Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#MeToo-kampanja tavallisen miehen perspektiivistä

Vierailija
18.10.2017 |

Melko silmiäavaavaa lukea näitä #metoo-kommentteja. Seksuaalinen häirintä Ilmiönä on laaja ja surullinen.

Minä luulen et monesti kyse saattaa olla siitä, että jotkut miehet ei lainkaan ymmärrä koko hommaa, vaan kun heidän oma fantasia on istahtaa baarijakkaralle, tilata bisse ja odotella, että joku muikkeli tulisi vähän ehdottelemaan, että mikäs herkkupala se siinä ja vähän vielä lääppisi. Sille voisi antaa pakit ja vartin päästä tulisi joku toinen. Sitten illan mittaan valitsee sen hoteimman ja lähtee sen kanssa pan*maan.

Eli siis osa miehistä ei pysty samaistumaan tilanteeseen millään tavalla, kun itse jopa toivovat pääsevänsä vastaavanlaiseen tilanteeseen.

Olen törmännyt ainakin yhteen selkeään takamuksen puristetutapaukseen baarissa, enkä puuttunut asiaan, vaikka nainen oli selkeästi hämillään. Harmittaa jälkikäteen, olisi pitänyt mennä sanomaan sille miehelle että anna olla viimeinen kerta. Tässä meidän tavallisten miesten tulisi aina mennä tilanteeseen ja tarjota apua tai vähintään näyttää sille ahdistelijalle kaapin paikka ja opettaa, miten naisia kuuluu kohdella.

m30

Kommentit (368)

Vierailija
81/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko silmiäavaavaa lukea näitä #metoo-kommentteja. Seksuaalinen häirintä Ilmiönä on laaja ja surullinen.

Minä luulen et monesti kyse saattaa olla siitä, että jotkut miehet ei lainkaan ymmärrä koko hommaa, vaan kun heidän oma fantasia on istahtaa baarijakkaralle, tilata bisse ja odotella, että joku muikkeli tulisi vähän ehdottelemaan, että mikäs herkkupala se siinä ja vähän vielä lääppisi. Sille voisi antaa pakit ja vartin päästä tulisi joku toinen. Sitten illan mittaan valitsee sen hoteimman ja lähtee sen kanssa pan*maan.

Eli siis osa miehistä ei pysty samaistumaan tilanteeseen millään tavalla, kun itse jopa toivovat pääsevänsä vastaavanlaiseen tilanteeseen.

Olen törmännyt ainakin yhteen selkeään takamuksen puristetutapaukseen baarissa, enkä puuttunut asiaan, vaikka nainen oli selkeästi hämillään. Harmittaa jälkikäteen, olisi pitänyt mennä sanomaan sille miehelle että anna olla viimeinen kerta. Tässä meidän tavallisten miesten tulisi aina mennä tilanteeseen ja tarjota apua tai vähintään näyttää sille ahdistelijalle kaapin paikka ja opettaa, miten naisia kuuluu kohdella.

m30

Minä taas miehenä luulen, että sinä et ole ihan kärryillä siitä, että naiset suhtautuu tähän(kin) asiaan äärimmäisen ristiriitaisesti, epäsuorasti ja epäloogisesti.

no ainakin tämän metoo-tägin alla viesti on ollut aika selkeä ja koskettaa monia naisia, eli ilmiön laajuus tuli ainakin itselleni yllätyksenä.

ap

Joo mutta älä katso mitä he sanoo vaan miten he toimivat oikeassa elämässä

annatko jonkun esimerkin?

ap

Tässä hiljattain puristin kahtakin eri naista perseestä tanssilattialla. He reagoivat aluksi kuten voi normaalijärjellä olettaakin: kääntyivät minua kohti vihaisina ja antoivat minun kuulla kunniansa. Vastaukseksi tuijotin heitä vaan silmiin ja hymyilin.

Sen jälkeen siirrytäänkin naisen mielen syvimpiin arvoituksiin. Toinen näistä häirityistä alkoi heti oikein provosoimaan, esimerkiksi heiluttelemaan näyttävästi pitkiä hiuksiaan niin että ne "vahingossa" osuivat minuun ja muutenkin söpöilemään siinä edessäni kaikin mahdollisin tavoin. Vielä myöhemmin hän palasi siihen ihan lähettyvilleni vaikka tilaa olisi kyllä tanssilattialla ollut vaikka millä mitalla.

Tämä toinen oli vielä selvempi tapaus. Hän palasi myöhemmin tanssimaan ihan eteeni, metrin päähän eikä lähtenyt kulumallakaan. Lopuksi, ennen kuin hän lähti kotiin (?) hän tuli vielä seisoskelemaan hetkeksi eteeni, asenteella "no sano nyt jotain mulle".

Miksi he toimivat näin ristiriitaisesti?

Ensinnäkin, osoitin suoraa kiinnostusta juuri heitä kohtaan. Toisekseen, otin riskin ongelmista lähestymällä heitä tällä tavalla joka todisti heille että olen joko tosi kiinnostunut heistä tai sitten jollain tavalla rohkea. Kolmanneksi, en hätkähtänyt lainkaan heidän vihaisesta suhtautumisestaan, mistä sain varmasti plussaa, sillä useimmat (ellei kaikki) naiset haluaa miehen, joka on suhteessa dominoiva osapuoli.

Ziisus sä olet urpå. Sun pään sisällä taitaa olla aika synkkää. Oletko koskaan raiskannut ketään?

No mitä mieltä olet sitten noista naisista? Oliko hekin urpoja?

Miten heidän olisi mielestäsi pitänyt käyttäytyä? Pelätä ja välttelä sinua julkisessa tilassa koko loppuilta, koska sinä päätit koskea heihin seksuaalisella tavalla pyytämättä? Ainoastaan omassa häiriintyneessä mielessäsi tuollainen "haastaminen" oli kutsu johonkin, eikä pelkkää v*ttuuntumista.

Ymmärsit kyllä itsekin oikein hyvin kuvauksestani, ettei ollut kyse siitä että he päättivät olla "rohkeita, itsenäisiä naisia jotka eivät osoita pelkoa". Vaan ihan vaan siitä, että he sen jälkeen oikein janosivat huomiotani.

Vierailija
82/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa, että vanhat kantturat muistelee häirintänä jotain alakoulussa tapahtunutta pusikon itsensäpaljastelijaa. Ihan kuin sillä olis mitään merkitystä mihinkään suuntaan.

Joo, hirveä kimitys kun sormi hipaissut jostain tai sanottu jotain. Mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v ja en oo mitää huudellu tai uhriutunu. Olen siis mies itsekkin.

Eli sut on käytännössä raiskattu. Ei se tee naisten kokemuksista yhtään sen helpompia, että joskus pojille ja miehillekkin käy noin. Olen todella pahoillani puolestasi.

Kuuletko koskaan, että joku puhuu meistä miehistä tai pojista mitään? Puhuuko kukaan meidän kokemasta tuskasta mitään? Mies ei voi puhua tällaisesta kenellekkään, koska on menettänyt kasvonsa ja miehisyytensä. Jopa mun oma mieli sanoo mulle, että olen ''cocksucker'' ja nauraa.

Koska meidän kulttuurissa on vaikea puhua seksuaalisesta häirinnästä, naisetkaan eivät saisi puhua siitä? On naisten vika, että miehet vaikenevat tuskastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m30

Kuvailemasi ilmiö on arkea Pattayalla ja vastaavissa lomakohtaissa, suurin osa miehistä naittii saamastaan huomiosta silmittömästi. Kuvittelevat että heitä ihaillaan kerrankin, vaikka nämä baaritytöt ovat enemmänkin kiinnostuneita heidän rahoistaan. 

Noh, ei tuo suuresti taida erota siiutä ihailusta, jota naiset saavat baarissa. Veikkaan, että 90% kundiella on pipari mielessä vain 10% valloittava persoona.

Vierailija
84/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa, että vanhat kantturat muistelee häirintänä jotain alakoulussa tapahtunutta pusikon itsensäpaljastelijaa. Ihan kuin sillä olis mitään merkitystä mihinkään suuntaan.

Joo, hirveä kimitys kun sormi hipaissut jostain tai sanottu jotain. Mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v ja en oo mitää huudellu tai uhriutunu. Olen siis mies itsekkin.

Ja noin myötätuntoinen ja tasapainoinen sinusta sitten tuli. Ei ollut mitään merkitystä mihinkään suuntaan...

Vielä enemmän olen kärsinyt teidän naisten käsissä henkisesti.

Joten... seksuaalisesta häirinnästä ei saa puhua? En ymmärrä logiikkaasi.

Vierailija
85/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sut on käytännössä raiskattu. Ei se tee naisten kokemuksista yhtään sen helpompia, että joskus pojille ja miehillekkin käy noin. Olen todella pahoillani puolestasi.

Kuuletko koskaan, että joku puhuu meistä miehistä tai pojista mitään? Puhuuko kukaan meidän kokemasta tuskasta mitään? Mies ei voi puhua tällaisesta kenellekkään, koska on menettänyt kasvonsa ja miehisyytensä. Jopa mun oma mieli sanoo mulle, että olen ''cocksucker'' ja nauraa.

Se on väärin ettei siitä puhuta. En pysty tuota muuttamaan. Sinun ei silti tarvitse uskotella itsellesi että se oli pikku juttu. Olet saanut trauman ja tuosta kannattaisi käydä puhumassa vaikka mielenterveyshoitajan kanssa. Kukaan ei naura sinulle tai vähättele kokemustasi. Puhuminen tuntuisi todennäköisesti helpottavalta.

Vierailija
86/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kysymys. Jos omalle lapsellesi tapahtuisi tuo, tytölle tai pojalle, pitäisikö hänen mielestäsi kestää se puhumatta koskaan kenellekkään?

Jos hän haluaa. Minun on pitänyt olla hiljaa, että olen voinut säilyttää edes osan miehisyyttäni.

Vierailija
87/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tästä vihdoin puhutaan. Seksuaalinen ahdistelu, jopa sukulaislapsiin kohdistuva, on ollut tässäkin maassa aivan täysin normaalia ja hyväksyttyä kautta aikojen. Ja hyväksyttyä nimenomaan siksi, koska alisteisessa asemassa olleet eivät ole uskaltaneet puhua tai heitä ei ole uskottu. Hyvä että tämä sukupolvi ei enää vain hiljaa hyväksy kuten äitinsä ja isoäitinsä ja heitä edeltäneet sukupolvet, se on nimittäin se ainoa tapa jolla se loppuu, kun sorretut yhteen ääneen sanovat että jo riittää.

Höpö höpö! Uskotko oikeasti itsekään tuohon??

Seksuaalirikokset ovat olleet tässäkin maassa aina niitä kaikista tuomittavimpia rikoksia kansan keskuudessa. Jopa vankilassa seksuaalirikolliset (ja naisten hakkaajat) joutuvat pelkäämään henkensä edestä. Eli se siitä hyväksymisestä ja naisten sorrosta.

Koittakaa nyt jo tajuta, että olette tulleet feminismin aivopesemiksi. Kyse on rakenteisiin ujutetusta ideologisesta valehtelusta ja silkasta miesvihasta.

Vai että oikeen vankilassa. Mutta katos kun se "vähän hassu setä" ei ole sinne vankilaan koskaan joutunutkaan. Puhumattakaan suvun patriarkasta jolle kenelläkään ei ollut asiaa puhua vastaan.

Vierailija
88/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kysymys. Jos omalle lapsellesi tapahtuisi tuo, tytölle tai pojalle, pitäisikö hänen mielestäsi kestää se puhumatta koskaan kenellekkään?

Jos hän haluaa. Minun on pitänyt olla hiljaa, että olen voinut säilyttää edes osan miehisyyttäni.

Miehisyytesi ei ole tuosta kiinni.

Vierailija
89/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin pitää tietää se, että miehen taso vaikuttaa siihen kuinka nainen suhtautuu lähentelyyn. Komea mies voi olla vähän härskikin ja naiselle se on flirttiä. Sama rumalta mieheltä on häirintää.

Höpö höpö! Se on ihan se ja sama vaikka olisi itse Adonis, mutta jos tarttuu perseeseen ja alkaa puhua naimisesta ensitapaamisella, niin mies on ilmiselvä ihmisperse jonka kanssa ei tahdo olla missään tekemisessä. Ikinä.

Ja mitenhän yleistä tuollainen käytös oikeasti on?

Vierailija
90/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin pitää tietää se, että miehen taso vaikuttaa siihen kuinka nainen suhtautuu lähentelyyn. Komea mies voi olla vähän härskikin ja naiselle se on flirttiä. Sama rumalta mieheltä on häirintää.

Haista sinä urpo paska. Tämä on ehkä se kaikkein väsynein puolustus teiltä paskakasoilta.

Tuo mitä väitin on ihan totta, tälläkin palstalla naiset ovat itse myöntäneet että miehen ulkoinen olemus vaikuttaa siihen kuinka tervetulleena sitä ravintolassa lähestymistä pidetään.

Baarissa tapahtuva lähestyminen ja flirttailu ei ole ahdistelua.

Ahdistelua on se kun käydään käsiksi, kommentoidaan asiattomasti, yritetään ostaa seksiä, lähdetään seuraamaan... Liiallinen sinnikkyys ja iholle meneminen tuppaa helposti kääntymään ahdistelun puolelle.

"Moi, mitä sulle kuuluu" ei ole ahdistelua.

"Sä olet kaunis" ei ole ahdistelua.

Ahdistelua ei ole se, että pyytää tanssimaan tai kysyy voiko liittyä seuraan.

Vierailija
91/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m30

Minä taas miehenä luulen, että sinä et ole ihan kärryillä siitä, että naiset suhtautuu tähän(kin) asiaan äärimmäisen ristiriitaisesti, epäsuorasti ja epäloogisesti.

no ainakin tämän metoo-tägin alla viesti on ollut aika selkeä ja koskettaa monia naisia, eli ilmiön laajuus tuli ainakin itselleni yllätyksenä.

ap

ap

Tässä hiljattain puristin kahtakin eri naista perseestä tanssilattialla. He reagoivat aluksi kuten voi normaalijärjellä olettaakin: kääntyivät minua kohti vihaisina ja antoivat minun kuulla kunniansa. Vastaukseksi tuijotin heitä vaan silmiin ja hymyilin.

Sen jälkeen siirrytäänkin naisen mielen syvimpiin arvoituksiin. Toinen näistä häirityistä alkoi heti oikein provosoimaan, esimerkiksi heiluttelemaan näyttävästi pitkiä hiuksiaan niin että ne "vahingossa" osuivat minuun ja muutenkin söpöilemään siinä edessäni kaikin mahdollisin tavoin. Vielä myöhemmin hän palasi siihen ihan lähettyvilleni vaikka tilaa olisi kyllä tanssilattialla ollut vaikka millä mitalla.

Tämä toinen oli vielä selvempi tapaus. Hän palasi myöhemmin tanssimaan ihan eteeni, metrin päähän eikä lähtenyt kulumallakaan. Lopuksi, ennen kuin hän lähti kotiin (?) hän tuli vielä seisoskelemaan hetkeksi eteeni, asenteella "no sano nyt jotain mulle".

Ensinnäkin, osoitin suoraa kiinnostusta juuri heitä kohtaan. Toisekseen, otin riskin ongelmista lähestymällä heitä tällä tavalla joka todisti heille että olen joko tosi kiinnostunut heistä tai sitten jollain tavalla rohkea. Kolmanneksi, en hätkähtänyt lainkaan heidän vihaisesta suhtautumisestaan, mistä sain varmasti plussaa, sillä useimmat (ellei kaikki) naiset haluaa miehen, joka on suhteessa dominoiva osapuoli.

Ziisus sä olet urpå. Sun pään sisällä taitaa olla aika synkkää. Oletko koskaan raiskannut ketään?

Miten heidän olisi mielestäsi pitänyt käyttäytyä? Pelätä ja välttelä sinua julkisessa tilassa koko loppuilta, koska sinä päätit koskea heihin seksuaalisella tavalla pyytämättä? Ainoastaan omassa häiriintyneessä mielessäsi tuollainen "haastaminen" oli kutsu johonkin, eikä pelkkää v*ttuuntumista.

Ymmärsit kyllä itsekin oikein hyvin kuvauksestani, ettei ollut kyse siitä että he päättivät olla "rohkeita, itsenäisiä naisia jotka eivät osoita pelkoa". Vaan ihan vaan siitä, että he sen jälkeen oikein janosivat huomiotani.

Eli mielestäsi heidän olisi pitänyt pelätä? Tuo on sinun vahvasti subjektiivinen tulkintasi, ja epäilenpä etteivät nämä naiset joko edes tiedostaneet läsnäoloasi tai sitten päättivät käyttäytyä niin kuin olisivat muutenkin, sinusta huolimatta. Eteen asettuminen ja tuijottamalla haastaminen kertoo kyllä useimmiten ärsytyksestä ja suuttumuksesta, ainakin useimpien mielestä. Jostain syystähän et kummankaan naisen kanssa läheisempään kanssakäymiseen päätynyt, joten noita päänsisäisiä kuvitelmiasi sinun on hankala todeksi todistaa.

Vierailija
92/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli keskellä kirkasta päivää koulusta tullessani joku tuntematon mies aikoinaan sanomaan, että "vilautappa vittua, jotta nähdään onko sun alapään karvat saman väriset kuin yläpään." Olen luonnostani punatukkainen. Vastasin miehelle, että hei jotain rajaa ja kerroin olevani vasta 13- vuotias. Tähän mies sanoi; Sitten sassiin tonne nurkan taa ja perse pystyyn, mä korkkaan sun kireen teinivitun.

Juoksin pois paikalta ja pitkään tuntui pahalta. Minuun ei siis koskettu, eikä mitään, mutta häpeä ja ahdistus oli kauhea. 

Ja ei, elämäni ei järkkynyt tuosta ja minusta kasvoi ihan tasapainoinen aikuinen (myöhemmistäkin ahdisteluista huolimatta). Silti nuo sanat ovat syöpyneet mieleen ja muistan ne vielä sanatarkkaan näin 30- vuotiaanakin.

Aina voi huudella siitä, että olipa kauheaa ja ämmät vouhottaa turhaan. Kyseinen tapaus oli ihan 2000-luvulla ja vähän epäilen, että poikalapset eivät saa samassa määrin vastaavaa osakseen. Tämän takia monet miehet eivät varmasti tajua kuinka valitettavan yleistä vastaava on naisille :(

Vierailija
93/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tästä vihdoin puhutaan. Seksuaalinen ahdistelu, jopa sukulaislapsiin kohdistuva, on ollut tässäkin maassa aivan täysin normaalia ja hyväksyttyä kautta aikojen. Ja hyväksyttyä nimenomaan siksi, koska alisteisessa asemassa olleet eivät ole uskaltaneet puhua tai heitä ei ole uskottu. Hyvä että tämä sukupolvi ei enää vain hiljaa hyväksy kuten äitinsä ja isoäitinsä ja heitä edeltäneet sukupolvet, se on nimittäin se ainoa tapa jolla se loppuu, kun sorretut yhteen ääneen sanovat että jo riittää.

Höpö höpö! Uskotko oikeasti itsekään tuohon??

Seksuaalirikokset ovat olleet tässäkin maassa aina niitä kaikista tuomittavimpia rikoksia kansan keskuudessa. Jopa vankilassa seksuaalirikolliset (ja naisten hakkaajat) joutuvat pelkäämään henkensä edestä. Eli se siitä hyväksymisestä ja naisten sorrosta.

Koittakaa nyt jo tajuta, että olette tulleet feminismin aivopesemiksi. Kyse on rakenteisiin ujutetusta ideologisesta valehtelusta ja silkasta miesvihasta.

Vai että oikeen vankilassa. Mutta katos kun se "vähän hassu setä" ei ole sinne vankilaan koskaan joutunutkaan. Puhumattakaan suvun patriarkasta jolle kenelläkään ei ollut asiaa puhua vastaan.

Ei siellä vankilassa näy puolia suomalaisista murrosikäisistä pojistakaan. Joten taitaa se ahdistelu ihan sallittua meillä olla.

Vierailija
94/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista sinä urpo paska. Tämä on ehkä se kaikkein väsynein puolustus teiltä paskakasoilta.

Tuo mitä väitin on ihan totta, tälläkin palstalla naiset ovat itse myöntäneet että miehen ulkoinen olemus vaikuttaa siihen kuinka tervetulleena sitä ravintolassa lähestymistä pidetään.

Edelleen: lähestyminen ja seksuaalinen häirintä on eri asioita. Lähestyminen: "Hei! Musta olisi kiva tutustua. Juodaanko lasilliset yhdessä?" Ahdistelu: "Vau, noita pullia mä tahtoisin leipoa koko yön! *honk* *honk*"

Vierailija
95/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehisyytesi ei ole tuosta kiinni.

Helppo se on naisena huudella.

Vierailija
96/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisitko että hän haluaisi olla hiljaa? Vai ehkä kertoisi jollekkin johon luottaa? Toivoisitko ehkä ettei hän syyttäisi siitä itseään?

Vierailija
97/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloittajalle kun valoit taas vähän uutta uskoa mieskuntaan näiden viime päivien ahdistelujuttujen ja miesten vähättelyn ja pilkan keskelle. <3

Aloituksesta kuitenkin näkee, miten ahdistelu on ap:lle vierasta, mikä on mahtavaa koska selvästikään hän ei ole ahdistelija itse. Omien kokemusteni mukaan tosi harvoin on kyse siitä että ahdistelija tekisi vain jotain, mitä toivoisi itselleenkin tehtävän. Eli että ahdistelu olisi jokin huono iskuyritys. Useimmiten se on halua nöyryyttää, häväistä, pelotella, ilkeillä, osoittaa valtaa jne. Jos nainen innostuisi yllättävästä kourimisesta ja sanoisi että lähdetäänpä p*nemaan, niin suurin osa näistä miehistä ei todellakaan olisi lähdössä. Osa luikkisi karkuun, osa nolostuisi ja alkaisi selittää ettei nyt oikeasti tarkoittanut ja on kotona tuo vaimokin, osa alkaisi häväistä naista lisää ja haukkua tätä huoraksi jota ei todellakaan halua panna ja ajatuskin oksettaa...

Itse olen joskus testaillut näitä reaktioita kun on turhautumiskynnys puristeluun ja törkypuheisiin ylittynyt. Ahdistelu ei oikeasti ole naisista tykkäämistä (joka tietysti saattaa saada kömpelöitäkin muotoja) vaan naisten vihaamista.

Vierailija
98/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli keskellä kirkasta päivää koulusta tullessani joku tuntematon mies aikoinaan sanomaan, että "vilautappa vittua, jotta nähdään onko sun alapään karvat saman väriset kuin yläpään." Olen luonnostani punatukkainen. Vastasin miehelle, että hei jotain rajaa ja kerroin olevani vasta 13- vuotias. Tähän mies sanoi; Sitten sassiin tonne nurkan taa ja perse pystyyn, mä korkkaan sun kireen teinivitun.

Juoksin pois paikalta ja pitkään tuntui pahalta. Minuun ei siis koskettu, eikä mitään, mutta häpeä ja ahdistus oli kauhea. 

Ja ei, elämäni ei järkkynyt tuosta ja minusta kasvoi ihan tasapainoinen aikuinen (myöhemmistäkin ahdisteluista huolimatta). Silti nuo sanat ovat syöpyneet mieleen ja muistan ne vielä sanatarkkaan näin 30- vuotiaanakin.

Aina voi huudella siitä, että olipa kauheaa ja ämmät vouhottaa turhaan. Kyseinen tapaus oli ihan 2000-luvulla ja vähän epäilen, että poikalapset eivät saa samassa määrin vastaavaa osakseen. Tämän takia monet miehet eivät varmasti tajua kuinka valitettavan yleistä vastaava on naisille :(

*tirsk*

Anteeksi, olen kauhea ihminen. :( :(

Vierailija
99/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m30

ap

ap

Eli mielestäsi heidän olisi pitänyt pelätä? Tuo on sinun vahvasti subjektiivinen tulkintasi, ja epäilenpä etteivät nämä naiset joko edes tiedostaneet läsnäoloasi tai sitten päättivät käyttäytyä niin kuin olisivat muutenkin, sinusta huolimatta. Eteen asettuminen ja tuijottamalla haastaminen kertoo kyllä useimmiten ärsytyksestä ja suuttumuksesta, ainakin useimpien mielestä. Jostain syystähän et kummankaan naisen kanssa läheisempään kanssakäymiseen päätynyt, joten noita päänsisäisiä kuvitelmiasi sinun on hankala todeksi todistaa.

Näin. Mies ahdistelee naisia, ja olettaa, että nämä nöyryytettynä ja häpeissään pakenevat paikalta. Kun nainen uhmaa miestä, ja pysyy hänen edessään, hän ’halusi sitä’ ja on pilkan kohde.

Ja oikeasti itse on se naisia ahdisteleva saasta.

Vierailija
100/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että se puhuminen on naiselle yhtään sen helpompaa. Siinä pelkää leimautuvansa huonoksi ja kelvottomaksi. Eikä sitä pelkoa lainkaan vähennä niiden naisten kommentit, jotka väittävät että osaavat itse olla niin ettei heitä ahdistella.

En minäkään ole uskaltanut osallistua tuohon #metoo juttuun. En edes ymmärrä mikä siinä on niin pelottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan