Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain ateisteilla on tarve pilkata uskovaisia?

Vierailija
15.10.2017 |

Itse en usko, mutta ei se ole minulta pois että joku toinen uskoo.

Millä oikeudella ateisti sanoo uskontoa "hölynpölyksi"?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska se ON hölynpölyä.

Vierailija
2/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat traumatisoituneita ja sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillakin uskovaisilla on tarve saarnata vääräuskoisten joutuvan helvettiin? Entäpä muslimiterroristin tarve puukottaa satunnaisia siviilejä tai fundamentalistikristityn tarve iskeä aborttiklinikalle polttopullolla?

Mieti hetki, miten tämä vertautuu siihen, että sanoo jotakin "hölynpölyksi".

Vierailija
4/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on järjenvastaista. Sen lisäksi  hihhulit koittavat käännyttää mikä  on epäkohteliasta. Keskittyisivät vaan omiin asioihinsa.

Vierailija
5/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan.

Vierailija
6/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai uskoa kukaan niinkään pilkkaan. Ihmisen, ateistin tai uskovaisen, hölmöä käytöstä vain.

Vierailija
7/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri suuttui jo siitä, kun kerroin etten usko jumalaan. Kuulemma loukkaavaa? Miksi? En minäkään loukkaannu siitä, että joku kertoo uskovansa. En edes siitä, jos sanovat minun joutuvan helvettiin.

Vierailija
8/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle uskovaisista kaikki mikä mitenkään eroaa omasta maailmankuvasta on jumalanpilkkaa.

Vierailija
9/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat saaneet lyömäaseen jostain, jonka toinen kokee hyvin arvokkaaksi ja henkilökohtaiseksi asiaksi. Eli ihan vaan henkistä kypsymättömyyttä

Mistä tietää että joku on ateisti?

- Hän kertoo sen kyllä itse

Vierailija
10/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ketään pitää pilkata uskonnon, ihonvärin tai muun vakaumuksen perusteella.

Vierailija
11/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paholainen viekottelee ateistia varo, loppuelämäsi menee helvetin tulessa kärsiessä.

Vierailija
12/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en usko, mutta ei se ole minulta pois että joku toinen uskoo.

Millä oikeudella ateisti sanoo uskontoa "hölynpölyksi"?

Niin no, miksi ja millä oikeudella teet jatkuvasti tänne aloituksia samasta aiheesta? Tämä sama aloitus on täällä joka viikko. Muuttaisit sitä edes jollakin tapaa. Aivokuollutta touhua jankata jatkuvasti tätä samaa peetä.

Vierailija
13/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuutesi ateisti viettää helvetin tulessa ja kidutuksessa.

Vierailija
14/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään varsinaista tarvetta pilkata. Mutta uskonnollisia asioita ei pitäisi ottaa perusteeksi yhteiskunnallisista asioista päätettäessä. Luulisi uskovankin ymmärtävän, että tämä ei ole lähtökohtaisesti oikein.

Vierailija
15/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, koska olen uskonnoton.

Vierailija
16/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän argumentin järki ei oikein aukea minulle, vaikka ateisti olenkin. Olen siis samaa mieltä, että uskonnot ovat hölynpölyä. Entä sitten? En ole niin tyhmä, että yrittäisin käännyttää muita haukkumalla heitä... En myöskään ole niin sairas, että nauttisin aiheuttaessani heille pahan mielen. Joten tietenkään en lähde keskusteluun sillä ajatuksella, että toinen on idiootti. Tajuan kyllä, ettei se johda mihinkään.

Mitä minä kostun siitä, että pääsen sanomaan jolle kulle, että hänen maailmankatsomuksensa on hölynpölyä? Aivan yhtä typerää kuin hänen sanoa, että jumala on olemassa ja minun maailmankatsomukseni on hölynpölyä ja helvettiinkin vielä joudun. Ei minun kantani käänny siitä. Päin vastoin! Ajattelen yhä enemmän, että hän on idiootti, ja hänen kantansa naurettava. Sama tapahtuu myös toisin päin. Jos jonkun ajatuksia sanoo naurettavaksi, hän väittää vielä ponnekkaammin vastaan. Älykkäämpää olisi etsiä yhteisiä premissejä, joille voitaisiin rakentaa sitä, mistä ollaan samaa mieltä! Paljon todennäköisempää muokata jonkun mielipiteitä, jos antaa hänelle vähän liekaa. Olenko ainoa ateisti jonka tavoitteena on yleensä hedelmällinen keskustelu eikä "minä olen oikeassa" -ininä? Vaikka siis olisin oikeassa?

Vierailija
17/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipideasia. En mä tuomitse esim parasta ystävääni, vaikka hän on uskovainen ja minä ateisti. Mun suora mielipide on että uskonto on heikoille, jotka tarvitsevat sen sadun saadakseen ns anteeksi pahat tekonsa, tai jos se nyt helpottaa elämää että on joku asia mihin uskoa. Sehän on hyvä asia sille ihmiselle, joten antaa mennä, uskokoot koko sydämestään, jos se auttaa jaksamaan. Raamatussa on monia hyviä asioita. Mutta tyhmää on musta se, että sitten näitä "käskyjä" noudatetaan uskonnon takia, vaikka esim tämä kohtele muita niinkuin haluat itseäsi kohdeltavan, pitäisi kuulua ihan hyviin käytöstapoihin muutenkin. Musta on naurettavaa uskoa johonkin mitä ei voida todistaa ja olla uskomatta sellaiseen mikä taas voidaan todistaa. Ja mulla on oikeus siihen mielipiteeseen. Samoin kuin uskovaisilla on oikeus siihen mielipiteeseen että mä olen vääräuskoinen jne.

Vierailija
18/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat saaneet lyömäaseen jostain, jonka toinen kokee hyvin arvokkaaksi ja henkilökohtaiseksi asiaksi. Eli ihan vaan henkistä kypsymättömyyttä

Mistä tietää että joku on ateisti?

- Hän kertoo sen kyllä itse

Henkistä kypsymättömyyttä on se, ettei kykene ottamaan vastaan kritiikkiä ja ajoittain myös suoranaista pilkkaa omaa maailmankatsomustaan kohtaan. Jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi siihen kyetä.

Länsimaalaiset pitävät sananvapautta usein itsestäänselvyytenä, vaikka sitä ei suuressa osassa maailmaa ole edelleenkään. Kohta sitä ei ole täälläkään, koska nykyihmiset vaativat sananvapauden sijaan vapautta sanoilta.

Vapaus on arvokkaampaa kuin kenenkään tunteet.

Vierailija
19/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia uskovaiset ei usko, että helvetillä pelottelu ei pelota meitä? Oletteko aidosti huolissanne, että me joudumme sinne?

Vierailija
20/31 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että sairaalloiseen lihavuuteen ei liity terveyshaittoja. 

Millä oikeudella sanot, että tämä on "hölynpölyä"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme