Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää s**tanan vegaanivillitys alkaa todella tulemaan korvista!

Vierailija
18.10.2017 |

Avaat television ja kappas kokkausohjelma! Ja mitä kokataan? Vegaanipastaa, vegaanipizzaa, vegaanikakkua, vegaanipiirakoita, paistettua vegaania, keitettyä vegaania, grillattua vegaania, vegaania kolmella tavalla, vegaanista syksyä, vegaanista talvea, vegaanista aamua, vegaanista kännimättöä.

Ostat ruokalehden. Vegaanivegaanivegaanivegaani.

Menet kauppaan. Suuhun työnnetään vegaanimaistiainen, hyllyt notkuvat "uutta vegaanista". Maito on vegaanista, liha on vegaanista, juusto on vegaanista. Ja se hetki kun nappaat jauhelihapaketin ja vieressäsi joku ottaa nyhtökauraa. Tänään sain juuri halveksuvan katseen jauhelihastani. Huoh.

Järkkäät pikkujoulut. Eiei ei enää juustotarjottimia, perinteisiä piirakoita, pastejoita, pullia, suklaita, kakkuja koska täytyy löytyä vegaanivaihtoehto.

Kommentit (410)

Vierailija
241/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

normi dieetti, jossa aamiasella syödään kananmunaa ja ehkä pekonia, lounaalla buffet-pöydästä lihaa ja illalliseksi vaikka lihakastiketta sekä ehkä vielä iltapalaksi kinkkuleipä, on kyllä järjetön. itsellä saattoi mennä säännöllisesti puoli kiloa lihaa päivässä. nykyään kunnon pihvi tai riistakäristys joka toinen sunnuntai ja muuten vegaanina. suonet on puhtaat ja elämä hymyilee

Kananmuna on superravintoa, oikea ravintopommi sisältäen kaikkea tarpeellista.

Vierailija
242/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko nyt tunnustaa, että niin mullakin... Ja olen vegaani.

Jotenkin mennyt överiksi koko touhotus. Ja vielä kun tietää 90% varmuudella tämän olevan nimenomaan pelkkä villitys, trendi, joka menee ohi. Vegaanisuus on nykyään siistiä ja erikoista, kuuminta hottia siis. En usko että eläintenoikeudet hirveästi ihmisten mielissä vilisee, vaan kaikki pohjautuu trendikkyyteen.

Kaipaan yksinkertaisempia aikoja, jolloin ruoka piti tehdä alusta asti itse. Ei ollut mitään eineksiä tai nyhtöjuttuja, korkeintaan soijarouhetta, ja proteiinina toimivat oikein kunnon vanhanliiton liotetut pavut!

Harmittaa kovin...

Tota, mikä sua estää tekemästä ruokaa alusta asti itse? Ei sun tarvitse niitä eineksiä edelleenkään ostaa. Simple. :)

Voi tottakai teenkin! Parempaa ja terveellisempää, usein myös ekologisempaakin. :)

Paha mieli kyllä tulee tästä(kin) ketjusta... Miksi vegaaniudesta on pakko keskustella täällä, kun se kerran aiheuttaa noin paljon vihaa ja katkeruutta muissa?

Ei minua haittaa jos joku on vegaani. Jos vegaani tulee vieraaksi, yritän olla kohtelias ja tarjota hänelle ruokaa joka on hänen mieleen. Mutta miksi vegaanien pitää olla niin agressiivisia ja halveksivia muille? Enkä tunne yhtään vegaania, joka vastaavasti näkisi ylimääräistä vaivaa tarjotakseen minulle minun ruokavalion mukaista ruokaa.

Kuinka monta vegaania yleensä tunnet? Jos lähipiirissäsi on tuollaisia aggressiivisia vegaaneja, niin miksi edelleen kutsut heitä kylään?

Minä kyllä arvostan suuresti, jos vuokseni on järjestetty vegaanista tarjottavaa, mutta en koskaan oleta sitä kylään mennessäni. Vastaavasti en kyllä valitettavasti tule järjestämään mitään eläinpitoista syötävää sekasyöjäystävilleni, kun tulevat kylään, se vaan sotii niin paljon omaa maailmankuvaani vastaan, kun nimenomaan en halua tukea eläintuotantoa, niin miksi ihmeessä sitten ostaisin sitä. Olen pahoillani, jos koet tämän niin, että en halua nähdä ylimääräistä vaivaa.

Olet kykenemätön ottamaan muut huomioon ja epäkohtelias. Tyypillinen vegaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin mennyt överiksi koko touhotus. Ja vielä kun tietää 90% varmuudella tämän olevan nimenomaan pelkkä villitys, trendi, joka menee ohi. Vegaanisuus on nykyään siistiä ja erikoista, kuuminta hottia siis. En usko että eläintenoikeudet hirveästi ihmisten mielissä vilisee, vaan kaikki pohjautuu trendikkyyteen.

Kaipaan yksinkertaisempia aikoja, jolloin ruoka piti tehdä alusta asti itse. Ei ollut mitään eineksiä tai nyhtöjuttuja, korkeintaan soijarouhetta, ja proteiinina toimivat oikein kunnon vanhanliiton liotetut pavut!

Harmittaa kovin...

Tota, mikä sua estää tekemästä ruokaa alusta asti itse? Ei sun tarvitse niitä eineksiä edelleenkään ostaa. Simple. :)

Voi tottakai teenkin! Parempaa ja terveellisempää, usein myös ekologisempaakin. :)

Paha mieli kyllä tulee tästä(kin) ketjusta... Miksi vegaaniudesta on pakko keskustella täällä, kun se kerran aiheuttaa noin paljon vihaa ja katkeruutta muissa?

Ei minua haittaa jos joku on vegaani. Jos vegaani tulee vieraaksi, yritän olla kohtelias ja tarjota hänelle ruokaa joka on hänen mieleen. Mutta miksi vegaanien pitää olla niin agressiivisia ja halveksivia muille? Enkä tunne yhtään vegaania, joka vastaavasti näkisi ylimääräistä vaivaa tarjotakseen minulle minun ruokavalion mukaista ruokaa.

Ehkä liikut väärien ihmisten parissa. En tiedä miksi. Itse en tunne tuollaisia vegaaneja. Itse olen vegaani mutta joka viikonloppu teen miesystävälleni liha- tai kalaruokia ja aamiaiseksi munakasta. En ole ikinä avannut tällä palstalla enkä millään muulla palstalla ketjua, jossa olisin paheksunut lihansyöjiä.

Minulla on kyllä myös samanlaisia kokemuksia. Tuntemani vegaanit eivät edes säilytä kodissaan eläinperäistä ruokaa, eli et voi viedä sinne omia eväitäsi tai lapsille pilttejä tms, jossa on mitään mistään elukasta.

Vierailija
244/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kovin...

Sese kun vegaanit pitää ottaa huomioon kaikessa mutta itse eivät pysty samaan. Eli eivät tarjoa sitten vastaavasti sekasyöjälle liha- tai kalavaihtoehtoa vaan kaikki on kasvisperäistä eli itsekkäästi tarjoatte sitä mikä teille itsellenne sopii muita huomioon ottamatta. Miksi minä sitten vaivautuisin ottamaan teidät huomioon ja teidän ruokavalionne kun ette pysty siihen itse sekasyöjien kohdalla?

Eli me sekasyöjätkö ollaan epäkohteliasta porukkaa?

Kommentoin hetki sitten tekeväni joka viikonloppu sekaanimiehelleni munakasta ja liharuokaa. Jostakin syystä minun kommenttiini ei reagoi kukaan, niihin kyllä joissa kyseinen vegaani ei tee liharuokia.

Haluat pyöriä vegaanivihassasi ja siksi et kestä myöntää, että on olemassa myös vegaaneja, joille muiden ruokavalio ei ole ongelma.

