Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järkeä on lasten jatkuvissa lomissa?

Vierailija
18.10.2017 |

Sitten ne kiukuttelee kun ei ole mitään tekemistä. Miksi lomia on niin paljon lapsilla?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lomia niillä on?

Vierailija
2/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä olekaan mitään järkeä, vähempikin riittäisi. Mutta kun on niin raskasta olla koulussa 10-14, että tarvitaan koko ajan lomia. Ja kesälomakin pitää olla yli 2kk koska eihän koulunkäyntiä muuten jaksa. Tehdään vanhempien elämästä vaikeaa kun koko ajan on jotain lomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kyllä tätä viikon syyslomaa, että mitä järkeä. Koulua on käyty 2kk ja vasta päästy kunnolla vahtiin. Ainakin pk-seudulla niin tylsät säätkin tähän aikaan vuodesta, pitäisi lähteä jonnekin, että saisi jotain irti tästä lomasta. Ja töissäkin pitäisi käydä... ei jatkoon.

Vierailija
4/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset (ja näköjään heidän kaverinsa) nauttivat lomista, kuten minäkin. Kovasti odottivat syyslomaa. "Sitä jaksaa paremmin kun on jotain mitä odottaa."

Vierailija
5/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset (ja näköjään heidän kaverinsa) nauttivat lomista, kuten minäkin. Kovasti odottivat syyslomaa. "Sitä jaksaa paremmin kun on jotain mitä odottaa."

Tässä opetetaankin näppärästi lapsille tämä ajattelumalli että töissäkin jaksaa vain kun odottaa seuraavan kesän kesälomaa :D Työn mielekkyydestä ja arjesta viis, vain lomalla on elämää!

Vierailija
6/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä lomia on että lapset jaksavat opiskella ja saavat hengähdystaukoa. Meillä olen lasten puolesta iloinen lomista, kyllä se tahti ainakin yläasteella ja lukiossa on jo melko vaativa (lapsen omista tavoitteista riippuen).

Meillä lapset eivät ole kiukutelleet ettei lomilla ole tekemistä, sillä heillä on ollut tekemistä. Heillä on harrastuksia ja kavereita, jonkun verran tehty matkoja tai muuten jotain erityistä. Lisäksi lomallakin on usein vähän tarvetta opiskella, ainakin lukea kokeisiin.

Nykyiset lasten lomat koulusta ovat minusta erittäin tervetulleet ja hyvä että niitä on.

Vierailija
7/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille ainakin tuli tarpeeseen. Ysiluokkalaisella ei ole ollut yhtään vapaapäivää koulun alun jälkeen. Just ennen lomaa ensin hervoton koeputki, sitten leirikoulu, sitten tet ja sitten hervoton koeputki. Tet-raporttikin jäi lomalla tehtäväksi. Ensi viikosta alkaa taas kokeet joten tekee lomallakin jo taas koulutöitä.

Vierailija
8/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllähän nuo nauttivat, mutta itselle aiheuttaa harmaita hiuksia sumplia etätöitä, miehen kanssa miettiä kuka minäkin päivänä on edes osan päivää kotona, minnekään ei voida mennä, koska ei ole mahdollista ottaa lomaa jne. Ja koska tosiaan tylsät sadekelit, nuhjuavat sisällä levottomina.

Nämä vielä sen ikäisiä, etteivät voi koko viikkoa olla keskenään.

Vierailija
9/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lomia pitää olla niin aikuisilla kuin lapsillakin. Mielestäni kuitenkin koulujen kesäloma on oikeasti tarpeettoman pitkä. Aiheuttaa ongelmia lastenhoidon järjestämisessä.

Vierailija
10/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankit lapsia, jos et jaksa heitä hoitaa? Miksi et antanut heitä vaikka adoptioon, sitä kautta he olisivat päässeet hyvään kotiin..

Vierailija
11/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se pitäisikin olla mutta AP on tämän palstan tyypillinen äiti jolle lapset ovat vain rasite joten hän käyttää päivänsä lapsettomien haukkumiseen, kun on heille kateellinen.

Lapset ovat ihania mutta silti niistä halutaan äkkiä eroon ja työttömät pariskunnatkin haluavat lapsensa päivähoitoon :-D

Vierailija
12/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne kiukuttelee kun ei ole mitään tekemistä. Miksi lomia on niin paljon lapsilla?

Aika huonosti menee jos koulu on lastenne ainoa tekeminen ja kotona olo on vaikeaa. Vaikka teillä on näin, niin läheskään kaikilla muilla ei ole. Ongelma ei taida olla koulun lomissa, vaan teidän perheessä.

Vierailija
13/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankit lapsia, jos et jaksa heitä hoitaa? Miksi et antanut heitä vaikka adoptioon, sitä kautta he olisivat päässeet hyvään kotiin..

Sehän siinä onkin ärsyttävää kun lapset on koko ajan lomalla ja kotona jaloissa pyörimässä ja mankumassa. Ei jaksaisi aina omia lomiansa katsella 24/7 lapsia ja kuunnella näiden kiukuttelua.

Vierailija
14/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaaah, ja täällä joka keskustelussa, kun äidit/isät haluavat ottaa lomia lasten loma-aikoihin kiljutaan, ettei perheellisillä ole niihin etuoikeutta. Ja nyt kun äidit/isät tuskailevat lasten hoidosta, ihmetellään mikseivät he itse niitä hoida. No miksiköhän, koska pitää olla töissä ja lapseton työkaveri lomailee. 

Mahtavaa logiikkaa.

Vierailija
15/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monena vuonna ollut tosi kiitollinen lomasta lapselle, on usein jo tosi väsynyt ennen lomaa. Koulut ja luokat on isoja, on kaikkia "erityisiä" luokassa koko ajan häiritsemässä muita, on kiusaajia, antiikkisia natsiopettajia. Pysyy paremmin kasassa kun on siitä lomaa välillä.

Vierailija
16/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta kitisemiseltä välttyy kun ei opeta lapsia istumaan telkkarin jne teknologian ääressä vaan opettaa lapsille pienestä asti että on hirveästi tekemistä ja vaihtoehtoja muutenkin. Ja opettaa ettei sade sulata kun ei ole sokerista tehty. Meillä lapset valittaa hyvin harvoin tekemisen puutetta ja silloin harvoin kun siitä valittaa minulla on piilossa askartelu jne juttuja joista saa ainakin yhdelle tai joskus useammalle päivälle tekemistä.

Vierailija
17/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun seudulla syyslomapäiviä on vain to ja pe, ihan sopivasti. 

Vierailija
18/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllähän nuo nauttivat, mutta itselle aiheuttaa harmaita hiuksia sumplia etätöitä, miehen kanssa miettiä kuka minäkin päivänä on edes osan päivää kotona, minnekään ei voida mennä, koska ei ole mahdollista ottaa lomaa jne. Ja koska tosiaan tylsät sadekelit, nuhjuavat sisällä levottomina.

Minä minä. Käännäpä katseesi sieltä omasta navastasi lapsiisi. Ole iloinen että saavat lomaa. Oma epämukavuutesi töiden järjestelyjen suhteen kestää vain yhden viikon (max)!

Vierailija
19/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä. Käännäpä katseesi sieltä omasta navastasi lapsiisi. Ole iloinen että saavat lomaa. Oma epämukavuutesi töiden järjestelyjen suhteen kestää vain yhden viikon (max)!

Heh.

Alaluokkalaisten kanssa sitä epämukavuutta on monta kuukautta vuodessa. Itsellä onneksi kotitoimisto.

Vierailija
20/41 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ajatusmalli pätee, jos on jostava työnantaja, joka mahdollistaa esim etätyöt ja tukee perheen ja työn yhteensovittamista. Kaikki eivät tällaisia ole. Minä minä ajattelu on aika luonnollista, jos annetaan ymmärtää, että seuraavissa yt:issä et ole kovin vahvoilla, koska perhe rajoittaa työntekoa.

Ja tietysti on monia töitä, joissa minkäänlainen etätyö ei työn luonteen vuoksi onnistukaan.