Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi pelkää etävanhemman luona niin ettei voi nukkua. Mitä voi tehdä?

Vierailija
15.10.2017 |

Lapsi on alakouluikäinen. Etä on arvaamaton,suuttuu,raivoaa,manipuloi,lannistaa ja on nyt alkanut jo satuttaa fyysisesti. Joka tapaamisella juodaan. Etä vaati tapaamiset aikanaan oikeusteitse. Elatusmaksuja ei maksa,mutta lasta käyttää vallankäytön välineenä. Lapsen koko elämä on kuormittavaa ja rikkonaista.

Lastensuojelu,perheneuvola,kuraattori,lastenvalvoja eivät auta. He kehoittavat rohkaisemaan ja kannustamaan lasta kestämään sekä keskustelemaan etän kanssa. Etän,joka jo raskausaikana oli käsittämättömän pelottava,uhkaava,arvaamaton ja epäluotettava.

APUA!

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yksi ihan konkreettinen asia tuli mieleen.. Jos tiedät että siellä juodaan humalaan asti ja lapsella on huonot olot niin tee lastensuojeluilmoitus lapsen ollessa siellä. Ilmoita että lapsi on kotona humalaisen ja aggressiivisen vanhemman kanssa, olet huolissasi. Menevät todennäköisesti samana päivänä paikalle ja todistavat tilannetta itse, ei ole vain sinun sanan varassa. 

Tämähän toki toimii vain jos siellä oikeasti ollaan päissään ja uhkaavia. 

En rupeasi missään tapauksessa kokeilemaan tuota keinoa. Lapsi vaan ei saa olla humalaisen ja aggressiivisen vanhemman kanssa. Sanokoot tapaamissäännöt mitä tahansa.

Mitä ehdotat? Jos oikeuden kautta on tapaamisoikeus etälle annettu ja vaikeutat tapaamisia lapsi annetaan vielä kokonaan etälle. Aivan kamala tilanne ap:lla! Itse vaatisin lastensuojelua uudelleen selvittämään tilannetta ja jos on muita ihmisiä tiedossa jotka tietävät etän käytöksestä pyytäisin heiltä tukea. He voisivat myös olla yhteydessä lastensuojeluun ja kertoa kantansa. Nopein tapa saada lapsi pois laillisesti ja tapaamiset valvotuiksi voi oikeasti olla että soittaa lastensuojelun päivystykseen/poliisille kun "tilanne on päällä". Ongelma on tällä hetkellä luultavasti juuri näytön puuttuminen jos kerran lastensuojelu ei tee mitään.

Juuri näin. Etä valehtelee kaikesta,esim.töistään ollen aina töissä työtulojen ollessa kuitenkin vuosittain alle 1000e kuukaudessa. Lapsikin sanoo,että pelkää etän valehtelevan kaikki omalle puolelleen. Etä uhkailee säännöllisen epäsäännöllisesti lähivanhemmuuden hakemisella. Hän saa ilmaisen oikeusavun,joten se on hänelle helppoa.

Etän verotettavat tulot saat itse suoraan verotoimistosta ihan kysymättä etältä. Etän voi  myös ilmiantaa verottajalle, kerrot vaan oletetut työnantajat jos ovat tiedossa ja suurinpiirtein  arvion pimeänä maksetuista palkoista. Verottaja pääsee kurkkaamaan tarvittaessa etän pankkitilin rahavirrat.

Olen kysynyt. Oikeudessa vetosi työkiireisiinsä ja edelleen siinä,ettei esim.koskaan ole ajoissa ja ettei mikään muutos esim.lapsen kaverisynttärien tai vaikka kummitädin häiden vuoksi käy. Tulot aina noin 10 000. Verottaja ilmoitti,etteivät yksityishenkilöt kiinnosta varsinaisesti. Oukeudessa ei epäilty isän luotettavuutta,vaikka jo tämä oli lähtökohtaisesti iso ristiriita. Etä sai ilmaisen oikeusavun ilman omavastuuta.

Vierailija
22/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeudessa tiedetty isän olosuhteet, kun päätös on tehty? Joka tapauksessa se pitäisi muuttaa. Varmaan vaan hakemus sinne oikeuteen. Mietin sitäkin, kun sehän on lapsen oikeus tavata etävanhempaa eikä toisinpäin. Kato vielä sanamuoto päätöksestä kummin päin.

Sitten toisekseen, jos sosiaalipäivystys ja poliisi ei toimi, tai toimivat kuin vietissä #5 sanotaan ja olet heille sanonut, että siellä lapsi isänsä kanssa, joka humalassa, aggressiivinen ja lapsi pelkää. Niin Kylläpä virkavelvollisuuden laiminlyönniltä vaikuttaa eli aluehallintovirastoon valitusta/kantelua. Samoin lastensuojelun toiminnasta. Onko lastensuojelu jututtanut lasta?

Missähän päin Suomea näin huonosti toimitaan? Kiinnostaa vain tietää.

Kuiaan ei kyseenalaistanut isän puheita oikeudessa. Minulla oli paljon todisteita jo silloin,mutta henkilötodistelulla mentiin. Minua jopa puhuteltiin siitä,mitä hyvä vanhemmuus on,koska olin äärimmäisen järkyttynyt ja huolissani päätöksestä.

Lisäksi etän olosuhteet ovat muuttuneet jo kolme kertaa,joista minulle yksinhuoltajana ei edes tiedoteta ja lapsi on lisäksi ainakin kolmessa muussa osoitteessa tapaamisten aikana epäsäännöllisesti ja epämääräisesti. Autossa istuu 5-10 tuntia viikonloppujen aikana,enkä tosiaan tiedä missä.

Lastensuojelu ei ole jututtanut lasta. He sanovat,ettei ole tarpeen,kun asiakkuus ei ole auki. Lisäksi he painottavat asian hankaluutta,koska tapaamiset ovat toisella paikkakunnalla.

Yksityisesti voin kertoa paikkakunnan,mutta julkisesti en uskalla.

Tee itse lapsestasi lasu jos hän palaa etäviikonlopun jälkeen mustelmilla kotiin. Niin saadaan se asiakkuus auki.

Niin ja sinne lääkäriin tai muutenkin jos lapsi kertoo pahoinpitelystä / käsiksi käymisestä. Kyllä lääkärin pitäisi osata lasta jututtaa ja tehdä poliisille lastensuojelulain mukainen rikostutkinta pyyntö virkavastuullaan.

Lasten suojelusta pitää pyytää sosiaalihuoltolain 35 pykälän mukainen palvelutarpeen arviointi. Kyllä nuo valvotut tapaamisetkin on niitä sosiaalihuollon palveluja.[/quote

Etä tietää varoa,ettei jälkiä jää. Henkistä väkivaltaa,mitätöintiä,vallankäyttöä,huutamista jne on vaikea todistaa,vaikka lapsi niistä puhuu. Itselläni on lausuntoja ja dokumentteja miehen käytöksestä jo raskausajalta usealta taholta. Nyt samat toistuvat lapsen kohdalla. Mies on edelleen vaatinut "maineensa

puhdistamista". Hän on loistava viranomaisten kanssa ja kaikessa todella pelottava ja arvaamaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#22 viestiin kommentoin, että kyllä uskon että on vaikeaa, jos tuollainen mies on.. mutta kyllä lääkärin pitäisi ehkä jotain lapsesta saada irti, vaikkei konkreettista jälkeä olisi.

Vierailija
24/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kunnasta ei kerran löydy tukea ja apua, niin vie asia käräjille. Ei ole oikein, että lapsi pelkää ja kärsii ollessaan toisen vanhempansa luona.

Vierailija
25/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas näitä avauksia, jotka aiheellistavat kysymyksen: miksi kummassa menit pariutumaan tuollaisen kanssa vaikka parempia naisia on pilvin pimein.

Vierailija
26/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas mikä tarina! Lapsi tärisee horkassa, ja silti viet lapsen isälleen? Eihän tämä voi olla totta. Eikö nyt voi vaan suoraan kävellä psykiatrin luo, ja laita lapsi puhumaan psykiatrin edessä. Ei kukaan  tai mikään laki voi pakottaa lasta tuollaisen etän luokse. Mitä helvettiä? Eikö ketään muuta vihastuta tällainen toiminta? On tuossa osuus vähän äidilläkin, että on hoitanut asiat noin huonosti. Miksei ole samantien vaatinut yksinhuoltajuutta ja aina valvottua tapaamista isän kanssa? Käy todella sääliksi tätä lasta. Hoida nyt asia kuntoon, mitä pikimmiten. Ja sitten lapsi terapiaan, tarvitsee sitä aivan varmasti.

Vierailija
27/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. En voinut tietää,että kukaan ihminen voi valehdella ja manipuloida niin paljon. Virheeni oli luottaa toiseen ihmiseen. Lopulta totta oli oukeastaan vain nimi. Ajan kamssakaan totuus hänestä ei selviä helposti ja hyvin pieni lähin piiri joja hänellä on vaikenee kaikesta. Ystäviä ei olekaan.

Vierailija
28/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kohtaa miestä eli en vie lasta itse.

Valitettavasti systeemi toimii niin,että tällaisissa tilanteissa etävanhemmalla on kaikki valta ja lähivanhemmalla myötävaikuttamisvelvollisuus tapaamisten toteuttamisessa. Mies on toteen näyttänyt,että jos yritän mitään,hän ampuu aina kovemmilla panoksilla ja lapsi kärsii tavoilla,jotka on vaikeasti totewn näytettävissä.

Vierailija
29/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti on jotain mitä voit tehdä. Soita poliisille, ja kerro mitä mies tekee. Poliisi on velvollinen mennä katsomaan. Miksi muka lastensuojelu ei tee mitään. Minä en usko tätä tarinaa.

Vierailija
30/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kunnan sosiaalipäivystyksestä on kerrottu,että voivat hoitaa vain jäävuoren huiput menemällä paikalle. Ovat kehoittaneet soittamaan paikalle poliisin. Poliisista sanotaan,että menevät paikalle vain virka-apuna sos.viranomaisille.

Ja lapsi pelkää horkassa mitä tapahtuu jos etä saa tietää hänen puhuneen.

Vantaa?

Vierailija
31/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, soita nyt sinne poliisille. Suomen lastensuojelu ei voi toimia näin huonosti. Lapsi pakotetaan paikkaan, jossa hän voi huonosti. Tästä voisi tehdä lehtiartikkelin. Kuka vinkkaa aiheen lehteen?

Vierailija
32/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmasti on jotain mitä voit tehdä. Soita poliisille, ja kerro mitä mies tekee. Poliisi on velvollinen mennä katsomaan. Miksi muka lastensuojelu ei tee mitään. Minä en usko tätä tarinaa.

Tämä onkin järkyttävyydessään uskomatonta. Olet aivan oikeassa. Poliisi sanoo,että asia kuuluu sosiaaliviranomaisille. Lastwnsuojelusta sanotaan,että tapaamisasiat eivät kuulu heille. Lisäksi he kokevat ongelmaksi sen,että tapaamispaikkakunta on eri kuin lapsen kotipaikka,jolloin on pyydettävä virka-apua.

Vierailija
33/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, soita nyt sinne poliisille. Suomen lastensuojelu ei voi toimia näin huonosti. Lapsi pakotetaan paikkaan, jossa hän voi huonosti. Tästä voisi tehdä lehtiartikkelin. Kuka vinkkaa aiheen lehteen?

Olen täysin valmis,kunhan joku taho varmistaa lapsen turvallisuuden jutun julkaisemisen jälkeen!

Vierailija
34/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin valmis,kunhan joku taho varmistaa lapsen turvallisuuden jutun julkaisemisen jälkeen!

Aamulehdessä työskentelee yks toimittaja joka on tehnyt näistä asioista artikkeleita. Uskoisin että sopivilla hakusanoilla löytyy, nimeä en tähän kirjoita.

Vierailija
35/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voisi laittaa kännykässä nauhoituksen päälle ollessaan etävanhemman luona, sitä kautta voisi saada todisteita.

Vierailija
36/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kohtaa miestä eli en vie lasta itse.

Valitettavasti systeemi toimii niin,että tällaisissa tilanteissa etävanhemmalla on kaikki valta ja lähivanhemmalla myötävaikuttamisvelvollisuus tapaamisten toteuttamisessa. Mies on toteen näyttänyt,että jos yritän mitään,hän ampuu aina kovemmilla panoksilla ja lapsi kärsii tavoilla,jotka on vaikeasti totewn näytettävissä.

Lapsi kouluterkan tai -kuraattorin puheille, he tekevät virkansa puolesta lasun jos katsovat aiheelliseksi. Sitä ei kannata pelätä, voitte saada muskeleita asian hoitamiseen sitä kautta.

Vierailija
37/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy todeta, että heittämällä saatu oikeudessa valvotut tapaamiset, lähestymis- ja turvakielto sekä yksinhuoltajuus. Kun kyseessä ollut oikeasti uhkaava etä.

Vierailija
38/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut läheltä tapausta, jossa uhkaileva ja väkivaltainen vanhempi oli äiti. Jopa päiväkodista oli lausuntoja, joissa kerrottiin äidin lyövän lasta, oikeus ei näistä välittänyt, vaan lapset määrättiin asumaan äidilleen (joka oli manipuloinut useat ihmiset puolelleen ja keksi isästä uskomattomia valheita). Vuoden kuluttua, kun lapsi oli jo koulussa, hän oireili niin pahasti, että laitettiin tapaamaan psykologia. Ensimmäinen ihminen, joka myös näki äidin tarinoiden läpi. Tuo psykologi koitui lapsen pelastukseksi ja lapsi pääsi asumaan isälleen.

Yritä sinäkin saada psykologilta lausunto. Rohkaise lasta kertomaan hänelle kaikki.

Vierailija
39/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tehnyt lapsen moisen hirviön kanssa?

Vierailija
40/80 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin järkyttävyydessään uskomatonta. Olet aivan oikeassa. Poliisi sanoo,että asia kuuluu sosiaaliviranomaisille. Lastwnsuojelusta sanotaan,että tapaamisasiat eivät kuulu heille. Lisäksi he kokevat ongelmaksi sen,että tapaamispaikkakunta on eri kuin lapsen kotipaikka,jolloin on pyydettävä virka-apua.

Eli joko et ole kertonut viranomaisille kaikkea tai sitten värittelet täällä aika reilusti. Veikkaan jälkimmäistä.