Vierailija
245/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjä kirjoitti:

Vitun vegaanit, voisitte vaikka vetää ittenne hirtee meiän lihansyöjämestarirodun alta pois. Tai vaihtoehtoisesti laitetaan vegaanit kaupanhyllylle ni niist sais vaiks halpoi kotiorjii. Eiks je :)

Oi voi, tästä sen huomaa mitä lihansyönti tekee aivoille. Verisuonet niin tukossa että aivojen hapensaanti vaikeutunutta, seurauksena aggressiota, surkeaa kirjallista ulosantia, henkistä tylsistymistä jne. 

Ai missäkö niitä vegaanien mainetta pilaavia idiootteja oikein on?

Hmm... let me think....

Vierailija
246/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kovin...

Ehkä liikut väärien ihmisten parissa. En tiedä miksi. Itse en tunne tuollaisia vegaaneja. Itse olen vegaani mutta joka viikonloppu teen miesystävälleni liha- tai kalaruokia ja aamiaiseksi munakasta. En ole ikinä avannut tällä palstalla enkä millään muulla palstalla ketjua, jossa olisin paheksunut lihansyöjiä.

Minulla on kyllä myös samanlaisia kokemuksia. Tuntemani vegaanit eivät edes säilytä kodissaan eläinperäistä ruokaa, eli et voi viedä sinne omia eväitäsi tai lapsille pilttejä tms, jossa on mitään mistään elukasta.

Ja kuinkahan monta tällaista vegaania ystäväpiiriisi kuuluu? jännä juttu, kun olen aika varma, että omaan ystäväpiiriini vegaaneja kuuluu varmasti enemmän enkä silti ole koskaan törmännyt tuollaiseen sääntöön.

Ehkä joskus opin ymmärtämään, mikä muiden ihmisten ruokavaliossa hiertää sinua näin valtavasti. Todennäköisesti en.

Vierailija
247/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjä kirjoitti:

Vitun vegaanit, voisitte vaikka vetää ittenne hirtee meiän lihansyöjämestarirodun alta pois. Tai vaihtoehtoisesti laitetaan vegaanit kaupanhyllylle ni niist sais vaiks halpoi kotiorjii. Eiks je :)

Oi voi, tästä sen huomaa mitä lihansyönti tekee aivoille. Verisuonet niin tukossa että aivojen hapensaanti vaikeutunutta, seurauksena aggressiota, surkeaa kirjallista ulosantia, henkistä tylsistymistä jne. 

No eipä se itujen imeminenkään näköjään kovin hyvää aivoille tee, jos tällainen päättelykyky on siitä seurauksena.

Vierailija
248/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit vaativat erityiskohtelua muilta mutta ovat itse kyvyttömiä huomioimaan muita. Sekasyöjille eivät vastaavasti tarjoa liha-, kana- tai kalavaihtoehtoa.

En minäkään jaksa nähdä vaivaa tehdä erikseen kasvisvaihtoehtoja, koska minuakaan ei sekasyöjänä oteta huomioon ja vastata erityiskohtelulla teidän toimestanne.

Sitä vastoin katsotte halveksivasti nenän varttanne pitkin ja mainostatte aggressiivisesti vegaaniuttanne ja pidätte ihan liikaa meteliä muutenkin itsestänne ja "erinomaisuudestanne".

Tässä kohtaa se vieraanvaraisuus ja kohteliaisuus vegaaneilta sitten unohtuukin kokonaan kun sekasyöjälle ei tehdä vastaavasti heidän mieltymyksiensä mukaisia tarjottavia.

Kohtele muita kuten tahdot itseäsi kohdeltavan ;)

Vierailija
249/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kovin...

Ja kuinkahan monta tällaista vegaania ystäväpiiriisi kuuluu? jännä juttu, kun olen aika varma, että omaan ystäväpiiriini vegaaneja kuuluu varmasti enemmän enkä silti ole koskaan törmännyt tuollaiseen sääntöön.

