Töitä välttelevä Juuso, 31: ”Mieluummin menisin vaikka vankilaan kuin pakolla töihin”
Työtä on turha tyrkyttää eteläsuomalaiselle Juusolle. Jos hänestä on kiinni, hän aikoo olla työtön myös jatkossa.
Etelä-Suomessa asuva Juuso on 31-vuotias. Hän ei ole koskaan ollut palkkatöissä, eikä hänellä ole ammattitutkintoa.
Töitä hän ei ole halunnut tehdä koskaan.
– Tiesin sen jo peruskoulussa. Tiesin myös, että Suomessa on mahdollista elää pelkkien tukien varassa, jos haluaa. Syynä siihen on ollut ihan silkka laiskuus. En ole koskaan halunnut herätä aamuisin ja lähteä töihin. Sellainen ei ole koskaan ollut meikäläisen elämää, hän kertoo Ilta-Sanomille.
Juuso ei ole koskaan ollut yhdessäkään työhaastattelussa. Hänellä ei ole koskaan ollut toiveammattia. Ei siis mitään, mitä kohti hän pyrkisi.
– Olen tyytyväinen elämääni näin. En ole haaveillut koskaan mistään tavarasta, olen tyytyväisin silloin, kun omaisuutta on mahdollisimman vähän. Rahat ovat riittäneet, eikä sukulaisilta tai tuttavilta ole tarvinnut lainata. Jotkut haluavat auton ja asunnon, minua sellaiset asiat eivät kiinnosta ollenkaan. Kaikki rihkaman kerääminen on turhaa.
Tosin niitäkin hetkiä on ollut, jolloin vanhempien apuun on pitänyt turvautua.
– Olen asunut omillani 20-vuotiaasta lähtien. Joskus vuokra on noussut sen verran kovaksi, että olen väliaikaisesti joutunut muuttamaan takaisin lapsuudenkotiin. Ne ovat kuitenkin ohimeneviä ajanjaksoja, hän kertoo.
Ei työtä, ei haaveita, ei pyrkimyksiä päästä johonkin tiettyyn pisteeseen elämässä. Juuson elämä saattaa kuulostaa lohduttomalta, mutta hän vakuuttaa, että on itse valinnut työttömyytensä.
loput jutusta voi lukea täältä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005409618.html
Kommentit (827)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuso syö muiden kasvattamaa ja myymää ruokaa. Asuu muiden rakentamassa asunnossa. Makoilee muiden valmistamilla huonekaluilla.
Miksi häntä ei saisi vaatia tekemään vuorostaan jotakin muiden hyväksi, demarit?
Eli tekee ihan samaa kuin sinäkin!
Etkö oivaltanut, että ero on siinä, että minä hyödytän vastavuoroisesti muita? Teen asiakkaita ja työnantajaa hyödyttävää työtä ja maksan veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuso syö muiden kasvattamaa ja myymää ruokaa. Asuu muiden rakentamassa asunnossa. Makoilee muiden valmistamilla huonekaluilla.
Miksi häntä ei saisi vaatia tekemään vuorostaan jotakin muiden hyväksi, demarit?
Alkaa vaikuttamaan siltä että näiden Juusojen vähentäminen vaikka väkivalloin olisi suorastaan kansantaloudellinen sankariteko josta pitäisi palkita mitalilla.
Ja mitä tuo "vähentäminen" tarkoittaa?
Ihan mitä tahansa kunhan Juusot vähenee! Jos tämä sosialistia hirvittää niin voi joko luopua sosialismista tai sitten varoittaa Juusoja tekosiensa seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään, mutta sehän ei poista sitä, ettei Juuso millään omilla säännöillään pelaa. Kuka tahansa saa halutessaan elää Juuson tyylillä.
Lisäksi kukaan ei kysynyt Juusolta vaatiiko se muitakaan käymään töissä, vaikka ei itse käy. Tätähän emme voi tietää, mutta henkilökohtaisesti en usko, että Juuso sitä muiltakaan vaatii, jos siltä asiasta kysytään.
Juuson elämäntyyliä voi ottaa yleiseksi laiksi, koska jonkun on maksettava tukiaiset. Siksi se on moraaliton.
Kukaan ei maksa Juuson eikä kenenkään muun tukiaisia.
Mistä se Juuso rahansa saa, jos ei itse niitä työnteolla ansaitse ikä niitä kukaan muukaan maksa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö oivaltanut, että ero on siinä, että minä hyödytän vastavuoroisesti muita? Teen asiakkaita ja työnantajaa hyödyttävää työtä ja maksan veroja.
Mitä odotat? Mitalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit hyödyttää joo mutta ei ketään silti kiinnosta että hyödytät niin paljon kuin luulet.
Ei tietenkään. Taivaasta satavalla mannalla täällä kaikki elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa vaikuttamaan siltä että näiden Juusojen vähentäminen vaikka väkivalloin olisi suorastaan kansantaloudellinen sankariteko josta pitäisi palkita mitalilla.
Ja mitä tuo "vähentäminen" tarkoittaa?
Ihan mitä tahansa kunhan Juusot vähenee! Jos tämä sosialistia hirvittää niin voi joko luopua sosialismista tai sitten varoittaa Juusoja tekosiensa seurauksista.
Mikä on tuo "Ihan mitä tahansa"? Ja muuten: mitä ihmettä höpötät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään, mutta sehän ei poista sitä, ettei Juuso millään omilla säännöillään pelaa. Kuka tahansa saa halutessaan elää Juuson tyylillä.
Lisäksi kukaan ei kysynyt Juusolta vaatiiko se muitakaan käymään töissä, vaikka ei itse käy. Tätähän emme voi tietää, mutta henkilökohtaisesti en usko, että Juuso sitä muiltakaan vaatii, jos siltä asiasta kysytään.
Juuson elämäntyyliä voi ottaa yleiseksi laiksi, koska jonkun on maksettava tukiaiset. Siksi se on moraaliton.
Mistä se Juuso rahansa saa, jos ei itse niitä työnteolla ansaitse ikä niitä kukaan muukaan maksa?
Älä Hönö nyt taas yritä vanhanaikaista!
Menkää pois tästä maasta jos haluatte tuloeroja menkää pohjois-koreaan. Siellä on kivat pakkotyöt sun muut hilpehöörit mistä unelmoitte. Työttömät voivat jatkaa työssänne huomenna ketään ei kiinnosta teidän yhteiskunnalliset mielipiteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä odotat? Mitalia?
Työtä tekemällä se mitali sentään on saatavissa toisin kuin sosialismillä loisimalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Taivaasta satavalla mannalla täällä kaikki elävät.
Meneekö sulta, Hönö, muisti joka 3 sekunti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä odotat? Mitalia?
Odotan, että myös Juuso tekee jotakin muiden hyödyksi. Sen pitäisi olla aika selvää edellä sanotun perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä odotat? Mitalia?
Työtä tekemällä se mitali sentään on saatavissa toisin kuin sosialismillä loisimalla.
Mitä ihmettä oikein höpötät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä odotat? Mitalia?
Mitalitkin löytyy sun unelma maasta pohjoiskoreasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit hyödyttää joo mutta ei ketään silti kiinnosta että hyödytät niin paljon kuin luulet.
Ei tarvitse kiinnostaa. Juusosta yritin puhua, mutta käänsit itse asian minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä odotat? Mitalia?
Odotan, että myös Juuso tekee jotakin muiden hyödyksi. Sen pitäisi olla aika selvää edellä sanotun perusteella.
Onko sulla muitakin stalkkeri-piirteitä? Yleensä jonkun sulle täysin tuntemattoman ihmisen asioihin ei pitäisi olla mitään kiinnostusta.
Hyvä kuitenkin, että viemme tuet pois siltä pienipalkkaiselta yksinhuoltajaäidiltä ja mahdollisuuden kouluttautua uudelleen siltä Sari-Sairaanhoitajalta.
Juusot jätämme rauhaan.
Tämä oli joku provoketju höpöttelyvastaajalta.
Juuso on vastenmielinen luuseri, ja sen voi jättää siihen. Väittely täällä ei johda mihinkään.
Höpöttelyvastaaja on liian tyhmä vasta-argumentteihin tai keskusteluun aiheesta, hänen tehtävä on jatkaa ketjua.
Eli unohtakaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömäksi jättäytymällä olisit huomattavasti vähemmän rasittava ja se kyllä olisi kaikille suurempi hyöty ja ennen kaikkea helpotus kuin se mitä ikinä tällä hetkellä teetkään.
Ööö?!? Verojen maksun ja yhteiskunnan tukien välillä ei olekaan yhteyttä. Mitä ihmettä höpötät?