Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nappasin juuri ensimmäisen SSRI-pillerini. Sivuvaikutukset jännittävät kovasti!

Vierailija
16.10.2017 |

Elämästä ei ole tullut enää aikoihin yhtään mitään kovan yleistyneen ahdistuksen takia, joten nappasin hetki sitten ensimmäisen SSRI-pillerini. Haittavaikutukset pelottavat paljon, onkohan luvassa ihan karmeat seuraavat viikot? Kokemuksia näistä aloitusvaiheen oireista kenelläkään?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään teidän piti syödä aloitusannoksia, ennen kuin saatiin nostettua sille tasolle, jolla pidettiin sitten seuraavat vuodet?

Viikko matalinta ja sen jälkeen joitakin viikkoja tai kuukausia meni.

Vierailija
82/119 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa aloittaa kuolinsiivous

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Miten menee ap

??

Vierailija
84/119 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään 6. päivä ja ollut hieman helpompi olo. Ulos asunnosta en mielelläni lähde, mutta pakotin itseni 45 min mittaiselle kävelylle ja se olikin ihan jees. Hikoilen sellaista "kylmää hikeä" tosin edelleen ja väsyttää.

Mutta jopa naureskelin tänään.

Vierailija
85/119 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, kiva että jotakuta kiinnostaa vointini! Hyvin menee, mitään kummempia oireita ei vieläkään ole. Ylävatsaa hieman polttelee ja välillä aiheuttaa inhottavaa oloa, mutta se nyt on pientä. Toisaalta mitään positiivisiakaan vaikutuksia ei ole vielä nähtävissä, mutta jaksan toivoa parasta!

-Ap

Vierailija
86/119 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa näiden lääkkeiden demonisointi. Melkein kaikki ihmiset joutuvat joskus syömään jonkinlaisia lääkkeitä, eivät nämä ole sen kummempia. Eivätkä tosiaan muuta persoonaa tms.

Vierailija
87/119 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt SSRI lääkkeitä nyt 20v.Voin varmuudella sanoa etten olisi enää hengissä jos en olisi niitä aloittanut.

Vierailija
88/119 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään teidän piti syödä aloitusannoksia, ennen kuin saatiin nostettua sille tasolle, jolla pidettiin sitten seuraavat vuodet?

Minulla aloitettiin suoraan 10mg annoksella Cipralex eikä mitään puhetta annostuksen nostamisesta.

Mulla aloitettiin 5mg:lla ja jo 2kk kohdalla oli maksimissaan eli 20mg. Ei ollut positiivisia vaikutuksia, joten siitä sitten 5mg välein purku. Hirveintä hommaa ikinä annoksen nosto ja lasku

Vierailija
89/119 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa näiden lääkkeiden demonisointi. Melkein kaikki ihmiset joutuvat joskus syömään jonkinlaisia lääkkeitä, eivät nämä ole sen kummempia. Eivätkä tosiaan muuta persoonaa tms.

Mitään zombiemaisuutta en ole todellakaan huomannut. Enemmänkin olen oma itseni taas pitkästä aikaa! XD

Vierailija
90/119 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on vaihtoehto - siis sinulle kysymys joka tässä nyt useampaan kertaan kommentoinut lääkkeiden haitoista kärkkääseen sävyyn?

Kerro toki.

Kun masennus pahimmillaan tappaa ja useimmiten invalidisoi pahasti neljän seinän sisälle - miten sinä sen ihmisen sieltä nostaisit takaisin ylös perheen pariin ja työelämään?

Kun itse en olisi päässyt edes sinne terapiaan ilman lääkkeitä. En vaan olisi jaksanut eikä kiinnostanut.

Nyt olen sentäs työssä ja hoidan lapseni. Voin 100% varmaksi sanoa etten kykenisi ellen olisi aloittanut lääkitystä. Minä olin jo siellä sängyn pohjalla.

Vierailija
91/119 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan törppöä väittää ettei masennuksesta voisi selvitä ilman lääkkeitä. Kyllä voi. Joskus on pakkokin selvitä jos saa lääkkeistä enemmän haittaa kuin hyötyä tai lääkkeet ei yksinkertaisesti toimi, mikä tilastojen mukaan on yleistä. Vaikka väitetäänkin, että lääkkeet on muka niin tehokkaita. Sitten on niitä jotka kokee olevansa masentuneita vaikka käyttää lääkkeitä. Toki kaikki on aivopesty nykyään siihen että nappia naamaan ja sieltä terapiaan ja kyllä elämä hymyilee. Jos ei hymyile niin viimeistään sitten kun on sähköttänyt aivojaan sähkö"hoidolla" eli tahallisen epilepsiakohtauksen aiheuttamisella aivoihin mikä voi johtaa muistihäiriöihin. Ihanniinkuin mitään muuta vaihtoehtoa ei olisikaan kuin se mitä Käypähoitosuositus sanoo. Kyllä on.

Vierailija
92/119 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä essitalopraamista tuli alkuun pahoinvointia ja turtaa oloa, mutta omalla kohdalla koin lääkityksen hyödylliseksi.

Annosvähennysten ja lopettamisen yhteydessä tuli sähköiskumaisia tuntemuksia päähän n. puolen vuoden ajan ja etenkin pään käännöt pahensivat tuntemuksia.

Vierailija
93/119 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan törppöä väittää ettei masennuksesta voisi selvitä ilman lääkkeitä. Kyllä voi. Joskus on pakkokin selvitä jos saa lääkkeistä enemmän haittaa kuin hyötyä tai lääkkeet ei yksinkertaisesti toimi, mikä tilastojen mukaan on yleistä. Vaikka väitetäänkin, että lääkkeet on muka niin tehokkaita. Sitten on niitä jotka kokee olevansa masentuneita vaikka käyttää lääkkeitä. Toki kaikki on aivopesty nykyään siihen että nappia naamaan ja sieltä terapiaan ja kyllä elämä hymyilee. Jos ei hymyile niin viimeistään sitten kun on sähköttänyt aivojaan sähkö"hoidolla" eli tahallisen epilepsiakohtauksen aiheuttamisella aivoihin mikä voi johtaa muistihäiriöihin. Ihanniinkuin mitään muuta vaihtoehtoa ei olisikaan kuin se mitä Käypähoitosuositus sanoo. Kyllä on.

Suosituksessa edellytetään hormonaalisten ja muiden syiden poissulkemista ennen diagnoosia. Ohjeen mukaan masennustilojen akuuttihoidossa keskeisimpiä spesifisiä hoitomuotoja ovat sekä masennuslääkkeet että vaikuttaviksi osoitetut psykoterapiat. Yllättävän usein kuitenkin kaikki muu paitsi lääkkeet unohdetaan. Kyse on rahasta, ei terveydestä.

Vierailija
94/119 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappas, kiva että jotakuta kiinnostaa vointini! Hyvin menee, mitään kummempia oireita ei vieläkään ole. Ylävatsaa hieman polttelee ja välillä aiheuttaa inhottavaa oloa, mutta se nyt on pientä. Toisaalta mitään positiivisiakaan vaikutuksia ei ole vielä nähtävissä, mutta jaksan toivoa parasta!

-Ap

Huimausta? :)

Vierailija
95/119 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
96/119 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei joillakinhan voi tulla hikoilua näitä syömällä?

Vierailija
97/119 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei joillakinhan voi tulla hikoilua näitä syömällä?

Meneekö ohi alun jälkeen? :)

Vierailija
98/119 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
99/119 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap ja muut?

Itselläni nyt menossa 11. päivä.

Hikoilu on vähentynyt, samoin etova olo.

Ulos on helpompi lähteä enkä ole niin ahdistunut. Suunnittelin jopa suursiivousta, ihmeellistä :)

Vierailija
100/119 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin joskus ja sen vaan sanon että jos meet joku lauantai juomaan ni lopeta käyttö jo keskiviikkona tai viim. torstaina.

Miten niin muka lopettaa ennakkoon, ei minulle mitään oireita alkoholi ja ssri- lääkkeet ole aiheuttanut, vaikka joskus kunnollakin juonut. Ei ole muisti lähtenyt tai mitään muutakaan outoa käyttäytymistä ole ollut. Varmasti voi olla yksilökohtaista tuo. Jos lopettaisin pariksi päiväksi, niin tulis heti niitä sähköimpulsseja tuntemuksia aivokoppaan viekkareina.