Täytyykö kaason ostaa häälahja?
vai onko etiketin mukaan niin, että se kaasona toimiminen on se lahja? Tulee aika pirun kalliiksi tämä kaasona olo ilman lahjojakin...
Kommentit (26)
Olen luullut että hääpari maksaa kaason kustannukset. Tietysti jos puku tulee omaksi, niin kaaso maksaisi osan siitä. Meikin maksaa hääpari, kampaus ehkä puoliksi, riippuisi siitä tulisiko uusi leikkaus ja väri vai pelkkä kampaus, jos pelkkä kampaus, niin hääpari maksaisi. Hääpari maksaisi tietysti myös sukkahousut ym kertakäyttöjutut jotka pitää ostaa pelkästään häitä varten. Ja kaikki ylimääräiset jutut kuuluu kans musta hääparin maksettavaksi, esim. jos joutuu edestakas ajelemaan häitä järjestämässä, materiaalit askarteluissa jne.
Olenko ihan väärässä? Mulla ei kyllä ollut kaasoa, mutta jos olis ollut, niin oltais kyllä näin toimittu..
Mutta minusta kaaso on vieras siinä missä muutkin, vaikka jos paljon joutuu pistämään rahaa, voi ehkä lahjoittaa työpanoksensa hääparille ja antaa vain jonkun pienen muiston. Kai morsian kaasonsa ja tämän rahatilanteen tuntee, että ymmärtää?
Meillä kaaso maksoi matkansa, mutta hain tietysti junalta 40 km päästä ja asui meillä perheenjäsenennä jonkin aikaa. Vaattet toi mukanaan, mutta maksoin kampauksen ja annoin pienen korun muistoksi ja kiitokseksi. Kaaso taisi osallistua muiden ystäviemme kanssa samaan lahjaan (vekkaan, että jotain 20 euro henkeä kohti)
prinsessamorsiamen oikeana kätösenä.
Tuosta kunniasta ei halvalla selviä.
etten ostais jos olen saanut EDUN toimia kaasona!
Ilman muuta tulee ostaa!
Minusta kaasolle ei pitäisi tulla mitään ylimääräisiä kuluja häistä sen enempää kuin muillekaan vieraille. Minun näkemykseni mukaan hääpari maksaa tietysti kaikki jutut, paitsi puvun, joka jää kaasolle ja josta on hyötyä muulloinkin. Jos tulee monta matkaa, niin hääpari voisi matkaa ne ylimääräiset matkat. Lahjan ostaisin parille ilman muuta, ainakin tällaisessa kuvaamani kaltaisessa tilanteessa. Jos olet maksanut hääparille paljon juttuja, ihan siis ylimääräisiä, sitten voit pitää sitä lahjanasi.
Vierailija:
Ei ole tullut mieleenikään että hääpari maksaisi mitään kaason omia kuluja, kuten kampaus, meikki tai puku. Käyn yleensä kyllä kampauksessa muutenkin, kun on häät tms. Jos en olisi kaaso, pitäisi minun silti ostaa puku ja sukkahousut.
Olen kyllä vain kerran ollut kaasona ja häät olivat pienet, eikä kaasoltakaan kovin suurta panostusta askarteluin ym odotettu.
Mutta hyvä tietää, että noistakin voisi korvausta pyytää, jos vielä kaasoksi kutsutaan. ;)