Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töitä välttelevä Juuso, 31: ”Mieluummin menisin vaikka vankilaan kuin pakolla töihin”

Vierailija
15.10.2017 |

Työtä on turha tyrkyttää eteläsuomalaiselle Juusolle. Jos hänestä on kiinni, hän aikoo olla työtön myös jatkossa.
Etelä-Suomessa asuva Juuso on 31-vuotias. Hän ei ole koskaan ollut palkkatöissä, eikä hänellä ole ammattitutkintoa.

Töitä hän ei ole halunnut tehdä koskaan.

– Tiesin sen jo peruskoulussa. Tiesin myös, että Suomessa on mahdollista elää pelkkien tukien varassa, jos haluaa. Syynä siihen on ollut ihan silkka laiskuus. En ole koskaan halunnut herätä aamuisin ja lähteä töihin. Sellainen ei ole koskaan ollut meikäläisen elämää, hän kertoo Ilta-Sanomille.

Juuso ei ole koskaan ollut yhdessäkään työhaastattelussa. Hänellä ei ole koskaan ollut toiveammattia. Ei siis mitään, mitä kohti hän pyrkisi.

– Olen tyytyväinen elämääni näin. En ole haaveillut koskaan mistään tavarasta, olen tyytyväisin silloin, kun omaisuutta on mahdollisimman vähän. Rahat ovat riittäneet, eikä sukulaisilta tai tuttavilta ole tarvinnut lainata. Jotkut haluavat auton ja asunnon, minua sellaiset asiat eivät kiinnosta ollenkaan. Kaikki rihkaman kerääminen on turhaa.

Tosin niitäkin hetkiä on ollut, jolloin vanhempien apuun on pitänyt turvautua.

– Olen asunut omillani 20-vuotiaasta lähtien. Joskus vuokra on noussut sen verran kovaksi, että olen väliaikaisesti joutunut muuttamaan takaisin lapsuudenkotiin. Ne ovat kuitenkin ohimeneviä ajanjaksoja, hän kertoo.

Ei työtä, ei haaveita, ei pyrkimyksiä päästä johonkin tiettyyn pisteeseen elämässä. Juuson elämä saattaa kuulostaa lohduttomalta, mutta hän vakuuttaa, että on itse valinnut työttömyytensä.

loput jutusta voi lukea täältä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005409618.html

Kommentit (827)

Vierailija
181/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen, vakituisessa palkkatyössä oleva keski-ikäinen ja olen tajunnut, että Juuso on ihan oikeassa.

Omistusasunnot, autot, uraputket ja tittelit ovat ihan turhia. Mikään niistä ei loppujen lopuksi tee  onnelliseksi, vaan aiheuttaa enintään nopeita onnensykähdyksiä, jotka katoavat yhtä nopeasti kuin tulevatkin. Elämme unessa, ja juuri muiden ulkopuolelta määrittelemässä unessa. Siihen ansaan satsaamme ainutkertaisen elämämme, emmekä koskaan tajua mistä elämästä on oikeasti kyse.

Onni ei löydy tavaroista ja niiden ostelusta. Ei myöskään matkailusta, joka on monella lähes maanista vastapainoa stressaavalle työlle. 

Onnen tavoittelu ostamalla on opittua käytöstä, aivopesua joka alkaa syntymästä alkaen.

Vierailija
182/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viddu että ärsyttää lampaana tuollaiset alfa-Juusot, jotka vain tekevät mitä haluavat. Olisipa minullakin munaa.

On todella triggeröivää tuollaiset Juusot. Miten jollakin on pokkaa vain tehdä mitä haluaa? Ja minä maksan sen veronmaksajana. Olisinpa Juuso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä tämmöisiä kaikkien työttömien maineen pilaavia juttuja sikiää nyt koko ajan?

Muutama tällainen, niin Orpo saa kaikki vaateensa läpi. Sillä ei ole merkitystä, että samalla pilataan tuhansien kunnollisten ihmisten elämä ja perheiden tulevaisuus.

Siksi persut pidetään hallituksessa tapahtuipa mitä hyvänsä. RKP:llekin ihan okei pitää persut hallituksessa, koska tärkeintä heillekin kokoomuksen tavoin on ajaa ay-liike alas ja köyhät työttömät ja työläiset entistä syvempään ahdinkoon.

Vierailija
184/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä tämmöisiä kaikkien työttömien maineen pilaavia juttuja sikiää nyt koko ajan?

Muutama tällainen, niin Orpo saa kaikki vaateensa läpi. Sillä ei ole merkitystä, että samalla pilataan tuhansien kunnollisten ihmisten elämä ja perheiden tulevaisuus.

Siksi persut pidetään hallituksessa tapahtuipa mitä hyvänsä. RKP:llekin ihan okei pitää persut hallituksessa, koska tärkeintä heillekin kokoomuksen tavoin on ajaa ay-liike alas ja köyhät työttömät ja työläiset entistä syvempään ahdinkoon.

Näitä haluaa ihannoida nimenomaan vasemmisto joka haluaa kaataa yhteiskunnan ja rakentaa tilalle uuden uljaamman, tasapuolisen ja reilun. Kenelläkään ei ole hajuakaan kuinka se tapahtuisi mutta kaatavat tämän hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
185/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viddu että ärsyttää lampaana tuollaiset alfa-Juusot, jotka vain tekevät mitä haluavat. Olisipa minullakin munaa.

On todella triggeröivää tuollaiset Juusot. Miten jollakin on pokkaa vain tehdä mitä haluaa? Ja minä maksan sen veronmaksajana. Olisinpa Juuso.

Kuka estää irtisanoutumasta ja alkamasta elään toimeentulotuella?

Vierailija
186/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen, vakituisessa palkkatyössä oleva keski-ikäinen ja olen tajunnut, että Juuso on ihan oikeassa.

Omistusasunnot, autot, uraputket ja tittelit ovat ihan turhia. Mikään niistä ei loppujen lopuksi tee  onnelliseksi, vaan aiheuttaa enintään nopeita onnensykähdyksiä, jotka katoavat yhtä nopeasti kuin tulevatkin. Elämme unessa, ja juuri muiden ulkopuolelta määrittelemässä unessa. Siihen ansaan satsaamme ainutkertaisen elämämme, emmekä koskaan tajua mistä elämästä on oikeasti kyse.

Onni ei löydy tavaroista ja niiden ostelusta. Ei myöskään matkailusta, joka on monella lähes maanista vastapainoa stressaavalle työlle. 

Onnen tavoittelu ostamalla on opittua käytöstä, aivopesua joka alkaa syntymästä alkaen.

Onnea voi tavoitella jokainen haluamallaan tavalla, jos siihen on varaa omalla kustannuksella. Toisen ihmisen maksamana se on vain hyväksikäyttöä.

Toivon, että tämän hallituskauden aikana jokainen voi etsiä sitä omaa onnea ihan rauhassa omilla resursseillaan.

Vierailija
187/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Vierailija
188/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kun ei näy juusoa kuvassa

Vierailija
189/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nostitte 5 vuotta vanhan jutun esille.

Vierailija
190/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin nostitte 5 vuotta vanhan jutun esille.

Mutta erittäin ajankohtainen aihe, jotta ihmiset muistavat miksi nykyisen hallituksen on jatkettava ja pelastettava Suomi.

Vierailija
191/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuossa se hyvä puoli, että ylenmääräinen turha kulutus jää pois. Ihmisten kuuluisi elää vaatimattomammin, ei olis ilmastonmuutosongelmaa sun muuta. Luonnon saastuttaminen vähenis.

Tämä on kyllä totta myös. Miten me lopulta määritellään joku loisiminen ja lokkeilu? Suomen ja koko maailman mittakaavassa? Mitkä kaikki näkökulmat otetaan huomioon?

Otetaan vaikka joku suurvaltion presidentti jonka omaisuus on 300miljoonaa, omistaa omat linnat, saaret, kiinteistöt, lentää joka paikkaan omalla yksityisellä lentokoneella jossa tarjoillaan sisäfileepihvit, kasvikset ja skumpat. Yhden ihmisen hiilihalanjälki ja kulutus enemmän kuukaudessa kuin valtaosa ihmisten vastaava koko elinaikana. Omaisuutensa/ menestyksensä kasannut yrityksellä, joka sijaitsee kiinassa, jossa lapsiorjat raataa 5snt päiväpalkalla jossain hiilikaivosolosuhteissa ja tämä yksi tehdas saastuttaa ympäristöä enemmän kuin suunnilleen koko Suomen valtio. Presidentillä on osinkonsa ase- ja huumekaupassa, missä on sota ja kärsimys, sieltä sataa hyöty ja tulot tyypin kirstuun. Vapaa ajalla lennetään jonnekin Epsteinin saarelle seksuaalisesti hyväksikäyttämään teinejä jotka on ihmiskaupan uhreja. Tässä näin niin kuin pääpiirteittäin.

Onko Juuso se meidän yhteiskunnan ensisijainen todellinen ongelma, alku ja juuri?

Vierailija
192/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tossa ole mitään alfaa

Vierailija
193/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina toivonut olevani "Juuso", mutta rumuuteni ja pienen pippelini takia en uskalla jäädä pois työelämästä. Minulla ei olisi enää mitään mahdollisuuksia deittimaailmassa.

Vierailija
194/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuon luuserin elämän ainoa kohokohta, kun pääsi selittelemään asioitaan parhain päin toimittajalle tunnin ajaksi.

No, ajat muuttuvat. Pian pannaan töihin kaikki, jotka haluavat syödä.

Vierailija
195/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina toivonut olevani "Juuso", mutta rumuuteni ja pienen pippelini takia en uskalla jäädä pois työelämästä. Minulla ei olisi enää mitään mahdollisuuksia deittimaailmassa.

Tiedän tunteen.

Vierailija
196/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuossa se hyvä puoli, että ylenmääräinen turha kulutus jää pois. Ihmisten kuuluisi elää vaatimattomammin, ei olis ilmastonmuutosongelmaa sun muuta. Luonnon saastuttaminen vähenis.

Tämä on kyllä totta myös. Miten me lopulta määritellään joku loisiminen ja lokkeilu? Suomen ja koko maailman mittakaavassa? Mitkä kaikki näkökulmat otetaan huomioon?

Otetaan vaikka joku suurvaltion presidentti jonka omaisuus on 300miljoonaa, omistaa omat linnat, saaret, kiinteistöt, lentää joka paikkaan omalla yksityisellä lentokoneella jossa tarjoillaan sisäfileepihvit, kasvikset ja skumpat. Yhden ihmisen hiilihalanjälki ja kulutus enemmän kuukaudessa kuin valtaosa ihmisten vastaava koko elinaikana. Omaisuutensa/ menestyksensä kasannut yrityksellä, joka sijaitsee kiinassa, jossa lapsiorjat raataa 5snt päiväpalkalla jossain hiilikaivosolosuhteissa ja tämä yksi tehdas saastuttaa ympäristöä enemmän kuin suunnilleen koko Suomen valtio. Presidentillä on osinkonsa ase- ja huumekaupassa, missä on sota ja kärsimys, sieltä sataa hyöty ja tulot tyypin kirstuun. Vapaa ajalla lennetään jonnekin Epsteinin saarelle seksuaalisesti hyväksikäyttämään teinejä jotka on ihmiskaupan uhreja. Tässä näin niin kuin pääpiirteittäin.

Onko Juuso se meidän yhteiskunnan ensisijainen todellinen ongelma, alku ja juuri?

Veit jalat suustani.

Vierailija
197/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin inhoan työssä käymistä yli kaiken. Silti käyn joka arkipäivä töissä. En ikinä pystyisi jäämään vain vapaamatkustajaksi.

Vierailija
198/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen vapaaherra, mutta näitä tarinoita tuodaan esille synkällä agendalla eli mielipidevaikutetaan kansaa jotta kaikkia työttömiä, myös sitä enemmistöä joka haluaa tehdä töitä mutta eivät syystö tai toisesta saa, kurjistetaan. Kokoomuksen agenda.

Vierailija
199/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi "Juuso" jonka henkilöllisyyttä ei ole varmistettu, ja joka latelee stereotyyppisen laiskan työnvälttelijän repliikit kuin suoraan porvarin painajaisesta. Joopa joo. Eiköhän joku ole trollannut toimitusta ja tätä sitten levitetään kaiken kansan kauhisteltavaksi. 

Vierailija
200/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tuon luuserin elämän ainoa kohokohta, kun pääsi selittelemään asioitaan parhain päin toimittajalle tunnin ajaksi.

No, ajat muuttuvat. Pian pannaan töihin kaikki, jotka haluavat syödä.

Kunpa tapahtuisikin näin, mutta tiedämme, että näin ei tule ikinä tapahtumaan. Tulee melkein kyynel poskelle, kun mietinkin Juusoa. Hän elää täyden elämän ja minä raadan kuin hullu, maksaen hänen elämänsä.