Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet parikymppiset solmivat kengännauhat kuin pikkulapset

Vierailija
17.10.2017 |

Olen aina ymmärtänyt, että on lasten tapa solmia kengännauhat, eli tehdään ne kaksi lenkkiä, jotka sitten solmitaan varovasti. Ja sitten se aikuisten sorminäppärä tapa, jossa lenkki tehdään sormen ympäri ja nauhat onkin jo solmittu.

Silti aikuiset miehet tekevät näitä lasten solmuja? Eivät takuulla osaa solmia solmiotakaan...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, onpa taas ihmisellä helppo elämä, jso tämmöinenkin asia aiheuttaa ylemmyydentunnetta. Mites tosiaan tuo kolmas tapa, josta linkkikin on? Jokainen tyylillään!

Vierailija
22/25 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suurimmalle osalle ei olla opetettu mitään toista tapaa. Opettelin sen ns. aikuisten tavan äskettäin, mutta kuulin siitä tavasta vasta tältä palstalta samantapaisesta aloituksesta. Tässä on sama ongelma kuin siinä, ettei vanhemmat opeta lapsilleen minkäänlaisia aikuisten taitoja ja sitten ihmettelevät kun se opiskelemaan muuttanut pikku Timo ei osaakaan kotoa muutettuaan pestä pyykkia tai laittaa ruokaa. Vaikea oppia, kun ei opeteta.

Ei meillekään opetettu muuta tapaa kuin tuo lasten pupunkorva eskarissa. Sen jälkeen ei ole tullut vastaan mitään kenkien sitomisesta muualla kuin tällä palstalla. Mitäköhän muuta teen väärin enkä vain tiedä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kenkien sitomiseen olemassa joku toinenkin tapa?

Vierailija
24/25 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee pupunkorvat niin voiko nauhat silloin avata vetämällä? Ihan mielenkiinnosta :D Mulle ei ole kukaan ikinä opettanut pupunkorvia mutta nyt aikuisiällä olen välillä sitonut juoksukenkien nauhat niin kun kuulemma pysyy paremmin kiinni, mutta tiedä häntä... Aukeaa ne joskus noinkin.

Vierailija
25/25 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi mä olen aina luullut, että kumpi tahansa tapa on oikein, pääasia että osaa solmia ne kengännauhat? Tarkasteletteko te oikeasti muiden ihmisten kengännauhoja, että jaaha, tuo on tehnyt rusetin pupunkorvatyyliin, vähänkxs noloo?!1 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän