Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se kauhean paha asia, jos juo enintään kerran viikossa 10-15 annosta alkoholia putkeen?

Vierailija
13.10.2017 |

Olen siis mies, ja välillä on ollut kausia, jolloin tuon verran on tullut juotua jopa kerran viikossa. Välillä voi taas mennä sen 4-6 viikkoa, ettei tule otettua yhtään. En käytä alkoholia ollenkaan noiden suurkulutusjaksojen välillä.

Nuorempana saatoin keskellä viikkoakin nauttia 1-3 tuoppia olutta joinain päivinä, mutta kapasiteetti tuskin muuten riitti juomaan 10 annosta enempää silloin, tai muuten lensi laatta.

En kauheasti pidä alkoholista, mutta usein tulee viikonloppuisin aika pitkäksi, niin täytyy mennä illalla baariin ja nollaamaan kaikki. Ei mulla suurista alkoholimääristä huolimatta tule oikein mitään fyysisiä krapulaoireita enää nykyään, mutta melankoliaa, väsymystä ja lievää päänsärkyä ilmenee usein pari päivää juomisen jälkeen.

Ei mulla kuitenkaan ole koskaan ollut mitään putkia - en itseasiassa ole koskaan edes ryypännyt kahta päivää peräkkäin, vaan aina olen pitänyt sen 6-7 päivää taukoa vähintään.

Kommentit (36)

1/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos rupeet käymään vaikka salilla kun tulee aika pitkäksi?

Eipä tuo nyt muuten kuulosta mitenkään hurjalta jos kerran viikossa tuon vedät, ihan suomalaisen miehen peruslauantai. Tosin jos oot perheellinen niin vaimona en tuota katsoisi.

Enkä nyt kyllä millään muotoa kutsuisi tuota suurkulutukseksi.

Vierailija
2/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se aika paha asia jos juot siksi että "tulee aika pitkäksi". Sulla on alkoholiongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana "täytyy" kertoo jo kaiken oleellisen.

4/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se aika paha asia jos juot siksi että "tulee aika pitkäksi". Sulla on alkoholiongelma.

No en nyt ensimmäisenä alkaisi alkoholiongelmasta puhumaan jos juo 10 kaljaa kerran viikossa eikä koskaan kahta päivää putkeen.

Vierailija
5/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt ensimmäisenä alkaisi alkoholiongelmasta puhumaan jos juo 10 kaljaa kerran viikossa eikä koskaan kahta päivää putkeen.

Ai. Kännin vetäminen on alkoholiongelma.

Vierailija
6/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en katsoisi pöivääjään tuollaista tyyppiö. Meillä juodaan viiniö tai olutta ruuan kanasa ja muea ottaa joskus viskiä tai grappaa pienen tuikun

7/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mary83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Kännin vetäminen on alkoholiongelma.

Whaat? Ai tarkotatko ihan oikeesti että kun vetää kännin niin on alkoholiongelmainen? Olenko minäkin alkoholiongelmainen kun äsken kävin ravintolassa illallisella ja otin punaviinilasin, syntisesti 16cl?

Vierailija
8/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä yleensä juon kerralla vähän enemmän kuin 10 kaljaa/alkoholiannosta. Mutta en koskaan kahta päivää putkeen, koska ajatuskin yököttää. 

Yleensä pidän noiden ryyppykertojen välillä sellaiset 2-3 viikkoa taukoa, mutta tossa heinä-elokuussa tuli juotua useampana viikonloppuna peräkkäin. Viimeksi join tasan viikko sitten, sitä ennen oli kolmen viikon tauko, tänä viikonloppuna en todennäköisesti juo yhtään jne.

AP

Vierailija
9/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo viskiä on noin 17 annosta. Se nyt ei ole mitään. Puoli pulloa päivässä on kai ihan normi, ilman että kukaan huolestuu. En ainakaan minä.

N47

10/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mary83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä yleensä juon kerralla vähän enemmän kuin 10 kaljaa/alkoholiannosta. Mutta en koskaan kahta päivää putkeen, koska ajatuskin yököttää. 

Yleensä pidän noiden ryyppykertojen välillä sellaiset 2-3 viikkoa taukoa, mutta tossa heinä-elokuussa tuli juotua useampana viikonloppuna peräkkäin. Viimeksi join tasan viikko sitten, sitä ennen oli kolmen viikon tauko, tänä viikonloppuna en todennäköisesti juo yhtään jne.

AP

Jos nää asiat oikeesti näin mietityttää sua niin mee a-klinikalle juttelemaan mikäli et itse pysty tekemään päätöstä ja olemaan erossa alkoholista. Ei sinne oo niin iso kynnys mennä, usko pois lähipiirissä oli vähän alko-ongelmaa ja käytiin a-klinikalla, hyvin ottivat siellä vastaan eivätkä syyllistäneet.

Tai sitten vain teet päätöksen että nyt et osta kaljaa vaan rupeet käymään salilla.

Vierailija
11/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välität muoden mielipiteistä? Sinähän se elät omaa elämääsi, ei kukaan muu.

Vierailija
12/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi suurkuluttamista. Siitä ei pääse mihinkään.

Vierailija
13/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä: jos oot huolissasi käy juttelees. Ne ei syyllistä ja saat apua tai vinkkejä vähentämiseen. A-klinikan porukka on tosi fiksua ja samalla voit katsoa niitä vieressä odottavia kavereita jolla on jo kaikki mennyt ja tuntea olosi hyväksi.

Ei sulla ongelmaa ole, mutta tällä perussuomalaisella (ei puolue) alkoholinkäytöklä on suuri riski sairastua alkoholismiin. Joten hyvä että funtsit, jatka sitä.

Vierailija
14/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mary83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos nää asiat oikeesti näin mietityttää sua niin mee a-klinikalle juttelemaan mikäli et itse pysty tekemään päätöstä ja olemaan erossa alkoholista. Ei sinne oo niin iso kynnys mennä, usko pois lähipiirissä oli vähän alko-ongelmaa ja käytiin a-klinikalla, hyvin ottivat siellä vastaan eivätkä syyllistäneet.

Tai sitten vain teet päätöksen että nyt et osta kaljaa vaan rupeet käymään salilla.

No siis en kuitenkaan koe alkoholinkäyttöäni itsessään mitenkään ongelmana, enkä usko että minusta koskaan tulee mitään alkoholistia tms. Tykkään vaan ottaa alkoholia tietyin väliajoin, koska tuo tietyllä tapaa piristävää vaihtelua arkeen. 

Mutta kuinka paljon minun pitäisi vähentää alkoholinkäyttöä, ettei se olisi enää ongelma? Kai nyt useimmat suomalaiset miehet sentään joskus juovat itsensä humalaan ilman, että olisivat jotenkin alkoholiongelmaisia.

AP

Vierailija
15/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis mies, ja välillä on ollut kausia, jolloin tuon verran on tullut juotua jopa kerran viikossa. Välillä voi taas mennä sen 4-6 viikkoa, ettei tule otettua yhtään. En käytä alkoholia ollenkaan noiden suurkulutusjaksojen välillä.

Nuorempana saatoin keskellä viikkoakin nauttia 1-3 tuoppia olutta joinain päivinä, mutta kapasiteetti tuskin muuten riitti juomaan 10 annosta enempää silloin, tai muuten lensi laatta.

En kauheasti pidä alkoholista, mutta usein tulee viikonloppuisin aika pitkäksi, niin täytyy mennä illalla baariin ja nollaamaan kaikki. Ei mulla suurista alkoholimääristä huolimatta tule oikein mitään fyysisiä krapulaoireita enää nykyään, mutta melankoliaa, väsymystä ja lievää päänsärkyä ilmenee usein pari päivää juomisen jälkeen.

Ei mulla kuitenkaan ole koskaan ollut mitään putkia - en itseasiassa ole koskaan edes ryypännyt kahta päivää peräkkäin, vaan aina olen pitänyt sen 6-7 päivää taukoa vähintään.

On se selkeää alkoholin liikakäytttöä. Normaali ihminen ottaa 1-2 annosta viikossa.

Vierailija
16/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se huonoa terveytesi kannalta. Myös lapsesi, vaimosi ja vanhempasi kärsivät asiasta. Muuten se ei sitten ole haitallista :-)

Vierailija
17/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mary83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mary83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No siis en kuitenkaan koe alkoholinkäyttöäni itsessään mitenkään ongelmana, enkä usko että minusta koskaan tulee mitään alkoholistia tms. Tykkään vaan ottaa alkoholia tietyin väliajoin, koska tuo tietyllä tapaa piristävää vaihtelua arkeen. 

Mutta kuinka paljon minun pitäisi vähentää alkoholinkäyttöä, ettei se olisi enää ongelma? Kai nyt useimmat suomalaiset miehet sentään joskus juovat itsensä humalaan ilman, että olisivat jotenkin alkoholiongelmaisia.

AP

Uutinen sulle: humalajuominen ei ole ollut in enää pitkään aikaan. Todellinen turn-off.  Fiksut osaavat lopettaa juomisen kun alkoholin vaikutus alkaa tuntua. Sinä et.

Vierailija
18/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu, että et kestä elämää ilman että saat tarpeeksi X:ää (esim. alkoholi tai pelaaminen), olet addiktoitunut. Kun tarvitset sitä paljon ja se ei ole enää pieni sivuasia elämässäsi, olet addiktoitunut.

19/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnun olevan täällä vähän eri mieltä kun muut tuosta sun käytöstä ja sen "rajuudesta", mun mielestä ei sinänsä ongelmaa jos 10 kaljaa vetää kerran viikossa, laskennallisen suurkulutuksenhan raja on 24 annosta viikossa.

Mutta ero tulee tietenkin siinä mikäli asia on sua ruennu häirittemään ja se jos sun on pakko joka viikonloppu vetää alkoholia. Sillon ruetaan jo olemaan vähän huteralla pohjalla koska alkoholi nyt vain on sellainen p***ele että sen kulutus kun ei tuppaa ajan myötä vähenemään. Jostakin ne rappioalkkiksetkin uransa on alottanu.

Vierailija
20/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se huonoa terveytesi kannalta. Myös lapsesi, vaimosi ja vanhempasi kärsivät asiasta. Muuten se ei sitten ole haitallista :-)

No kuinka usein voi sitten juoda itsensä humalaan ilman, että sillä olisi sanottavaa vaikutusta terveyteen?

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi