Todella erikoinen ruokailu, jonka lopuksi mies haukkui minut lyttyyn
Tällainen sattui tänään :(
Minä tein päivälliseksi kasvisruokaa: mausteisia nuudeleita, paistettua paprikaa ja kesäkurpitsaa. Nyhtökauraa kookoskermakastikkeessa.
Mies tuli kotiin työkaverinsa kanssa. Mies sanoi, että "Masa" tulee meille syömään. Minulle ei tästä kerrottu etukäteen. Mies sanoi, että toivottavasti olet tehnyt hyvän ruuan.
Kun pöytään päästiin, niin sanoin että tällaista olisi tarjolla. Miehen kaveri jotenkin oli nyrpeän oloinen ruokaa kohtaan. Mieheni, joka kyllä syö mielellään kasvisruokianikin, niin oli myös nyrpeänä. Molemmat ottivat vähän ruokaa ja miehen työkaveri ei viitsinyt syödä loppuun. Hän sanoi, että pitää lähteä kotiin. Ei kiittänyt ruuasta. Kesken aterian siis lähti. Tämän jälkeen mieheni söi oman annoksensa loppuun ja otti vielä lisää.
Ruuan jälkeen mies haukkui minut, että olin tehnyt kasvisruokaa. Häntä hävetti niin tarjota kaverilleen kasvisruokaa, sillä kaveri ei oikein kasviksista pidä. Mies syyttää minua siitä, että häpäisin hänet työkaverin silmissä. Mistä minä olisin voinut tietää tuollaisista yllätysvieraista? Ja ruoka oli vielä hyvääkin.
Kommentit (45)
Kasvisruokailijoiden elämä on paljon jännempää kuin meidän sekasyöjien. Ei meillä mies ikinä tuo ketään syömään noin vain tai oleta, että olen tehnyt sellaista ruokaa, josta kaverinsa pitää. Kasvissyöjillä on aina vähän pelko perseessä, että kuka mahtaa tänään tulla ja onkohan se kovin nirso ja mitä mies mahtaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kiirettä on pitänyt, kun jo viideltä alkuillasta olet ehtinyt tarjoilla ruoan ja kipittää nettiin kertomaan kokemuksestasi. Useimmat ovat vasta työmatkalla tuohon aikaan.
Mutta sellainen kasvisruokaprovo tänään.
Ei ole mikään provo. Minä en ole tällä viikolla töissä, kun olen opettaja ja vietän syyslomaa. Ehdin hyvin tehdä ruoan ajoissa. Mies tuli kotiin kaverinsa kanssa klo 16. Älä viitsi lyödä lyötyä :(
Ap
Ehkä ajoit myös ensimmäistä kertaa miehesi automaattivaihteisella autolla?
Sen minä ymmärrän, että näitä voi sattua elävässä elämässä, mutta sitä en ymmärrä, että pillität täällä etkä valaise miehellesi todellista ongelmaa: totta kai sinä olisit tehnyt isomman annoksen ja parempaa ruokaa, jos olisit etukäteen tiennyt, että on tulossa ruokavieras.
Meillä olisi ollut tasan kaksi annosta ruokaa, jos en jostakin syystä pitäisi tarpeellisena varata ruokaa ylimääräistä annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö teillä useinki "Masat" ilmoittamatta syömässä?
Ei ole koskaan ennen käynyt.
Ap
Oletteko olleet yhdessä pitkänkin? Mä vaan luulen, että voi mennä pitkään ennen kuin tulee seuraava masa teille syömään.
Vierailija kirjoitti:
No miksi teit kasvisruuan, jos vieras ei siitä pitänyt? Ihan vaan ärsyttääksesi miestäsi?
Miksi kommentoit, jos et lukenut aloitusta? Ihan vain ärsyttääksesi muita?
En usko, että kukaan muu kuin porvoolainen opettaja sietäisi tuollaista junttiäijää 🙈