Miten järkeä on lasten jatkuvissa lomissa?
Sitten ne kiukuttelee kun ei ole mitään tekemistä. Miksi lomia on niin paljon lapsilla?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankit lapsia, jos et jaksa heitä hoitaa? Miksi et antanut heitä vaikka adoptioon, sitä kautta he olisivat päässeet hyvään kotiin..
Aaaah, ja täällä joka keskustelussa, kun äidit/isät haluavat ottaa lomia lasten loma-aikoihin kiljutaan, ettei perheellisillä ole niihin etuoikeutta. Ja nyt kun äidit/isät tuskailevat lasten hoidosta, ihmetellään mikseivät he itse niitä hoida. No miksiköhän, koska pitää olla töissä ja lapseton työkaveri lomailee.
Mahtavaa logiikkaa.
No tämä. Itsellä eka- ja tokaluokkalaiset kotona keskenään, koska en saanut tälle viikolle edes paria päivää vapaaksi. Pari lapsetonta työkaveria lomailee. Pahalta tuntuu lasten vuoksi. Ja sitten vielä huudellaan päälle, miksi teet lapsia jos et halua heitä hoitaa...
Näyttää moni unohtaneen kuinka kivaa se oli itselle aikoinaan olla lomalla. Samat harmaat hiukset se teidänkin vanhemmille aiheutti. Että suut suppuun ja antakaa lasten nauttia vapaista.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää moni unohtaneen kuinka kivaa se oli itselle aikoinaan olla lomalla. Samat harmaat hiukset se teidänkin vanhemmille aiheutti. Että suut suppuun ja antakaa lasten nauttia vapaista.
Ei aiheuttanut, mun äitini oli kotirouva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapset (ja näköjään heidän kaverinsa) nauttivat lomista, kuten minäkin. Kovasti odottivat syyslomaa. "Sitä jaksaa paremmin kun on jotain mitä odottaa."
Juu, kyllähän nuo nauttivat, mutta itselle aiheuttaa harmaita hiuksia sumplia etätöitä, miehen kanssa miettiä kuka minäkin päivänä on edes osan päivää kotona, minnekään ei voida mennä, koska ei ole mahdollista ottaa lomaa jne. Ja koska tosiaan tylsät sadekelit, nuhjuavat sisällä levottomina.
Nämä vielä sen ikäisiä, etteivät voi koko viikkoa olla keskenään.
Tuo ongelma on vain pari vuotta (jolloin vanhin lapsikin on 1-2 luokalla). Kaikki muut vuodet lomat ovatkin plussaa.
Joo, mikäs tässä sitten kun pari vuotta ikää lisää saavat. Mutta juuri nyt vain v*tuttaa.
Puhumattakaan nyt opettajista, jotka ovat TAAS palkallisella lomalla ja ties missä verovaroin. Nih.
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan nyt opettajista, jotka ovat TAAS palkallisella lomalla ja ties missä verovaroin. Nih.
Sun ongelma on siis kateus. Vaihda töitä opettajan ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jäät itse sitten kotirouvaksi niin ei tartte valittaa ja saat hoitaa niitä lapsiasi koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jäät itse sitten kotirouvaksi niin ei tartte valittaa ja saat hoitaa niitä lapsiasi koko ajan.
Hei, vuoden idea. Opiskelijamies ja kotirouva. Onneksi on sossu.
olen vielä sen verran nuori että muistan millaista koulussa oli. Ihan tarpeeseen ne lomat tuli.
Mikset lähetä mummolaan, pyydä kummia viemään retkelle/leffaan iltaisin, tai sovi kaverin kanssa että lapset ovat vaikka yökylässä vuorotellen, tai osta päiväleiriä lapselle. Ei loma kai yllätyksenä tullut.
Jos omia lapsia mietin, niin eivät he kyllä loman tarpeessa ole. Joo, tykkäävät viikon löhöillä ja mikäs siinä, nauttikoot lapsuudesta/nuoruudesta. Mutta itse koulu on heille niin helppoa, että todellakaan mitään lomaa eivät TARVITSE.
Lapsena aika kuluu paljon hitaammin kuin aikuisena. Lomat ovat hyviä sukulaissuhteidenkin kannalta. Esim. Espoossa asuvat lapset pääsevät lappiin mummolaan. Ei sinne pitkien välimatkojen takia voi noin vain piipahtaa viikonlopuksi.
Mä en nyt ymmärrä aloittajan kirjoitusta ollenkaan. Aina lapsilla on ollut koulusta vapaata x viikkoa vuodessa, välillä niin että vanhemmat ovat töissä ja välillä vanhempien lomaillessa. Lasten kuuluu tylsistyä koska vain siten ne alkavat itse keksiä juttuja. Ei vanhempien tehtävä ole toimia vapaa-ajanohjaajia.
Mulla ainakin tuli loma enemmän kuin tarpeeseen, vaikka koko viikonlopun olinkin valitettavasti migreenissä stressin laukeamisen vuoksi. Mulla on ollut älyttömän raskas alku ja niin tulee olemaan koko vuosi muutenkin, jos meinaan lukioon mennä. Olen tehnyt ihan hirveästi töitä parantaakseni arvosanojani, ollut tukiopetuksessa useamman kerran viikossa ja läksyihin on käytetty useita tunteja päivässä. Olen lomani ansainnut.
Väsynyt 15v
Eihän ne lapset jatkuvasti lomia tarvitse (ainakaan alakoululaiset). Mutta yleinen ajatus on kai se, että lapset saavat olla lapsia, leikkiä ja olla vaan, koska ovat lapsia ja ansaitsevat sen (?). Eli eivät tarvitse lomaa, mutta sitä heille suodaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikset lähetä mummolaan, pyydä kummia viemään retkelle/leffaan iltaisin, tai sovi kaverin kanssa että lapset ovat vaikka yökylässä vuorotellen, tai osta päiväleiriä lapselle. Ei loma kai yllätyksenä tullut.
Mummoa tai kummeja ei kiinnosta ja kavereilla on päivisin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole mummoloita joihin lähettää.
Vitosesta eteenpäin ja vrsinkin ysillä ja lukiossa loma on enemmän kuin tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ymmärrä aloittajan kirjoitusta ollenkaan. Aina lapsilla on ollut koulusta vapaata x viikkoa vuodessa, välillä niin että vanhemmat ovat töissä ja välillä vanhempien lomaillessa. Lasten kuuluu tylsistyä koska vain siten ne alkavat itse keksiä juttuja. Ei vanhempien tehtävä ole toimia vapaa-ajanohjaajia.
Ennen ei kyllä ollut mitään syyslomaa.
Ja eihän se ohjaaminen ongelma ole, vaan se ettei alaluokkalaiset voi olla yksin.
Tuo ongelma on vain pari vuotta (jolloin vanhin lapsikin on 1-2 luokalla). Kaikki muut vuodet lomat ovatkin plussaa.