Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua syödä samaa ruokaa kahta päivää peräkkäin. Muita?

Vierailija
18.10.2017 |

Oletko sinä tai onko kumppanisi tällainen? Miten arki sujuu?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti enemmän tökkii valmistuksen jälkeen pakastettu ruoka. Ei ole koskaan pakastamattoman veroista.

Vierailija
42/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti enemmän tökkii valmistuksen jälkeen pakastettu ruoka. Ei ole koskaan pakastamattoman veroista.

Riippuu edelleenkin ruuasta. Pataruuat ja sosekeitot ei mene miksikään kun hitaasti lämmittää ja maustaa vähän lisää lämmitysvaiheessa. Olen tosi tarkka ruuan mausta ja laadusta mutta en huomaa noissa mitään eroa tuoreeseen joka sekin on lämmitettynä parempaa kuin heti syötynä. Ja jos pulled porkin pakastaa liemessä sekin vaikuttaa makuun ja laatuun, kuivana pakastettu olisi kieltämättä käyttökelvotonta.

40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä valmistatko/maksatko itse ravintolassa itse itsellesi ruuat, jos vaatimukset ovat nuo. Kyllä minun puolestani saa itselleen kokata eri ruuan vaikka joka vuoden ikinen päivä. Jos taas syö puolison tekemiä ruokia, ei voi vaatia. 

Vierailija
44/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään HALUAISI syödä useampaa päivää samaa ruokaa, mutta tajuan kyllä, että onhan se järkevää näin tehdä ja siksi syön yleensä 3-4 päivää samaa ruokaa. Yksineläjänä en edes kyllä osaisi tehdä ruokaa niin vähän, että sitä tulisi vain yksi annos. Toivottavasti kaikki te 'uuden ruuan' tekijät ette heitä loppuja elintarvikkeita/ruokia roskiin, kun ei haluta syödä niitä kahta päivää.

Vierailija
45/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläjänä tuli tehtyä aina vain yhden päivän ruoka. Miksikö niin? No oli helppo ostaa pihvi tai kalafile ja paistaa sepannulla. Tai laittaa nuudelipaketti kiehumaan ja lisätä siihen vaikka pestoa ja parmesania, tai ostaa pakastepizza ja tyrkätä uuniin tai paistaa kahden munan munakas tai ostaa pari lämmintä broilerinkoipea. Tai hyvin usein tuli haettua sushia tai mentyä johonkin etniseen syömään.

Vierailija
46/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samanlainen. Teen sitten seuraavana päivänä taas erilaista ruokaa. Hukkaan ruoat ei mene. Useimmat keitot ovat parhaimmillaan 2-3vrkn jälkeen. Siinä välissä voi kokata jotakin muuta ja keitto vaan maistuu paremmaksi siinä välissä. Pitkään haudutettuja lihapatoja teen kerrallaan runsaasti ja pakastan sopiviksi annoksiksi. Sitten vaan keitän lisuketta mitä nyt sattuu haluttamaan sillä kertaa. Helppoa, aikaa säästävää, rahaakin säästävää KUNHAN ei unohda käyttää myös sitä pakastinta.

Vierailija
47/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. Mutta teen silti useamman annoksen, pistän pakkaseen ja lämmitän sitten sieltä erilaisia annoksia eri päivinä.

Vierailija
48/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka teette joka pv eri ruuan , mitä teette edellisen päivän ylijäämäruualle?

Teen sen verran ruokaa kuin syön.

Vierailija
49/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö samaa ruokaa parikin päivää peräkkäin perheeni kanssa. Joskus jopa kolme. On parempaakin tekemistä kuin ruuan laitto. Esim. ulkoilu, lukeminen tai muut harrastukset. Ja ruuan laitto ei ole minulle harrastus vaan ikävä pakko.

Vierailija
50/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolognesekastikkeesta lihapullia??? Ei

Mielummin vaikka pastapaistos tai muusinjämien kanssa laatikko

Vierailija
51/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tykätä lämmitetyistä ruuista. Eikä varsinkaan pakastetuista. Teen joskus pakastimeen jotain uunivalmiiksi. Esim joku joylulaatikko

Lämmitettyä on syöty. Esim lasagnea riittää aina kahdeksi kerraksi. Vaikka meitä on 4

Usein tehdään viikonloppuisin aina uusi ruoka ja jämiä sitten viikolla. Esim pe moussaka (loput maanantaina), la uunilohi ja lohkoperunat(ti lohipadta), su burgurdinpataa (ke loput vaikka uuden riisin kanssa).

Muusijämistä laatikkoa tai rieskoja. Joskus eväitä töihin. Yleensä kyllä syön sen työpaikkalounaan (ale 5€)

Ikinä en tee illalla seuraavan päivän ruokaa. Joskus olen pilkkonut vaikka perunat keittoon

Nopeesti ja ilman vaivaa saa aina jotain. Wokki pakastevihanneksista. Tuorepasta ja savulihi ym.

En käytä pakasteperunoita koskaan

Vierailija
52/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että käyttää edellisen päivän jämiä ja tekee siitä uutta ruokaa, ei ole sitä että syödään samaa ruokaa kaksi päivää peräkkäin! Silloinhan tehdään uusi ruoka eli vaikka siitä perunamuusista laatikkoa. Jos taas syöt perunamuusia ja jauhelihakastiketta niin maanantaina kuin tiistaina, silloin syödään samaa ruokaa.

Joo, olen myös näitä joka päivä eri ruoka -tyyppejä. Kun jää jämiä, mies vie töihin evääksi kun hänellä ei ole mitään ruokapaikkaa lähistöllä. Eli ei tarvitse ostaa erikseen eväitä. Ruuanlaitto iltaisin ei vie sen enempää aikaa kuin se jämien kaivaminen kaapista ja salaatin teko. Siis tuohon salaatin tai muun tuoreen lisukkeen tekoon eniten sitä aikaa aina menee. Tietysti jos seuraavan päivän ruoka on makaroonilaatikko ketsupilla, niin sittenhän ei aikaa mene.

Vierailija
53/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Haluan, että ruoka on tehty juuri, en pidä uudelleen lämmitetystä ruuasta. Muutamia poikkeuksia on, esim. kaaliruuat ovat usein parhaimmillaan vasta seuraavana päivänä, samoin jotkin muutoinkin pitkään haudutettavat ruuat. Mutta keittoa en kuunaan lämmittäisi uudelleen, enkä muusia ja kastiketta, en makaronilaatikkoa, en pihvejä, en röstiperunoita, en kiusausta - jne.

Kyse on sekä periaatteesta että mausta. En vain tykkää, että yhdestä elämän suurimmista nautinnoista tehdään pelkkää tankkaamista, tai käytännöllisyyttä, helppoutta, järkevyyttä, nopeutta tai taloudellisuutta. Maku ja elämys menee kaikkien edellä mainittujen yli.

Muutenkin kuin ruuassa suomalaiset muuten ylikorostavat käytännöllisyyttä, helppoutta, nopeutta, taloudellisuutta ja ekologisuutta. Varsinaisia syvempiä arvoja ei ole, vaan nuo hallitsevat elämää.

Vierailija
54/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeissäni luen, kuinka jotkut syövät samaa ruokaa monta päivää, joku jopa ms-to. Miten isot kattilat ja psistinpannut teillä oikein on?

Meillä paistettiin eilen kilo perattuja muikkuja, keitettiin 15 perunaa ja 10 porkkanaa. Lisäksi tehtiin sienikastike. Kaikki meni - urheilevat teinit.

Miten siis onnistutte tekemään ruuan, josta 5 henkeä söisi kaksikin päivää?

Mies ja yksi teineistä ei syö lihaa, joten vain kala- ja kasvisruuat käy.

Vierailija
55/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeissäni luen, kuinka jotkut syövät samaa ruokaa monta päivää, joku jopa ms-to. Miten isot kattilat ja psistinpannut teillä oikein on?

Meillä paistettiin eilen kilo perattuja muikkuja, keitettiin 15 perunaa ja 10 porkkanaa. Lisäksi tehtiin sienikastike. Kaikki meni - urheilevat teinit.

5 litran kattila soppaa varten ja 4 litran pata. Eiköhän noilla selviä. Pataan ruskistan lihan useammassa erässä 1. osa padassa, 2-3-4 osat valurautapannulla ja lisään pataan. Helppoa. Aina on riittänyt 9 (nyt jo) aikuiselle ja parille pikkuiselle. Tai 5-6 hengelle 2 päiväksi.

Vierailija
56/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Newsflash: kaikilla ei ole kotona urheilevia teinejä.

Kaikilla ei ole useampaa lasta, joillakin ei ole jopa lapsia ollenkaan. Uskomatonta!

Mikä vielä uskomattomampaa: jotkut asuvat (gasp!) YKSIN!!

Vierailija
57/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsen kanssa hoitovapaalla ja teen joka päivä uuden päivällisen, jota syödään seuraavana päivänä lounaaksi. Jos vielä jää yli niin pakkaseen. Jos tekisin myös uuden lounaan niin ei kyllä ehdittäisi ulkoilemaan, kerhoihin yms. Ruuanlaitto on pakollinen paha jota en tee sen enempää kuin on pakko. Itse voisin syödä useammankin päivän samaa ruokaa mutta lapselle haluan antaa "tuoretta" ruokaa.

Vierailija
58/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia muuten erottaa harmaat tavis-säästäjä-elämätönelämä-mammat meistä, jotka osaamme arvostaa hienoja makuja ja vivahteita eli kaikkea mitä elämä tarjoaa. Miksi söisi kahtena päivänä samaa? Ja miksi lämmittäisi jotain ruokaa mikrossa, hyiiii!

Vai niin. No työttömänä sitä joutuu venyttämään penniä, kun ruokaan on laittaa rahaa vain n. 50 euroa viikossa. Ja silloin ei ole varaa sanoa hyi, jotkut ruuat ovat myös tosi hyviä, kuten itse tehty hernekeitto jauhelihalla, sipulilla ja ruskeat pavut lisukkeina keitossa. Ja sitä syö vaikka neljä päivää. Ruokajaon antimet myös auttavat. Onko täällä joku kermaperseiden kokoontumisajo? Ja en haluaisi olla työtön, olen nytkin kuntouttavassa työtoiminnassa (takana sairasloma mt-syistä).

Vierailija
59/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin edes tulee tilannetta, että samaa ruokaa syötäisiin seuraavana päivänä. Meillä laaditaan ruokalistat kahdeksi viikoksi kerrallaan ja joka päivällisellä on tietenkin eri ruoka.

Eilen oli perunat, keitetyt porkkanat ja paistetut muikut. Tänään riisiä, mangokanaa ja salaattia, huomenna lihamureke ja suppilovahverokastike ja potut ja uunipunajuuret.

Teillähän syödään hyvää ruokaa. Miksi ihmeessä tätä on alapeukutettu???

"joka päivällisellä on TIETENKIN eri ruoka"

Olisiko vaikka siksi?

"TIETENKIN" kirjoittajan mielestä:)

Aika omituinen syy antaa alapeukku. Herkkähipiäistä porukkaa.

Vierailija
60/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Haluan, että ruoka on tehty juuri, en pidä uudelleen lämmitetystä ruuasta. Muutamia poikkeuksia on, esim. kaaliruuat ovat usein parhaimmillaan vasta seuraavana päivänä, samoin jotkin muutoinkin pitkään haudutettavat ruuat. Mutta keittoa en kuunaan lämmittäisi uudelleen, enkä muusia ja kastiketta, en makaronilaatikkoa, en pihvejä, en röstiperunoita, en kiusausta - jne.

Kyse on sekä periaatteesta että mausta. En vain tykkää, että yhdestä elämän suurimmista nautinnoista tehdään pelkkää tankkaamista, tai käytännöllisyyttä, helppoutta, järkevyyttä, nopeutta tai taloudellisuutta. Maku ja elämys menee kaikkien edellä mainittujen yli.

Muutenkin kuin ruuassa suomalaiset muuten ylikorostavat käytännöllisyyttä, helppoutta, nopeutta, taloudellisuutta ja ekologisuutta. Varsinaisia syvempiä arvoja ei ole, vaan nuo hallitsevat elämää.

Höpö höpö