Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäerosta, kuinka paljon on liikaa?

Vierailija
17.10.2017 |

Kysymys otsikossa.

Ap aloittaa;
Itselle max 10 vuotta on aika ehdoton, mutta vain jos mies on 10 vuotta vanhempi, en voisi kuvitella seurustelevani 19 vuotiaan pojan kanssa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se max 10 vuotta on, minusta 15 vuotta on jo liikaa, 20 vuotta mahdoton.

Vierailija
22/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus Ikis....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu osapuolten iästä ja elämänkokemuksista. 18-vuotiaan ja 35-vuotiaan suhde esimerkiksi ei luultavasti olisi kovin tasapuolinen, koska 18-vuotiaalla ei ole ollut aikaa itsenäiseen elämään ja hän saattaa olla helposti johdateltavissa sekä taloudellisesti riippuvainen vanhemmasta kumppanistaan. 25-vuotiaan ja 42-vuotiaan suhde taas voi onnistua, jos 25-vuotias on ehtinyt keräämään kokemuksia, kehittymään itsenäisesti ajattelevaksi ja toimivaksi yksilöksi, joka tulee toimeen myös taloudellisesti omillaan ja pystyy siis olemaan tasavertainen kumppani vanhemmalle osapuolelle.

Vierailija
24/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On järjetöntä ajatella, että ihanan ihmisen kanssa ei voi olla koska ikäero ei ole normien mukainen.

Niin  antaa kaikkien kukkien kukkia

terv. Make 49 pattayalta

Vierailija
25/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella voi mennä vanhempi mies mutta toisinpäin ei onnistu ainakaan kovin isolla ikäerolla. Miehet kun tuntuu olevan lapsellisia vähintään sinne kolmikymppiseksi asti ellei pitempäänkin. Tai sitten täytyy olla poikkeuksellisen lapsillinen nainen jos ottaa paljon nuoremman miehen. 😬

Vierailija
26/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että n. kymmenen vuotta on ehdoton maksimi ja sekin on liikaa itselleni. Sitten rakastuin 14 vuotta nuorempaan, nyt olemme olleet vuosia onnellisesti yhdessä. 

Vierailija
27/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella voi mennä vanhempi mies mutta toisinpäin ei onnistu ainakaan kovin isolla ikäerolla. Miehet kun tuntuu olevan lapsellisia vähintään sinne kolmikymppiseksi asti ellei pitempäänkin. Tai sitten täytyy olla poikkeuksellisen lapsillinen nainen jos ottaa paljon nuoremman miehen. 😬

Niin tai kypsä mies. 

Missä maailmassa sinäkin mahdat elää, onneksi emme selkeästi jaa kokemuksia...

Vierailija
28/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu osapuolten iästä ja elämänkokemuksista. 18-vuotiaan ja 35-vuotiaan suhde esimerkiksi ei luultavasti olisi kovin tasapuolinen, koska 18-vuotiaalla ei ole ollut aikaa itsenäiseen elämään ja hän saattaa olla helposti johdateltavissa sekä taloudellisesti riippuvainen vanhemmasta kumppanistaan. 25-vuotiaan ja 42-vuotiaan suhde taas voi onnistua, jos 25-vuotias on ehtinyt keräämään kokemuksia, kehittymään itsenäisesti ajattelevaksi ja toimivaksi yksilöksi, joka tulee toimeen myös taloudellisesti omillaan ja pystyy siis olemaan tasavertainen kumppani vanhemmalle osapuolelle.

Juuri näin! Ja jos ajatellaan esim. 30v ja 45vuotiaan suhde, ei se mielestäni ole kovin kummallinen.

Olen itse 34 ja voisin ehdottomasti olla 50 vuotiaan kanssa, jos henkilökemiaa on oikea ja mies samalla aallonpituudella kun itse olen.

Jostain syystä en ole kiinnostunut 10 vuotta nuoremmista miehistä, mutta n. 27 vuotias menisi vielä.

Vierailija
29/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse päälle viisikymppinen nainen ja puolisoni kohta 30v. Parisuhteessamme ei ole ollut ongelmia ja yhdessä ollaan oltu lähemmäs kymmenen vuotta. Molemmilla on sama elämänkatsomus ja asenne elämään, olemme ns. "samalla aaltopituudella", vaikka ikäeroa onkin. Lapsista kumpikaan ei ole haaveillut.

Muiden tuon ikäisten kanssa en parisuhteeseen ryhtyisi. Puolisoni nyt vain sattui olemaan sopiva yksilö ja mahtava ihminen. Tavatessamme tiesin hänen olevan juuri sitä mitä olen aina hakenut. Kun kohtaa tuon tunteen iällä ei ole enää väliä. En ole koskaan hakemalla hakenut nuorempaa seuraa, vaikka usein minua nimitellään "puumaksi" ikävään sävyyn.

Kaikki riippuu yksilöistä ja kemiasta. Kunhan molemmat osapuolet ovat yli 18v ja rakastavat toisiaan, iällä ei ole väliä.

Vierailija
30/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tällainen ajattelu on sitä samaa vanhaa, jolla oikeutetaan miesten typerää käytöstä (pojat on poikia, 30-vuotias nuorukainen vain mokasi...) ja hyväksytään se, että aikuiset miehet seurustelevat nuorien tyttöjen kanssa (koska tytöthän aikuistuvat niiiiiiiin paljon aikaisemmin). Miehet saavat käyttäytyä, vaikka kuinka lapsellisesti olivat he sitten minkä ikäisiä hyvänsä. Ja tytöiltä vastaavasti odotetaan aikuisen vastuuta ja käytöstä, olivat he sitten kuinka nuoria hyvänsä.

Tällaista ajattelua ei pitäisi tunkea selittämään sitä, miksi vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhde ei voisi onnistua. Jos ikäero tosiaan on toisin päin, niin ei se tarkoita sitä, että nainen on ikäistään lapsellisempi. Kyse on yksilöllisistä eroista. Joskus vain käy niin, että se oikea kumppani löytyykin itseä huomattavasti nuoremmasta tai vanhemmasta osapuolesta.

Vierailija
31/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on ulkomaalainen niin silloin ymmärrän jos hän esimerkiksi seurustelee yläasteikäisen tytön kanssa, he ovat iloisia toisin kuin suomalainen juro mies.

Tuolla nuorten suosimalla ja seuraamalla youtube kanavalla on nuoripari jossa tumma noin 30 vuotias mies on ollut jo pitkään 15 vuotiaan suomalaisen naisen kanssa ja he saavat pelkkiä kehuja osakseen.

Täälläpäin on todella yleistä samanlaiset suhteet ja se on hyvä<3

Minä olen sitä mieltä että rakkaus ei tunne rajoja ja tämä koskee myös ikää.

Vierailija
32/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai kypsä mies. 

Missä maailmassa sinäkin mahdat elää, onneksi emme selkeästi jaa kokemuksia...

Tais osua. Kysymyshän kuuluu missä sinä elät jos et tuota tiedä. 😉

Vierailija
33/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ikäkaverit kulkevat vanhojen riepujen kanssa. Onneksi ei ole samanlaista tiedossa.

Vierailija
34/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun kyseessä on kaksi täysi-ikäistä, henkisesti täysissä järjissään olevaa ihmistä (eli toinen ei ole esimerkiksi alaikäinen, henkisesti jälkeenjäänyt tai asemaltaan alisteinen toiseen (esim. opettaja-oppilas-suhde tai pomo-alainen-suhde, jossa toisen osapuolen menestys on kiinni toisesta osapuolesta), niin asia ei kuulu yhtään kenellekään muulle.

Olen 40, mies 59, kolme ihanaa lasta ja 20 vuoden parisuhde tuli tänä vuonna täyteen. Muitakin tapauksia on tiedän.

Jos sinun ihana lapsesi alkaisi seurustella  18 vuotiaana 37 vuotiaan kanssa, olisitko samaa mieltä?

Ehdottomasti. Olen kasvattanut lapseni yhtä ennakkoluulottomiksi kuin mitä itse olen. Iällä ei ole merkitystä.

Jaahas. Mä olisin ehdottomasti tuota vastaan. Ei se kypsyys yhdessä yössä muutu kun täyttää 18

Vierailija
35/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muiden puolesta, mutta itse olen nyt ihastunut 30-vuotiaaseen mieheen. Itse olen 45. 30 vuotta ei ole paha, mutta kun mies näyttää 18-vuotiaalta...

Vierailija
36/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omalla kohdallani luulen, että joku 10-12v on aika maksimi (olen 24, niin tässä vaiheessa niin päin että mies olisi vanhempi). Muitten parisuhteet taas ei erityisemmin kiinnosta, mutta täytyy myöntää että paheksuisin, jos esimerkiksi isäni (60v) alkaisi seurustella ikäiseni naisen kanssa.

Vierailija
37/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Jos mies on vielä kolmikymppisenäkin lapsellinen, niin siinä ovat vanhemmat kusaisseet ja pahasti kasvatuksen. Varmaan antaneet kultsipuppelinsa tehdä mitä vain ilman seuraamuksia, koska pojat nyt on tuollaisia vallattomia pikkuveijareita.

Jos odotukset ja velvollisuudet ovat samanlaiset sekä tyttö- että poikalapsia kohtaan, niin samat elämänläksyt he ovat oppineet ja ovat aikuisina yhtä kypsiä ajattelu- ja käytöstavoiltaan.

Ja jos vanhempi nainen on nuoremman miehen kanssa, niin siinä ovat vain kemiat kohdanneet. Samalla tavalla kuin jos vanhempi mies on nuoremman naisen kanssa. Ei voi sanoa, että eihän kukaan oikeasti aikuinen nainen voisi ihastua ja rakastua nuorempaan mieheen ja kokea olevansa tasavertaisessa suhteessa tämän kanssa. Hänen täytyy olla todella lapsellinen nainen ikäisekseen. Höpsistä! Ihme aataminaikuista ja supervanhoillista ajattelua täällä... Eletään vuotta 2017, haloo.

Vierailija
38/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei viitsi näyttäytyä julkisesti tai esitellä tutuilleen kumppaniaan, koska tämä on liian vanha/ nuori, niin ikäeroa on liikaa, siis yksilötasolla. Mies mielellään esittelee nuorta kumppaniaan, mutta tuskin esittelee liian vanhaa. Nainenkaan tuskin esittelee mielellään poikansa ikäistä kumppania..

Vierailija
39/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ikäkaverit kulkevat vanhojen riepujen kanssa. Onneksi ei ole samanlaista tiedossa.

Sugadaddyen? Yleistyvä trendi... Ällöttää miehet jotka käyttää hyväksi nuoria tyttöjä, varmasti kaduttaa myöhemmin eikä tee hyvää näiden tyttöjen itsetunnolle, ihan kokemuksella sanon. Itse tapailin 16v 30v miestä ja mitä enemmän ikää tuli sitä enemmän oli hyväksikäytetympi olo, vieläkin käsittelen asiaa ja siitä on jo kohta 15 vuotta. Ihmettelen myös miten voi isä ihmiset tapailla teinityttöjä (18 ja 19v vielä teinejä) , eikö mieti yhtään omaa tytärtä, että miltä tuntuisi jos joku huomattavasti vanhempi olisi heidän tyttärensä kanssa.