Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäerosta, kuinka paljon on liikaa?

Vierailija
17.10.2017 |

Kysymys otsikossa.

Ap aloittaa;
Itselle max 10 vuotta on aika ehdoton, mutta vain jos mies on 10 vuotta vanhempi, en voisi kuvitella seurustelevani 19 vuotiaan pojan kanssa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole liikaa, kun kyseessä on normaalit aikuiset ihmiset. Kukin olkoon onnellinen kenen kanssa haluaa.

Vierailija
2/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei olekaan ennen keskusteltu täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta on jo keskusteltu, mutta kaikki eivät ole olleet keskustelussa mukana. Ei taida löytyä sellaista aihetta, josta ei oltaisi jo keskusteltu täällä. 

t. tuore "avmamma"

Vierailija
4/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS voisit olla puolisosi isä/äiti on ikäero silloin liikaa.

Vierailija
5/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS voisit olla puolisosi isä/äiti on ikäero silloin liikaa.

Miksi? Jos sovitte muuten toisillenne täydellisesti, pelkän iän takiako ei pitäisi olla yhdessä?

Vierailija
6/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole liikaa, kun kyseessä on normaalit aikuiset ihmiset. Kukin olkoon onnellinen kenen kanssa haluaa.

No sinustako esim 20 v tyttö ja 40 v mies on ihan normaali ikäero tai vastaavasti  17 v poika ja 37 v nainen??  Minusta aika omituinen yhtälö, tuskin heillä kamalasti on keskusteltavaa?   

Vierailija
7/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä 29 vuotta on aivan aivan liikaa. Todella perverssiä. Siihen vielä vauva niin se kruunaa perverssiyden.

Vierailija
8/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun kyseessä on kaksi täysi-ikäistä, henkisesti täysissä järjissään olevaa ihmistä (eli toinen ei ole esimerkiksi alaikäinen, henkisesti jälkeenjäänyt tai asemaltaan alisteinen toiseen (esim. opettaja-oppilas-suhde tai pomo-alainen-suhde, jossa toisen osapuolen menestys on kiinni toisesta osapuolesta), niin asia ei kuulu yhtään kenellekään muulle.

Olen 40, mies 59, kolme ihanaa lasta ja 20 vuoden parisuhde tuli tänä vuonna täyteen. Muitakin tapauksia on tiedän.

Vierailija
9/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinustako esim 20 v tyttö ja 40 v mies on ihan normaali ikäero tai vastaavasti  17 v poika ja 37 v nainen??  Minusta aika omituinen yhtälö, tuskin heillä kamalasti on keskusteltavaa?   

Yli 18-vuotiaat on aikuisia, ja heillä on oikeus rakastua ihan minkäikäiseen rakastuvat. Parisuhteessa keskustellaan paljon muista asioista kuin sellaisista, mihin iällä on jotain vaikutusta. Vai mitä ikäriippuvaisia keskustelunaiheita sä edes tarkoitat? Eikö 19-vuotias voi lukea samoja kirjoja, seurata politiikkaa, harrastaa metsästystä tai kuunnella musiikkia? Vai puhuuko sun mielestä kaksikymppiset pelkästään opiskeluriennoista ja huumeista? Mä pystyn kyllä keskustelemaan kaikenikäisten ihmisten kanssa vaikka mistä aiheista.

Vierailija
10/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 18-vuotiaat on aikuisia, ja heillä on oikeus rakastua ihan minkäikäiseen rakastuvat. Parisuhteessa keskustellaan paljon muista asioista kuin sellaisista, mihin iällä on jotain vaikutusta. Vai mitä ikäriippuvaisia keskustelunaiheita sä edes tarkoitat? Eikö 19-vuotias voi lukea samoja kirjoja, seurata politiikkaa, harrastaa metsästystä tai kuunnella musiikkia? Vai puhuuko sun mielestä kaksikymppiset pelkästään opiskeluriennoista ja huumeista? Mä pystyn kyllä keskustelemaan kaikenikäisten ihmisten kanssa vaikka mistä aiheista.

Eihän tässä ollut kyse oikeuksista vaan mielipiteistä! Voi lukea, mutta 19 v on henkisesti lapsi ja 40 v on aikuinen. Kyllä minäkin voin keskustella teinien kanssa, en silti heidän kanssa parisuhteeseen haluaisi tai vastaavasti seniorin kanssa.

Vierailija
11/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä 29 vuotta on aivan aivan liikaa. Todella perverssiä. Siihen vielä vauva niin se kruunaa perverssiyden.

"yawns and farts"

Vierailija
12/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun kyseessä on kaksi täysi-ikäistä, henkisesti täysissä järjissään olevaa ihmistä (eli toinen ei ole esimerkiksi alaikäinen, henkisesti jälkeenjäänyt tai asemaltaan alisteinen toiseen (esim. opettaja-oppilas-suhde tai pomo-alainen-suhde, jossa toisen osapuolen menestys on kiinni toisesta osapuolesta), niin asia ei kuulu yhtään kenellekään muulle.

Olen 40, mies 59, kolme ihanaa lasta ja 20 vuoden parisuhde tuli tänä vuonna täyteen. Muitakin tapauksia on tiedän.

Jos sinun ihana lapsesi alkaisi seurustella  18 vuotiaana 37 vuotiaan kanssa, olisitko samaa mieltä?

Vierailija
13/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ollut kyse oikeuksista vaan mielipiteistä! Voi lukea, mutta 19 v on henkisesti lapsi ja 40 v on aikuinen. Kyllä minäkin voin keskustella teinien kanssa, en silti heidän kanssa parisuhteeseen haluaisi tai vastaavasti seniorin kanssa.

Jaa. Minä taas haluan suhteeseen sellaisen aikuisen ihmisen kanssa, johon ihastun ja rakastun, riippumatta siitä, minkä ikäinen se henkilö on.

Vierailija
14/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun ihana lapsesi alkaisi seurustella  18 vuotiaana 37 vuotiaan kanssa, olisitko samaa mieltä?

Ehdottomasti. Olen kasvattanut lapseni yhtä ennakkoluulottomiksi kuin mitä itse olen. Iällä ei ole merkitystä.

Vierailija
15/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolven välinen kuilu. Eli 15 v.

Mieluiten itse en kyllä ottaisi kuin max 7 v vanhemman miehen.

Vierailija
16/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 vuotias ja tapailen 61 -vuotiasta miestä. Kyllä ikäero mietitytti, mutta tunteilleni en mitään voi. Olin salaa ihastunut yli vuoden. Sitten tunteet julki ja nyt olen rakastunut. Lapset on molemmilla tehtynä tahoillaan. Suhteemme on ihanaa yhdessä oloa ilman velvoitteita. Yhteen ei muuteta.

Vierailija
17/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oikein ole, vai onko se muka ollut keskustelua?!

Vierailija
18/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti. Olen kasvattanut lapseni yhtä ennakkoluulottomiksi kuin mitä itse olen. Iällä ei ole merkitystä.

Olet ällöttävä 18 vuotias on vielä lapsi. eighTEEN.

Vierailija
19/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järjetöntä ajatella, että ihanan ihmisen kanssa ei voi olla koska ikäero ei ole normien mukainen.

Vierailija
20/39 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin tähän vielä suhteet, joissa toisella selvästi valtaa toiseen nähden, koska hän on ollut aikuisena henkilönä mukana kuvioissa, kun toinen osapuoli on ollut vielä lapsi eikä täysin itsenäinen aikuinen. Esim. isäpuoli/kummisetä tms. solmisi suhteen tytärpuoleen/kummilapseen, vaikka on oppinut tuntemaan kyseisen lapsen, kun tämän persoona, yksilölliset mielipiteet ja arvomaailma ovat vasta olleet kehittymässä.