Arvelen että moni "ideologisesti työtön" on oikeasti mt-ongelmainen muttei narsismiltaan halua sitä myöntää
vaan kääntää asian niin että se olis mukamas oma valinta, "en edes haluais töitä". Pitkäaikaistyöttömyyden takana on mielestäni lähes aina ongelmat fyysisessä tai psyykkisessä terveydessä.
Kommentit (45)
Jokainen voi arvella, nykyisin on pitkäaikaistyöttömiä esim. iän vuoksi, 50+ ei paljon kiinnosta työnantajaa, vaikka olisi pitkä työkokemus ja koulutusta. Toinen jalka haudassa.
Täällä riehutaan 500€ tukea saavista, ne tosi konnat saavat miljoonia tukea. Niihin, ei pääse käsiksi.
Pois SOPEUTUMISELÄKKEET, 5000€/kk.
Mt-ongelmia on paljon enemmän kuin luulisi. Jotenkin sitä on vain pärjättävä ja asiat puhuttava parhain päin.
Aika ikävästi sanottu, vaikka se taustalla olisikin. Luuletko ap, että mt-ongelmat on ihminen itse aiheuttanut? Kaltaisesi ihmiset olette usein syypää siihen, että mt-ongelmat mieluummin kielletään, koska sinusta sellainen ihminen on muita huonompi tai ainakin itseäsi ja syyllinen itse siihen.
Mt-ongelmia ei "myönnetä", ne diagnosoidaan
Tavallaan joo. Teen keikkatyötä, koska ei fyysisesti paikat kestä ja koska uuvun äkkiä. Helpompi selittää ulkopuolisille jotain muuta. Tosin narsistia se ei kyllä minusta tai muistakaan tee :)
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmia ei "myönnetä", ne diagnosoidaan
No aika moni tietää diagnosoimattakin esim. onko masentunut eikä siksi saa mitään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
vaan kääntää asian niin että se olis mukamas oma valinta, "en edes haluais töitä". Pitkäaikaistyöttömyyden takana on mielestäni lähes aina ongelmat fyysisessä tai psyykkisessä terveydessä.
Totta.
Toisaalta monet työt on sellaisia, että ne ei anna itselle mitään muuta kuin palkan, ja jos ei sitä tarvi, ts. tukien antama elintaso on riittävä, niin mikä motiivi silloin on mennä töihin? Se että muut ihmiset on sitä mieltä että niin pitää tehdä?
En ymmärrä sitä miksi ei tehdä työtä jos sitä on tarjolla.
Minä tulisin hulluksi koss olisin aina kotona.
Tunnen kyllä laiskoja jotka tyytyvät työttömyyskorvauksiin
Itse en tyydy.
Täsmää. THL:n tutkimuksen mukaan 1984-syntyneistä on 33% mielisairaita (eli saanut hoitoa mielisairauteen) ja onhan se selvää, että tämä ikäryhmä on myös niitä, joille työ ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Täsmää. THL:n tutkimuksen mukaan 1984-syntyneistä on 33% mielisairaita (eli saanut hoitoa mielisairauteen) ja onhan se selvää, että tämä ikäryhmä on myös niitä, joille työ ei kelpaa.
Suomalaiset on sisäsiittoista kansaa. Näkyy mielenterveysongelmina ja perinnöllisten sairauksien yleisenä esiintymisenä.
En ole ideologisesti työtön, vaan asperger ja on todella vaikea löytää itselleni sopivaa työtä tai edes koulutusta. En osaa olla ihmisten kanssa ja rasitun helposti.Esim. ryhmätyöt koulussa olivat nujertavia, ja 4 edellistä työpaikkaa niin rankkoja että pidemmän päälle olisin tehnyt itsarin. Ruotsissa tällä diagnoosilla pääsee eläkkeelle. En itse halua eläkkeelle vaan löytää alan missä voin työskennellä ja missä olisin hyvä, mutta vaikeaa on.
Vierailija kirjoitti:
En ole ideologisesti työtön, vaan asperger ja on todella vaikea löytää itselleni sopivaa työtä tai edes koulutusta. En osaa olla ihmisten kanssa ja rasitun helposti.Esim. ryhmätyöt koulussa olivat nujertavia, ja 4 edellistä työpaikkaa niin rankkoja että pidemmän päälle olisin tehnyt itsarin. Ruotsissa tällä diagnoosilla pääsee eläkkeelle. En itse halua eläkkeelle vaan löytää alan missä voin työskennellä ja missä olisin hyvä, mutta vaikeaa on.
Ei eläke ole työntekokielto, tai ei ainakaan pitäisi olla. Jos eläkkeellä ollessa löytää sopivan työn, niin siitä vaan tekemään. Niin ne sopeutumiseläkeläisetkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Sitten et ole niitä joita aloituksessa tarkoitettiin...
Yhtä monilla työssäkäyvillä on mielenterveysongelmia ja mielisairauksia. Moni alkoholisti on työssä, osa yrittäjinä että voi tehdä töitä silloin kun kykenee. Jotkut työlliset ryyppää kaikki viikonloput ja lomat. Ihan samanlaisia ihmisiä, työttömillä vaan vähemmän rahaa käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on sisäsiittoista kansaa. Näkyy mielenterveysongelmina ja perinnöllisten sairauksien yleisenä esiintymisenä.
Entäs islantilaiset? He sitä vasta sisäsiittoisia ovatkin ja monet tekevät rutiinisti kahta työtä.
Itse menen töihin vasta kun kannabis on laillista. Sitä ennen en liikauta eväänikään.
On varmasti, tai sitten ei rahallisesti kannata mennä töihin. Jää tappiolle.