Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä nyt jaksaa valvoa yöt läpeensä, mutta jaksaako sitten kun vauva syntyy?

Vierailija
16.10.2017 |

Hiukkasen epäilen ettei ukko sitten jaksa valvoa kun kyseessä on vauva ja yösyötöt. Kyllä nyt jaksaa valvoa jos on vähänkään pekkaspäiviä tai talviloma.
Aavistelen että silloin marmatetaan unen puutteesta ja miten väsyttää jne. Mua on kohta väsyttänyt jo 9kk. Huonosti nukuttuja öitä takana lukemattomia kaikkien kipujen kanssa ja vessassa ramppaamisen vuoksi. Mikään asento ei ole hyvä. Jos ei jotakin paikkaa ala särkeä niin sitten närästää ihan koko ajan tai saat viettää muuten aikaa pöntöllä.

Yksi mikä myös alkanut ärsyttää on se, että kuulet yhtenään marmatusta jos vähänkään itsesi oikaset sänkyyn työpäivän jälkeen. Siivoan työkseni joten jalkojen päällä tulee oltua 7,5 h.

Toinen asia mikä ärsyttää kun sanot monta kertaa että lopettaa vatsaan tökkimisen, nänneistä puristelun tai kun puristaa tissistä niin lujaa että se sattuu, mutta ei. Saat kuulla että kumminkin tykkään. En tykkää kivusta sitten yhtään.

Tämäkin on alkanut kuormittaa mieltäni vähitellen kun vähätellään kipujasi ja väsymystäsi. Sekä se kun kutsutaan möhömahaksi. Tiedän itsekin olevani mursu, norsu, virtahepo, valas jne. Ai että kun on hehkeä ja sexy olo koko ajan 😉

Aion kyllä vähätellä herran väsymystä jne jahka vauva on syntynyt ja saa osansa yöheräilyistä 😈

Vielä tässä on sekin että miehelle on tullut hirveä tarve ottaa kuppia. Luonnollisesti minä kuskina. Ikinä ei tehdä mitä minä haluaisin kun vielä itsellenikin olisi mahdollista käydä leffassa jne miehen kanssa, mutta ei. Ei ikinä sellaista että mies voisi kuskin homman hoitaa ja olla ilman kaljaa 😕
Aina vaan mies ja miehen tarpeet, minun sivuutetaan täysin. Kavereita ei myöskään kiinnosta muu kun se kupittelu, tullut huomattua, joten heitäkään ei enää jaksa 😑

Tämmönen avautuminen.

Onkohan muilla samanlaista vaiko ainoastaan meillä?

Lisään vielä, että muksu on yhteisestä päätöksestä alkuun laitettu ja toivottu, mutta nyt loppua kohden alkanut ärsyttää aivan kaikki ja tullut huomattua kuukausien vihjailusta huolimatta ettei ikinä tehdä mitä minä haluaisin ennen kun on synnärille lähdön aika.

Olisikohan hirveän väärin vaatia synnärillä kaiken tuskan, hien ja veren vuodatuksen jälkeen jätksiannosta höystettynä jack danielssilla? 😇
Jonkun mielestä ihan kamala ajatus mutta näissä raskaushormonihuuruissa sitä tulee miettineeksi kaikenlaista kun nukut niin perkeleen huonosti ja heräät joka aamu aikaisin töihin.

Muilla ollut mitään typeriä ajatuksia raskausaikana?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä alkoholistien kanssa pariutuvat oikein ovat?

Vierailija
42/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti saat yksin hoitaa lapsen. Ja miksi et pystyisi imettää?

Ostelit - olet lapsellinen

Jaa olen lapsellinen kun olen ostellut itselleni meikkejä ym. kosmetiikkaa sekä vauvalle vaatteita? Sekä ostanut uusia vaatteitakin joilla sitten kotiutua sairaalasta ja jotka ovat mukavia pitää kotona kotiuduttua. Ja ihan omasta palkkapussistani hankintani tehnyt, en miehen 😉

Kaikilta kun ei välttämättä nouse maito rintoihin mitä olen omalta kohdalta alkanut epäilemään 😡

AP

Siis miksi tämäkin viesti on saanut näin paljon alapeukkuja? Mitä pahaa tässä oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten vauvan kanssa tarvitsisi valvoa yöt läpeensä? Vauvahan nukkuu suurimman osan yöstä.

Joko sulla ei ole lapsia tai vauvasi on ollut yhtä helppo ja nukkunut yhtä hyvin kuin meilläkin. Mutta esim. kaverimme vauvalla oli koliikki, ja siksi joutuivat valvomaan kun ei mikään auttanut ja eihän vauvaa voi huutamaan jättää. Olivat jakaneet vahtivuorot niin että äiti nukkui yöt ja isä päivät.

Vierailija
44/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa olen lapsellinen kun olen ostellut itselleni meikkejä ym. kosmetiikkaa sekä vauvalle vaatteita? Sekä ostanut uusia vaatteitakin joilla sitten kotiutua sairaalasta ja jotka ovat mukavia pitää kotona kotiuduttua. Ja ihan omasta palkkapussistani hankintani tehnyt, en miehen 😉

Kaikilta kun ei välttämättä nouse maito rintoihin mitä olen omalta kohdalta alkanut epäilemään 😡

AP

Siis miksi tämäkin viesti on saanut näin paljon alapeukkuja? Mitä pahaa tässä oli?

Sitä minäkin ihmettelen...

Vierailija
45/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tekee epävarman jos miettii onnistuuko imetys vai ei?

Vierailija
46/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään tajua mixi jotkut haluaa tehdä lapsia. Luulisi sen pilaavan parisuhteen ja olevan rahallisesti kamala menoerä. Ja vapaa-ajan voi sitten unohtaa kokonaan. Ei sopisi minulle ollenkaan.

Vierailija
47/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, miksi luulet ettei maito nousisi? Onko sukusi naisilla ollut sellaista? Tsemppiä sen siivoustyön kanssa ja haet sitten ajoissa sairaslomaa jos äitiysvapaan alkuun on vielä aikaa. Olen ollut itse siivous- ja keittiötyössä alkuraskaudesta ja olin aivan romuna iltaisin, vaikka päivä meni ihan ok, niin jos kävin mihinkään vaakatasoon illalla niin siitä en enää ilman apua päässyt ylös, piti tiputtautua lattian kautta pois kun ei pystynyt enää nousemaan (oli iskiasvaivaa yms. heti alkuraskaudesta, mutta kun työt vaihtui opiskeluun niin kivutkin loppui).

Tuosta sinun miehestäsi ja teidän suhteesta, ei kannata (paitsi jos on pakko että jaksaisit) kuvitella, että mies muuttuisi lapsen syntyessä. Tai että sinun "vähättelyllä" olisi mitään vaikutusta. Luultavasti teidän tilanne jatkuu aivan samanlaisena. Jos nytkin on niin, että "ei ikinä tehdä niin kuin minä haluan vaan aina mitä mies haluaa", niin ei siinä tule käymään niin, että vauvan kotiuduttua kyllä varmasti panet miehen hoitamaan yösyötöt ja muutenkin tekemään osansa... Et voi pakottaa jos miehen mielestä hänelle ei se vauvanhoito kuulu.

Älä kuvittele että tuolla tavalla raskausaikana käyttäytyvä mies on jotenkin taianomaisesti omaksunut ne neuvolan tai vauvalehtien tai vastaavien ohjeet siitä miten mies on ihanasti tukemassa äidin ja lapsen symbioosia, nauttimassa tästä ainutlaatuisesta ajasta kun pääsee luomaan rakastavan suhteen aivan tuoreeseen ihmiseen ja niin edelleen. Ei varmasti ole, joten älä sinäkään oleta että hänellä on sama käsitys siitä vauva-ajasta kuin sinulla, tulet vain pettymään karvaasti.

Luultavasti niiden yösyöttöjen kanssa käy niin, että heräät itse siihen kun vauva kitisee ja huutaa, ehkä käyt huutamassa miehelle että mene nyt antamaan sille ruokaa etkö kuule, ja sitten kuuntelet sängyssä kun mies yrittää saada itkuun tikahtuvaa lasta syömään, vaikka et menisi väliin niin et saa enää unta itse, joten parin sellaisen kerran jälkeen hoidat itse ne yöt. Mies sitten nukkuu päivällä rankan yön jäljiltä, joten sinä hoidat lapsen ja kodin silloinkin. Tai jos miehellä on töitä, ja sinä olet valvonut ja yrität nukkua aamulla edes, hänestä se on laiskottelua eikä ainakaan hiljaisesti lähde töihin. Töiden jälkeen hän lepää ja/tai kiukuttelee, koska sulla on ollut koko päivä aikaa tehdä kotityöt ja sitten yrität työntää sitä vauvaakin hänelle vaikka sinähän se äiti olet.

Siskoni ei pystynyt imettämään koska maito ei vain noussut.

AP

Vierailija
48/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni petti minua varpajaisissaan. Sain kuvan messengeriin yhteiseltä kaveriltamme kun oli alasti nukkumassa vieraan akan vieressä, joka myöskin alasti. Itse olin osastolla vielä vauvan kanssa

Vierailija
49/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ottaa mut huomioon. Ei ole kovakourainen ja jättänyt tissit rauhaan kun sanoin että sattuu ja mahaan koskee vain jos saa luvan kun se välillä on niin arka. Ei juo sen enempää kun ennenkään ja viettää paljon aikaa kanssani kaksin kun kohta meillä on kolme. Meinaan imettää joten miehen ei tarvitse nousta ylös vaan saa rauhassa nukkua työn takia kun olen mammalomalla. Ei myöskään kutsu ikävillä nimillä vaan kehuu kaunista mahaa.

Jos maitoa tulee hyvin niin kannattaa pakastaa sitä ja antaa välillä vauvalle pullosta yöaikaan. Näin äidin ei tarvitse herätä joka yö imettämään vaan saa välillä nukkua hänkin rauhassa kun isä hoitaa ruokkimisen pakastetulla maidolla.

Näin meillä tehtiin, terv. isä.

Osa vauvoista ei huoli pulloa ja osa jos huolii pullon hylkää tissin. Lisäksi itse kun olen ensin mammalomalla ja sitten vanhenpainvapaalla ja mies tekee työtä niin on meille parempi että minä teen yöherätykset ja mies töistä kotiin tulessa ottaa hoitovastuun muulta osin kun syötöiltä niin että minä saan sitten nukkua päiväunia.

Osa vauvoista tekee vaikka mitä ja osa sitä sun tätä. Kokeilemalla selviää. Meillä kelpasivat molemmat, niin tissi kun pullokin, ongelmitta.

Ihan ok jos teillä sinä haluat herätä vapaaehtoisesti yöllä syöttämään (kai miehesi muuten pitää edes isyysvapaan?). Se ei kuitenkaan ole ainoa vaihtoehto, vaan asioita voi myös koettaa järjestää niin että äidin ei tarvitse herätä jollei halua.

Pitää sen viikon vapaata kun vauva syntyy ja lopuista ei ole päättänyt kun se on iso lovi budjettiin.

Minulla ei ole ongelmia herätä yöllä. Ei ole ollut tiukkaa nyt raskaanakaan herätä miljoona kertaa vessaan jne. Nukahdan myös helposti uusiksi. Mies myös on ottanut nyt enemmän vastuuta kotitöistä kun alkaa olemaan hankala viimeisillään liikkua ja hän myös jatkaa niiden parissa kun lapsi syntyy kunnes asiat tasoittuu ja päästään kunnolla vauvaperhearkeen kiinni.

Tiesitkö ettei miehesi mitään tuloja menetä vaikka olisikin sen kolme viikkoa isyysvapaalla? Eli toisin sanoen ei halua olla töistä pois uskottelemalla sinulle että tulee iso lovi budjettiin

Vierailija
50/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Uskoisin että alapeukuilla tässä ilmaistaan epäuskoa siitä, että joku oikeasti ajattelisi, että jostain voisi päätellä etukäteen nouseeko maito vai ei, etenkin kun kyseessä on eka lapsi.

Vierailija
51/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ollu aivan ihana koko raskausajan.

Aina ajattelevainen ja jos mulla on missä tahansa kipuja niin tarjoutuu hakee kylmää/kuumaa/särkylääkettä.

Silittelee masua ja kuunnellaan sykkeitä dopperilla yhessä jos vauva ei oo potkinu paljoa. Mies myös luopunu asioista joita mulla tekee mieli mut mitä en saa raskauden takia syödä ja jos kaverit pyytää ulos niin kysyy multa että onhan ok ja tulee aina selvänä kotiin.

Tsemppiä kaikille joilla se toinen puoli ei oo aina niin hehkein. Eyes on the prize vaan ja koht se nyytti on kainalossa.

Vierailija
52/52 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei muuten, sano vaikka tuosta nipistelystä nyt kunnolla, ota surullinen ilme ja sano että olet alkanut pelätä hänen lähelle tulemista kun hän aina satuttaa ja naureskelee sun kivulle. Ja sitten jätät sen siihen, eli jätät miehelle mahdollisuuden keksiä miten ratkaista tämä ongelma ja korjata asia sun puolesta. Urpo on kun ei ole tajunnut aiemmin, että ei oikeasti ole hauskaa se vääntely ja tökkiminen, mutta ihme jos ei tuollaisenkaan jälkeen tajua, että se ei ole mitään ilkikurista nahistelua tai varsinkaan kiihottavaa, vaan on oikeasti tärkeä asia kyseessä.