Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvelen että moni "ideologisesti työtön" on oikeasti mt-ongelmainen muttei narsismiltaan halua sitä myöntää

Vierailija
15.10.2017 |

vaan kääntää asian niin että se olis mukamas oma valinta, "en edes haluais töitä". Pitkäaikaistyöttömyyden takana on mielestäni lähes aina ongelmat fyysisessä tai psyykkisessä terveydessä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmää. THL:n tutkimuksen mukaan 1984-syntyneistä on 33% mielisairaita (eli saanut hoitoa mielisairauteen) ja onhan se selvää, että tämä ikäryhmä on myös niitä, joille työ ei kelpaa.

Tässähän se selvisi, miksi psykiatriseen hoitoon pääsystä valitetaan. Tungosta tulee, jos joka kolmas vuonna 1984 syntynyt on ollut tai on edelleen mielisairaalassa. Varmasti mielenkiintoinen tämä THL:n tutkimus.

Vierailija
22/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä ne ovat. Luulevat voivansa esittää tiedostavaa ja älykästä pystymättä kuitenkaan perustelemaan, miksi yhteiskunnan tulisi elättää heidät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismia on varmasti työttömillä vähemmän kuin muilla. Nehän pakotetaan muiden tahtoon. Rahan puute kasvattaa nöyräksi.

Vierailija
24/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan moni onkin, mutta ei kaikki. Kyllä sitä voi olla ihan ilman mitään mt-ongelmiakin sellainen maailmankuva vaan, että vastustaa esim. kapitalistista järjestelmää tai ei halua ottaa syystä tai toisesta osaa tämän yhteiskunnan pyörittämiseen. Ei normista poikkeava maailmankuva itsessään mikään mt-ongelma ole.

Vierailija
25/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmää. THL:n tutkimuksen mukaan 1984-syntyneistä on 33% mielisairaita (eli saanut hoitoa mielisairauteen) ja onhan se selvää, että tämä ikäryhmä on myös niitä, joille työ ei kelpaa.

Tässähän se selvisi, miksi psykiatriseen hoitoon pääsystä valitetaan. Tungosta tulee, jos joka kolmas vuonna 1984 syntynyt on ollut tai on edelleen mielisairaalassa. Varmasti mielenkiintoinen tämä THL:n tutkimus.

Vuosiluku on väärin, mutta täältä tiedot löytyvät https://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/…

Vierailija
26/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmia ei "myönnetä", ne diagnosoidaan

Yleensä mitään ei diagnosoida jos ihmisellä ei ole sairaudentuntoa niin että ymmärtäisi hakea apua. Persoonallisuushäiriöisillä ei yleensä tuota ole. Olen ap:n kanssa samaa mieltä, että juuri tuosta noissa on kysymys. On ehkä yritettykkin jossain vaiheessa sinne työelämään, mutta ristiriita työssä vaadittujen ominaisuuksien ja oman persoonan välillä on niin vaikea, että ei onnistu. Sitten kehitetään tuollainen suojaava tarina (johon varmasti itse aidosti uskovat), että en edes halua töihin.

Vierailija
27/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa olisi olla sairauspäivärahoilla tai kuntoutustuella psyykkisistä syistä. Ei olisi työkkäri ahdistelemassa.

Vierailija
28/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset luulevat että kaikki epämiellyttävä on aina poikkeuksetta narsismia? Aina kun jokin asia ei miellytä niin se on varmasti mielisairasta narsismia. Varmaan myös minä kun kirjoitan jotain epämiellyttävää

Vierailija
29/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan joo. Teen keikkatyötä, koska ei fyysisesti paikat kestä ja koska uuvun äkkiä. Helpompi selittää ulkopuolisille jotain muuta. Tosin narsistia se ei kyllä minusta tai muistakaan tee :)

Mulla vähän sama. Olen vähän päälle 50-vuotias, naimisissa oleva nainen. Lapset alkavat jo olla aikuisia. Teen osa-aikaisesti yhden yrityksen talous- ja palkkahallintoa kotona muuten tulot ovat vuokratuloja sijoitusyksiöstäni sekä osinkotuloja osakesalkustani. Sijoitukset olen ostanut ansiotuloillani, isovanhempieni pienillä perinnöillä sekä asunnon vaihdon yhteydessä velattomasta asunnosta irrotetuilla parilla kymppitonnilla, otimme lainaa vähän enemmän, nyt ei sitäkään asuntovelkaa enää ole En jaksaisi enää tehdä kokopäiväisesti entistä ansiotyötäni tilitoimistokirjanpitäjänä, selkä ja niskat ei kestä eikä niin tiivistahtinen ja kiireinen työ houkuta muutenkaan. Olen ollut pois kokopäivätyöelämästä jo viisitoista vuotta, sitä ennen olin kokopäivätyössä viisitoista vuotta, opiskelujen ohessa ennen sitä jo viisi vuotta. Olen sijoittanut osakkeisiin parikymppisestä alkaen.

Vierailija
30/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset luulevat että kaikki epämiellyttävä on aina poikkeuksetta narsismia? Aina kun jokin asia ei miellytä niin se on varmasti mielisairasta narsismia. Varmaan myös minä kun kirjoitan jotain epämiellyttävää

Tässä asiassa siitä syystä että tunnen kolme narsistia ja heitä kaikkia yhdistää kyvyttömyys olla töissä. Eivät kestä sitä että heitä määrätään tekemään jotain. Osaavat mielestään kaiken paremmin kuin kukaan muu, riippumatta siitä että olisivat eilen ensimmäistä kertaa kokeilleet tehtävää ja muut tehneet vuosikausia. Haluavat johtaa ja opettaa omia pomojaan ja kokeneempia työntekijöitä. Aina tulee loppujen lopuksi sellainen riita että lähtevät ovet paukkuen töistä ja yleensä vielä mustamaalaavat firmoja somessa sen jälkeen. Ovat sukulaisiani ja olen seurannut tuota touhua vierestä monta vuotta.

Vierailija
31/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menen töihin vasta kun kannabis on laillista. Sitä ennen en liikauta eväänikään.

Miten nämä kaksi asiaa liittyvät toisiinsa?

Vierailija
32/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse menen töihin vasta kun kannabis on laillista. Sitä ennen en liikauta eväänikään.

Hyvä tekosyy pössytellä muiden rahoilla.

Vierailija
33/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollistuneen yhteiskunnan idea on että ihmisillle olisi vähemmän töitä.

Ensin tulee robotit ja vie työt, ja sit haukutaan hulluksi päälle. Hyvä meno.

Vierailija
34/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä toimia sellaisen yhteiskunnan puolesta, jossa lääkinnällinen luonnontuote on kielletty laittomana.

Vierailija
35/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole jo valmiiksi mt ongelmia niin niitä on varmasti sen jälkeen kun taistelee pätkä töiden takia rahoistaan

Esim minä menin 0 sopparilla töihin,tästä yrittämisestä kiitoksena olin 1.5 kuukautta ilman tuloja

Vierailija
36/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on narsisti, niin se taidat olla sinä, joka kiusaat täällä mt-ongelmaisia työttömiä. Luuletko että joku haluaa mielellään olla sekä mt-ongelmainen, että työtön? Mitä ylemmyydentunnetta sinä saat, potkimalla päähän ihmisiä, joilla on vaikeaa? Eikö juuri se ole narsismia?

Vierailija
37/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin näitä itkuja lukiessa. Kertoo kaiken, miksi suomalaisen työnlaatu on niin heikkoa. Syy on selvinnyt: "työtehtävissä vastaa/palkataan yksinkertaisia ihmisiä, jotka osaavat katkerana hokea yhteistä manraasa, mutta aivot sitten ovat jäänneet jonkun ala-asteelaisen tasolle"-

Vierailija
38/45 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaan kääntää asian niin että se olis mukamas oma valinta, "en edes haluais töitä". Pitkäaikaistyöttömyyden takana on mielestäni lähes aina ongelmat fyysisessä tai psyykkisessä terveydessä.

No tuota. Se, että asianlaita on mielestäsi näin ei ole välttämättä sama kuin totuus. 

Pitkäaikaistyöttömyyden raja on vuosi. Ei siinä vielä mitään fyysisiä tai psyykkisiä ongelmia kehitetä, jos niitä ei ennestään ole tai häily sairauden rajalla jo työttömäksi joutuessaan.

Tuttavapiirissäni on korkeakoulutettuja työttömiä. Oman osaamistason paikat ennen yliopistokaupungeissa, nyt jo melkein missä vaan nollissa. Vaatimattomimpiin paikkoihin ei pääse koska ethänsä kuitenkaan meillä viihtyis tai sitten pomo pelästyy liian pätevää ansioluetteloasi. Toimistotöihin 600 hakijaa.

Mutta hulluja ja raajarikkojahan ne.... on muuten sen verran mittava joukko, että vähän sama kun niputtaisi kaikki maamme siivoojat tai vasenkätiset samaan muottiin.

Vierailija
39/45 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppoja ne on.

Kuinka monta sekuntia mietit tuota järjenriemuvoittoista kommentiasi? :-(

Useimmat työttömät ovat absolutisteja jo senkin takia, ettei ole varaa juopotella,

koska sitten ei olisi varaa syödä.

Vierailija
40/45 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabista ei kannata käyttää - aiheuttaa psykooseja, paniikkihäiriötä ja aivosyöpää.

Tajuatko miten "kivaa" on kun tuntemani entisen kannabisnarkin kaikki hampaat kiskottiin pois aivosyövän takia ja nyt elää niukin naukin. Kaippa kohta hauta kutsuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän