En ole kai koskaan kokenut seksuaalista häirintää. Muita?
En muista, että kukaan olisi koskaan lääppinyt baarissa, näytellyt sukupuolielimiään, ehdotellut sopimattomia. Olen 25-vuotias nainen, ihan nätti, olen aina ollut hoikka, eli ulkonäöstä asia ei voi olla kiinni. En osaa yhtään samaistua näihin naisiin, jotka kertovat, miten aina ja kaikkialla miehet käyttäytyvät sopimattomasti.
En kyseenalaista heidän sanomisiaan. Mietin vain, miksi minä olen välttynyt kaikelta tuollaiselta? Enkö vain osaa tunnistaa häirintää (vaikka kai sen nyt tajuaisi, jos joku kourisi takapuoltani?) vai mistä on kyse?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Minä. Olen opiskellut ja ollut työssä miesvaltaisella alalla, kuppikoko G eikä muutenkaan ole ulkomuoto suojannut. Ehkä se on myös vähän tulkinnanvaraista, kun en ole kokenut vitsailua häirintänä vaan huumorina ja antanut sanoista takaisin samalla mitalla.
Kun nyt oikein tarkkaan mietin, niin olihan se muuan serkkupoika, joka kähmi minua alle kymmenvuotiaana, ja varttuneempi herra, joka haluaisi pussailla humalassa. Muistelepa sinäkin vielä vähän tarkemmin, ap. Voi olla, että joku satunnainen takamuksen taputtelu on päässyt unohtumaan, kun on ollut tärkeämpääkin muistettavaa.
Minun kuppikokoni tuskin oli edes A, kun aikuinen mies tarrasi alapäästäni kiinni ollessani ala-asteikäinen.
Akatemiat ja muut suljettujen paikkojen tilat ovat pullollaan ahdistelua ja erittäin harvoin naiset asialla. Toki niitäkin on. Sitten ovat harrastuspaikat joissa ollaan nahatusten ja jopa seurakunnissa on ihme nitromeno!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseni kimppuun käytiin juuri täytettyäni 16 v olin täydellisen valmistautumaton koko tapahtumaan. Kyseessä oli äijä jolla neljälle eri naiselle ainakin lapsia. Olin pelkkä urheilija.
Sitten 17 v tapsin viulistitytön joka oli todella lahjakas soittaja ja hän alkaa itkeä kun se ope on kiinni joka tunti. Nuori kaunis lahjakkuus lopetti soiton sitten kokonaan.
Ap taitaa olla epävarma omasta vihättävyydestään kun syyllistää uhreja.
Sanoin jälkimmäisen siksi että ap yhdisti kysymyksen ulkonäöstä " ihan kivan näköinen", tms koko tähän kysymykseen.
Hyvin usein mies ei reagoi kuitenkaan kuin juuri älykkäisiin naisiin haastaen heitä , yrittäen päihittää heitä ja alistaa heitä juurikin fyysisesti kiinnikäymällä. Näin narsistisesti latautuneet miehet, on sama miltä se nainen näyttää.
Ilen tavannut akatemian tutkijoita jotka ovat älykkäitä neutraalinnäköisiä mutta jotka saaneet uskomattoman paljon näitä häirintätemppuja- suoraan kinkkuun käymistä! Ja jotka ovat tehneet pelin hyvin monta kertaa selväksi ja silti tulee vielä se uusi kerta!
Mietippä tätä ap vielä kerran. Älä tuijota ulkonäköä. Miehet eivät ole siitä niinkään aina kiinnostuneita. Vaan narsisti vallasta kiinnostuu.
Tässä on ap asiaa sinulle.
En kyllä allekirjoittaisi tuota, että juuri älykkyys vetäisi ahdistelijoita puoleensa, kuten ei mikään tietty ulkonäkökään. Vaikka onhan se varmaan kiva voimaannuttava stoori, kuinka "Raukkis-miehet pyrkivät alistamaan ja nujertamaan fiksun tytön!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseni kimppuun käytiin juuri täytettyäni 16 v olin täydellisen valmistautumaton koko tapahtumaan. Kyseessä oli äijä jolla neljälle eri naiselle ainakin lapsia. Olin pelkkä urheilija.
Sitten 17 v tapsin viulistitytön joka oli todella lahjakas soittaja ja hän alkaa itkeä kun se ope on kiinni joka tunti. Nuori kaunis lahjakkuus lopetti soiton sitten kokonaan.
Ap taitaa olla epävarma omasta vihättävyydestään kun syyllistää uhreja.
Sanoin jälkimmäisen siksi että ap yhdisti kysymyksen ulkonäöstä " ihan kivan näköinen", tms koko tähän kysymykseen.
Hyvin usein mies ei reagoi kuitenkaan kuin juuri älykkäisiin naisiin haastaen heitä , yrittäen päihittää heitä ja alistaa heitä juurikin fyysisesti kiinnikäymällä. Näin narsistisesti latautuneet miehet, on sama miltä se nainen näyttää.
Ilen tavannut akatemian tutkijoita jotka ovat älykkäitä neutraalinnäköisiä mutta jotka saaneet uskomattoman paljon näitä häirintätemppuja- suoraan kinkkuun käymistä! Ja jotka ovat tehneet pelin hyvin monta kertaa selväksi ja silti tulee vielä se uusi kerta!
Mietippä tätä ap vielä kerran. Älä tuijota ulkonäköä. Miehet eivät ole siitä niinkään aina kiinnostuneita. Vaan narsisti vallasta kiinnostuu.
Tässä on ap asiaa sinulle.
En kyllä allekirjoittaisi tuota, että juuri älykkyys vetäisi ahdistelijoita puoleensa, kuten ei mikään tietty ulkonäkökään. Vaikka onhan se varmaan kiva voimaannuttava stoori, kuinka "Raukkis-miehet pyrkivät alistamaan ja nujertamaan fiksun tytön!"
Kyllä se juurikin vetää ja ahdistelijallahan on lähes aina vakavia narsistisia ongelmia. Siksi hän käy heidän kimppuun juuri. Ei näitä ulkonäkö vedä.
Mietin tuota älykkyyttä. Minua on ahdisteltu ja kourittu hyvin paljon jostain 12-v alkaen, ja aina olen ajatellut, että se johtui isoista rinnoistani. Mutta olin aina myös se koulun ’fiksuin’ tyttö, ja hyvin aktiivinen osallistumaan kaikessa. Ehkä se kouriminen olikin pojille yritys näyttää minulle paikkani, koska he eivät älyllisesti minulle pärjänneet? No onneksi se ei ole minua lannistanut, elämässäni olen pärjännyt ihan hienosti.
Tavallaan ap teet nyt itse häirintää - kysy miksi sinulla on tarve korostaa tätä asiaa asiassa jossa toiset kokeneet? Vaikutat häiriköltä hiukan itse.
En minäkään ja mielestäni olen ollut ihan ok näköinenkin. En tosin ole käynyt koskaan baareissa vaan tavannut kumppanini lavatansseissa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota älykkyyttä. Minua on ahdisteltu ja kourittu hyvin paljon jostain 12-v alkaen, ja aina olen ajatellut, että se johtui isoista rinnoistani. Mutta olin aina myös se koulun ’fiksuin’ tyttö, ja hyvin aktiivinen osallistumaan kaikessa. Ehkä se kouriminen olikin pojille yritys näyttää minulle paikkani, koska he eivät älyllisesti minulle pärjänneet? No onneksi se ei ole minua lannistanut, elämässäni olen pärjännyt ihan hienosti.
Kyllä juuri noin se tapahtuu nainen vedetään fixuna alas. Se on narsistille suurin voitto. Muut normaalithan tyytyvät sekstailemaan tasaveroisesti niitten gimmojen kanssa.
Jos pointti oli, että ahdistelu ei katso ikää eikä ulkonäköä, niin älkää nyt alkako lässyttää jostain älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ja mielestäni olen ollut ihan ok näköinenkin. En tosin ole käynyt koskaan baareissa vaan tavannut kumppanini lavatansseissa.
Naiset ihan kuin te olisitte epävarmoja yhä ulkonäöstänne " kun ei ahdistella". Ulkonäkö on vain yksi tekijä kun narsisti käy kiinni. Myös nainen voi käydä kiinni joskin henkisesti kiusaten jos on narsistinen vamma. Muut eivät. Se ei ole uhrin vika ikinä että sulla on semmoinen vamma.
Vierailija kirjoitti:
Jos pointti oli, että ahdistelu ei katso ikää eikä ulkonäköä, niin älkää nyt alkako lässyttää jostain älykkyydestä.
Jo tämä sävy jolla kirjoitat kertoo narsistisesta asenteestasi. Sinä olet sellaisia ihmisiä jotka kiusaavat. Ja jos olet nainen järkkäät kohtauksia joita päivittelet.
Eräässä urheilulajissa varmaan puolet tytöistä tramatisoituneita...
Usan yliopistojen kampusraiskaukset ovat iso riesa. Niihin menee rikkaitten kultapojut rellestelemään ja naisia uhrataan surutta ja yliopistojen maine menisi jos asia tulisi aina kultakin kohdalta julki kun niitä on niin hirveästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette onnekkaita!
Joo just.
Kokeilkaa elää miesten housuissa. Miehet suorastaan odottavat että joku ahdistelisi edes joskus.
Kyllä se ääni muuttuisi äkkiä teilläkin kellossa.
Ahdistelu on epämiellyttävää. Jos se on haluttua, se ei ole ahdistelua.
Ennen kuin mennään nukkumaan, niin: siis jos pointti oli, että tälle ei ole mitään yhdistävää tekijää, kuten ikä tai ulkonäkö tai pukeutuminen tai joku muu, niin se syy ei myöskään ole se "älykkyys", vaikka se teistä kuinka imartelevalta tuntuisi. Jollakin sairaalla yksilöllä voi olla sellaisia mielihaluja jotakin fiksua tuntemaansa henkilöä kohtaan, mutta kuten sanottu, pysytään linjassa.
Olen 24-vuotias ja ekan kerran tullut ahdistelluksi jo alakoululaisena. Ei sitä ole tapahtunut "aina ja kaikkialla", mutta miksi pitäisi tapahtua kertaakaan.
Itse ajattelin ensin että kuka nainen ei muka olisi kokenut seksuaalista häirintää?!
Olen 50v. ja voin kertoa että kertoja on niin paljon etten ole edes kyennyt pitämään lukua! Häiritsemistä on tapahtunut jo lapsena. Aikuisena olen kokenut häirintää niin töissä kuin vapaa-ajalla.
Kun lukee feministisiä kirjoituksia ja mediaa ylipäätänsä niin saa sellaisen kuvan että jokainen nainen kokee ahdistelua heti kun astuu kotiovesta ulos. Miehet kuulemma huutelee perään koko ajan. En ole ikinä nähnyt että kenenkään naisen perään olisi mitään huudeltu.
En ole minäkään kokenut ja ikää 28 vuotta. Jotain plussaa sitten vissiin siinä että olen ruma ja tissitön nainen. Kukaan ei ahdistele.
Onhan tämä vähän subjektiivinen juttu. Ihan kuten kaikki kiusaaminen.
On mahdollista että sinä itse kohtelit häntä juuri näin kuten asennoidut kirjoituksessasi ja teitte sen niinkuin yhteispelillä ahdistelijan kanssa. Itse asiassa ei harvinainen asetelma kateellisen ystävättären taholta. Naiset toimivat juurikin näin.