Se joka näkee Haisulin rasistisena on
itse rasisti kun alitajuisesti epäilee inkluusiivisuudestaan ja tasa-arvon inhimillisyydestään tunnettua Tove Janssonia moiseksi. Toisten ihmisten hengen tuotosten epäily, ilman perustetta, rasistiseksi kertoo oman mielenmaiseman projisoinnista.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne tiedä kuka Tove Jansson on?
Siksi se näyttely on siellä! Esittelemässä Toven panosta.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tietävän jos sen näyttelystä kyse.
Ne vaan kattoo että tuo yksi musta käyttäytyy huonosti. Amerikkalaisen 40-luvun kontekstissa tuo on ilmiselvästi rasistinen hahmo.
Sen sijaan suomalaisessa kontekstissa väite on aivan absurdi. Näyttelyn johdolla on aukko sivistyksessä ja siitä on nyt noussut melkoinen kohu. Tietty kaikki haluaakin heittää vettä tähän myllyyn jotta aihellinenkin rasismikeskustelu näyttäisi naurunalaiselta...
Ainahan noissa raivopäisimmin jotain vastustavissa näyttäisi olevan taustalla ne omat taipumukset joita koitetaan piilotella ylivedetyllä käytöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Haisulihan on toiminnaltaan enemmänkin anarkistinen kuin varsinainen pahansuopea konna. Muumilaakson "ainoa rikollinen" on itse asiassa vain vastarannan kiiski kiltteyteen taipuvaisille Muumeille.
Rahoittajat päättävät. Ei rassenasset
Haisuli on ruskea
Haisuli varastaa ja tekee paljon muutakin pahaa
Haisuli on paljon poliisin kanssa tekemisissä.
Haisuli joutuu usein vankilaan.
Onhan tuo nyt täysin katsojan silmässä. Itse on rasistinen, jos Haisulin rasistiseksi tulkitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisulihan on toiminnaltaan enemmänkin anarkistinen kuin varsinainen pahansuopea konna. Muumilaakson "ainoa rikollinen" on itse asiassa vain vastarannan kiiski kiltteyteen taipuvaisille Muumeille.
Luulin että myy oli tuon roolin hahmo.
Se joka näkee Haisulin rasistisena on Höpsispöpsis! Haisuli on musta, haisee, ja rötöstelee.
Totuus on se että tummaihoiset peittää oman vihansa rasisminsa kuin herjat huijaukset valkoisia ihmisiä vastaan . Tyylillä hyökkäys on paras puolustus kun oikein käydään valkoisia vastaan syyttömiä vastaan niin koetaan itse olevansa oikeassa . Totuus on että tummat ihmiset on vihamielisiä vaaleita kohtaan. Muistakaa ostaa VALKO viiniä ja valkoista jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Haisuli on ruskea
Varasteleehan mm. Tiuhti ja Viuhtikin!!!
Ettekö tiedä että maapallon viattomimmat istuu vankiloissa. ( Toki on oikeasti syyttömiä lavastettu).
Valkoiset on sorrettu vähemmistö. Haisulille valkoinen karva.
Postmodernin intersektionalismin kovinta ydinosaamista.
Vierailija kirjoitti:
Haisuli on ruskea
Ja silti on saanut tukea mm. Muumimammalta jos oikein tarinoita muistan. Muumimammahan hyväksyy kaikki.
Nyt on jo niin että jos poliisi on tumma niin valkoisia kohdellaan rasistisesti. Vertaa kännissä huumeissa olevaa mustaa vastaan valkoiseen. Vertaa valkoista ihmistä tummaan mikä ero kohtelussa . Mutta noin muuten Nigeriasta voi ostaa yksiöitä 20 000€. Ei lämmityskuluja. Nigeria on yksi maapallon rasistisin maa valkoisia ja kristittyjä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Haisuli on ruskea
Miten joku voi tietää noin paljon haisulista? Onko ihan tosielämän hahmo?
Yksi (1!!!) tukija oli asiasta eli Haisulin kuvasta pahastunut. Mokomakin sivistymätön amerikkalainen! Jos esitellään Tove Janssonin tuotantoa eli Muumeja, on noloa poistaa yksi hahmo taiteilijan tuotannosta.