Oma elämä päättyy lapsiin. Lapsia saaneet vain katoavat kuvioista
Ja tämä on totuus. Kunpa ihmiset ymmärtäisivät ajoissa, että lapsettomana on onnellisempaa ja rikkaampaa. Eivätkä vasta sitten, kun lapset on jo hankittu.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Oikeasti ihmisen elämä alkaa lastensaannista. Eikä sitten tarvitse enää täyttää tyhjyyttä touhuamalla kaikenlaista kavereiden kanssa, kun on se ihan oikea oma elämä.
Jos noin on, niin mitä tapahtuu kun lapset muuttaa pois kotoa? Jopa toiselle puolelle maapalloa? Sitten elämä on taas tyhjyyden täyttöä?
Voi että, kun se elämä on sen koulun jälkeen työtä työtä työtä. Sitten tulee seukkausta ja kämpät ja talot ja autot ja työtä ja työtä. Ei siinä mitään ihmeellistä.
Kyllä ne lapset on kivointa ja piristävintä.
Ja sitten kerkee taas tekeen työtä ja työtä ja laitteleen venettä ja taloa ja työtä.. Ja kattoo että lapset käy koulunsa ja pääsee elämän alkuun. Näin vaan on käynyt ja tulee käymään- ihan liki kaikille.Niin, kysyinkin että kun ne lapset on kotona n 18 v, niin senkö jälkeen on taas tyhjää ja ankeaa? Vai roikutaanko sitten lapsissa ja syyllistetään kun eivät tule käymään tarpeeksi usein jne?
Ei, sitten vaan elämä jatkuu.
Ei ihmisen oma elämä pääty kuin vasta kuolemaan. Tässä tapauksessa tuntuu, että ap pitää aitona omana elämänä vain sellaista elämää, josta hän itse pitää. Mutta ihmiset muuttuvat, aina ei kiinnosta samanlainen oma elämä.
Itse olen lapseton, mutta ymmärrän ettei lapsettomuus eikä se että on lapsia tee ihmisen elämää enempää tai vähempää omaksi. Erilaisille ihmisille sopii erilaiset valinnat myös lasten suhteen. Ja vaikkei olisi lapsia, silti muuttuu. Esim. itseäni ei ole kolmenkympin iän jälkeen kiinnostanut pätkääkään mitkään baari-illat, shoppailureissut tms vaikkei todellakaan mikään rajoittaisi minua sellaisia edelleen harrastamasta. Niinpä myös kuvioista on jäänyt pois ne kaverit, joiden kanssa tapaaminen pohjautui esim. yöelämässä käymiseen.
Oma elämä alkoi kun synnyin ja jatkuu kunnes kuolen. Se että olen äiti on osa elämääni, en kuollut siihen.
Mikä ap:lla on perheellisiä vastaan??
Erikoista, että täällä väitetään ettei perheellisyyteen aivopestä. Kun kuitenkin koko maailma ja sen toiminta perustuu perheyksikköön ja perheitä arvostetaan ja perheelliseksi oletetaan ihmisten pyrkivän. Se näkyy omissa lapsuudenkodeissa ja tuttujen aikuisten ja sukulaisten puheissa. Myös lapsen ympäristö on täynnä perheitä, koska kavereilla on omat lapsuudenperheet. Alitajuista aivopesua tämä kaikki on.
Mutta muutamat ymmärtävät, että ilman perhettäkin voi elää, ja onnellisesti.
Niin häviävät, koska Sinua ei enää kiinnosta heidän elämänsä. Yhtään ystävää ei ole lapsen syntymän jälkeen näkynyt, jos en ole itse pyytänyt (viittä kertaa).