Ehkä joskus opin ymmärtämään, mikä muiden ihmisten ruokavaliossa hiertää sinua näin valtavasti. Todennäköisesti en.

Mikä siinä sun mielestä on niin kovin jännää? Tarkoitatko ehkä jännällä kuitenkin jotain muuta? Kuten että en puhuisi totta? Minä kuitenkin puhun, koita sinä hyväksyä se. Kyllä teissä vegaaneissakin on paljon ääriporukkaa. Ja vaikea sanoa kuinka monta tunnen, jonkun verran, muutamia perheitä. Voit hyvinkin tuntea enemmän, mitä sitten? Joku voi taas enemmän kuin sinä. Sittenkö hänellä on oikeus lytätä sinun näkemyksesi?

Vierailija
250/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit vaativat erityiskohtelua muilta mutta ovat itse kyvyttömiä huomioimaan muita. Sekasyöjille eivät vastaavasti tarjoa liha-, kana- tai kalavaihtoehtoa.

En minäkään jaksa nähdä vaivaa tehdä erikseen kasvisvaihtoehtoja, koska minuakaan ei sekasyöjänä oteta huomioon ja vastata erityiskohtelulla teidän toimestanne.

Sitä vastoin katsotte halveksivasti nenän varttanne pitkin ja mainostatte aggressiivisesti vegaaniuttanne ja pidätte ihan liikaa meteliä muutenkin itsestänne ja "erinomaisuudestanne".

Tässä kohtaa se vieraanvaraisuus ja kohteliaisuus vegaaneilta sitten unohtuukin kokonaan kun sekasyöjälle ei tehdä vastaavasti heidän mieltymyksiensä mukaisia tarjottavia.

http://masennusinfo.fi/ahdistuneisuushairiot/pakko-oireinen-haeirioe-tu…

Vierailija
251/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te tappelette näin pinnallisesta asiasta? Jos tämä "vegaanivihaaja" on trolli, niin oletko ihan varma, että kannattaa tämän asia eteen nähdä näin paljon vaivaa?

Jos viha kumpuaa siitä, että olette joskus tavanneet ikävän ihmisen, kertokaa heille suoraan, miksi koette heidän käytöksensä loukkaavana. Netissä syyttömien haukkuminen on täysin tuuleen heitettyä tuhkaa. Tiedätte varmasti itsekin, että kukaan ei pahuuttaan ole vegaani, päinvastoin.

Vierailija
252/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä mainonnan ja tuotesuunnittelun parissa ja kuten keskustelussa jo aiemmin käytiinkin läpi kyllä nyt kannattaa takoa kun rauta on kuuma.

Vegaanituotteilla ratsastetaan sillä pääidealla, että vegaani ihminen on muita parempi, koska hän tekee oikein ympäristölle ja omalle keholleen toisin kuin ilkeät lihansyöjät. Korostetaan sitä paremmuuttaa kuinka avarakatseinen, suvereeni, ymmärtävä ja maailmasta välittä hyvä ihminen tämän on.

Vierailija
253/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen nämä vegaanipellet luulee että heinät ja juurekset kasvaa kaupanhyllyillä. Kyllä niitäkin varten pitää olla peltoja ja ennen kaikkea raskaampi logistiikka kuin mitä tulis kotimaisella lihalla kalalla. Jos mietitään ja lasketaan kaloreina niin yksi rekallunen lihaa vaati 3 rekallista vegaani evästä. Yleensä vegaanien eväät ajetaan kauempaa ulkomailta kuin liha.

Terveellisyydestä en tiedä mut saasteita tulee kummastakin, ja meidän asunalueilla vegen ruoasta enemmän. Entäs ne lisäravinteet, kannattas perehtyä myös mitä niiden valmistus kuluttaa

Se yksi rekallinen lihaa vaatii kasvaakseen kymmenen rekallista vegaanievästä. Merkittävä osa rehusta tulee ulkomailta. Edelleen nämä sekasyöjäpellet luulevat, että liha kasvaa kaupan hyllyllä.

Miksi vegaanit valehtelevat jatkuvasti? Suomessa eläimet syövät pääasiassa kotimaista rehua. Ulkomailta tuotua soijaa on hyvin pieni osuus. Sitäkään eläimet eivät elääkseen tarvitsisi vaan ne pärjäisivät kokonaan kotimaisella ruualla. 

Toinen vale on tuo väite tarvittavasta kymmenestä vegaanieväsrekallisesta rekalliseen lihaa. Syövätkö vegaanit muka nurmirehua?

Vierailija
254/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisjuusto, kasvispihvi, kasvispyörykät, kasvismaito, kasvissitä ja kasvistätä. Miksi kasvisruokien pitää matkia nimillään ja ulkomuodollaan eläinkunnan tuotteita?

Vierailija
255/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://masennusinfo.fi/ahdistuneisuushairiot/pakko-oireinen-haeirioe-tu…

Menikö sulta pointtini ohi?

Tarkoitan että vastaavasti voitte ottaa sekaanit huomioon samalla tavalla kuin meidän pitäisi ottaa teidät huomioon kun esim. juhlia järjestätte jotta kaikille löytyisi jotain mieleistä suuhun pantavaa. Ei ole vaikeaa.....

Vierailija
256/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kovin...

Mikä siinä sun mielestä on niin kovin jännää? Tarkoitatko ehkä jännällä kuitenkin jotain muuta? Kuten että en puhuisi totta? Minä kuitenkin puhun, koita sinä hyväksyä se. Kyllä teissä vegaaneissakin on paljon ääriporukkaa. Ja vaikea sanoa kuinka monta tunnen, jonkun verran, muutamia perheitä. Voit hyvinkin tuntea enemmän, mitä sitten? Joku voi taas enemmän kuin sinä. Sittenkö hänellä on oikeus lytätä sinun näkemyksesi?

Ja lisään vielä, että olen tuntenut näitä vegaaneja jo reilusti vuosikymmenen ennen tätä nykyistä villitystä. Ja sekin on pakko lisätä, että minua ei hierrä mikään heidän ruokavaliossaan. (Mistä sait sellaisen kuvan?) Muut asiat voi hiertää, mutta niistäkin on selvitty - moneen kertaan.

Vierailija
257/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisjuusto, kasvispihvi, kasvispyörykät, kasvismaito, kasvissitä ja kasvistätä. Miksi kasvisruokien pitää matkia nimillään ja ulkomuodollaan eläinkunnan tuotteita?

Koska eivät keksi mitään muita korvaavia sanoja näille :D

Vierailija
258/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan että vastaavasti voitte ottaa sekaanit huomioon samalla tavalla kuin meidän pitäisi ottaa teidät huomioon kun esim. juhlia järjestätte jotta kaikille löytyisi jotain mieleistä suuhun pantavaa. Ei ole vaikeaa.....

Ei, ei mennyt. Sinulta meni. Olen jo moneen kertaan kirjoittanut tekeväni sekaanimiehelleni liha-, maito-, kala- ja munaruokia.

Vierailija
259/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska me kaikki olemme kasvaneet maailmassa, jossa nakki, lihapulla, juusto jne. ovat vakiintuneita ruokakäsitteitä. Ruokasanastossamme on paljon lihaa sisältäviä tuotteita. Jos kaikille vegaanisille tuotteille keksittäisiin kokonaan uudet nimet, se aiheuttaisi hämmennystä ja kasvattaisi kynnystä kokeilla näitä tuotteita. Kielen muuttaminen niin radikaalisti ei toimisi.

Vierailija
260/410 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei mennyt. Sinulta meni. Olen jo moneen kertaan kirjoittanut tekeväni sekaanimiehelleni liha-, maito-, kala- ja munaruokia.

Mitaliako odotat saavasi tuosta? Vai teetkö siksi ettei ukkos nosta kytkintä?