Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä vanhempieni suhtautumisesta lastenlapsiinsa?

Vierailija
07.04.2006 |

Mitä mieltä olet tästä:

sisarellani on useampi lapsi ja hän tarvitsee jatkuvasti apua omilta vanhemmiltaan. Meillä vastaavasti on vain yksi lapsi ja näemme vanhempiani aika harvoin, koska se edellyttää aina meidän menoa heille ja vanhempani ovat siis joko sisarellani lapsia hoitamassa tai lapset heillä hoidossa.

Olen kritisoinnut vanhempiani siitä, etteivät huomioi meidän lasta lähes millään tavoin, lastenlapset ovat täysin eri asemassa. Vanhempani vastaavat, että onhan selvää, että sisartani täytyy auttaa, koska heillä niin paljon stressiä ja hommaa. Minun mielestäni sisareni miehineen on tilanteen täysin " itse aiheuttanut" ja siten myös saisi vastuustaan itse vastata. En ymmärrä, että vanhempieni aikaa ja voimia täytyy jatkuvasti käyttää hyväksi. Toki vanhempani haluavat myös auttaa, mutta sitten ovat liian väsyneitä tekemään mitään muuta.

Olen vihainen siitä, että lapsia ja lastenlapsia voi kohdella niin eri tavalla. Teenkö väärin, kun kritisoin vanhempiani siitä, että ovat aina sisareni luona auttamassa (eivätkä koskaan tule vapaaehtoisesti meille?)?

Meillä ei siis oikein ole lastenhoitoapuja tai muita turvaverkkoja olemassa, miehen suku asuu kauempana.

Onko muita vastaavia kokemuksia?

nimim. kihisee taas tänään raivosta...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä eivät auta missään, vaikka tilanne olisi kaaos.

Että kiitti vitusti. PIkkusiskon kanssa en olekaan missään tekemisissä. Ei meinaan yhtään kiinnosta.

Vierailija
22/24 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuo tilanne on siskosi vika???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselleni rakas, asuu alle 10km päässä, mut viimeeks on nähty jouluna. Yritän ottaa yhteyttä, mut aina on tekosyitä, miksi ei jaksa poikaamme nähdä. Tyttärensä lapsia näkee kuitenkin vähintään kerran viikossa, vaikka välimatkaa lähemmäs 100km.

En jaksa enää ottaa koko ajan yhteyttä yksipuolisesti. Vituttaa vain poikamme kannalta. Ei hän ymmärrä miksi isoäiti on serkkujen kanssa enempi.. :(

Vierailija
24/24 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On katkera muille sisaruksille ja isovanhempien huomiosta muita lapsenlapsia kohtaan. Itse ei ole kuitenkaan lainkaan aktiivinen. Odottaa automaattisesti että häntä pitää palvella. Tilanne onkin kääntynyt niin päin, että häneen ei enää kukaan ota yhteyttä. Syynä kyllä ihan oma käytöksensä, vika ei ole meissä muissa siskoissa tai isovanhemmissa.

Jotkut eivät vaan nää aina kokonaisuutta. On niin helppo syyttää muita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi