Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua syödä samaa ruokaa kahta päivää peräkkäin. Muita?

Vierailija
18.10.2017 |

Oletko sinä tai onko kumppanisi tällainen? Miten arki sujuu?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyh, mä voin syödä vaikka viikon samaa (jos se on hyvää).

Heh, pistän paremmaksi: voin syödä pahaakin ruokaa viikon putkeen, jos joskus ruoka ei onnistu kovin hyvin. En muutenkaan pidä syömisestä yhtään, joten on aika sama minkä makuista se ruoka on, kun se on vain pakollinen juttu. Syömistä rasittavampaa on vain nukkuminen.

Ihan nauratti miten vastakkaiset mieltymykset meillä on :D Mikään ei ole ihanampaa kun syödä jotain herkkuruokaa illalla ja päälle joku ihana jälkkäri ja sitten nukkua oikein hyvät yöunet.

Vierailija
22/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan syödä kahtena peräkkäisenä päivänä samanlaisen ruoan, mutta todella harvoin se on sitä samaa ts teen lähes aina uuden ruoan syöntikerralleen.

T: ammattikokki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, pistän paremmaksi: voin syödä pahaakin ruokaa viikon putkeen, jos joskus ruoka ei onnistu kovin hyvin. En muutenkaan pidä syömisestä yhtään, joten on aika sama minkä makuista se ruoka on, kun se on vain pakollinen juttu. Syömistä rasittavampaa on vain nukkuminen.

Syömistä rasittavampaa on vain nukkuminen? Mitä mä just luin?!😳

Vierailija
24/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit kärsinyt koko ikäsi pahoista uniongelmista, niin nukkuminen olisi sinustakin rasittavaa :) Antaisin mitä tahansa jos voisin elää loppuelämäni niin, etten tarvitsisi enää unta.

Vierailija
25/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nauratti miten vastakkaiset mieltymykset meillä on :D Mikään ei ole ihanampaa kun syödä jotain herkkuruokaa illalla ja päälle joku ihana jälkkäri ja sitten nukkua oikein hyvät yöunet.

Joo, tätä mielipidettäni ovat monet ihmetelleet :D Toisaalta ei mene rahaa ylimääräisiin herkkuihin enkä ole suuressa vaarassa lihoa, jos en nyt kauhean hoikkakaan ole. Vähän tylsää tosin kun sekä syöminen että nukkuminen ovat jokapäiväisiä pakkoja, niin pitääkin sitten vihata juuri niitä, hankalaa!

Vierailija
26/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä yks univaikeuksista kärsivä vastaa, että todellakin nukkumaanmeno ja nukkuminen on rasittavaa, koska ei koskaan tiedä onko tämä se yö, kun ei taas saa kunnolla nukahdettua ja koko yö menee pyöriessä ja "koiranunessa". 

Ahdistaa aina ihan sairaasti, kun nukkumaanmenoaika lähestyy ja vaikka olen ottanut nukahtamislääkettä, niin ei vaan voi olla varma toimiiko se justiinsa tänä yönä. :(

Vierailija
27/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joo, mutta syödään silti koska on näppärämpää ja halvempaa ottaa lounaaksi eilisiä iltaruuan jämiä kuin tehdä/ostaa jotain muuta. Ja jotain lemppareita kyllä jaksan syödä parinakin päivänä.

Vierailija
28/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi peräkkäin? Syö seuraavana lajia y ja sitten x ja y jne.

Vierailija
29/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep. Ollaan ruuanlaittoa harrastava pariskunta, ja kyllä puuduttaa syödä samaa ruokaa peräkäisillä aterioilla. Ruokailu on nautinto, ei tankkaamista ja meille vaihtelu on tärkeää.

Mutta onneksi on pakastin. Ja useimmat ruuat säilyvät pari päivää hyvin jääkaapissakin, kunhan ne on jäähdyttänyt nopeasti.

Vierailija
30/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia muuten erottaa harmaat tavis-säästäjä-elämätönelämä-mammat meistä, jotka osaamme arvostaa hienoja makuja ja vivahteita eli kaikkea mitä elämä tarjoaa. Miksi söisi kahtena päivänä samaa? Ja miksi lämmittäisi jotain ruokaa mikrossa, hyiiii!

Vierailija
31/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänään syömäni jänispata on huomenna sen verran aromikasta ettei tulisi mieleenikään koskea siihen.

Vierailija
32/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia muuten erottaa harmaat tavis-säästäjä-elämätönelämä-mammat meistä, jotka osaamme arvostaa hienoja makuja ja vivahteita eli kaikkea mitä elämä tarjoaa. Miksi söisi kahtena päivänä samaa? Ja miksi lämmittäisi jotain ruokaa mikrossa, hyiiii!

Ota se huomioon että joillakin on vähän rahaa ruokaan.

Vierailija
33/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään aina maanantai-torstai samaa ruokaa, muina päivinä kokataan joka päivä.

Vierailija
34/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Todella harvoin syödään samaa lämmintä ruokaa peräkkäisinä päivinä. Jotain laatikko- tai pataruokien kohdalla joskus teen poikkeuksen. Teen ruokaa sen verran, että riittää 5 hengen perheelle yhteen ateriaan ja jos jotain jää, jompi kumpi aikuisista ottaa sen työpaikalle evääksi. Ei muuten tule hävikkiruokaa yhtään ja muutenkin ostan kaupasta tarkkaan raaka-aineita, enkä mitään sellaisella ajatuksella että ehkä tästä voisi tehdä jotain. Kuiva-aineita ja muita pitkään säilyviä tuotteita on varastossa ja niistä saa sitten hätätapauksessa jotain ruokaa.

Opiskeluaikana tuli syötyä samaa ruokaa viikonkin ja silloin päätin, että ei enää ikinä tätä. Sitten menenkin toiseen ääripäähän ja ostin kaapit täyteen ruokaa, ja heitin paljon pilaantuneena pois. Lasten myötä sitten lopulta päädyin tarkaksi ruuanlaittajaksi.

Vierailija
35/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa tehdä tehdä ruokaa yhdeksi päiväksi.

Yleensä syön samaa (puhun siis lämpimästä ruuasta) n. 2 päivää ja siitä jää vielä pakastettavaksikin.

Tykkään ruuanlaitosta ja on kiva kokeilla, aina ei onnistu, mut kaikki syödään. Jos ei muuten, niin juustoa ja kermaa joukkoon ja uuniin :-)

Vierailija
36/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka teette joka pv eri ruuan , mitä teette edellisen päivän ylijäämäruualle?

Vierailija
37/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka teette joka pv eri ruuan , mitä teette edellisen päivän ylijäämäruualle?

Ei meillä jää ylijäämäruokaa. Tänään oli jokaiselle oma jauhelihapihvi ja päälle sienikastiketta. Huomenna ostan Tuomaan kslasta neljä pientä kuhafilettä, taas kaikille yksi, siihen perunoita ja salaattia, muuta ei tarvita.

Vierailija
38/65 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulis kalliiksi tehdä joka päivä ihan eri ruuat.

Mä käytän edellisenpäivän jämiä uudelleen.

ESIM:

Bologenesekastikkeesta tulee hyviä lihapullia.

Uuniperunoista saa muussia.

Paistetusta broilerista tulee ihana kastike riisille.

Uunilohi sopii hyvin salaattiin.

Vierailija
39/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheen äitinä elämää helpottaa tosi paljon kun tekee 2 pvän ruokia. Joka toinen päivä säästyy aikaa ruuanlaitolta ja sen voi käyttää lasten kanssa olemiseen. Sunnuntaisin saatan tehdä 2 kahden päivän ruokaa jotka syödään su/ti ja toinen ma/ke. Puolet viikosta hoidettu kerralla!

Vierailija
40/65 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulis kalliiksi tehdä joka päivä ihan eri ruuat.

Mä käytän edellisenpäivän jämiä uudelleen.

ESIM:

Bologenesekastikkeesta tulee hyviä lihapullia.

Uuniperunoista saa muussia.

Paistetusta broilerista tulee ihana kastike riisille.

Uunilohi sopii hyvin salaattiin.

Samoin.

Uunijuuresten jämistä tulee mahtava soppa seuraavana päivänä. Pulled porkin jämät liemineen menee jonain päivänä tuorekasviswokkiin (pakkasen kautta). Jauhelihakastikkeen lopuista tehdään pizza. (Savu)lohesta salaatti tai lohicarbonara. Paistetusta broilerista kastike tai salaatti.

39