Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa jopa vihaisia reaktioita?

Miro 2000
16.10.2017 |

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä,joiden on hankala hyväksyä toisten vapaaehtoista lapsettomuutta.Syynä voi olla esim.
- Ei koe lapsiperhearjen sopivan itselleen
-Haluaa keskittyä työhön tai matkailuun tms
- Ei koe hoivaviettiä lapsia kohtaan
-Ei tykkää lapsista
-Perinnölliset sairaudet

Itse olen vasta 16-vuotias,mutta tiedän jo nyt että en halua lapsia.Minulla syyt ovat lapsiperhearki,se ei sovi minulle.Koti on kokoajan hujan hajan,lapset kiljuu ja vaatii jotain koko ajan,omaa aika ei jää yhtään.Haluan että kotini on järjestyksessä ja tarvitsen omaa aikaa.Arvostan Hiljaisuutta ja Rauhaa.Tykkään matkustella ja pelaan.Lisäksi minulla on sairaus,jonka en halua periytyvän.Elämää on ilman lapsiakin

Kommentit (465)

Vierailija
101/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kenenkään 16- vuotiaan kuulukaan haluta lapsia? Voi hyvänen aika.

16- vuotias saattaa sitten haluta vielä vaikka lemmikin ajattelematta asiaa kuitenkaan sen pidemmälle.. Tai haluaa ottaa hirvittävän kovasti lävistyksiä kun se tuntuu siinä kohtaa lapsesta tosi hyvältä idealta.. Monella yla- aste menee huonosti adhd diagnoosin takia ja tietysti sairaudesta johtuen. Ei kai siinä lapsia tarvitse ajatella?

Älkää hyvät lapset nyt aikuisten asioita miettikö...

Ihanan alentuva suhtautuminen sulla. 16-vuotias ei saisi miettiä aikuisten juttuja ja on kyvytön hoitamaan lemmikkiä.

Tämä on minun omaa tulkintaani, mutta vahvasti tulee sellainen olo, että aika monet nuorten halveksijat ovat tainneet itse olla sitä hitaasti kehittyvää vähälahjaista sorttia.

-keski-ikäinen vela

Vierailija
102/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16- vuotias saattaa sitten haluta vielä vaikka lemmikin ajattelematta asiaa kuitenkaan sen pidemmälle.. Tai haluaa ottaa hirvittävän kovasti lävistyksiä kun se tuntuu siinä kohtaa lapsesta tosi hyvältä idealta.. Monella yla- aste menee huonosti adhd diagnoosin takia ja tietysti sairaudesta johtuen. Ei kai siinä lapsia tarvitse ajatella?

Toivottavasti sulla ei ainakaan ole omia lapsia. Käy sääliksi, jos jollakin on tuollainen vanhempi, joka puhuu lapsilleen kuin he olisivat aivottomia olioita, joilla ei ole oikeuksia omiin ajatuksiin ja mielipiteisiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihmeekseni ole tavannut kuin sellaisia 16- vuotiaita, jotka agstaa ja kapinoi vaikka huutelemalla kakkaa julkisesti. Semmoinen sitten ihan pokka naamalla tulee selittämään ettei niiku koskaan haluu lapsii ku ne on nii ällöi... No mitäs tohon, hyvä muru, pidä toi!

Vierailija
104/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa ajatella, että näilläkin 16-vuotiaiden velojen halveksijoilla voi olla omia lapsia. Suhtaudutteko heihinkin yhtä alentuvasti ja halveksuvasti? Vähättelettekö heidänkin mielipiteitään ja tunteitaan? 

Jos, niin ei kannata odottaa että vanhainkodin ovi kovin tiuhaan tahtiin kävisi.

Vierailija
105/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihastuttaa kun velojen vaippoja joutuvat vaihtamaan vapaaehtoisesti tehdyt lapset. Eläkkeitäkään eivät maksa. Eivät tuota mitään tähän maailmaan. Eivät mitään. Saastuttavat vain ja tuhoavat.

Köh köh... kyllä taitaa jäädä hiilijalanjälki velalta ratkaisevasti pienemmäksi kuin uuden saastuttajan maailmaan pykäävältä. Ei ole mitenkään ekologisesti järkevää että jokainen tekisi itselleen oman vaipanvaihtajan, kun maailmaan syntyy koko ajan kestämätön määrä lapsia joista kyllä löytyy niitä vaipanvaihtajiakin enemmän kuin tarpeeksi. Niin ja niitä eläkkeitä maksavat myös lapsettomat, kuten myös tekevät työtä, usein tuottavammin kuin lapselliset.

En kritisoi lapsia tekeviä, mutta piti oikaista sillä tuntuu niin turhalta että joku hukkaa elämäänsä olemalla vihastunut täysin paikkaansapitämättömistä asioista.

Vierailija
106/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sulla ei ainakaan ole omia lapsia. Käy sääliksi, jos jollakin on tuollainen vanhempi, joka puhuu lapsilleen kuin he olisivat aivottomia olioita, joilla ei ole oikeuksia omiin ajatuksiin ja mielipiteisiin...

No voi kultimuru kun ei 16- vuotias ole kovin kaukana aivottomasta oliosta.

Teini- ikäiset on niin söpöjä!:)

Mitäs sä haluat sitten, jopon? ( kun kaikilla muillakii on) vai huuleen lävärin ( kun luulet et sit sua ei enää kiusata?)

Vierailija
107/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa ajatella, että näilläkin 16-vuotiaiden velojen halveksijoilla voi olla omia lapsia. Suhtaudutteko heihinkin yhtä alentuvasti ja halveksuvasti? Vähättelettekö heidänkin mielipiteitään ja tunteitaan? 

Jos, niin ei kannata odottaa että vanhainkodin ovi kovin tiuhaan tahtiin kävisi.

No juu, jos se 16- vee sen " mutku mä haluun kun muillakii on" - kohtauksen jälkeen alkaa selittää et lapsii mä en haluu ikinä ja vaatii jonkun vakavan keskustelun asiasta niin kyllä hetki pitäis keräillä.

Vierailija
108/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vastaus on. HYVÄ. Ei sun kuulukaan haluta.

Vierailija
109/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, jos se 16- vee sen " mutku mä haluun kun muillakii on" - kohtauksen jälkeen alkaa selittää et lapsii mä en haluu ikinä ja vaatii jonkun vakavan keskustelun asiasta niin kyllä hetki pitäis keräillä.

Mikä tuossa aloituksessa on sellaista että sun pitää oikein keräillä itseäsi? Kypsemmältä kirjoittajalta hän vaikuttaa kuin sinä. Ja tästä on jokainen muukin tässä ketjussa samaa mieltä. Elleivät porvoossa ala peukuttamaan kaikilta mahdollisilta laitteiltansa silmät keltaisina ja munat huurussa yötä päivää. (joo ja minä en ole kypsä kirjoittaja itse, myönnän sen. Olen saparoperse täti)

Miro 2000

klo 12:12 | 16.10.2017

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä,joiden on hankala hyväksyä toisten vapaaehtoista lapsettomuutta.Syynä voi olla esim.

-Ei tykkää lapsista

-Perinnölliset sairaudet

Itse olen vasta 16-vuotias,mutta tiedän jo nyt että en halua lapsia.Minulla syyt ovat lapsiperhearki,se ei sovi minulle.Koti on kokoajan hujan hajan,lapset kiljuu ja vaatii jotain koko ajan,omaa aika ei jää yhtään.Haluan että kotini on järjestyksessä ja tarvitsen omaa aikaa.Arvostan Hiljaisuutta ja Rauhaa.Tykkään matkustella ja pelaan.Lisäksi minulla on sairaus,jonka en halua periytyvän.Elämää on ilman lapsiakin

Vierailija
110/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että olette yhteiskunnan vapaamatkustajia

Ensinnäkin maksan ihan helvetisti veroja tälle yhteiskunnalle.

Toisekseen pitäisikö tehdä lapsia, jos en heistä pidä? Oletko tunteeton äiti, joka ei välitä paskaakaan tykkääkö äiti lapsestaan tai ei. Ilmeisesti olet, lapsia pitää vaan tehdä, kun niin kuuluu tehdä eikä jos niitä haluaa tehdä. 

Kolmanneksi, en halua näitä helvetin sukusairauksia enää pistää eteenpäin. Eikö se jo riitä, että kaikki kuolee liian nuorena. En haluaisi lapseni kokevan samaa asiaa kuin mitä minä olen kokenut. 

Vierailija
111/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa aloituksessa on sellaista että sun pitää oikein keräillä itseäsi? Kypsemmältä kirjoittajalta hän vaikuttaa kuin sinä. Ja tästä on jokainen muukin tässä ketjussa samaa mieltä. Elleivät porvoossa ala peukuttamaan kaikilta mahdollisilta laitteiltansa silmät keltaisina ja munat huurussa yötä päivää. (joo ja minä en ole kypsä kirjoittaja itse, myönnän sen. Olen saparoperse täti)

Miro 2000

-Ei tykkää lapsista

-Perinnölliset sairaudet

Voi jestas!:D

16- vuotias miettii poikia, kavereita ja kissanpoikia ja haluaa 4 kissaa ja toisena päivänä nenäkorun ja toisena mopon.. Seuraavana päivänä se hukkaa puhelimensa ja illalla se on perustamassa eläinten turvakotia varastoon.

Sitten se on lukenut netistä veloista ja innostuu siitä.

Kuka 16- vee nyt haluaa lapsia?? Ei kukaan.

Höpö höpö.

Vierailija
112/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen pitäisikö tehdä lapsia, jos en heistä pidä? Oletko tunteeton äiti, joka ei välitä paskaakaan tykkääkö äiti lapsestaan tai ei. Ilmeisesti olet, lapsia pitää vaan tehdä, kun niin kuuluu tehdä eikä jos niitä haluaa tehdä. 

Kolmanneksi, en halua näitä helvetin sukusairauksia enää pistää eteenpäin. Eikö se jo riitä, että kaikki kuolee liian nuorena. En haluaisi lapseni kokevan samaa asiaa kuin mitä minä olen kokenut. 

Ooksä kuullu kun isi huutaa noin kun menee hermot tiukkaan talouteen?;)

Vierailija
113/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miro 2000

-Ei tykkää lapsista

-Perinnölliset sairaudet

En ole se, jolle tämä kyssäri on osoitettu, viesti oli ketjun alimmaisena tässä tyrkyllä. Kun tuon luki läpi, niin tuo viimeinen kappale kyllä toi elävinä kuvina mieleen lötköteinin, joka röhnöttää lenkkarit sohvapöydällä, hakkaa pleikkaria ja huutaa kitapurje lepattaen HEI MUTSI VOISITKO KÄSKEE NOITA (sisarukset) ET ON HILJAA MULLON VIIMENEN ELÄMÄ MENOSSA JA MIXEI RUOKA OO VIELÄKÄÄN VALMIS JA JOKU ON TAAS JÄTTÄNY LEEGOT SOHVALLE P*RSEESEEN SATTUU KU ISTUN TÄS? 

Vierailija
114/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin vela mutta kyllä se on lähinnä teini-ikäisen angstia että ei saisi sanoa että 16 v vielä tiedä mitä aikuisena haluaa.

Vierailija
115/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei lapsiperheet nyt minusta suoranaisesti vapaamatkustajia ole, vaikka aika paljon lapsettomien rahaa niille meneekin.

Vierailija
116/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooksä kuullu kun isi huutaa noin kun menee hermot tiukkaan talouteen?;)

Sori, en ymmärrä mitä tarkoitat? 

Vierailija
117/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hemmetti tää on joka suoranaisesti kiusaa aloittajaa? :O Aivan käsittämätöntä tekstiä. Hyi.

Vierailija
118/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsineet ämmät pilkkaavat teinien kykyä ajatella ja nostavat itsensä yläpuolelle.

Vierailija
119/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin 18-vuotiaana että en tee lapsia, mutta 19-vuotiaana halusin ja 20-vuotiaana minulla oli lapsi, enkä ole sitä koskaan katunut.

Suurin osa nuorista ei halua lapsia koska eivät voi kuvitella itseään "aikuisena" ja vanhempana kun ovat itsekin vielä lapsia.

Se että sun äitis tai anoppis on pettynyt ettei saa sulta lapsenlasta, ja on sen takia jotenkin ilkee, ei ole meidän kaikkien muiden maailman ihmisten syy, meille on ihan se ja sama teetkö lapsia vai et.

Vierailija
120/465 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miro 2000 kirjoitti:

-Ei tykkää lapsista

-Perinnölliset sairaudet

Olet vasta 16 vuotias niin ajatukset muuttuu mone3en kertaan. Nauti nuoruudesta, ei oo aika lapsia ajatella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi