Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä välttelevä Juuso, 31: ”Mieluummin menisin vaikka vankilaan kuin pakolla töihin”

Vierailija
15.10.2017 |

Työtä on turha tyrkyttää eteläsuomalaiselle Juusolle. Jos hänestä on kiinni, hän aikoo olla työtön myös jatkossa.
Etelä-Suomessa asuva Juuso on 31-vuotias. Hän ei ole koskaan ollut palkkatöissä, eikä hänellä ole ammattitutkintoa.

Töitä hän ei ole halunnut tehdä koskaan.

– Tiesin sen jo peruskoulussa. Tiesin myös, että Suomessa on mahdollista elää pelkkien tukien varassa, jos haluaa. Syynä siihen on ollut ihan silkka laiskuus. En ole koskaan halunnut herätä aamuisin ja lähteä töihin. Sellainen ei ole koskaan ollut meikäläisen elämää, hän kertoo Ilta-Sanomille.

Juuso ei ole koskaan ollut yhdessäkään työhaastattelussa. Hänellä ei ole koskaan ollut toiveammattia. Ei siis mitään, mitä kohti hän pyrkisi.

– Olen tyytyväinen elämääni näin. En ole haaveillut koskaan mistään tavarasta, olen tyytyväisin silloin, kun omaisuutta on mahdollisimman vähän. Rahat ovat riittäneet, eikä sukulaisilta tai tuttavilta ole tarvinnut lainata. Jotkut haluavat auton ja asunnon, minua sellaiset asiat eivät kiinnosta ollenkaan. Kaikki rihkaman kerääminen on turhaa.

Tosin niitäkin hetkiä on ollut, jolloin vanhempien apuun on pitänyt turvautua.

– Olen asunut omillani 20-vuotiaasta lähtien. Joskus vuokra on noussut sen verran kovaksi, että olen väliaikaisesti joutunut muuttamaan takaisin lapsuudenkotiin. Ne ovat kuitenkin ohimeneviä ajanjaksoja, hän kertoo.

Ei työtä, ei haaveita, ei pyrkimyksiä päästä johonkin tiettyyn pisteeseen elämässä. Juuson elämä saattaa kuulostaa lohduttomalta, mutta hän vakuuttaa, että on itse valinnut työttömyytensä.

loput jutusta voi lukea täältä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005409618.html

Kommentit (827)

Vierailija
381/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vanhemmat pelastavat aina tilanteen mennessä kurjemmaksi. Ei joudu kadulle vaan muuttaa vanhempien luo. Vanhemmat varmasti onnellisia kun taas se meidän 31v tulee takaisin elätettäväksi kun ei pärjää muutoin. 

Onko kyseessä joku vanhempien lellipentu siis, jonka ei ole koskaan tarvinnut ottaa itsestään vastuuta?

Ihan niin päin, että Juuson vanhemmat ovat niitä harvoja, jotka ymmärtävät sen, että omista teoistaan tulee myös kantaa vastuu eikä yrittää ajan tekosyyllä keplotella ulos siitä. Juusolta ei kysytty mitään ja siten vastuun kuuluukin pysyä vanhemmilla eikå siirtyä Juusolle.

Vierailija
382/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa jos joku ei halua käydä töissä. Minua haittaa jos joku työkykinen ihminen elää minun työansioista verotetulla rahalla ilman tarkoitustakaan koskaan elättää itseään.

Ilonpäivä sitten tänään sulle!!!!!!!

Kukaan ei elä sun verorahoilla. Verot nimittäin eivät rahoita valtiota ollenkaan.

Ok, mihinkähän ne maksamani verot menee?

Verot poistetaan taloudesta. Niitä ei käytetä mihinkään.

No mistä nuo Juuson rahat sitten tulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisille elämäntapalaiskottelijoille ptäisikin mielestäni kehittää joku sosiaalipalvelu, joka auttaa löytämään sen oman jutun ja pääsemään siinä alkuun. Vähenisi se turha loisiminen vihdoin.

Nuorille tuollaisia palveluja on vaikka kuinka paljon, mutta 30 vuotta täyttäneille ei ole mitään.

Vierailija
384/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa jos joku ei halua käydä töissä. Minua haittaa jos joku työkykinen ihminen elää minun työansioista verotetulla rahalla ilman tarkoitustakaan koskaan elättää itseään.

Ilonpäivä sitten tänään sulle!!!!!!!

Kukaan ei elä sun verorahoilla. Verot nimittäin eivät rahoita valtiota ollenkaan.

Ok, mihinkähän ne maksamani verot menee?

Verot poistetaan taloudesta. Niitä ei käytetä mihinkään.

No mistä nuo Juuson rahat sitten tulee?

Byrokraatti painaa tietokoneen nappia, ja raha luodaan ilmasta.

Vierailija
385/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisilla juusoilla on vääristynyt käsitys siitä, että töitä ei tarvitse tehdä koska he pärjäävät vähällä rahalla, ikään kuin sitä sataisi taivaalta. Saavat kuitenkin työttömyyskorvausta ja tukia, jotka me työssäkäyvät maksetaan, ne eivät ole ilmaisia rahoja valtiolta, rahavirroilla on aina maksajansa. Tällaiset juusot elävät yhteiskunnan lisäksi myös vanhempiensa rahoilla. Juusot tekevät karhunpalveluksen mielipiteillään ja elämäntyylillään niille, jotka ovat työttömiä tahtomattaan.

Onko kivaa levittää kaikenmoista roskaa?

Mikä kohta tuossa komentissa on roskaa ja miksi?

Verot eivät rahoita valtiota!

Kerro mulle Len mistä ne sitten tulee.

Billy, äsken selitin.

Vierailija
386/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi kuulla Juuson vanhempien mielipiteet tähän: "Miten meni kasvatus noin niinkuin omasta mielestä?"

"Teimme Juusosta itsenäisen ajattelijan!"

- "Mutta entä jos teitä ei olisi ja Juusolla olisi hätä?"

"Juuson naapurit varmaankin auttaisivat häntä."

No duhhh! Minä en naapurina panisi tikkua ristiin. Juuso toivottavasti kuolisi nälkään ja lakkaisi rasittamasta yhteiskuntaa.

Olet kuvottava!

Vierailija
387/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Juusoa voi väkisin töihin viedä. Se ei liene työnantajankaan toive.

Juuso pitää viedä sinne vankilaan, kun kerran laiskurina sinne haluaa, mutta siellä ei pidä olla mitään ajanvietettä tarjolla. Vankila pitää olla tuollaiselle luuserille oikeasti rangaistus. Juuso selliin ilman televisiota, nettiä, kirjoja lehtiä tms... jotenkin pitää ääliölle teroittaa kaaliin, että asiat maailmassa on ansaittava tai sitten on tultava toimeen ilman niitä kaikkia.

Vierailija
388/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuson kaltaisia on paljon ja tulee aina olemaan

Vierailija
389/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Juuson kaltaisia on paljon ja tulee aina olemaan

Lähde?

Vierailija
390/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuso pitää viedä sinne vankilaan, kun kerran laiskurina sinne haluaa, mutta siellä ei pidä olla mitään ajanvietettä tarjolla. Vankila pitää olla tuollaiselle luuserille oikeasti rangaistus. Juuso selliin ilman televisiota, nettiä, kirjoja lehtiä tms... jotenkin pitää ääliölle teroittaa kaaliin, että asiat maailmassa on ansaittava tai sitten on tultava toimeen ilman niitä kaikkia.

Kuule! Tiedätkö? Tarviit lataamoa!

Vierailija
391/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi kuulla Juuson vanhempien mielipiteet tähän: "Miten meni kasvatus noin niinkuin omasta mielestä?"

"Teimme Juusosta itsenäisen ajattelijan!"

- "Mutta entä jos teitä ei olisi ja Juusolla olisi hätä?"

"Juuson naapurit varmaankin auttaisivat häntä."

No duhhh! Minä en naapurina panisi tikkua ristiin. Juuso toivottavasti kuolisi nälkään ja lakkaisi rasittamasta yhteiskuntaa.

Olet kuvottava!

Juusohan ei halua osallistua yhteiskuntaan mitenkään. Hän ei halua tehdä töitä, eli hän ei myöskään halua saada muiden työnteon hedelmiä (jos haluaisi, hänhän olisi kuvottava siipeilijä).

Eli Juuso haluaa tulla toimeen omillaan. Eihän tämä luuseri siihen kykene, mutta kunnioittakaamme hänen toivetta!

Vierailija
392/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisille elämäntapalaiskottelijoille ptäisikin mielestäni kehittää joku sosiaalipalvelu, joka auttaa löytämään sen oman jutun ja pääsemään siinä alkuun. Vähenisi se turha loisiminen vihdoin.

Nuorille tuollaisia palveluja on vaikka kuinka paljon, mutta 30 vuotta täyttäneille ei ole mitään.

Missä tuollaisia on?

Vierailija
393/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin antaisin Juusolle vaikka sähköä kuin senttiäkään verovaroja joita minulta pakolla varastetaan.

Vierailija
394/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule! Tiedätkö? Tarviit lataamoa!

Minä olen tehnyt töitä jo 30v. ja olen elättänyt laiskuri-Juusoa jo ihan tarpeeksi.

Kohta jään eläkkeelle. Olisikohan Juuson jo aika osallistua meidän elättämiseen?

Ai niin, ei tietenkään. Juusohan vain ottaa eikä anna.

Vierailija
395/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin antaisin Juusolle vaikka sähköä kuin senttiäkään verovaroja joita minulta pakolla varastetaan.

Kaikki alapeukuttajat voivat lahjoittaa omaisuutensa valtiokonttorille jotta kaikilla Juusoilla menisi hyvin joutilaisuudessaan.

Vierailija
396/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun verovaroja ei todellakaan käytetä yhtään mihinkään!

Vierailija
397/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat taas näitä hallituksen keksimiä tarinoita, joilla yritetään muokata mielipideilmastoa suotuisaksi. Sipilän hallituksen aikaan oli jatkuvasti näitä " elintapatyöttömien" artikkeleja mediassa. Oli keksittyjä Osseja, Olleja yms. Taas yritetään samaa, että saadaan vihaa lietsottua työtyömiä kohtaan ja oikeutetaan leikkaukset.

Vierailija
398/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ne on kaikki työttömät vaikka muuta väittävät! Pisteet rehellisyydestä.

Vierailija
399/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki alapeukuttajat voivat lahjoittaa omaisuutensa valtiokonttorille jotta kaikilla Juusoilla menisi hyvin joutilaisuudessaan.

Minkä ihmeen takia?!? Valtio voi painaa rahaa määrättömästi, ei se kenenkään rahoja tarvitse!

Vierailija
400/827 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ne on kaikki työttömät vaikka muuta väittävät! Pisteet rehellisyydestä.

Äiti ei antanut sulle lupaa kirjoittaa nettiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä