Tennistähti Serena Williams on nyt pistettävien GLP-1 laihdutuslääkkeiden brändilähettiläs: "Treenasin 5 tuntia päivässä enkä laihtunut"
Williams taannoin perusteli päätöstään ryhtyä käyttämään GLP-1 laihdutuslääkkeitä ja ryhtyä niiden brändilähettilääksi. Nainen kertoo aina olleensa melko tanakka ja lihaksikas ammattiurheilijaksi ja suuresta kisamenestyksestään huolimatta asian vaivanneen häntä. Kilot eivät koskaan karisseet toivottua tahtia rankasta treenitahdista huolimatta. Enimmillään Williams kertoo treenanneen 5 tuntia päivässä ja vaaka oli silti jumissa. Nyt hän on onnistunut pudottamaan painoa ja pääsemaan ihannepainoonsa.
Mitä mieltä täällä muut olette siitä, että ammattiurheilija ryhtyy promoamaan näitä uusia laihdutuslääkkeitä, kuten Ozempic, Mounjaro etc. vaikka on aina ollut normaalipainoinen ja äärimmäisen kovassa kunnossa? Mietin sitäkin, että ehkä hänellä vaa'an jumittaminen aina tiettyyn lukuun tarkoitti sitä, että se on hänen keholleen ominainen paino? Jotkut meistä vaan ovat rotevampia eikä siinä minusta ole mitään vikaa, kun se rotevuus on lihasta ja kovaa kuntoa. Osa ihmisistä taas on luotaisesti kovin laihoja ja heille voi olla taas vaikeaa edes kasvattaa lihasta. Omasta mielestäni kehopositiivisuudessa ei ole kyse siitä, että hyväksytään ylipaino terveysriskeineen, vaan että hyväksytään oma kroppa sellaisena kuin se on, koska meitä ihmisiä on kaikenmallisia ja jokaisen kroppa toimii hieman eri tavalla, esim sen suhteen, miten reagoi vaikka treeniin.
Kommentit (22)
Katsoin tuon videon johon linkki johti: totta kai Serena on nyt laihemi kuin aiemmin, näyttää menettäneen suuren osan siitä lihasmassasta joka hänellä oli tennisvuosina. Aiemmin oli nätimpi, poikkeavan upea ilmestys, nyt aika tavallinen vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin tuon videon johon linkki johti: totta kai Serena on nyt laihemi kuin aiemmin, näyttää menettäneen suuren osan siitä lihasmassasta joka hänellä oli tennisvuosina. Aiemmin oli nätimpi, poikkeavan upea ilmestys, nyt aika tavallinen vartalo.
Siltähän tuo vaikuttaa. Olen käsittänyt, että Ozempicilla menettää myös lihasmassaa. Onko se sitten hyvä juttu pidemmän päälle, vai ei?
Mun mielestä on kanssa surullista, että Williams ei kyennyt hyväksymään sitä kehoa, joka toi hänelle lukusia mitaleja kaappiin, koska se ei ollut kauneusihanteiden mukainen.
Ja vähän aikaa kun vielä jatkaa (kuka noista julkkiksista muka tuon käytön uskaltaisi lopettaa), näyttää samalta kuin Osbornet.
Vierailija kirjoitti:
Ja vähän aikaa kun vielä jatkaa (kuka noista julkkiksista muka tuon käytön uskaltaisi lopettaa), näyttää samalta kuin Osbornet.
Kelly ei ainakaan näytä ihan terveeltä enää, en tiedä onko kyse pelkistä laihdutuslääkkeistä, vai onko hänellä syömishäiriö, tai muu sairaus. Ariana Grande toinen.
Ylellä oli viime viikolla juttua Ozempicista ja siitä, kuinka niihin heppoisin perustein saa lääkettä ilman huomattavaa ylipainoa ja tarkkailu jää käyttäjälle. Tiedän itse lääkkeen hyödyn, sillä olen sen avulla hitaasti pudotellut jo 10kg. Reilu 30kg olisi vielä normaalipainoon. Itse olin se pullukka lapsi josta tuli pullukka aikuinen, iän myötä paino aina vaan noussut. Lääkkeen myötä ensimmäistä kertaa eläessäni olen kylläinen, en muista edes lapsena, että olisi tätä tunnetta ollut.
Joka tapauksessa pidän tämmöistä brändilähettiläänä toimimista vaarallisena - omasta mielestäni Serena Williams ei urheiluaikoina ollut lihava, vaan juurikin lihaksikas ja roteva. Ymmärrän sen, että sitä ei välttämättä ole tyytyväinen kehoonsa sellaisenaan, mutta kyseenalaistan lääkkeiden käytön ilman todellista lääketieteellistä perustaa. Paljon olen seurannut erilaisia Ozempic-ryhmiä ja keskusteluja, joissa juurikin hyvin lähellä normaalipainoa olevat ihmiset haluavat sillä karistaa heidän mielestään ylimääräiset kilot. Eivät todennäköisesti ymmärrä sitä, että lääkettä pitäisi käyttää loppuelämän ajan. Itse olen lääkkeen ohella osallistunut HUS Painotaloon ja olen erikoislääkärin seurannassa. Ja ymmärrän, että omalla kohdallani lääkettä tulen todennäköisesti käyttämään lopun ikääni. Mutta tärkeintä olisi selvitä jokseenkin terveenä eläkeikään, tällä nykyisellä painolla se ei tule tapahtumaan.
Tuntuu, että heilahdettiin taas yhdestä ääripäästä toiseen oppimatta juuri mitään. Vastaliikkeenä nollarin alun sairaalloisen alipainon ihannoinnille syntyi kehopositiivisuus ja ylipainon glorifiointi, nyt sitten taas palataan siihen luurankomaiseen kauneusihanteeseen. Tuntuu, että ihmisten kehokuva ja ruokasuhde on ihan yhtä vinksallaan kuin ennenkin.
Voikohan nykyinen keho paremmin kuin entinen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä lääkkeellä on noiden naamojen kanssa? Eihän se lääke naaman vaikuta vaan laihtuminen/liiallinen laihuus. Ainahan naama rupsahtaa, jos painoa lähtee vanhemmalla iällä. Mua huvittaa tämä puhe "ozempic-naamoista", kun eihän tuolla ole tekemistä mitään sen lääkkeen kanssa. Se liittyy laihtumiseen. Se on sitten oma valinta, jos haluaa olla kauhean laiha ja kyllähän se normaalipainoonkin laihtuminen rupsauttaa keski-ikäiset- Mutta muuten parantaa oloa ja tekee nuorekkaammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Voikohan nykyinen keho paremmin kuin entinen?
Mainoksessa hehkuttaa olevansa energisempi kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
En vastusta näitä lääkkeitä yhtään, jos henkilöllä oikeasti on jokin lääketieteellinen syy käyttää niitä, esim vaikea ylipaino, joka on terveysriski, tai diabetes. Mutta nyt kaikenmaailman julkkikset ja somettajat käyttää näitä lääkkeitä, vaikka olisivat normaalipainoisia. Kun he haluavat väkisin sen 5-15 kiloa siitä vielä pois eikä se normaaleilla toimilla onnistu.
Aina vain laihempaa ja laihempaa kehoa kohti. Ikävää. Varsinkin kun on jo alkujaan toimiva, normaalipainoinen keho.
Edellinen jatkaa: Ozempic ei myöskään romauta lihasmassaa sen enempää kuin mikään muukaan tapa laihtua. Riippuu tahdista ja ruokavaliosta sekä treenistä, paljonko sitä lähtee.
Omituisia harhaluuloja näistä lääkkeistä. Itse olen onnellinen laihdutuslääkkeen käyttäjä. Painoa on lähtenyt kymmeniä kiloja alle vuodessa ja enää jokunen jäljellä. Ikää on jo ja lisäksi olen ollut ylipainoinen yli 20 vuotta. En lopeta lääkettä pitkään aikaan. Otan vain pientä annosta vuosia, jotta paino vakiintuu. Laihtumistarve on sitten ohi.
HOIKKA NAINEN ON PUNAINEN VAATE 😡
Vierailija kirjoitti:
Perusteella että? Jotkut tosiaan ovat luonnostaan hyvin hoikkia, vaikka söisivät mitä. Toiset eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä lääkkeellä on noiden naamojen kanssa? Eihän se lääke naaman vaikuta vaan laihtuminen/liiallinen laihuus. Ainahan naama rupsahtaa, jos painoa lähtee vanhemmalla iällä. Mua huvittaa tämä puhe "ozempic-naamoista", kun eihän tuolla ole tekemistä mitään sen lääkkeen kanssa. Se liittyy laihtumiseen. Se on sitten oma valinta, jos haluaa olla kauhean laiha ja kyllähän se normaalipainoonkin laihtuminen rupsauttaa keski-ikäiset- Mutta muuten parantaa oloa ja tekee nuorekkaammaksi.
Normaalipainoon laihtuminen harvoin laittaa posket lommolle. Ja veikkaisin kyllä, että sillä miten laihduttaa ja millaisella tahdilla on myös väliä lopputuloksen kannalta. Jos ottaa hitaasti ja samalla rakentaa kuntoa ja lihasta, niin ei laihdu luurangoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteella että? Jotkut tosiaan ovat luonnostaan hyvin hoikkia, vaikka söisivät mitä. Toiset eivät ole.
Hoikka nainen ÄÄÄÄÄRRRRRSSSSYTTTÄÄÄÄÄ! 😤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole itse luonnostaan laiha 👺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole itse luonnostaan laiha 👺
Niin. Kaikki eivät ole. Se ei tarkoita, etteikö voisi olla menestynyt ja terve, kuten Serena Williams on ollut läpi elämänsä urheilijana.
En vastusta näitä lääkkeitä yhtään, jos henkilöllä oikeasti on jokin lääketieteellinen syy käyttää niitä, esim vaikea ylipaino, joka on terveysriski, tai diabetes. Mutta nyt kaikenmaailman julkkikset ja somettajat käyttää näitä lääkkeitä, vaikka olisivat normaalipainoisia. Kun he haluavat väkisin sen 5-15 kiloa siitä vielä pois eikä se normaaleilla toimilla onnistu.