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että täällä väitetään ettei perheellisyyteen aivopestä. Kun kuitenkin koko maailma ja sen toiminta perustuu perheyksikköön ja perheitä arvostetaan ja perheelliseksi oletetaan ihmisten pyrkivän. Se näkyy omissa lapsuudenkodeissa ja tuttujen aikuisten ja sukulaisten puheissa. Myös lapsen ympäristö on täynnä perheitä, koska kavereilla on omat lapsuudenperheet. Alitajuista aivopesua tämä kaikki on.
Mutta muutamat ymmärtävät, että ilman perhettäkin voi elää, ja onnellisesti.
Tottakai voi perheetön elää onnellisena. Mutta sä väität että perheellinen ei.
Ihan sontaa toi aivopesupuhe. Suurinosa ihmisistä vaan ei tykkää elää yksin,mitä siinä et tajua? Ja mikä sulla on perheellisiä vastaan, eikö kaverit halua lähteä drinksuille joka perjantai niinkuin ennen? Et ole vastannut mihinkään vaan jatkat typerää provoa ilman pointtia
Miksi ihmiset puhuvat jostain idioottimaisista drinksuista ja rellestämisestä? Ketä aikuista sellainen kiinnostaa? Työnteko tässä kiinnostaa ja vapaa-aika, eikä niitä voi viettää rauhassa, jos on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset puhuvat jostain idioottimaisista drinksuista ja rellestämisestä? Ketä aikuista sellainen kiinnostaa? Työnteko tässä kiinnostaa ja vapaa-aika, eikä niitä voi viettää rauhassa, jos on lapsia.
Kyllä voi. Sinä et voi mutta enemmistö kyllä.
Kykenetkö edes vastaamaan mikä sulla on perheellisiä vastaan?
Vierailija kirjoitti:
No sinä et pysty viettämään vapaa-aikaasi niinkuin minä haluan vapaa-aikani viettää eli lasteni kanssa. Mutta toisin kuin sinä minä ymmärrän, että sinä et välttämättä halua samoja asioita kuin minä.
Tietää provoksi siitä, ettei lapseton todellakaan mieti mitään räntäsateisia leikkipuistoja... ellei sitten ole yrittänyt keksimällä keksiä miinuspuolia koska ei esim. saa lapsia. Sen sijaan aloitus/osa viesteistä sopii vanhemmalle, joka itse on masentunut tms. lapset saatuaan. Heittää täällä sitten lokaa provona kaikkien vanhemmiksi tulleiden ylle. Joo, lasten kanssa on välillä rankkaa, mutta myös niin paljon hienoja asioita! Itse olin alakuloinen päin vastoin usein ennen lapsia... harmitti jos oleminen oli vain esim. istumista kotona ilman tarkoitusta. En ole niin aikaansaavaa sorttia kuin joku lapseton, joka matkustaa ympäriinsä ja harrastelee. Siksi minulta lapset eivät juurikaan verottaneet omia rientoja vaan päin vastoin, tekevät minusta ulospäinsuuntautuneemman ja aktiivisemman. Asiat eivät useinkaan ole mustavalkoisia.
Kyllä sulla köyhä elämä on kun olet näin luokattoman huonon provon rustannut.
Voi olla niinkin, että moni perheellinen ei vain pysty myöntämään edes itselleen, että ilman lapsia olisi helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla niinkin, että moni perheellinen ei vain pysty myöntämään edes itselleen, että ilman lapsia olisi helpompaa.
Varmasti. Niinkuin ilman lemmikkejä, työtä, harrastuksia, muita ihmisiä.
Minulta on kerran kysytty miksi menin tekemään lapsen kun nyt en kelpaa enää. Kysyin kenelle en kelpaa?
"En mä haluu seurustella sellaisen kanssa jolla on lapsi."
No en minäkään halua seurustella sinun kanssa eli pointti oli?
Jotenkin surulliselta kuulostaa ihminen joka elää elämäänsä sen mukaan mitä joku random kadulla pitää korkeassa "arvossa".
Ps. 25 vuotiaana yh-äitinä vientiä oli enemmän kuin koskaan.