henkisesti.

Paranin kuitenkin vähitellen ja se ksiä oli n. 6 kk synnytyksen jälkeen. Mies jaksoi odottaa, koska koliikkivauva kyllä vei hänestäkin kaiken jaksamisen.

Ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen tuntui kuin olisi jälleen neitsyt, jännitti niin. Jännitys haihtui, kun huomasin orgasmien tulevan voimakkaampina ja tuntuman olevan herkempi kuin ennen.