Antakaa naiset esimerkkejä arjessa kohtaamastanne seksuaalisesta häirinnästä?
Puolituttu feministi sanoi kerran kohtaavansa tuollaista satoja kertoja päivässä! En tuolloin kysynyt asiasta tarkemmin, mutta nyt te voisitte sivistää mua aiheesta! Eli antakaa esimerkkejä juuri teihin kohdistuneesta häirinnästä? Ja mistä te päättelitte asian olevan seksuaalista?
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
9-vuotias minä seison asemalaiturilla. Vanhempi mies tulee ja kouraisee jalkovälistä.
16-vuotias minä olen oikeudessa todistajana. Syyttäjä, keski-ikäinen mies, vie minut sivuhuoneeseen, jottei tarvitse olla samassa odotustilassa syytettyjen kanssa. Alkaa pussailla, käpälöidä ja selittää ihastuksissaan, miten hän niin tykkää nuorista tytöistä.
25-vuotias minä kävelen illalla kotiin. Auto ajaa ohi, mies pyytää kyytiin. En suostu. Tulee uudelleen kysymään, ja lopulta ajaa auton poikittain jalkakäytävälle ja karjuu, että "nyt tulet kyllä kyytiin, tai..."Jätän tästä nyt pois ne muut käpälöinnit, huorittelut ja sen semmoiset, nehän voi luokitella ystävällismielisiksi kontaktin otoksia.
Jät
Jät....tiläismäisen huonoja kokemuksia?
Haluaisin kyllä ehdottomasti tietää, miten tuo "nyt tulet kyllä kyytiin, tai..." -uhkaus jatkui. Ja miten tuo tilanne loppui? Juoksitko täysiä karkuun?
Vierailija kirjoitti:
onhan näitä... kirjoitti:
Ainakin seuraavat tulevat mieleen:
-Perseenpuristelu baarissa (pariin otteeseen)
-Perseenpuristelu keskellä Mannerheimintietä
-Alastoman perseen puristelu saunaillassa
-Käsi reidelle ja päällekäyvä pokailu pikkujouluissa (huomattavan korkeassa asemassa olevan esimiehen toimesta)
-Väkisin suutelemisen yrittäminen pikkujouluissa
-Lähes alasti syliin hyökkääminen ja "hinkuttelu", kun makasin sohvalla sammumispisteessä
-Lukuisat verbaaliset ronskit vihjailut vanhempien kollegojen toimesta mm. pikkujouluissa
Niin, olen (hetero)mies. Osa häirintätapauksista oli naisten ja osa homomiesten toimesta. Että sattuu sitä häirintää miehillekin ihan riittävästi.
En noista sen isompaa traumaa ole saanut, paitsi tuo esimiesaseman väärinkäyttö tuntui kyllä aika ikävältä..
En vähättele miesten kokemaa ahdistelua. Naisille ahdistelutilanteeseen liittyy kuitenkin periaatteessa aina mahdollisuus väkivaltaan ja raiskatuksi tuloon. Mies on yleensä fyysisesti sen verran vahvempi, ettei ahdisteleva nainen muodosta todellista uhkaa.
Eli keski-ikäiset naiset korkkarit kattoon tunnelmissa saa puristella nuoria miehiä perseestä ja jopa munista ja pussailla väkisin ja ehdotella seksiä ja kun ei onnistu, antaa litsarin tai heittää kaljat naamalle. Tätä on niin paljon nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Takapuoltani on puristeltu lukuisia kertoja baarissa.
-Minulta on kysytty paljonko maksaa seksi kanssani.
-Naapurin mies seisoi monia kertoja ikkunassa, kun tulin illalla kotiin ja runkkasi ikkunaan kohdistetussa valossa.
-Yliopistoni professori hipelöi kapakassa kättäni ja kertoi kuinka paljon haluaisi minua.
- Minua on painostettu seksuaalisiin asioihin.Kun tämä me too-kampanja tuli, ajattelin että eihän minulle ole koskaan tapahtunut "mitään niin kamalaa", että olen säästynyt noin kamalilta jutuilta. Myöhemmin mietin uudestaan ja mieleen nousi nämä yllä mainitut kokemukset. Olen jotenkin niin tottunut tuollaiseen, joten ensimmäinen reaktioni oli nimenomaan tuo, että eihän minulle ole sattunut onneksi mitään noin kamalaa. Kauheaa ajatella, että tällaiseen on vain tottunut, eikä se edes liikuta. Se kertoo nimenomaan siitä, että tästä asiasta on puhuttuva! Liian moni ajattelee, että ihan normaalia, eikä kannata nostaa numeroa.
Niinpä, mistä kaikesta sitä vain voisikaan vain uhriutua, kun vain tajuasi asian. Pitääkin ruveta pähkimään ja märehtimään oikein urakalla, mitä kaikkea sitä vielä keksiikään!
Ai se on uhriutumista, jos tiedostaa asian ja tuo sen esille? Eikö mitään epäkohtia saisi tuoda esille,sekö on uhriutumista? Outo ajattelutapa. Voin kuitenkin todeta, että näistä kokemuksista huolimatta en märehdi niissä tai surkuttele itseäni. Mielestäni asiasta on kuitenkin puhuttuva, koska moni juuri käyttääkin tuota uhriutumis-korttia, jotta sama meno ja ahdistelu voisi jatkua.
Mietin mäkin ettei tässä mitään. Miehet on miehiä. Mutta tarkemmin ajateltuna pahimmat tapahtui kun oli lapsi ja nuori. Kuinka siinä osaa suhtautua oikein?
Tuli yks tapaus mieleen kun annoin baarissa pakit. Niin tyyppi laittoon vessanoveen mun numeron ja palvelut. Sain sitten puheluita miten missä ja paljon maksaa.
-10-11 v. :odotan bussia, vieressä mies runkkaa. En aluksi edes tajunnut mitä se tekee. Olen myöhemminkin törmännyt pari kertaa samaan.
-14 v.: olen lenkillä, ohiajava auto hidastaa ajamaan vierellä ja autossa oleva miesporukka huutelee, en muista mitä, muistan vaan sen ahdistuksen tunteen ja helpotuksen kun he lopulta ajavat pois kun en huomioi heitä.
- 20 v.: minulta tullaan kysymään paljonko maksan ja kommentoidaan tissejäni. Keskellä päivää.
- 30 v.: ruuhkabussissa joku puristaa perseestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan näitä... kirjoitti:
Ainakin seuraavat tulevat mieleen:
-Perseenpuristelu baarissa (pariin otteeseen)
-Perseenpuristelu keskellä Mannerheimintietä
-Alastoman perseen puristelu saunaillassa
-Käsi reidelle ja päällekäyvä pokailu pikkujouluissa (huomattavan korkeassa asemassa olevan esimiehen toimesta)
-Väkisin suutelemisen yrittäminen pikkujouluissa
-Lähes alasti syliin hyökkääminen ja "hinkuttelu", kun makasin sohvalla sammumispisteessä
-Lukuisat verbaaliset ronskit vihjailut vanhempien kollegojen toimesta mm. pikkujouluissa
Niin, olen (hetero)mies. Osa häirintätapauksista oli naisten ja osa homomiesten toimesta. Että sattuu sitä häirintää miehillekin ihan riittävästi.
En noista sen isompaa traumaa ole saanut, paitsi tuo esimiesaseman väärinkäyttö tuntui kyllä aika ikävältä..
En vähättele miesten kokemaa ahdistelua. Naisille ahdistelutilanteeseen liittyy kuitenkin periaatteessa aina mahdollisuus väkivaltaan ja raiskatuksi tuloon. Mies on yleensä fyysisesti sen verran vahvempi, ettei ahdisteleva nainen muodosta todellista uhkaa.
Eli keski-ikäiset naiset korkkarit kattoon tunnelmissa saa puristella nuoria miehiä perseestä ja jopa munista ja pussailla väkisin ja ehdotella seksiä ja kun ei onnistu, antaa litsarin tai heittää kaljat naamalle. Tätä on niin paljon nähty.
No ei saa. Törkeää käytöstähän tuo on. Tiesitkö, että argumentaatiovirheesi on niin yleinen, että sille on nimikin? Red Herring. Kukaan ei ole väittänyt että naisten törkyily olisi hyväksyttävää vaikka niin väitätkin. Lakkaa harhautus.
Baarissa vastaan kävelevä mies vetää yhtäkkiä toppini yläreunasta alas paljastaen rintani. Kuudennella luokalla menen kultasepän liikkeeseen katsomaan kaulakorua lahjaksi, keski-ikäinen miesmyyjä vaatii saada sovittaa kaulakorua kaulalleni. Tulee takaapäin ihan kiinni minuun ja tunnen hänen erektionsa takamukseni kohdalla. Nolottaa ja hävettää, haluan vain nopeasti pois ja ostan kaulakorun josta en edes pidä. Heitän roskiin kun pääsen ulos. Metrossa vastapäätä istuva mies alkaa kommentoimaan ulkonäköäni. Huorittelua, ulkonäön kommentointia, ehdotuksia jne.
Olin 13-vuotias, vasta ihan lapsi, menkatkaan ei olleet alkaneet, ja kaikki alkoi kasvaa ja kehittyä ja olin hämilläni kehoni kanssa. Poljin kavereiden kanssa polkupyörillä kaupunkiin keskellä päivää. Vastaan tuli joku ukko pyörällään joka nosti kätensä "puristeluasentoon" ja huusi "PURISTANKO TISSEISTÄ??!" ja pyöräili sitten makeasti nauraen ohi. Tunsin oloni todella likaiseksi.
Kaverini oli 16-vuotias ja oli käärimässä tupakkaa risti-istunnassa, kun yhtäkkiä ohikävelevä tyyppi koki oikeudekseen tunkea kätensä kaverini haaroihin ja puristaa p i lllusta.
Baarissa minua on läpsitty perseellä lukemattomia kertoja. Kerran sanoin siitä, että millä oikeudella teet noin toisen keholle. Vanha ukko oli vihainen/vaivaantunut ja käski minun painua vaan v-ttuun ja vältteli katsettani ja kysymyksiäni. En antanut periksi. En muista miten tilanne meni ohi, muistaakseni ukkeli lähti pois. Olin hätäseen 18v silloin.
Hästäg kasvurauha.
Oman kokemukseni mukaan pahin häirintä kohdistuu teini-ikäisiin tyttöihin, ja vähenee kun tyttö aikuistuu. Aikuisia naisia harvemmin häiritään, koska aikuinen osaa pitää puolensa paremmin kuin arempi nuori tyttö. Tai ainakin kun itse olin nuori, niin meidät kasvatettiin kilteiksi, toivottavasti nykynuoret tytöt puolustavat oikeuksiaan kipakammin. Hyvä, että on tämmöisiä kampanjoita.
Kun teiniä odotin jossain kadunkulmassa kaveriani, niin ohikulkeva mies pysähtyi ja tiedusteli hintaani. Tuli niin ällö olo siitä, ja kun ei ollut kännyköitä, niin oli pakko seistä siinä ja odottaa kaveria, jonka kanssa oli sovittu tapaaminen siihen. Busseissa saattoi joku häirikkö tunkea viereen istumaan ja sain kärsiä koko matkan. Kadulla saattoi joku kouraista tisseistä. Baarista kun käveli kotiin, niin autoja mateli vieressä ja kuskit ruinasivat kyytiin.
Nyt olen keski-ikäinen, ja kaikki tämä on kaukaista menneisyyttä. Miehet kohtelevat asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista on sekin, etteivät nämä ahdistelijat (tai ainakaan osa heistä) tunnu edes ajattelevan tai välittävän, onko kohde alaikäinen. Ei kai pitäisi edes odottaa mitään moraalia tuollaisilta, mutta on se silti jotenkin järkyttävää millainen mielenlaatu heillä on kun kommentoivat nuoren näköistä tyttöä seksuaalissävytteisesti.
Tämän ketjun lukemisen myötä tulen entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että ahdistelijoiden tarkoituksena on lytätä ja alistaa uhri. Siksi ahdistelu kohdistuu hyvin usein alaikäiseen tai muuten puolustuskyvyttömään.
Kyllä se valtaosassa tapauksia on ihan puhtaasti himoa, ei siihen tarvita sen monimutkaisempaa selitystä. Miehillä on tarpeita ja jos ne ovat pitkään kohtaamatta, joillakin yksilöillä sitten alkaa hävitä soveliaisuuden rajat. Osa ei niitä ole koskaan oppinutkaan.
18 juuri täyttäneenä olin paikallisessa kaupassa kassalla töissä. Kauppa oli rautakaupan, varaosaliikkeen ja maataloustavaroita myyvän kaupan sekoitus, ja asiakkaat olivat 90% miehiä.
Suurelta osin asiakkaat olivat todella mukavia ja asiallisia, mutta sinä vuotena jonka siellä vietin oli myös muutama todella kiusallinen tapahtuma.
Eräs asiakas oli aina hyvin humoristinen, ja eihän siinä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kun huumori oli aina alatyylistä ja ronskia. "Hehheh, ehkä sun täytyy tulla kumartumaan ottamaan mulle tuolta alahyllytä tuo laatikko niin olis kivemmat maisemat." "Heheh, kun oot siinä tikkailla ni jos mekko olis ni näkisin oletko aito blondi." "Hehheh, jos vaan nää teen myymät kuormasiteet pitäis tavarat yhtä terhakasti paikoillaan kun sun liivis." jne. Kun kerran viimein hermostuin ja pyysin lopettamaan niin olin yhtäkkiä huumorintajuton akka.
Toinen mieleen muistuva sankari oli asiakas joka pyysi numeroa toistuvasti. Siis välillä ihan kerran viikossa. Joka kerta kieltäydyin ja lopulta herra sitten hankki numeroni muuta kautta. Sanoin viestinkin välityksellä että en ole kiinnostunut ja vastaus oli siihen aikaan vielä käytetty "On se kumma kun annetaan ymmärtää muttei ymmärretä antaa." Olin ihan että täh, koska en todellakaan missään vaiheessa osoittanut kiinnostusta, ja jätkä sanoi että ainahan siinä kassalla hymyilet mulle niin leveästi. No niin hymyilen kun asiakaspalvelijana on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ahdisteleva miespä muodostaa. Ja onhan niitäkin fyysisesti vahvoja naisia tai vaikka sellaisia jotka on harrastanut vuosia jotain kamppailulajia, ja sellaiset kyllä pistää keskivertomiestä jolla ei ole kamppailulajitaustaa helposti pannuun.
Naapurinmies virnuileee irstaasti tervehtiessään. Taidankin kertoa siitä hänen vaimolleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ahdisteleva miespä muodostaa. Ja onhan niitäkin fyysisesti vahvoja naisia tai vaikka sellaisia jotka on harrastanut vuosia jotain kamppailulajia, ja sellaiset kyllä pistää keskivertomiestä jolla ei ole kamppailulajitaustaa helposti pannuun.
Se on ongelma toki. Varmaan kuitenkin ymmärrät, että aika pienivolyyminen (vaikka sillä ei itse kohteelle ole merkitystä), verrattuna naisten jokapäiväiseen häirintään jokapäiväisissä tilanteissa. Siitä syystä puhumme nyt naisten kokemasta häirinnästä, emme yksittäisen pienikokoisen miehen potentiaalisesta riskistä (oletko koskaan joutunut?) joutua toisen, suurikokoisemman miehen, taikka fyysisesti vahvan naisen häirinnän kohteeksi.
Toistan vielä: se on kohteelle varmasti ongelmallista, sitä en halua vähätellä. Mutta edelleen puhumme nyt aivan eri mittaluokan ongelmasta, siksi siitä puhutaan nyt suureen ääneen.
Minulla on ollut elämässä niin hyvää tuuria, että olen törmännyt vain fiksuihin ihmisiin. En ole kohdannut mitään sellaista, mitä voisin sanoa häirinnäksi. En osaa sanoa, onko mitään osuutta asiaan sillä, että olen elämäni ajan melkolailla vältellyt paikkoja, joissa riski tulla häirityksi on suurempi, tai että olen pukeutunut tavalla, joka ei millään tavalla provosoi ketään.
Muutama erityyppinen esimerkki:
olin 9v, lievästi kehitysvammainen 18v suuteli väkisin metsätiellä
useita itsensä paljastelijoita eri ikäisenä
19v opiskeluaikainen tuutori laittaa käden polvelle väkisin, poistan sen ja poistun itse paikalta
27v mies lähtee seuraamaan, joudun lyömään
30-35 useampi humalainen setämies ahdistelee juna-asemilla Helsingissä, 3-4 eri tapausta. Uhkaan väkivallalla ja jotenkin minusta varmaan näkee että olen valmis myös toteuttamaan. Eivät uskalla koskea.
45v epämiellyttävä kolleega taputtelee olalle ja on sitä mieltä että minulla on liikaa päällä jne pientä
52v paljon nuorempi sotejohtaja suutelee väkisin. Ympyrä sulkeutuu?
Laitampa omiani mitkä päällimmäisenä mielessä
Joka kerta yöelämässä kerran pari joku kourii persettä
Repii tanssilattialle kiinni itseensä, repii, ei pyydä. Kaverit joutuvat tulemaan repimään minut irti otteesta.
Bussissa vanha mies istuu viereen ja laittaa kätensä reidelleni ja hieroo
Viime lauantaina 5 minuutin sisällä kahteen kertaa eri miesporukat piirittävät ja yrittävät vetää seuraansa yöllä kadulla.
Mies tuli ja tarjosi rahaa seksistä kun odotin bussia ja ei lähtenyt vaikka kieltäydyin vaa jatkoi rahojen tyrkyttämistä niin kauan että jouduin poistumaan itse paikalta.
Yritetty raiskata kahteen kertaan parin vuoden aikana kadulla. Rimpuillut molempina kerroilla irti.
Mies edennyt seksiin vaikka olen sanonut ei ja alkanut itkeä ja koittanut työntää pois, mies jatkoi loppuun.
N20
Tälläistä turussa nuorella naisella
dsddsdd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista on sekin, etteivät nämä ahdistelijat (tai ainakaan osa heistä) tunnu edes ajattelevan tai välittävän, onko kohde alaikäinen. Ei kai pitäisi edes odottaa mitään moraalia tuollaisilta, mutta on se silti jotenkin järkyttävää millainen mielenlaatu heillä on kun kommentoivat nuoren näköistä tyttöä seksuaalissävytteisesti.
Tämän ketjun lukemisen myötä tulen entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että ahdistelijoiden tarkoituksena on lytätä ja alistaa uhri. Siksi ahdistelu kohdistuu hyvin usein alaikäiseen tai muuten puolustuskyvyttömään.
Kyllä se valtaosassa tapauksia on ihan puhtaasti himoa, ei siihen tarvita sen monimutkaisempaa selitystä. Miehillä on tarpeita ja jos ne ovat pitkään kohtaamatta, joillakin yksilöillä sitten alkaa hävitä soveliaisuuden rajat. Osa ei niitä ole koskaan oppinutkaan.
Mielenkiintoista. Miksi nuo himot pitää kohdistaa alaikäisiin tai jopa puolustuskyvyttömiin lapsiin? Miksi niin moni mies ilmentää "himojaan" päällekäyvällä käytöksellä, pelottelulla ja uhkailulla? Onko pelottelu ja jonkinlainen sadismi olennainen osa miesten seksuaalisuutta? Pelottavaa, jos noin on.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut elämässä niin hyvää tuuria, että olen törmännyt vain fiksuihin ihmisiin. En ole kohdannut mitään sellaista, mitä voisin sanoa häirinnäksi. En osaa sanoa, onko mitään osuutta asiaan sillä, että olen elämäni ajan melkolailla vältellyt paikkoja, joissa riski tulla häirityksi on suurempi, tai että olen pukeutunut tavalla, joka ei millään tavalla provosoi ketään.
Siis paikkoja kuten uimarantoja, kauppoja, katuja, julkisia liikennevälineitä.... Ok.
Työkaveri on kesken lounastunnin kysynyt suoraan, että miten olisi, olisiko joskus mahdollista tavata illalla jos hän varaisi hotellihuoneen. Ehkä toiseen ajankohtaan sijoitettuna tämä voisi olla ok jos olisi taustalla ollut jotain flirttiä tai henk.koht asioiden jakamista joskus mutta kun kyseessä oli ihan random työkaveri joka ilmeisesti oli salaa katsonut minua sillä lailla. Aika monta kuukautta meni että asia unohtui niin ettei kahvitunnilla tullut itselle jotenkin likainen/halpa olo.
Toinen työkaveri eri työpaikassa sanoi hyvin rasvaisella äänensävyllä yhtenä aamuna minut nähdessään ja nimenomaan vartaloani tuijottaessaan, että luoja te nuoret naiset olette niin kauniita. Olin laittanut tummanpunaisen poolopaidan päälle niin ilmeisesti väri jotenkin sekoitti miehen pään.
Baarissa on useita kertoja joku vain ottanut rinnan/perseen käteen ja puristanut, ihan vain ohikulkiessaan. Ja itse en ole koskaan edes erityisesti pukeutunut baariin vaan mennyt ihan farkuissa ja paidassa.
Kyllä miehen tulee olla todella pahasti sosiaalisesti lahjaton jos se ihan aidosti ei erota häirintää normaalista kanssakäymisestä. Minusta on myös ihan ok ja ihan mukava vaihtaa joku flirttiin vivahtava lause työkaverinkin kanssa, mutta se on silloin tilannekomiikkaa joka saa alkunsa jostain eikä kukaan vaan tyhjästä aloita jotain. Lisäksi monikin mies on joskus kommentoinut jotain mekkoani tai hiuksiani tms. Ja se on täysin normaalia kun se tehdään sillä äänensävyllä mitä siskolleenkin voisi käyttää. Eli ihan neutraalin iloisena että onpa sinulla kaunis mekko tänään tai upea uusi hiustyyli. Minusta se ei ole yhtään alentavaa eikä yhtään häiritsevää, päin vastoin.
Tytötelty on myös alentavalla äänensävyllä sellaisessa tilanteissa joihin se ei sovi. Silloin se menee jo häirinnän puolelle tai asiatonta käytöstä se ainakin on.
Kaikista suurin vaikutus minun seksuaalisuuteen ja epävarmuuksiin on ollut kuitenkin murrosikäisenä tapahtunut häirintä kun muita aikaisemmin kasvaneista rinnoista puhuttiin, vislailtiin, kosketeltiin, etsittiin selästä rintsikoita, nimiteltiin jne... Aikuisena tapahtunut häirintä on ahdistanut minua hetken, viikon tai kuukauden mutta tuosta lapsuuden kokemuksesta en pääse eroon koskaan, sellaista päivää ei ainakaan ilman piennnysleikkausta tulee, että rinnoistani voisin pitää vaikka ne miehelleni kauneinta maan päällä on aina olleetkin.
Myös sukulaismieheni puhui rinnoistani jo ennenkuin ne alkoivat edes kasvaa ja huomautteli että täytyy syödä tarpeeksi että rinnat alkaa kasvaa jne... Niitä ei voi unohtaa.
Ala-asteella ehkä noin 11v liikkatunnilla poika painoi mut seinää vasten koska päätti että olen hänen parinsa. Jouduin livistämään salakavalasti, opettaja ei puuttunut.
Samoihin aikoihin kotimatkalla keskipäivällä vanhan pakun kuski yritti houkutella kyytiin. Livistin siitäkin.
Noin 13v ammattijuoppo selittää koulupäivän päätteeksi kuinka minusta tulisi hänelle hyvä "vaimo" pyykkäri ja kokki ja jotain vois maksaa.
Noin 16v keskellä päivää vanha ukko luksusautossaan pyörii ympyrää ja kerjäsi saada antaa kyydin. Livistin.
N. 18v kaupassa siskon ja äidin seurassa mies kouraisee takapuolesta. Hämmennyin.
19v hain ulkomailta töitä, toimisto assari, haastattelija ettikin itselleen pimppiä ja kävi kopeloimaan pimppiä.
Yli 20v junaasemalla sotaveteraani kertoo kuinka hän ois kyllä pannut silloin nuorena.
Noi kaikki vihellykset, huomionosoitukset, kädestä nappaaminen, nurkkaan ahdistaminen on ihan ok. Yleensä yökerhossa joten parempi pysyä poissa sitten. Monet kerrat olen leikkinyt piilosta baarissa mennyt pöytien alle etc. Kun jotkut ovat innostuneet liikaa.
Ikinä osannut pitää puoliani. Kai sitä on tullu raiskatuksi kun ei meni kuuroille korville, mutta itse päästin miehen kotiini.
Noi salakuvaukset. Viimeksi sunnuntaina vauva sylissä, museossa kun odotin miestäni huomasin valtavan objektiivin kohdistettuna suoraan meihin. No aasialainenhan siinä otti turistikuvia! Tämähän ei ole häirintää, se on turistin oikeus kun on niin eksoottista.
Pienen tytön äitinä toivon, että tyttöni ymmärtää lähteä tilanteista turvaan. Ja niin myös kasvatan, että oma keho oma oikeus ei muiden. Lapsena joutui sietämään paljon ihottavaa huomiota miehiltä. Aina kommentoimassa ja yrittämässä. Lasta. Nyt mietin kuinka ne aikuiset miehet julkesi flirttailla teinille? Ja niin, kehityin fyysisesti muista jäljessä. Tissitkin taisivat kasvaa lähempänä lukiota. Aikuinen pärjää kyllä. Mutta 3kympin paremmalla puolella.