Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koitko sinä lapsena, että sinun vartalosi olisi pitänyt muistuttaa Barbie-nukkea?

Vierailija
16.10.2017 |

Itselläni oli ainakin 10 barbia enkä koskaan ajatellut että niitä olisi pitänyt vertailla itseeni. Ajatteliko joku muu? Joskus 12-vuotiaana aloin ajatella omaa vartaloani verrattuna toisiin- en silloinkaan barbeihin vaan kavereihin.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä liioin He-Mania.

Vierailija
2/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tiesin kyllä barbien olevan vain nukke, jolla on kivoja vaatteita. Eihän sen kädetkään taipunut kuten ihmisellä. Hiukset oli luonnottoman pitkät ja paksut verrattuna ihmisiin. Vertailin barbeja vain toisiin barbeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eipä 70-luvulla olisi tullut edes mieleen. Silloin jopa lapsi ymmärsi että se oli vain nukke, ei roolimalli.

Vierailija
4/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minä jo lapsena tajusin, ettei Barbien vartalo muistuta kovinkaan paljon oikeiden ihmisten vartaloita.

Vierailija
5/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ajatellut niin. Minulla oli valtavasti barbeja, joita stailasin eri tyylisiksi. Ne olivat vain nukkeja.

Vierailija
6/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vertaillut, mutta oletin naiivina, että mulle tulee samanlainen kroppa. Vasta 16-17-vuotiaana tajusin, ettei tästä persjalkaisesta kropasta lättärinnoilla voi koskaan tulla superkaunista kroppaa. Ei laihduttamalla, ei millään. Valitettavasti vanhemmiten olen muuttunut vielä pyöreyteen taipuvaiseksi (tai siis syön mitä sattuu, enkä jaksa välittää). Lapsena sitä kuvitteli kaikista tytöistä tulevan kauniita, isorintaisia, hoikkia ja pitkä säärisiä. 

Vierailija
7/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Leikin niillä ihan kauheasti, mutta eipä se minulle mitään epärealistista naisen kehokuvaa synnyttänyt.

Vierailija
8/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin, en edes ajatellut paljonkaan ulkonäköäni.

Vierailija
9/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olin varmaan 16 kun vertasin vartaloani muihin, enkä oikeastaan silloinkaan nähnyt siinä mitään vikaa. Vartalokomplesini kehittyivät paljon myöhemmin, kun keräsin liikaa elopainoa.

Vierailija
10/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Tein samoin kuin toinen kommentoija että vertailin barbeja kyllä keskenään.

Vierailija
11/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska mulla ei ollut barbeja.Luin mieluummin kirjoja.

Vierailija
12/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,

ymmärsin kai jo lapsena että ne ovat leluja. Enhän minä nähnyt oikeiden ihmisten näyttävän samalta.

Vierailija
13/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, mikä nykyajan lapsia vaivaa? Miksi niitä pitää suojella siltä miltä meitä ei?

Vierailija
14/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vasta aikuisiällä olen lukenut että barbien olisi pitänyt vaikuttaa negatiivisesti kehonkuvaani. Minä raukka en lapsena ymmärtänyt sellaisia asioita kuten tissit, takapuoli ja sääret edes ihmisissä saati barbeissakaan vertailla.

Vierailija
15/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan kokisi niin? Sehän on nukke. Eri asia sekin, että kuka Barbeilla leikkii. He olivat mielestäni aina aika surullisia tapauksia. Ei mitään elämää.

Vierailija
16/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, mikä nykyajan lapsia vaivaa? Miksi niitä pitää suojella siltä miltä meitä ei?

Tuskin niitä lapsia mikään sen enempää vaivaa. Muutamaa äänekästä aikuista vaivaa.

Vierailija
17/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Teininä harmitti olla isopebaista ja lautaa sukua toisin kuin rintavat tai hoikat ystäväni, mutta ei se liittynyt barbeihin. Sittemmin takapuolestani tuli muotia.

Vierailija
18/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena sitä kuvitteli kaikista tytöistä tulevan kauniita, isorintaisia, hoikkia ja pitkä säärisiä. 

Etkö nähnyt lähiympäristössäsi ketään ei-Barbin näköistä?

Vierailija
19/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli sellainen barbi, jonka tukka kasvoi kun painoi mahassa olevaa nappia. Toivon että mullekin tulee ison sellainen näppärä hiusta kasvattava napa :D

Vierailija
20/69 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli ainakin 10 barbia enkä koskaan ajatellut että niitä olisi pitänyt vertailla itseeni. Ajatteliko joku muu? Joskus 12-vuotiaana aloin ajatella omaa vartaloani verrattuna toisiin- en silloinkaan barbeihin vaan kavereihin.

En.

Minulla on barbin vartalo ja olen aina kärsinyt siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme