Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa jopa vihaisia reaktioita?
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä,joiden on hankala hyväksyä toisten vapaaehtoista lapsettomuutta.Syynä voi olla esim.
- Ei koe lapsiperhearjen sopivan itselleen
-Haluaa keskittyä työhön tai matkailuun tms
- Ei koe hoivaviettiä lapsia kohtaan
-Ei tykkää lapsista
-Perinnölliset sairaudet
Itse olen vasta 16-vuotias,mutta tiedän jo nyt että en halua lapsia.Minulla syyt ovat lapsiperhearki,se ei sovi minulle.Koti on kokoajan hujan hajan,lapset kiljuu ja vaatii jotain koko ajan,omaa aika ei jää yhtään.Haluan että kotini on järjestyksessä ja tarvitsen omaa aikaa.Arvostan Hiljaisuutta ja Rauhaa.Tykkään matkustella ja pelaan.Lisäksi minulla on sairaus,jonka en halua periytyvän.Elämää on ilman lapsiakin
Kommentit (465)
Lapsettomiin suhtaudutaan hyvin myötämielisesti. Ainakin tällä palstalla. Itse halusin lapsia ja se oli parasta aikaa kun lapset oli ihan lapsia. Nyt vanhempana välillä yksinäistä ja tylsää toisinaan.
Olikin vanha ketju. Olisi kiva tietää onko Miro vielä samaa mieltä vai joko on isukki jollekin pikkulapselle?
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomiin suhtaudutaan hyvin myötämielisesti. Ainakin tällä palstalla. Itse halusin lapsia ja se oli parasta aikaa kun lapset oli ihan lapsia. Nyt vanhempana välillä yksinäistä ja tylsää toisinaan.
En tiedä luemmeko samaa palstaa. Aika paljon täällä on kommentteja lapsettomien "itsekkyydestä" yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas jopa tällä palstalla asiaan suhtaudutaan neutraalisti tai jopa positiivisesti. Tietysti muutama ilkeä vastaus tulee ketjuun kuin ketjuun, mutta jos aloittaa ketjun kertomalla neutraalisti, että ei aio koskaan hankkia lapsia, niin valtaosa vastauksista on tyyliä "aha, ok" tai "hieno juttu". Missä olet kohdannut tätä vihaa?
Tietysti jos itse haukkuu lapsia tai vanhempia, niin voi saada jotain ikäviä vastauksia, mutta jos on itse asiallinen niin harvemmin.
Lapsettomuus on jokaisen oma valinta, ja on todella hienoa, että se on nykyään aito valinta.
Ajattelin itse aivan samoin 16 vuotiaana, ajatus vanhemmuudesta tuossa iässä on hyvin kehittymätön, ja perustuu vain asian kielteisille puolille, mikä on luonnollista! Myöhemmin itse opin pitämään lapsista suuresti, ja kun sain omia, koin hyvin vieraana nuo kielteiset lapsi kokemukset! Pikemminkin paljon ha
Olisipa edes 1 järkevä vanhempi, joka osaisi kirjoittaa oikein "lapsiarki", "lapsikokemukset" ja tajuaisi myös _lapsen arjen_ ja _lapsen kokemusten_ päälle.
Lisäksi kun vielä kehittyisi ja kasvaisi samalla itsekin, nauttisi omasta onnestaan ja antaisi samalla muiden ihmisten, lapsettomienkin, elää rauhassa (piinatta).
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen tusinatuijateppo taas määkii suurimpaan ääneen miten lapsettomiin suhtaudutaan. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Oma pahin painajaiseni olisi se, että tulisin vanhemmaksi. Kammottava ajatus. En vihaa lapsia, mutta en myöskään halua niitä omaan elämääni. En halua astua perhehelvettiin.
Kautta aikain vihaa on tuottaneet ihmiset jotka eivät kulje vanhojen uskomusten massalinjassa. Autokortittomuus, kasvissyönti yms. Ei se paljoa tarvi olla erilainen kun alkaa koulukiusaus. Kyseessähän on siis koulukiusaus tyyppinen ilmiö.
Koska yksinkertaisimmat matkijanärhet eivät ymmärtäneet itse valita vela-elämää ja nyt cacca osuu tuulettimeen.
Kirjaimellisesti ja kuvainnollisesti.
En lukenut kuin otsikon. Kasvattakaa itsetunto ja eläkää niinkuin haluatte. Opetelkaa sanomaan arvostelijoille jotain paskat haistattavaa ja takaisin halveksivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä luemmeko samaa palstaa. Aika paljon täällä on kommentteja lapsettomien "itsekkyydestä" yms
Kohtalon ivaa ja ironiaa kun haukkuvat lapsettomia vaikka itse tuntuvat olevan niitä vanhempia jotka pitää päivähoidossa 10 h joka päivä koska eivät jaksa katsella lastaan,samaan aikaan kun hoitavat vauvaa kotona sittenkun se vauvakin kasvaa niin sekin työnnetään päivähoitoon poissa silmistä ja poissa mielestä. Samat vanhemmat antavat lastensa mellastaa ja sabotoida muita ihmisiä ja sitten kun joku ulkopuolinen puuttuu perseilevän kakaran käytökseen saa viha ja pskaryöpyn vanhemmilta ettei meidän lapsi....
Miksi pitää toitottaa että ei halua lapsia ? Eikö yksityisasioita enää ole olemassa ?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää toitottaa että ei halua lapsia ? Eikö yksityisasioita enää ole olemassa ?
No ehkä juuri siksi kun sukulaiset jne kyselee jatkuvasti että "milloinkas niitä lapsia tulee?" Ja kun se vastaus että "ei koskaan" ei riitä, vaan sitä kysellään koko ajan uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä sekshullujakin jotka huutaa omia seksasioitaan ympäri kyliä ja iltalehtien sivuja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhemmat kertovat, että he odottavat lasta? Miksi postataan someen kuvia perheestä? Miksi vanhemmat pitävät lapsilleen nimiäiset/ristiäiset joihin kutsutaan muita ihmisiä? Eikö yksityisasioita ole enää olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikain vihaa on tuottaneet ihmiset jotka eivät kulje vanhojen uskomusten massalinjassa. Autokortittomuus, kasvissyönti yms. Ei se paljoa tarvi olla erilainen kun alkaa koulukiusaus. Kyseessähän on siis koulukiusaus tyyppinen ilmiö.
Riittää sekin että on "väärännäköinen". Minun narsisti pomo antoi kenkää 2016 koska mun pärstä ei miellyttänyt. Sori vaan en voi muuttaa naamaani....
Evoluution näkökulmasta ainut oikea ratkaisu on lapsettomuus jos on jokin perinnöllinen sairaus. Jos ei halua lapsia niin ei niin se on jokaisen oma asia, ei se huononna sinua ihmisenä.
Mulle ei ole mitään merkitystä sillä, haluaako joke lapsia vai ei. Ehkä sellainen paatoksellinen todistaminen lapsettomuuden ihanuudesta ja vapaudesta tms. seurassa, jossa on lapsellisia ihmisiä, jotka rakastavat lapsiaan yli kaiken, vaikka toki satunnaisia poikkeuksiakin on, mutta saattavat olla väsyneitä, on hyppysellisen verran tökeröä. Ei se mihinkään raivoon kuitenkaan saa pelkkänä ilmiönä tai mielipiteensä. Jos örsyttävyysastetta lisää sellaisella täysin ymmärtämättömällä höpö-bimboudella ja jollain sinkkuelämää-sarjan tyylisellä pintaliitomentaliteetilla, saattaa olla, että ärsyttää enemmänkin. Ei kuitenkaan edelleenkään se lapsettomuus, vaan se fakta, että osa ihmisistä on iso pettymys,
Tässä näkee miten maailma on internetin ja somen avulla mennyt hulluksi. Tämä palsta on tarkoitettu perheellisille aikuisille ihmisille ja täällä on nykyään kaikkia muita; teinityttöjä ja mopopoikia.
Eikö teille todellakaan ole netissä oman ikäisille tarkoitettuja sivustoja jo aivan tarpeeksi?
P.s. murehdi maailman asioita sitten, kun ne ovat kohdallasi ajankohtaisia.
Sinun asiasi eivät kuulu muille.
Pidä siis omana tietonasi, ei kiinnosta yhtään.
Tiesin jo alakouluikäisenä tai ehkä jo sitäkin nuorempana, etten halua lapsia. Inhosin lapsia jo kun olin itse lapsi.
Minulla on p*skat geenit mutta ehkä vielä sitäkin pahempana ylisukupolvinen kaltoinkohtelu. Jos olisin lapsia tehnyt, olisin aivan vääjäämättä - vaikka tiedostan ja tahtomattani - siirtänyt tätä sukurasitetta eteenpäin.
Tätä nyt en tajunnut vielä 5-7 -vuotiaana mutta viimeistään myöhäisessä murrosiässä kuvio oli aivan kirkas. Ketju loppuu minun osaltani tähän.
Päätös on pitänyt, en sitä kadu ja luulen, että syntymättömät lapseni jossain universumin mystisissä uumenissa ovat tästä kiitollisia. Syntykööt he jollekin toiselle ja parempiin oloihin.