Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole kai koskaan kokenut seksuaalista häirintää. Muita?

Vierailija
17.10.2017 |

En muista, että kukaan olisi koskaan lääppinyt baarissa, näytellyt sukupuolielimiään, ehdotellut sopimattomia. Olen 25-vuotias nainen, ihan nätti, olen aina ollut hoikka, eli ulkonäöstä asia ei voi olla kiinni. En osaa yhtään samaistua näihin naisiin, jotka kertovat, miten aina ja kaikkialla miehet käyttäytyvät sopimattomasti.

En kyseenalaista heidän sanomisiaan. Mietin vain, miksi minä olen välttynyt kaikelta tuollaiselta? Enkö vain osaa tunnistaa häirintää (vaikka kai sen nyt tajuaisi, jos joku kourisi takapuoltani?) vai mistä on kyse?

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan minäkään.

En ole kokenut häirintänä sellaista miespuolisten henkilöiden lähestymistä, joka ei ole uhannut mua millään tavalla mutta on kuitenkin ollut vähän kiusallista.

Mutta sen sijaan tyttöjengit on uhkailleet mua kolmesti todella ilkeästi.

Vierailija
122/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinoista päätellen kannattaa muuttaa pois Helsingistä.

No jaa. Itse asuin lapsuuden ja nuoruuden pienemmällä paikkakunnalla ja koin siellä pahinta mahdollista ahdistelua. Sitä koki koko ajan. Huonoin asia oli se että minut tiedettiin yleisesti ihmisten keskuudessa. Olin tunnettu muhkeasta takapuolestani kun tuohon aikaan ei sillä tavalla treenattu. Siitä kasvoi aikamoinen ongelma ja häirintäryöppy minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea aina uskoa että joku ei ole kokenut, kun itse kokenut niin paljon. Onnekas saa olla jos ei ole sen uhriksi joutunut.

Vierailija
124/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut Helsingissä vasta aikuisena ja täällä ahdistelua kohdannut huomattavan paljon vähemmän. Ajatteletko tosiaan, että jos jossain paikassa on paljon ahdistelijoita, ratkaisuna on muutto pois eikä muut toimenpiteet? Naiset asumaan omiin turvakaupunkeihinsa?

Vierailija
125/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt neljäkymppisenä ei enää kukaan ahdistele, mutta kyllä sitä on tullut nuorempana koettua ihan riittämiin. Mm. itsensäpaljastelua, kourimista ja niin edelleen.

Eipä tuo ikääntyminen auta. Itse olen 62 v, tanakka harmaahapsi ja viimeksi vajaa vuosi sitten tavallisena arki aamuna n. klo 8, liituraitapukuun pukeutunut n. 40 v mies puristi yllättäen takapuolesta. Ei minua mitenkään voi luulla miksikään nuoreksi tytöksi tai alan ammattilaiseksi. En vain voi ymmärtää miksi. Mitä liikkui tuonkaan miehen päässä?

Vierailija
126/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, ettei sellaista naista ole olemassa joka olisi häirinnältä säästynyt. Tämähän on iloinen uutinen.

Vierailija
127/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole myöskään kokenut häirintää. Mun tapauksessa se tosin johtuu luulisin ihan rumuudesta, epäviehättävät kasvot ja ruma vartalo, vaikka hoikka olenkin.

Olen iloinen että olen saanut olla rauhassa, mutta kyllähän siitä tulee vähän olo että on epänainen kun puhutaan että "kaikki naiset kokevat/ovat kokeneet seksuaalista ahdistelua".

Vierailija
128/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole myöskään kokenut häirintää. Mun tapauksessa se tosin johtuu luulisin ihan rumuudesta, epäviehättävät kasvot ja ruma vartalo, vaikka hoikka olenkin.

Olen iloinen että olen saanut olla rauhassa, mutta kyllähän siitä tulee vähän olo että on epänainen kun puhutaan että "kaikki naiset kokevat/ovat kokeneet seksuaalista ahdistelua".

Siinä ahdistelussa ei ole mitään kadehdittavaa. Se ei ole kohteliaisuus, vaan ahdistelun tarkoitus on alistaa.

Vierailija
129/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kyllä lääpitty ja puheinkin ehdotteluja on tehty, mutta ihan joka ikinen on uskonut puhetta, eli lopettanut kun on enintään pari kertaa käsketty lopettaa, jopa pari ihan umpikännistä lähentelijää. Ei ole mielestäni ollut ahdistavaa enkä ole muistellut pahalla. Eipä olisi varmaan miestä löytynyt ikinä, kun eihän ne fiksummatkaan uskaltaisi lähestyä jos joka ohikiitävästä kosketuksesta vetäisi herneet nenään.

Vierailija
130/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asensin itsesuggestiolla valemuiston lääppimisestä päästäkseni metoo-eliitin jäseneksi. Nyt ansaitsen kuusinumeroisen summan vuodessa!

Vierailija
131/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi varmaan miestä löytynyt ikinä, kun eihän ne fiksummatkaan uskaltaisi lähestyä jos joka ohikiitävästä kosketuksesta vetäisi herneet nenään.

Tiedätkö edes mitä ahdistelu on? Terveet parisuhteet eivät ala ahdistelulla.

Vierailija
132/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut Helsingissä vasta aikuisena ja täällä ahdistelua kohdannut huomattavan paljon vähemmän. Ajatteletko tosiaan, että jos jossain paikassa on paljon ahdistelijoita, ratkaisuna on muutto pois eikä muut toimenpiteet? Naiset asumaan omiin turvakaupunkeihinsa?

Eihän sen niin pidä mennä mutta ei noille seuraa mitään toiminnastaan koskaan.

Vierailija
133/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun ette ole kokeneet!

Itse olen, paljonkin. Pääasiassa silloin kun olin töissä taksinkuljettajana. Hirveää että töissänsä tulee ahdistelluksi, ja vielä kamalampaa oli se, että silloin hyväksyin sen jotenkin osana työtä, työn ikävänä puolena.

Nyt en hyväksyisi enkä pystyisi kyseistä työtä tekemäänkään enää.

Varmaan ihan valtaosa ahdisteluista tapahtuu humalaisten toimesta. Työssä ja vapaalla 😔

Vierailija
134/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi varmaan miestä löytynyt ikinä, kun eihän ne fiksummatkaan uskaltaisi lähestyä jos joka ohikiitävästä kosketuksesta vetäisi herneet nenään.

On sekin ärsyttävää, jos miehelle pitää itse sanoa, että nyt saat. Ja toinen siinä kieli pitkällä vaan odottaa lupaa. :) Itseltä menisi moisesta fiilikset, mutta onneksi meitä on moneen junaan.

Vierailija
135/135 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sekin ärsyttävää, jos miehelle pitää itse sanoa, että nyt saat. Ja toinen siinä kieli pitkällä vaan odottaa lupaa. :) Itseltä menisi moisesta fiilikset, mutta onneksi meitä on moneen junaan.

Eli siis ET tiedä, mitä on ahdistelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme