Todella erikoinen ruokailu, jonka lopuksi mies haukkui minut lyttyyn
Tällainen sattui tänään :(
Minä tein päivälliseksi kasvisruokaa: mausteisia nuudeleita, paistettua paprikaa ja kesäkurpitsaa. Nyhtökauraa kookoskermakastikkeessa.
Mies tuli kotiin työkaverinsa kanssa. Mies sanoi, että "Masa" tulee meille syömään. Minulle ei tästä kerrottu etukäteen. Mies sanoi, että toivottavasti olet tehnyt hyvän ruuan.
Kun pöytään päästiin, niin sanoin että tällaista olisi tarjolla. Miehen kaveri jotenkin oli nyrpeän oloinen ruokaa kohtaan. Mieheni, joka kyllä syö mielellään kasvisruokianikin, niin oli myös nyrpeänä. Molemmat ottivat vähän ruokaa ja miehen työkaveri ei viitsinyt syödä loppuun. Hän sanoi, että pitää lähteä kotiin. Ei kiittänyt ruuasta. Kesken aterian siis lähti. Tämän jälkeen mieheni söi oman annoksensa loppuun ja otti vielä lisää.
Ruuan jälkeen mies haukkui minut, että olin tehnyt kasvisruokaa. Häntä hävetti niin tarjota kaverilleen kasvisruokaa, sillä kaveri ei oikein kasviksista pidä. Mies syyttää minua siitä, että häpäisin hänet työkaverin silmissä. Mistä minä olisin voinut tietää tuollaisista yllätysvieraista? Ja ruoka oli vielä hyvääkin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No leikitään, että oli totta. Mitä sinusta kertoo se, että kokkaat ja passaat ja suostut ottamaan haukut kaupanpäälliksiksi?
Kyllä minä voin hyvin tehdä ruuan, kun olen koko päivän kotona. Ja en minä haukuille voinut mitään, kun ne vain tulivat :(
Ap
Olet siis opettaja ammatiltasi. Missähän mahdat oikein opettaa ja mitä? Ihmettelen vaan, kun ei oikeinkirjoituskaan sen vertaa luonnistu, että olisit osannut kirjoittaa ruuan=ruoan oikein? Eli et ihan hirveästi vakuuta kyllä noin niin kuin opettajana.
Nykyisin myös ruuan on täysin hyväksytty versio.
Vierailija kirjoitti:
Eikös opettajat korjaa kokeita, suunnittelevat lukujärjestystä ja kopioi koko loman ajan? Näin olen täältä lukenut.
Noin 60 koetta ja toinen moinen esseitä tuossa pöydän kulmalla odottamassa. Että tervetuloa vaan näihin helppoihin opettajan hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No leikitään, että oli totta. Mitä sinusta kertoo se, että kokkaat ja passaat ja suostut ottamaan haukut kaupanpäälliksiksi?
Kyllä minä voin hyvin tehdä ruuan, kun olen koko päivän kotona. Ja en minä haukuille voinut mitään, kun ne vain tulivat :(
Ap
Olet siis opettaja ammatiltasi. Missähän mahdat oikein opettaa ja mitä? Ihmettelen vaan, kun ei oikeinkirjoituskaan sen vertaa luonnistu, että olisit osannut kirjoittaa ruuan=ruoan oikein? Eli et ihan hirveästi vakuuta kyllä noin niin kuin opettajana.
Et sinäkään kauheasti vakuuta huikeine näpäytyksinesi, olit sitten ammatiltasi mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
1. Otat heti eron kus1päämiehestä.
2. Pidät miehelle vakavan puhuttelun, että ansaitset kunnioittavaa käytöstä ja ertä ellei tilanne muutu, otat eron, jota harkitset vakavasti jo tällä hetkellä. Heität miehen ulos tai muutat hetkeksi muualle miettimäön suhteen jatkoa.Tein itse vaihtoehdon 2, kun mieheni haukkui mimut lyttyyn. Asunto oli minun, joten heiyin hänet muualle viikonlopuksi nukkumaan ja sovimme päivän ja kellonajan, jolloin puhutaan jatketaanko vai erotaanko. Päätettiin jatkaa ja mies on sen jälkeen käyttäytynyt normaalisti taas.
Jos et nyt laita rajoja sille, miten annat itseäsi kohdeltavan, niin alistaminen ja tuo törkeä epäkunnioitus jatkuu ja itse asiassa vain pahenee.
Kyllä pienestä nykyään erotaankin. Yksi pieni erimielisyys ja heti erotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös opettajat korjaa kokeita, suunnittelevat lukujärjestystä ja kopioi koko loman ajan? Näin olen täältä lukenut.
Noin 60 koetta ja toinen moinen esseitä tuossa pöydän kulmalla odottamassa. Että tervetuloa vaan näihin helppoihin opettajan hommiin.
No niin. Tulihan se Siideri-Irmakin jo takakireänä vinkumaan. Mones menossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No helppoahan tuo on. Opettajalla on (valmiit) oikeat vadtsukset. Sitten vaan katsoo löytyykö oppilaan paperista. Tunnissa kaikki kokeet korjattu.
Toivottavasti mies edes otti opikseen ja seuraavalla kerralla, jos sellainen vielä tulee, osaa ennakoida ja vaikka pirauttaa kotiin ennen kuin tuo nirsoja ruokavieraita. Todella kurjaa käytöstä!
Miksi halusit nöyryyttää miestäsi tuputtamalla heille viherkommarien ruokaa. Ei normaalien ihmisten suomalainen ruoka kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
2. Pidät miehelle vakavan puhuttelun, että ansaitset kunnioittavaa käytöstä ja ertä ellei tilanne muutu, otat eron, jota harkitset vakavasti jo tällä hetkellä. Heität miehen ulos tai muutat hetkeksi muualle miettimäön suhteen jatkoa.Tein itse vaihtoehdon 2, kun mieheni haukkui mimut lyttyyn. Asunto oli minun, joten heiyin hänet muualle viikonlopuksi nukkumaan ja sovimme päivän ja kellonajan, jolloin puhutaan jatketaanko vai erotaanko. Päätettiin jatkaa ja mies on sen jälkeen käyttäytynyt normaalisti taas.
Jos et nyt laita rajoja sille, miten annat itseäsi kohdeltavan, niin alistaminen ja tuo törkeä epäkunnioitus jatkuu ja itse asiassa vain pahenee.
Nykyään kenenkään ei tarvitse sietää myrkyllistä parisuhdetta.
Olisit voinut tarjota heille kunnon syötävää tuollaisen monikulttuurisotkun sijaan.
Olette kyllä alistuvia suhteessanne. Huh huh. Toivoisi jo, että nämä caset jäis vähitellen historiaan. Jossain 40-luvulla tämä olisi ihan normipäivä, mutta ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä en kuuntelisi mitään ukon räksytystä, vaan se lentäisi pihalle, jos ei ruoka kelpaa. Kylläpä teitä hiirulaisia on helppo pompottaa.
Kylläpä teitä äkkivääriä uhoilijoita aina piisaa palstalla. Tietenkään et tekisi mitään tuollaista todellisessa tilanteessa, mutta toisen elämään liittyen on niin helppo uhota.
Todella käsittämätöntä käytöstä mieheltä, joka tuo ennalta sopimatta nirson ruokavieraan! Lähes yhtä tylyä, kuin tällä palstalla kommentoivat 😠.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
No en kyllä käyttäisi termiä "yksi pieni erimielisyys" tässä tapauksessa. Sellainen olisi pieni erimielisyys että toinen tykkää kasvisruuasta ja toinen ei ja sitten kinasteltaisiin kumpaa laitetaan. Tuollainen yllätysruokavieraiden tuominen pöytään ja sitten ruuan ja kokin lyttyyn haukkuminen kertoo mielestäni aika painavasta arvostuksen puutteesta. Ja se, että ei arvosta ja kunnioita toista, ei parisuhteessa kyllä ole mikään pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Aika kiirettä on pitänyt, kun jo viideltä alkuillasta olet ehtinyt tarjoilla ruoan ja kipittää nettiin kertomaan kokemuksestasi. Useimmat ovat vasta työmatkalla tuohon aikaan.
Mutta sellainen kasvisruokaprovo tänään.
Esim. minä menen töihin aamulla kuudelta ja pääsen töistä kahdelta.
Ap:n juttu tuskin provo. Ikävää käytöstä mieheltä.
Käykö teillä useinki "Masat" ilmoittamatta syömässä?
Kamalan ilkeitä ihmisiä liikkeellä taas täällä!Älä välitä heistä!Miehesi oli kyllä ääliö!Pidö puolesi!
Vierailija kirjoitti:
Käykö teillä useinki "Masat" ilmoittamatta syömässä?
Ei ole koskaan ennen käynyt.
Ap
Älä tule pätemään asioilla, joista et mitään ymmärrä.
Tiedoksi: Molemmat ovat oikein.